tak mi to przedstawił ten mechanik z chocara. Nie wiem jak to się nazywa poprawnie. wiem natomiast, że olej leje ssie ze skrzyni
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
też dołączam się do pytania o namiar na filtr oleju:)
jeszcze pytanie - czy szarpnięcia przy przełożeniach (szczególnie z jedynki na dwójkę) powinny ustąpić po wymianie oleju i filtra?
Probe II gen. 94' 2,5 V6 24V wersja USA, automat, LPG
szarpnięcia występują przy każdej jeździe, przy każdym wduszeniu gazu.
Nie szarpie po przejechaniu sporego kawałka trasy... jakiś 80 kilometrów. Rozgrzanie oleju w skrzyni?
Probe II gen. 94' 2,5 V6 24V wersja USA, automat, LPG
W Madzi tak miałem jeden, jedyny raz. Po rozgrzaniu przechodziło. Pomogło jej uzupełnienie oleju pod max. Z tego co się orientuję to oleju w skrzyni automatycznej się nie wymienia a tylko uzupełnia. No chyba, że trzeba skrzynię rozłupać to wiadomo, wymienić.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Co do mojej wypowiedzi to sięgnąłem również do innej lektury. Mam jeszcze książkę po Madzi - "Mazda 323" wydaną przez WKŁ i w tejże na str. 141 i 151 (Automatyczna Skrzynka Przekładniowa - Obsługa i Naprawa) w Uwagach wstępnych piszą, że: Olej w skrzynce przekładniowej nie podlega wymianie. Okresowo przeprowadza się kontrolę jego poziomu (i ewentualnie uzupełnia).
Nie zamierzałem nikogo wprowadzać w błąd. Jak widać są różne informacje na ten temat.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Panowie czy przez swoja glupote rozwalilem skrzynie?? Mianowicie w miejsce gdzie wchodzi przegob przekrecil mi sie ten frez i chcialem go naprostowac i obkracil mi sie i spadl normalnie do srodka?? Mial ktos juz takie cos?? Czy tylko rozpolowienie skrzyni uratuje sprawe ?? Nie mialem jeszcze okazji rozpalawiac skrzyni. Uda mi sie to czy sobie lepiej odpuscic??
Niestety jestem laikiem jeśli chodzi o samochody. Kupiłem do swojego probka 2,0 16v 1993 skrzynie od mazdy 626 2,0 z 1996. Jest szansa. że ta skrzynia będzie pasowała. Na skrzyni jest napisane: FU9A.
Mam pytanie. Po w warsztacie wstawiono mi zregenerowany automat i niby wszystko ok, ale po 100 km zaczęła mrugać kontrolka over drive a po jakimś czasie jeszcze kontrolka poduszki powietrznej i check engine. Zastanawiam się czy to wina skrzyni czy po prostu jest gdzieś zwarcie.
witam wszystkich jestem tu nowy i niewiemzabardzo gdzie mam sie przywitac ale dojde do tego,mam problem z moja szkrzynia oczywiscie automatyczna jedynka wchodzi wsteczny tez ale pozatym jest tylko trójka i niechce zmienic ani na dwójke anie na czwórke kiedy wcisne ten przycisk main shift to tylko 1 i 3 co to moze być ?? moze ktos mial podobny przypadek ??
naprawa automatu jest niestety kosztowna u mnie w probku 2.0 poleciala skrzynia mialem sporo szczescia bo w moim miescie na szrocie trfilem na tkiego probka i za 750 zl dostalem skrzynie manualna z calym osprzetem tylko jestem w tej dobrej sytuacji ze jestem mechanikiem i sam to robilem przekladke ale oplacilo sie auto zyskalo na dynamice i to bardzo fakt ze jest naprawde z tym kupa roboty no i oczywiscie wizyta u elektryka ale bylo warto --teraz jestem z autka zadowolony cale szczescie ze nie musialem nic przerabiac nadwozie jest przygotowane na taka zamiane tylko wszedzie ciasne dojscie jak by ktos robil przerobe na manual to chetnie udziele kilku porad
Nie wiem co się stało.
Zaczęło się od tego, że strasznie ciężko mu się ruszało. Mam probe II generacji, rocznik 1994, 2.0 z automatyczną skrzynią biegów.
Wracałam w piątek do domu, coś mi nie grało w jego jeździe, więc wróciłam do domu i powiedziałam tacie o występujących problemach.
W sobotę stanęło na tym, że do przodu w ogóle nie chce jechać, jeździ tylko na wstecznym.
W październiku skrzynia była naprawiana, pojeździł trochę i znowu problem. Tylko wtedy nie wchodził 4 bieg, teraz nie działa D. W zasadzie żaden bieg do przodu nie działa.
Może ktoś wie, co się mogło popsuć? Podejrzewam, że będę musiała go oddać znowu do naprawy...
Może turbina / konwerter,może tarczki / separatory dostały teraz w d..e i do przodu już nie pojedzie lub sprzęgło padło - niestety bez rozebrania to gdybanie.
Nie przeciągał ci na biegach ?Nie było problemów z ruszaniem na rozgrzanym aucie ? Normalnie jeździł i ot tak koniec ?
W sumie to chyba w przypadku Probe najlepszą opcja jest zmiana automata na manual,bo automaty jakoś nie są zbyt trwałe w tych autach,a kapitalny remon skrzynii aut. to tani nie jest
Przymierzam się właśnie do zmiany skrzyni na manualną. Koszt będzie mniej więcej ten sam co naprawy automatycznej (jak nie niższy), a tak to zrobię raz (nie sama oczywiście), a porządnie i nie będzie co chwila problemów i martwienia się by za ostro nie hamować lub gwałtownie nie ruszać, bo delikatna skrzynia się nie daj Boże zepsuje.
Trudno, moja miłość do tego samochodu jest tak wielka, że koszta by go do życia przywrócić się nie liczą