Strona 5 z 7
Re: Śpiący Probek
: 2009-03-03 10:49
autor: OLEY
Heh, ciekawa teoria.
A co z autami, które stoją z "normalnie" otwartymi światłami w półtora-godzinnym korku?
Te się nie przegrzewają?
Re: Śpiący Probek
: 2009-03-03 11:01
autor: Supin
Re: Śpiący Probek
: 2009-03-03 16:30
autor: jarsonik
a za co się przyczepili do halogenów?? za śpiocha to nie słyszałem, żeby się przyczepiali.
Re: Śpiący Probek
: 2009-03-04 09:12
autor: Supin
za to, że ( nieświadomie w sumie ) jeźdiłem na nich w ciągu dnia, zwała total. :-/
Do tych, którzy mają śpiącego, mieliście problemy z policją? używacie ich do jazdy w ciągu dnia, czy tylko dla "szpanu" w wyjątkowych okolicznościach ?!

Re: Śpiący Probek
: 2009-03-04 19:30
autor: ErNeStO
Ja jeżdżę na śpiochu (lampy minimalnie otwarte) i jakoś ani razu się nie przyczepili
Re: Śpiący Probek
: 2009-03-04 21:04
autor: --C--
Jeżeli czepiają się jak masz lampy bez homologacji, to i mogą się o śpiocha czepiać.
Re: Śpiący Probek
: 2009-03-30 20:09
autor: Kambelini
Re: Śpiący Probek
: 2009-03-30 20:15
autor: jarsonik
performanceprobe ostatnio coś nei działa
Re: Śpiący Probek
: 2009-03-30 20:35
autor: OLEY
Ależ na forum jest wszystko tak dokładnie opisane, że nie potrzeba żadnych schematów.
Wystarczy tylko poszukać i poczytać.

Re: Śpiący Probek
: 2009-03-30 21:08
autor: Kambelini
Re: Śpiący Probek
: 2009-03-31 18:15
autor: TYGRYSEX
Kambelini pisze:Witam!!!
Czy ktoś łaskawie mógłby wstawić jakiś schemacik jak zrobić ŚPIOCHA
Proste :
Re: Śpiący Probek
: 2009-03-31 20:55
autor: Kambelini
dzięki dzięki

....... ale z rana już się tym zająłem...... i wszystko elegancko działa

pare minutek roboty(a myślełem, że bedzie gorzej)

SCHEMAT
nie był potrzebny

Re: Śpiący Probek
: 2009-05-31 22:05
autor: Mardok
O faak xDD Też zrobiłem śpiocha (śpioszkę xDD) jednak denerwuje mnie to wciskanie na refleks, miałem już jakieś pomysły co do usprawnienia prototypu, jednak stuki co nie wiem jak się za to zabrać, chciałbym mieć 2 pozycje otwierania się świateł, przy kierownicy normalnie do pełnego otwarcia a na panelu do śpiocha, nie mam pomysłu a może jakiś pan z warsztatu by się tym zajął lecz w okolicy sami "specjaliści", trzeba poczekać aż się coś przyśni ciekawego i wdrożyć plan xD Ale efekt jest powalający, ludzie oglądają się śpioszkiem a w moich okolicach nikt nie ma takiego samochodu więc bezcenne wrażenia xDD
Re: Śpiący Probek
: 2009-05-31 22:14
autor: Kocureq
Pomysł jest, można przeciąć ścieżkę w silniczku tak, żeby były 4 pozycje świateł: zamknięte, śpioch, otwarte, śpioch, a nie dwie: zamknięte, otwarte. Czekamy tylko na ochotnika który to pierwszy wykona

Re: Śpiący Probek
: 2009-05-31 22:21
autor: Mardok
Ja myślałem nad jakimś elektronicznym pierdołem co by sterował tym otwieraniem świateł, ale zanim się spalę ze wstydu w takim sklepie jak będę tłumaczył o co mi chodzi to wolę to przemyśleć w ciszy i spokoju, we śnie xD Kurde trudne to i skomplikowane chyba, nie mam pomysłu jednak nie poddam się tak łatwo, śpioch będzie sterowany w taki sposób i basta!! xDD
Re: Śpiący Probek
: 2009-05-31 22:28
autor: Kocureq
Sterowanie elektroniczne sterowałoby Ci czasem pracy silniczków - pojawia się problem nierównomiernego otwierania świateł. Oryginalnie "krańcówki" - czyli zatrzymywanie się silniczka w konkretnym miejscu - zrobione są przerwą na ścieżce - sądzę, że tą drogą należałoby podążać przy własnym sterowaniu.
Re: Śpiący Probek
: 2009-05-31 23:15
autor: archeolog
Są do kupienia w necie czujniki położenia obrotowego coś jak halla zasad działania jest kilka tutaj wystarczy zwykły który zwiera w jednym punkcie montaż z tego co oglądałem silniczki nie sprawi problemu

koszta kolo 100-150 zł Przy wykonaniu profi

Myślę że dam rade stworzyć schemat ze śpiochem na przekaźnikach

Re: Śpiący Probek
: 2009-06-01 08:54
autor: TYGRYSEX
Mardok pisze:denerwuje mnie to wciskanie na refleks,
Jakbyś zastosował przełącznik taki jak ze schematu który wrzuciłem , to byś nie musiał wciskać na refleks

. Parę razy poćwiczyć i sprawa rozwiązania . A nic nowego do tematu nie wnosisz bo o podobnych próbach jest całe mnóstwo postów ...
Albo zostawiać światła a'la śpioch i ich nie zamykać ciągle - choć jeśli stoi pod chmurką może kogoś sprowokować do siłowego zamknięcia

Re: Śpiący Probek
: 2009-06-09 11:42
autor: arko
witam. ja też zrobiłem śpiocha

poszło bardzo łatwo ale nie założyłem bezpiecznika czy to bardzo źle

Re: Śpiący Probek
: 2009-06-09 13:21
autor: TYGRYSEX
Popraw się ! Załóż bezpiecznik ! Najlepiej jak najbliżej BOXA . W razie "w" tylko on się przepali ! W innym wypadku może instalacja dostać po tyłku !
Re: Śpiący Probek
: 2009-06-09 13:39
autor: arko
witam. jak najszybciej to zrobię tylko niewiem czy można kupić oprawkę do bezpiecznika. pozdrawiam
Re: Śpiący Probek
: 2009-06-09 13:57
autor: Robert
Bez przesady - przecież oryginalny bezpiecznik (RETRA) nie jest w żaden sposób omijany, więc spali się on.
Tyle tylko, że taniej jest założyć jakąś oprawkę z jakimkolwiek bezpiecznikiem 20A, niż później szukać naszych.
Oprawkę kupisz w pierwszym z brzegu elektrycznym, na niektórych stacjach benzynowych, w sklepach ze sprzętem car audio, ...
Re: Śpiący Probek
: 2009-06-09 14:21
autor: OLEY
Robert pisze:Bez przesady - przecież oryginalny bezpiecznik (RETRA) nie jest w żaden sposób omijany, więc spali się on.
Jak nie jest omijany?
Przecież w miejsce bezpiecznika trzeba włożyć wsuwki z przewodami, a bezpiecznik trzeba wyjąć.
Dlatego w jeden z przewodów powinno się wpiąć dodatkowy bezpiecznik.
Re: Śpiący Probek
: 2009-06-09 14:29
autor: Robert
Naprawdę? To nie wcinasz się w przewód pomiędzy przełącznikiem a bezpiecznikiem?
Skoro jest tak, jak piszesz, to jednak warto założyć. Tym bardziej, że 100A (MAIN) jeszcze trudniej dostać (a tego na pewno nie omijacie).
Zawsze byłem za tą prostszą wersją śpiocha - nic nie omijasz, tylko wyjmujesz bezpiecznik i chowasz do kieszeni.

Re: Śpiący Probek
: 2009-06-09 14:42
autor: OLEY
Robert pisze:Zawsze byłem za tą prostszą wersją śpiocha - nic nie omijasz, tylko wyjmujesz bezpiecznik i chowasz do kieszeni.

I u mnie ta wersja działa do tej pory.
A za włącznik, wyłącznik służy mi kluczyk do stacyjki.

Powaga.