Strona 5 z 7

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-20 22:18
autor: Prezes5G19
KrecioPL pisze:
Prezes5G19 pisze:
KrecioPL pisze: Jeśli ktoś ma obiekcje, zalecam lekturę:
https://www.mazparts.pl/oferta-specjaln ... -82-0-fpfs
Na dole macie zalecenia co do wymiany.

I nie piszę tych rzeczy ot tak, co będzie jak chłopak złoży rozrząd, a mu zacznie ciec uszczelniacz wału od strony rozrządu? Znów ma wszystko do wymiany. A tak to raz, skutecznie i spokój.
Ja tam jednej przeczytanej strony w internecie nie nazywałbym lekturą , bo jeśli wiedział byś to z książki to nie nazwał byś krótkiego tekstu z sieci lekturą. Tak że przypuszczam że nie jesteś oczytany w teorii . A nie zapomnij że teoria to jest połowa sukcesu . Z mojej strony polecam

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-20 23:05
autor: KrecioPL
Prezes5G19 pisze:Ja tam jednej przeczytanej strony w internecie nie nazywałbym lekturą , bo jeśli wiedział byś to z książki to nie nazwał byś krótkiego tekstu z sieci lekturą. Tak że przypuszczam że nie jesteś oczytany w teorii . A nie zapomnij że teoria to jest połowa sukcesu . Z mojej strony polecam
Dobrze, rozłóżmy na części sens mojej wypowiedzi.

Więc łopatologicznie:
Silnik 2.0 wiemy jak wygląda i jak jest z grubsza zbudowany.
Kolega MechanikCzasu ma zamiar wymienić rozrząd + sprzęgło.
Dobrą manierą jest aby myśleć z wyprzedzeniem i zapobiegać pewnym sytuacjom. Zwie się to "prewencja".

Według większości komplet rozrządu do 2.0 to pasek rozrządu, rolka napinacza, rolka prowadząca i sprężyna napinacza.
Nie zapominamy, że rozrząd również napędza pompę wody. Można wymienić "rozrząd" bez pompy wody? Można - tylko PO CO? Bo dziś nie wykazuje oznak zużycia? Nie cieknie?
Więc wyjaśniam - wymienia się ją - "zgodnie ze sztuką" - po co dwa razy rozbierać?
Skoro otwieramy pokrywę zaworów do wymiany rozrządu to po co wymienić uszczelkę pokrywy? Można lepić na sylikon - da się? DA SIĘ!
A jak już mamy otwartą tą pokrywę, a nasze auto ma już 300tys km, to PO CO wymienić uszczelniacze wałków rozrządu - Sucho? Jeszcze tak... A wypada je wymienić, bo jak będą się pocić, to trzeba będzie znowu zdejmować pokrywę i cały misterny plan robienia po kosztach znowu poszedł się ...gonić.
Oring aparatu zapłonowego - to jest taka błahostka i do tego groszowa, że szkoda mi słów.
Uszczelniacz wału od strony rozrządu? Suchy? A jak będzie cieknąć to rozpinaj rozrząd i zwalaj pokrywę zaworów. Niezłomna logika...
Nowe paski raz na kilkadziesiąt tys km? Niezasadne? #-o

Ewidentną głupotą byłoby nie wymienić uszczelniacza wału od strony skrzyni przy robocie sprzęgła. Albo łożyska oporowego (jeśli nie jest w komplecie)...
Kolego Prezes5G19 - auto kolegi MechanikCzasu ma 300k km. Wiek i przebieg robią swoje. Poza tym, jak założy nowe sprzęgło, a walnie uszczelniacz od strony skrzyni to chyba wiesz jakie będą efekty?
Uszczelniacze półosi - przerabiałem, wielu kolegów tutaj też. Składanie napędu bez wymiany uszczelniaczy często kończy się jednym... Ponownym rozpinaniem półosi.

Zaworek zwrotny pompy oleju? 90% przerabiało temat "klepania". Fajnie aby temu zapobiec.

Czy o czymś zapomniałem?

A! W teorii MOŻNA i da się wymienić rozrząd bez tych elementów które wskazałem. W praktyce każdy wie jak jest. Sam stałem się ofiarą swoich decyzji z uszczelniaczami półosi.

Zresztą, po co wymieniać rozrząd, skoro do dziś się nie zerwał?

A i to słowo... Lektura - http://sjp.pwn.pl/szukaj/lektura.html (patrz: pkt 1)

Kolego Prezes5G19 - nasze auta są wdzięczne jeśli zapewni im się dobrą opiekę. Mnie nie dziwi kwota 1000zł za rozrząd z dodatkami. A Ciebie tak? W takim razie to nie jest auto dla Ciebie.

A wiec działajmy przy swoich samochodach, tak jak uważamy.
A wg mnie można to zrobić raz, skutecznie i spokój.

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 08:49
autor: Romas
KrecioPL pisze:Nie zapominamy, że rozrząd również napędza pompę wody.
No to widzę Krecik że chyba nie znasz z grubsza budowy FS-a :D

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 09:04
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-04-21 09:02 --

Ogólnie planuje zrobić duży remont tak jak tu rozmawialiśmy
Czyli rozrząd cały z uszczelniaczmi i pompa
Wszystkie uszczelki czyli pokrywa zaworów
Zawór pompy oleju
Nowy olej
Do tego Piaskowanie i malowanie miski oleju
Wymiana sprzęgła i tych wszystkich iszczelniaczy skrzyni
Olej do skrzyni
I całkowite płukanie układu chłodzenia (widziałem w 101 napraw jak robią to woda destylowana i takim preparatem) oczywiście to będzie jako pierwsze przed rozebraniem wszystkiego.
I najprawdopodobniej o czymś zapomniałem ale to wyjdzie w praniu. Oczywiście mimo że mój ford ma 300k to oleju nie bierze :)

-- dodano 2016-04-21 09:04 --

Z wymianą rozrządu raczej nie ma większego problemu będę musiał znaleźć sposób na dokręcanie koła na wale. Bo pewnie mocno jest przykrecone. (mogę użyć klucza pneumatycznego?)

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 09:43
autor: KrecioPL
Romas pisze:
KrecioPL pisze:Nie zapominamy, że rozrząd również napędza pompę wody.
No to widzę Krecik że chyba nie znasz z grubsza budowy FS-a :D
Oj romas czepiasz się słowek. Wszyscy wiemy o co chodzi i jak wyglada 2.0

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 09:56
autor: duracell
KrecioPL pisze:
Romas pisze:
KrecioPL pisze:Nie zapominamy, że rozrząd również napędza pompę wody.
No to widzę Krecik że chyba nie znasz z grubsza budowy FS-a :D
Oj romas czepiasz się słowek. Wszyscy wiemy o co chodzi i jak wyglada 2.0
Lubię gdy kąsacie się po kostkach :D

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 12:00
autor: wuka
MechanikCzasu pisze:
Z wymianą rozrządu raczej nie ma większego problemu będę musiał znaleźć sposób na dokręcanie koła na wale. Bo pewnie mocno jest przykrecone. (mogę użyć klucza pneumatycznego?)
Ja założyłem długi i bardzo mocny klucz na śrubę, tylko musi siedzieć solidnie, klucz oparłem na drewnianym klocku, rączka klucza skierowana do przodu pojazdu. Następnie ruszasz rozrusznikiem tak jak byś auto zapalał, wykręć sobie świece to rozrusznik będzie miał lżej :D przy drugim ruszeniu rozrusznika śruba puściła bez problemu.

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 12:26
autor: MechanikCzasu
O ciekawe jak nie pójdzie pleumatycznym to tak spróbuję :)

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 13:20
autor: KrecioPL
duracell pisze:Lubię gdy kąsacie się po kostkach :D
Powiem Ci Robert, że razem z Michałem i Waldiim tworzycie loże szyderców tego klubu. Muszę ogarnąć dla Was jakiś dyplom. Wtedy my będziemy patrzeć jak Wy będziecie się kąsać po kostkach, któremu bardziej się należy :mrgreen:
Choć momentami, Romas bywa niekwestionowanym liderem -o-| :twisted:
wuka pisze: Ja założyłem długi i bardzo mocny klucz na śrubę, tylko musi siedzieć solidnie, klucz oparłem na drewnianym klocku, rączka klucza skierowana do przodu pojazdu. Następnie ruszasz rozrusznikiem tak jak byś auto zapalał, wykręć sobie świece to rozrusznik będzie miał lżej :D przy drugim ruszeniu rozrusznika śruba puściła bez problemu.
Przyznam, że pomysłowy patent.

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 20:24
autor: MechanikCzasu
Tak z innej beczki :scramble
Wracam sobie dzisiaj do domku i nagle mój probe nie ma siły jechać i redukuje 3 / 2 i ledwo co jedzie wciskam sprzęgło a on nagle sam hamuje i strasznie smiedziało spalonymi klockami... wychodzę i nagle jpd... :| znów coś...
Tarcze aż promienieją ciepłem i o... okazało się że dzien wcześniej wlałem za dużo płynu i chyba to przez to... upuściłem płynu trochę na poboczu i spokojnie wróciłem do domku...
Po sprawdzeniu w domku wszystkiego ( rozebrałem zaciski ) i patrze, że pracują prawidłowo. Więc chyba jest to typowo moja wina z zalaniem płynu pod korek... #-o

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 21:00
autor: infernoblade
Pierwsze słyszę, że z powodu za dużej ilości płynu blokują się zaciski. Ale może jeszcze mało wiem :-k

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 21:08
autor: Romas
w 2.0 koło pasowe pneumatem pójdzie bez problemu :wink:

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 21:10
autor: Spider33
Nie ma szans zeby była to wina za dużej ilości płynu.

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 21:11
autor: wuka
Romas pisze:w 2.0 koło pasowe pneumatem pójdzie bez problemu :wink:
Hmm, no nie wiem :-k , ja się namęczyłem jak rozrząd robiłem, i nie było to łatwe. Dopiero puściło sposobem jaki opisałem wcześniej.

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 21:14
autor: Romas
powiem Ci że nie spotkałem się jeszcze żebym w 2.0 nie odkręcił pneumatem, wszystko jeszcze kwestia tego kto jakie ma ciśnienie robocze i jaki pneumat :wink:

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 21:26
autor: MechanikCzasu
infernoblade pisze:Pierwsze słyszę, że z powodu za dużej ilości płynu blokują się zaciski. Ale może jeszcze mało wiem :-k
właśnie i co teraz :( musze dokładnie przejrzeć ten układ, bo robi się to niebezpieczne :(

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 21:27
autor: wuka
Kompresor mam dwutłokowy, daje ponad 8 bar. Niemiecki klucz, może nie najwyższa półka ale nie żadna chińszczyzna. Aczkolwiek dodam, że w silniku który rozbierałem teraz owa śruba puściła bez problemu.

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 21:31
autor: MechanikCzasu
a mogło się coś przytkać ? np na rozdzielaczu ?

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-21 22:47
autor: Romas
a hamulce przód czy tył ci stanęły ?

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-25 08:25
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-04-21 22:48 --

Przód najmocniej i tył trochę mniej ale też zacisnal się ale przód bardzo mocno

-- dodano 2016-04-25 08:25 --

Czy zaslepienie egr dużo daje? i jak to zrobić tzn w którym miejscu zaslepic?

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-25 19:00
autor: LukaszV8
wuka pisze:-- oryginalny post 2016-04-15 06:35 --

Pasuje jak pięść do nosa. Nie rób z tego autka kolejnego odpustowego wozidła. Za chwilę pewnie wskoczą neony pod spód, naklejki pod lusterka i wielka ławka na tył. Nie rób tego.
Czytając ten temat nasunęła mi się myśl, że ten egzemplarz Probe ma duże szanse tak skończyć ---> Obrazek


Pozwolę się też odnieść do dość burzliwej dyskusji wymiany rozrządu. Mechaniku Czasu moje zdanie potwierdzone ,,praktyką'' jest takie, że jak już będziesz miał wszystko na wierzchu skrzynię, elementy uszczelniające silnika i ogólnie wszystko ,,na wierzchu'' to wymieniamy wszelkie uszczelnienia na NOWE pomimo, że wyglądają ok i nie ciekną. Chyba, że żywcem nie chcesz dołożyć/nie dasz rady te około 100-200zł bo tyle może wyjść za wszystkie uszczelniacze lub zgadzasz się z opinią osób, które twierdzą, że jak nie cieknie to nie ruszać. Imo lepiej dołożyć te około 200zł za uszczelniacze i mieć spokojne sumienie, że są wymienione niż wymienić rozrząd, poskładać samochód, a później walić łepetyną w ścianę jakim się było głupim jak się okaże, że za 2 miesiące po wymianie rozrządu zaczął cieknąć jakiś uszczelniacz za 20zł i kapie pod autem, i na nowo rozbieranie wszystkiego...

Dokładnie w kwietniu tamtego roku przechodziłem ten sam temat w swoim gt. Wymiana uszczelnień dodała kosztów do całości roboty, ale satysfakcja, że wszystko jest na cacy i spokojne sumienie- bezcenne...a to wszystko za niecałe 150zł albo i mniej nie pamiętam już (uszczelniacze).

Pozdrawiam

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-25 19:10
autor: wuka
Lukasz ja się trochę uspokoiłem i wydaje mi się że ten wozik nie skończy jak Calibra z załączonej fotki.
A co do wymiany uszczelnień przy rozrządzie to powinieneś wymienić. Ja niestety popełniłem ten błąd i nie wymieniłem wszystkiego, teraz cieknie mi zapewne któryś z uszczelniaczy na zaworach i autko żłopie olej jak szalone :| a wszystko było rozebrane, jest to złudna oszczędność. Te pieniądze, które bym wydał na uszczelniacze już mój woził przepił w postaci oleju, no ale cóż już muszę poczekać aż skończę składać drugie serducho :D

Re: MechanikCzasu

: 2016-04-25 21:15
autor: LukaszV8
No widzisz przekonałeś się na własnej skórze, ale nie którzy i tak uważają, że jak nie cieknie uszczelniacz to nie ruszać bo szkoda pieniędzy...Każdy robi jak uważa za słuszne...

Re: MechanikCzasu

: 2016-05-08 12:03
autor: MechanikCzasu
-- oryginalny post 2016-04-26 12:08 --

Oczywiście mam zamiar zmienić rozrząd wraz z uszczelniaczmi :)

-- dodano 2016-05-08 12:03 --

Pytanie do ludzi ogarniających temat zmiany felg :)
Upatrzyłem sobie coś takiego ! :D
http://allegro.pl/advan-felgi-16-5x114- ... 53094.html i plany na zakup opony 205/55. Czy bez problemu będzie pasować ? :)

Re: MechanikCzasu

: 2016-05-08 12:32
autor: Spider33
Jak masz 1,5 k na felgi to kup cos konkretnego czyli 17'' lub 18''. Co z tego ze kupisz ciekawy wzor jak felga "zginie" w nadkolu.