Stukanie głowicy

Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Stukanie głowicy

Post autor: BiZoN »

Witka.
Po wielu perypetiach związanych z naprawą silnika mechanik w końcu go złożył.

I porażka 2 głowica (ta bliżej kabiny) dalej stuka.
Nie wiem co robić?
Olej zalałem nowy Castrol 10W60.

W sumie wymieniłem sporo części :
USZCZELNIACZ ZAWORÓW
USZCZELKI POKRYWY ZAWORÓW
USZCZELKI KOLEKTORA SSĄCEGO
PANEWKI KORBOWE
PIERŚCIENIE TŁOKOWE

co proponujecie bo głupieje i w sumie dalej bez Probiaka :( bo silnik znów rozebrany
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

he i coz ci mozna poradzic w sumie jest tam kilka jeszcze elementow moze zawory ci klepia albo ktoras szklanka jest do bani?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: BiZoN »

A właśnie odnośnie szklanek - mozna ja jakoś sprawdzić organoleptycznie ??
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

A czemu akurat Castrol 10W60, zwłaszcza że zima idzie, skoro zalecany jest 5W30 ?

Nie wiem który masz rocznik, ale roczniki 94 a przede wszystkim 93 zostały wyposażone w wady fabryczne: 93 - odkładanie się węgla na głowicy i tłokach co owocuje stukaniem tłoków o głowicę, a 93-94 mają źle zaprojektowane tłumiki wałków rozrządu, co owocuje stukaniem przekładni rozrządu na niskich obrotach.
Ja u siebie wymieniałem te tłumiki bo mi stukało, jest to czysto kosmetyczny zabieg bo nie ma wpływu na pracę silnika, ale zawsze to milej jak nie stuka :-).
Problem który wystąpił u mnie i być może występuje u Ciebio łatwo poznać po następujących objawach:
1) stukanie jest słabe / nie występuje na zimnym silniku, narasta wraz z nagrzewaniem się silnika.
2) występuje na wolnych obrotach, znika gdy obroty przekroczą 2krpm
3) często ma charakter pulsujący z okresem 3-5s (u mnie waliło stale)
4) jest bardziej intensywne na tylnej głowicy (tej od strony kabiny)
5) przy użyciu stetoskopu można zlokalizować źródło hałasu w okolicy paska rozrządu

Generalnie fordowskie biuletyny techniczne rozpisują się obszernie na temat stukających głowic ...
Co do popychaczy to gęsty olej raczej im nie służy :evil: Z tego co wyczytałem to główną przyczyną problemów z popychaczami w Probe są osady z olei mineralnych i półsynt.
Gość

Post autor: Gość »

A może to po prostu samoregulatory zaworów ??? Wystarczy że jeden stuka i zaczyna być to uciążliwe dla ucha. BIZoN -> sprawdź czy po przegazowaniu ostrym stukania ustają, jeżeli tak to na pewno samoregulator / y na zaworach. W zależności od producenta rozpiętość cenowa wynosi od 45 ÷ 96 zł/szt. No i masz ich 24 szt. w głowicy... :wink: a w serwisach zalecają wymianę wszystkich - ja mam na szczęście "tylko" 16. Fakt stukał mi jeden taki samoregulator ale udało się bez wymiany - co zrobiłem: w serwisie przy wymianie oleju najpierw zalali mi silnik czymś przezroczytym (jak woda z małą ilością mleka) i odpalili silnik na 5 min. Po tej operacji spuścili ten płyn i zalali olejem. Stukanie ustało a za usługę zapłaciłem 50 zł.
Gość

Post autor: Gość »

Proponuje na poczatek sprawdzenie wszystkiego co bylo rozkrecane i wymieniane. Osobiscie mam same przykre doswiadczenia z czesciami JC - efekt po naprawie podobny, tzn. zaden.
Gość

Post autor: Gość »

szklanki ( samoregulatory) mozna rozebrac i przeczyścic w srodku cylinderki, na bank sie zapiekł jeden i nawet cisnienie oleju nie jest w stanie go wypchnac. A moze ktos umie wytłumaczyc fakt ze przy zatarciu silnika mialem opilki z panewki wlasnie w szklankach - w tych malych cylinderkach z kuleczką,. przeciez olej idzie przez filter???? filter byl ok.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”