Strona 5 z 14

Re: marek08

: 2016-03-14 14:48
autor: marek08
Lukasz pisze:szary na białych felgach wygląda ...
Zle wyglada? :lol: Mi pasuje, mam dosc czarnego jak w poprzednim :D

Przod:
Felgi INTRA (dokladnego modelu nie znam) 7,5Jx17" ET35
Opony Uniroyal RainSport 1 (235/40)

Tyl:
Felgi O.Z 01458200 8,5Jx17" ET15
Opony Dunlop SP Sport 8000 (255/40)

Pod koniec sezonu felgi ida do piaskowania i ponownego malowania bo sa w oplakanym stanie (z daleka, ani na zdjeciach az tak nie widac :lol: )

Re: marek08

: 2016-03-14 19:33
autor: kicker
Masz dobrze ustawionego blow-offa? Na filmie spod maski słychać konkretne pompowanie (surge) turbiny.

Re: marek08

: 2016-03-14 19:59
autor: marek08
Blow-off dobrze ustawiony, po prostu turbo dobite :P Niedlugo idzie do regeneracji

Re: marek08

: 2016-03-14 23:42
autor: kicker
Ale wiesz, pompowanie zachodzi wtedy gdy silnik nie jest w stanie przyjąć ilości powietrza które wytworzy sprężarka. też raczej bym powiedział, że turbina jest do regeneracji między innymi właśnie z powodu pompowania, bo to zjawisko obciąża ułożyskowanie. Jeśli dobrze podałeś oznaczenie to twoja turbina pochodzi z Iveco Eurocargo (!) z piecem o pojemności 3.9. Nie wiem czy ktoś kto wsadzał to turbo przeprowadził jakieś obliczenia, ale nie wydaje mi się żeby to było dobre połączenie. Pamiętajmy, że F2T ma jeden wałek i 3 zawory na cylinder, dlatego te silniki powyżej 5500 obr/min przestają jechać, bo po prostu turbo, jakie by nie było, nie przeskoczy mało przepustowej głowicy.

Hehe, zaczynam rozumieć dlaczego słynne KMS ma opinie jaką ma ;)

Re: marek08

: 2016-03-15 00:47
autor: Bogdan9999
To idźcie w w blok F2 z głowicą FE3 ;)

Re: marek08

: 2016-03-15 07:49
autor: marek08
kicker pisze:Ale wiesz, pompowanie zachodzi wtedy gdy silnik nie jest w stanie przyjąć ilości powietrza które wytworzy sprężarka. też raczej bym powiedział, że turbina jest do regeneracji między innymi właśnie z powodu pompowania, bo to zjawisko obciąża ułożyskowanie. Jeśli dobrze podałeś oznaczenie to twoja turbina pochodzi z Iveco Eurocargo (!) z piecem o pojemności 3.9. Nie wiem czy ktoś kto wsadzał to turbo przeprowadził jakieś obliczenia, ale nie wydaje mi się żeby to było dobre połączenie. Pamiętajmy, że F2T ma jeden wałek i 3 zawory na cylinder, dlatego te silniki powyżej 5500 obr/min przestają jechać, bo po prostu turbo, jakie by nie było, nie przeskoczy mało przepustowej głowicy.

Hehe, zaczynam rozumieć dlaczego słynne KMS ma opinie jaką ma ;)
Dokladnie, turbo pochodzi z tego Iveco. A jesli chodzi o ilosc powietrza, to mysle ze silnik nie jest jakos mocno 'duszony' itp i nie dzieje mu sie krzywda, bo dolot od turbo do przepustnicy jest bardzo malej srednicy (51mm) jak na takie turbo, wiec to chyba bardziej turbo dostaje po tylku przy doladowaniu 1,5 bara? Mysle, ze dolot wiekszej srednicy (np 63mm), wieksza przepustnica z jedna klapa, turbo po regeneracji i dobre wystrojenie wszystkiego na EMU powinny zalatwic sprawe?

Re: marek08

: 2016-03-16 15:17
autor: kicker
No oby tak było, ja nie mam doświadczenia żeby coś tu wróżyć. A jak z AFR'em, mierzyłeś?

z ciekawości, czysto teoretycznie sprawdziłem jak się ima F2T do twojego turbo:
https://www.turbobygarrett.com/turbobyg ... -3comp.jpg
Wyszło mi, że nie powinno być (przy maksymalnym obciążeniu) pompowania, ale z drugiej strony powyżej 4500 obr kompresor będzie miał coraz mniejszą sprawność, doładowanie będzie coraz mniejsze przy coraz większym grzaniu powietrza. Czyli wychodzi na to, że nie warto w tej głowicy pakować się w jakieś większe turbo tylko postarać się o takie które jak najwcześniej by wstawało. A nie że maksymalny moment jest @3800, a moc @4800 i zaraz potem wszystko w dół.

Re: marek08

: 2016-03-16 15:58
autor: marek08
Jesli chodzi o AFR, to KMS podlaczylo go do seryjnej waskopasmowej sondy, czyli raczej zbyt dokladnie ono nie pokazuje i mam 'dyskoteke' w samochodzie (chociaz na pelnym ogniu sie uspokaja i pokazuje w miare dobre dane). Przy okazji montazu EMU wpadnie szerokopasmowa sonda i na wszystko bedzie sie mialo dokladny wglad. A co do turbo, to rzeczywiscie mialem zle ustawionego BOVa :lol: Byl maksymalnie skrecony, a teraz odkrecilem, turbo ucichlo i jakby wszystko lzej pracowalo. Co do dzialania turbo, to od 2500 zaczyna dmuchac 1,5 bara i takie cisnienie trzyma do 5500, a pozniej (5500-6000) spada do 1 bara. Niedlugo oddaje to turbo do regeneracji, bo odkad go kupilem, to zyga olejem i ma luzy, a w przyszlosci mam zamiar kupic inne turbo, prawdopodobnie JRspec GTX3082R+ JB (lub cos na kulkowych lozyskach, zeby sie szybciej wkrecalo, tez JRspec). Niestety, zeby ten samochod jezdzil tak jak ja chce, potrzeba naprawde duzo pieniedzy... Ale powoli do celu, po kolei bede kompletowal czesci i jakos sie uda :) Dzieki kicker za poduniecie pomyslu z ustawieniem BOVa :wink:

Re: marek08

: 2016-03-17 13:18
autor: kicker
A widzisz :) powodzenia w pracach, chociaż wydaje mi się, że JRspec GTX3082R+ JB to już przerost formy nad treścią, zanim to zacznie pompować to się obrotomierz skończy :lol:

btw. cofam słowa o źle dobranym turbo, ta aplikacja po wklepaniu danych F2T i zamierzonej mocy 300km wydumała 5 modeli w tym właśnie twoją.
http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/webadviser

Re: marek08

: 2016-03-18 22:13
autor: marek08
kicker pisze:wydaje mi się, że JRspec GTX3082R+ JB to już przerost formy nad treścią, zanim to zacznie pompować to się obrotomierz skończy
Dlatego zakuwa sie silnik i przesuwa odcinke :D

-----------EDIT----------

Wie ktos czy podejda hamulce od Mazdy 6, 2003r, 2.0d 136km? Znajomy moze mi oddac taki komplet i nie wiem czy brac :)

Re: marek08

: 2016-03-20 18:35
autor: Bogdan9999
Od MPSa podchodzą o pewnie i te też ;)

Re: marek08

: 2016-03-28 22:00
autor: marek08
Mialem juz nie zasmiecac tematu tymi zdjeciami, no ale nie moge sie powstrzymac :P Fajnie miec takie autko na swoim podworku, niby mam je juz 8 lat, niby zwykly samochod, ale jednak jestem jednym z niewielu 'wybrancow', ktorzy posiadaja takiego klasyka (ot taka mysl na dzis :lol: )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I takie klimatyczne :P
Obrazek

Dobra, obiecuje juz koniec spamu zdjeciami :lol:

Re: marek08

: 2016-03-28 23:10
autor: infernoblade
Dlaczego? Ja lubię oglądać galerie gdzie jest dużo zdjęć. Piękne autko to i oglądać się chce :wink:
marek08 pisze: Fajnie miec takie autko na swoim podworku
Ma tak chyba większość posiadaczy Probka :D

Re: marek08

: 2016-03-29 11:59
autor: marek08
infernoblade pisze:Ma tak chyba większość posiadaczy Probka :D
Te samochody sa wyjatkowe, jakos nie da sie przejsc obok nich nie usmiechajac sie (nawet jak widzi sie go tysiac razy w ciagu dnia :D )

Re: marek08

: 2016-03-29 14:08
autor: KrecioPL
marek08 pisze:
infernoblade pisze:Ma tak chyba większość posiadaczy Probka :D
Te samochody sa wyjatkowe, jakos nie da sie przejsc obok nich nie usmiechajac sie (nawet jak widzi sie go tysiac razy w ciagu dnia :D )
Na święta wyprowadziłem auto z garażu i pojechałem nim do rodziny. Akurat widać je było z domu przez okno, więc obserwowałem reakcje ludzi.. KAŻDY kto przechodził obejrzał się za nim.
Nie ukrywam, miło się robi.

Re: marek08

: 2016-03-29 17:04
autor: marek08
KrecioPL pisze:KAŻDY kto przechodził obejrzał się za nim.
Nie ukrywam, miło się robi.
Czyli maja w sobie to cos... :wink: A jeszcze 'fajniej' jest jak sie ktos przestraszy BOVa jadac przez miasto :P

Re: marek08

: 2016-03-29 18:15
autor: Sallmo
Marek jak chcesz to prześlij mi parę zdjęć na maila, zbieram juz teraz na przyszłoroczny kalendarz. sallmo.krzysiek@gmail.com.

Re: marek08

: 2016-04-01 13:56
autor: marek08
Przy dzisiejszej probie strojenia, silnik ulegl powaznemu uszkodzeniu i zdecydowalem, ze chyba nie oplaca sie juz pchac kasy w ten samochod. Jak ktos potrzebuje jakichs czesci to zapraszam na PW :wink:

Re: marek08

: 2016-04-01 14:18
autor: KrecioPL
Świeć panie nad jego duszą, z moim nie jest lepiej.

Re: marek08

: 2016-04-01 14:33
autor: -michal-
Oszukiwać to my, ale nie nas :lol:

Re: marek08

: 2016-04-01 14:38
autor: KrecioPL
-michal- pisze:Oszukiwać to my, ale nie nas :lol:
nie psuj zabawy, Mesiek, daj się oszukać. tylko ciiiiiichoo. 8)

Re: marek08

: 2016-04-30 16:39
autor: marek08
Jakby ktos potrzebowal jakichs czesci to zapraszam do dzialu "Gielda" :wink:

----------EDIT----------

W koncu jest miejsce za chlodnica :wink:
Obrazek

Re: marek08

: 2016-04-30 17:43
autor: Patryk-
robi przeciąg ?
Kurde grzebane było sporo przy nim,ale blacharsko to on chyba się nieźle trzyma co ?

Re: marek08

: 2016-05-21 14:10
autor: marek08
Kupilem ten wentylator tylko dlatego, ze jest cienki i mozna go zamontowac przed chlodnica, bo za chlodnica nie ma miejsca i musialem troche przerabiac ori wentylator. Daje rade, chlodzi troche lepiej niz seria. A co do blachy, to kupilem tego Probe tylko ze wzgledu na nia :P

---------EDIT----------

W koncu przyszla czesc, przez ktorej zepsucie, Probe byl uziemiony na ponad miesiac :P Wysprzeglik z Mazdy 323F (BG). Probe juz smiga :)
Obrazek

----------EDIT---------

Chyba lepiej bez tablicy? :wink:
Obrazek

Re: marek08

: 2016-05-21 17:20
autor: infernoblade
Zdecydowanie, lepiej bez tablicy :1111_ok: