Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
jest tamnapisane, że jeśli pompa łąduje zbyt duże ciśnienie to powoduje to osadzanie sie nadmiernie nagaru na tłoku a idąc dalej tym tropem ten olej jakoś się musi tam dostawać.... i tu zdiwienie... nie dostaje się on tam poprzez uszczelniacze zaworowe lub kolektor dolotowy tylko właśnie przez pierścienie.... po prostu olej kanałami sadzi takie ilości na gładź cylindra że pierścienie nie radzą sobie z jego zgarnianiem i ostaje on przepalony... a że to olej nie paliwo to i zostawia syf na tłoku.
tak sądzę, bo ja u nas w instytucie downów tak mówili..
Cynki dobrze prawi! Dać mu piwo a będzie mówił jeszcze lepiej
Z tego co pamiętam to w pompie jest zaworek, który reguluje ciśnienie i jeżeli padnie to:
1) albo nie będzie ciśnienia potrzebnego do smarowania zaworów i rozrządu,
2) albo ciśnienie będzie za wysokie i efekt będzie tak jak opisywany przez Cynkiego.
Poza tym układ olejowy ma coś takiego co nazywa się odpowietrznikem!
Pozdrawiam!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Mazdaspeed.pl pisze:"Regulator", ktory jest w nazwie, polega na tym, ze element ten, napelniajac sie olejem (pod cisnieniem) rozszerza sie (usztywnia) i kasuje wszystkie luzy, ktore powstaja pomiedzy tymi elementami na skutek ich zuzycia (wytarcia). Konstrukcja tradycyjna silnika przewiduje obslugowe kasowanie luzow - polegajace na wkladaniu pomiedzy walek i zawor blaszek o odpowiednich grubosciach. HLA pozwala zapomniec o tym zabiegu (wykonywanym zwykle co 20-30 tys. km). Kiedy HLA zacznie puszczac olej, lub cisnienie bedzie zbyt male, miekknie i przestaje kasowac luzy. W skutek tego z silnika dochodzi klekot, ktory jest wynikiem uderzania tych elementow o siebie.
A ja to rozumiem tak że im ciśnienie lepsze tym mniej luzów na zaworach.
A od spodu to niby fontanna tryska oleju pod ciśnienie 4 barów że pierścienie tego nie dążą zbierać czy co.
Mazdaspeed.pl pisze:"Regulator", ktory jest w nazwie, polega na tym, ze element ten, napelniajac sie olejem (pod cisnieniem) rozszerza sie (usztywnia) i kasuje wszystkie luzy, ktore powstaja pomiedzy tymi elementami na skutek ich zuzycia (wytarcia). Konstrukcja tradycyjna silnika przewiduje obslugowe kasowanie luzow - polegajace na wkladaniu pomiedzy walek i zawor blaszek o odpowiednich grubosciach. HLA pozwala zapomniec o tym zabiegu (wykonywanym zwykle co 20-30 tys. km). Kiedy HLA zacznie puszczac olej, lub cisnienie bedzie zbyt male, miekknie i przestaje kasowac luzy. W skutek tego z silnika dochodzi klekot, ktory jest wynikiem uderzania tych elementow o siebie.
A ja to rozumiem tak że im ciśnienie lepsze tym mniej luzów na zaworach.
A od spodu to niby fontanna tryska oleju pod ciśnienie 4 barów że pierścienie tego nie dążą zbierać czy co.
Mamy jeden wałek, ale można zamontować głowice która, ma dwa wałki taka jak na allegro chyba, od silnika FE3. Ale nie pytaj o co chodzi. Było na forum poszukaj, wpisz FE3 jest tylko jeden temat temu poświęcony.
witam klubowiczow! od pewnego czasu zauwazylem ze wskazowka cisnienia oleju wedruje mi powyzej wszelkiej skali -dokladnie tak jak na zdjeciu na pierwszej stronie - tylko ze myk polega na tym ze dzieje sie to tylko wtedy gdy poziom oleju na bagnecie jest na "min" ponadto wskazanie to spada po jakims czasie do literki R i jak troche przegazuje to znowu sie podnosi ponad skale -jesli doleje olej tak prawie do poziomu "max"to wskazowka zachowuje sie normalnie czyli jest troszke powyzej "M" a na postoju spada pomiedzy dolna kreska normy a litera "M" co mnie martwi - i wlasnie nie wiem co jest grane czy to wina czujnika czy pompa cos szwankuje i nie daje sobie rady z za duza iloscia oleju w miesie , czy moze jest tam jakis zawor ktory steruje cisnieniem oleju ? jesli macie jakis pomysl lub mieliscie podobny przypadek to prosze o wypowiedzi - wielkie dzieki -pozdrawiam!
no to rzeczywiście coś nie tak. U siebie zauważyłem po zmianie oleju że ciśnienie podniosło się nieznacznie. Zalałem silnik mineralnym. Sprawdź sobie kompresję na tłokach. Jak będzie ok to może pompa oleju sypać się zaczyna
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Na mineralnym pochodzi spokojnie. Jest gęstszy ale silnik bardzo dobrze pracuje. Jest cichy i smarowanie też jest ok. mineralny z turbinką to też dobre połączenie.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
no dobra a jest tam jakis zawor ktory reguluje cisnienie ? wogole to jakby sie pompa sypala i dawala male cisnienie to mysle ze stukala by mi klawiaura od zaworow -troche stuka ale sto jest troche i slyszalem ze przy tych silnikach to normalka dodam ze jezdze na polsyntetyku 10w/40 i to tez moze miec wplyw na to lekkie stukanie -aha no i dodam ze silnizczek po remoncie też o zadych pozostalych niedomaganiach nie moze byc mowy
brak ciśnienia oleju na zegarach było i zdechło(nagle).co to maże być i jak to naprawić.pytanko gdzie jest w jedynce czujnik ciśnienia ciśnienia oleju bo ja nie wiem. dzięki za pomoc...
Piotrek bardzo dziękuje za pomoc.podczas wymiany przegubów mechanik coś tam uszkodził elektryk opanował temat w 5 minut (podobno jakiś przewód).ciśnienie już jest.Jacuś i Kicur wielkie dzięki za rady.