Strona 5 z 10
: 2007-02-19 23:28
autor: Bogdan9999
Panowie a teraz ja kieruję sie do was z problemem

A problem tkwi w tym że nie wiem jak wyciągnąć chłodniczke klimatyzacji ta co jest pod deska rozdzielczą ?? Sprawa wygląda tak Wyjąłem deskę rozdzielczą aby zamontować co nieco i przerobić i po wyjęciu z wielkim bólem tej części nawiewu co jest silniczek od dmuchawy moim oczom ukazał sie kawałek chłodniczki od klimy i przerzyłem szok

takiego syfu to dawno nie widziałem. Teraz chciałbym ja wyciągnąć i wyczyścić ale nie wiem jak to zrobić bo w żadem sposób nie idzie jej wyjąć. wie ktos jak do niej zajść i z której strony ?? I prosze o jak najszybsza odpowiedż mam nadzieję że to przynajmniej ktos wie. Pozdrawiam
: 2007-02-20 06:43
autor: OLEY
Bogdan, a czy Ty przypadkiem nie mówisz o nagrzewnicy?
: 2007-02-20 06:56
autor: wargawiesiek
na pewno mówi o nagrzewnicy bo chłodnica klimatyzaci jest pod masko
: 2007-02-20 07:23
autor: Bogdan9999
O widze że wy nawet tego nie rozbieraliscie

: 2007-02-20 07:27
autor: OLEY
Hehe, bo wyjęcie tego ustrojswa graniczy praktycznie z cudem
Tzn., nie mówię, ze to nie możliwe, ale z reguły każdy ratuje się "odkamienianiem" i płukaniem, zamiast wyciąganiem.

: 2007-02-20 10:32
autor: skorik
Wypowiem się do tych postów powyżej. Przekaźnik w gumie pomiędzy lampą a akumulatorem jest od regulacji zawieszenia ale i od dmuchawy. Jeżeli do niego dostaje się wilgoć, to on rdzewieje. Miernik na kostce przy silniku pokazuje napięcie (też tak miałem), ale praktycznie brakuje prądu - tak jakby napięcie było podawane przez dużą rezystancję. Prawdopodobnie ten prąd wystarczył dla żarówki ale dla kilkudziesięciowatowego silnika już nie. Trzeba wymienić ten przekaźnik.
: 2007-02-20 10:45
autor: Robert
Serwisówka, Grupa 12: Climate Control System, Sekcja 02: Heating and Defrosting, Dział: Removal and Installation, Pozycje: Heater Case i Heater Core.
Wszystko dokładnie wyjaśnione z rysunkami.
Serwisówkę dostaniesz na pierwszym zlocie, na którym się po dwóch latach być może łaskawie pojawisz.

: 2007-02-20 10:47
autor: Bogdan9999
OLEY pisze:Hehe, bo wyjęcie tego ustrojswa graniczy praktycznie z cudem
Tzn., nie mówię, ze to nie możliwe, ale z reguły każdy ratuje się "odkamienianiem" i płukaniem, zamiast wyciąganiem.

Ale jak macie taki syf jak ja a zapewne tak jest to płukanie go jakimys tam środkami sorka za wyrażenie gówno da no moze na kilka dni takiego syfu nie wypłuczesz.
: 2007-02-20 13:33
autor: wargawiesiek
odkręć wszystko dookoła nagrzewnicy a później to już łatwo pójdzie jak zostanie sama nagrzewnica.
: 2007-02-20 17:04
autor: OLEY
wargawiesiek pisze:odkręć wszystko dookoła nagrzewnicy a później to już łatwo pójdzie jak zostanie sama nagrzewnica.
Hehe, no rada niesamowita.
Bez urazy Wiesiek, ale to tak, jakbyś przy wymianie spalonej
żarówki poradził, by wykręcić wszystko w koło żarówki, a jak zostanie sama żarówka, to pójdzie już łatwo.

: 2007-02-20 17:15
autor: wargawiesiek
wiem ale wtedy będzie widział dokładnie gdzie jest jeszcze przykręcone
: 2007-02-20 18:43
autor: Bogdan9999
wargawiesiek pisze:odkręć wszystko dookoła nagrzewnicy a później to już łatwo pójdzie jak zostanie sama nagrzewnica.
Widze człowieku że ty nawet tego na oczy nie widziałeś

Ta metoda jest w tej sytuacji nie da rady.
Robert dzieki za wskazówke

to ja mam niby czym na ten zlot przyjechać ?? Jak
karzesz mi tym samym czekać na złożenie całego ... aż 2,5 miecha za takie rady serdecznie dziękuje ale nie skorzystam. Pozdro
: 2007-02-20 19:16
autor: wargawiesiek
deskę rozdzielczą zdejmowałem ale dalej się nie zagłębiałem.
: 2007-02-21 00:31
autor: Bogdan9999
: 2007-02-21 07:49
autor: OLEY
No to Bogdanku, jak już przetarłeś szlaki, to może napisałbyś dla potomności, co trzeba rozkręcić i zdjąć, aby się do niej dostać.
Jeszcze pytanko, czy udało Ci się złożyć wszystko jak należy i czy wszystko działa? Linki, zmiana kierunku nawiewu itd.
: 2007-02-21 09:29
autor: wargawiesiek
Opisz dokładnie gdzie to się trzyma to i ja u siebie rozbiorę bo też mi grzybkami czuć jak się włączy klime
: 2007-02-21 10:52
autor: Bogdan9999
Opisze wszystko jak wrócę do domu

Oley jak ja już cos rozłożę to i potrafię to złożyć

: 2007-02-21 12:44
autor: Robert
Bogdan9999 pisze:Robert dzieki za wskazówke

to ja mam niby czym na ten zlot przyjechać ?? Jak kazesz mi tym samym czekać na złożenie całego ... aż 2,5 miecha za takie rady serdecznie dziękuje ale nie skorzystam. Pozdro
Robert pisze:Serwisówkę dostaniesz na pierwszym zlocie, na którym się
po dwóch latach być może łaskawie pojawisz.

Sorry - nie wiedziałem, że od dołączenia tutaj masz wciąż niejeżdżącego Probka.
: 2007-02-21 14:39
autor: Bogdan9999
: 2007-02-22 00:17
autor: Bogdan9999
Czyli tak panie i panowie
Aby dostać sie do tego potrzeba odkręcić deskę rozdzielczą nie będę opisywał tego bo mi sie nie chce. Najpierw odkręcacie śruby mocujące te dwie po lewej stronie części nawiewu. Potem wyciągacie tą część co jest zaznaczona na żółto. Następnie odpinacie zaczepy co są zaznaczone na czerwono jest ich 6 sztuk, 4 z przodu łatwo do nich sie dostać a a do 2 z tyłu to nie tak prosto ale to zależy od szybkich rączek

Następnie wyjmujecie dolną część puszki i już macie jakiś tam dostęp w miarę dobry do wyczyszczenia jeśli nie da rady wyjąć tej dolnej części to rozegnijcie ja w miarę rozsądku i do działa.
Dodam że to zaznaczone na zielono to pozycja w jakiej znajduje sie chłodniczka od klimy, a to zaznaczone na niebiesko to nagrzewnica u mnie była czysta jak nówka więc nie było potrzeby jej czyścić. Po skończonej operacji wszystko składamy i git. Dodam ze do czyszczenia chłodniczki polecam odkurzacz, ręce, kompresor. To powinno wam wystarczyć mi wystarczyło. OLEY pytałeś o linki ja sie z nimi nie bawiłem kombinerkami je poucinałem bo zakładam od razu elektryczne sterowanie nawiewem.

Pozdrawiam i miłej pracy

: 2007-02-22 08:43
autor: OLEY
Bogdan9999 pisze: OLEY pytałeś o linki ja sie z nimi nie bawiłem kombinerkami je poucinałem bo zakładam od razu elektryczne sterowanie nawiewem.

Hehe. No tak.
W takim razie jak będę zmieniał nawiew na elektryczny, to się wezmę za rozkręcanie.

: 2007-02-22 10:33
autor: edi_pg
Bogdan9999 pisze:ja sie z nimi nie bawiłem kombinerkami je poucinałem bo zakładam od razu elektryczne sterowanie nawiewem.
Ale po co?
Przeciez to prosto się zdejmuje. Wyciągasz radio, i inne bzdury z deski(zegarek) tak aby mozna było wsadzić tam rękę. Wtedy cięgna można powyciągać z elementu sterującego. Są powyginane jakby w "Z" ale bez wiekszych problemów można to wyciągnąć.
: 2007-02-22 10:39
autor: Bogdan9999
dmuchawa
: 2007-05-13 16:29
autor: dudu1978
Wysłany: 2005-07-01 20:35 Temat postu:
--------------------------------------------------------------------------------
Jeżeli ktoś potrzebuje jeszcze opory rezystora to podaję
1,38 om
0,62 om
0,33 om
0,05 om
szanowni klubowicze mam pytanko czy podane wartosci rezystorów sa podane do ceramicznych czy powietrznych i które sa od którego biegu dmuchawy bo mam problem tylko z 1 i 2 biegiem

: 2007-05-13 17:14
autor: OLEY
Do powietrznych, a który jest od którego, to wynika samo z siebie.
Czym większy opór, tym mniejszy (niższy) bieg.
Żeby było już na przyszłość

:
Bieg I - 1,38 om
Bieg II - 0,62 om
Bieg III - 0,33 om
Bieg IV - 0,05 om
Trzeba pamiętać, że (jak się nie mylę) bieg pierwszy bierze opór z reszty.
