Strona 5 z 9

: 2005-09-16 14:20
autor: Qki G
No ja jestem bardzo zadowolony z instalacji, a mam OMVL-a i użytkuję ją już rok i nie miałem najmniejszego problemu z nia :):)
A teraz po wyregulowaniu jeździ dokładnie tak samo jak na benzynce :)

: 2005-09-18 22:18
autor: Sebastian
cze.wiecie co panowie.ja mysle ze jesli kogos stac takim autem jezdzic i oplacac to powinno go tez bylo stac na benzyne a nie taki piekny silnik jakis gazem zajezdzac!!
pozdrowienia :evil: :evil:

: 2005-09-18 22:29
autor: Mr. Cynk
sebastian, a powiec chłopcze tak z ciekawości ile litrów paliwa możesz sobie kupić za jedną godzinę twojej pracy w twoim kraju ?

a i zdradź jeszcze ile kilometrów tygodniowo robisz swoim probkiem :)


bo jeśłi za jedną godzinę pracy stać cię na 1,5 litra paliwa i kiedy trzeba zrobić ~1000 kilometrów tygodniowo to nawet nie zarobiłbyś na takie paliwo.

A jeśli probek pali 7-12 na setkę to nie widzę niczego zdrożnego w tym że go ktoś chce mieć... przecież głupia vectra czy corsa 1.6 wypala 6-12 litrów na setkę...
o komforcie, osiągach i wyposażeniu to już w ogóle nie piszę bo to jakaś pomyłka... :)

nikt nie zakłada lpg z miłości do gazu.... to chłodna kalkulacja sebastian.

niemcy jakoś nie idą tak intensywnie w tym kierunku tylko raczej w diesle... a lpg nawet stacji nie ma zbyt wiele... tyle że to i u ciebie tam się zmieni.:)

: 2005-09-18 23:17
autor: minimaniak
Dokładnie.... Widzę że przy kazdym temacie powraca problem. Zakładam gaz ponieważ nie stać mnie na "marnowanie kasy" na benzynę skoro mogę tankowac tańszy gaz. Osiągi nie zmieniają się tak znacząco a pozostałe pieniądze w portfelu lepiej wydać na coś innego... I TYLE w tym temacie. Gdybym jeździł 10 km dziennie to oczywiście nie ma sensu ale nie gdy pokonuje dystans 100 km dziennie. Po przeliczeniach że pali mi probek 12, 5 L to wychodzi powyżej 50 zł = horror to niby dlaczego dużą część dniówki mam wydawać na samo dojechanie do pracy....

A wracając do tematu może ktoś ma instalacje STAGA termin montażu najbliższa środa a ja nadal nie wiem jaką instalację założyć.. może ktoś pomoże....



Pozdro dla gazowców i benzyniaków


Tomek

: 2005-09-19 00:23
autor: Sh(.)(.)ters
Pomogę Ci:

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5953

Wiesz już co użytkownik GTR myśli o instalacji Stag. Szczególnie cenna jest końcowa konkluzja dotycząca oszczędzania. Ale zrobisz jak zechcesz.

: 2005-09-19 00:31
autor: minimaniak
okej dzięki,

no to chyba będzie OMVL ;)

Tomek

: 2005-09-19 21:09
autor: Sebastian
cze. okej rozumie was, gas jest tanszy!!mozna zaoszczedzic!!
ps. po 1 niemcy to niemoj kraj, po 2 nienazywaj mnie chlopcze bo tego nielubie.

Proszę o mniej emocjonalne podchodzenie do rzeczy. Cynki nie miał nic złego na myśli. Moderator.

: 2005-09-27 00:30
autor: minimaniak
No i założyli mo gaz......niestety nie jestem NA RAZIE zadowolony: a oto powody:

1. znaczna utrata mocy
2. odcinanie gazu powyżej 5 tys obrotów przełącza na benzynę
3. przy wciśnięciu gazu do końca samochód dławi się
4. spalanie wzrosło z 12L do 16,4 L !!!!!!!!!

na razie to TYLE i aż tyle


W środe mają mi drugi raz skalibrować instalke ale zaczynam wątpić że wyeliminuje to wszystkie problemy.
Gazownik powiedział że możliwe że bedzie musiał powiększyć doloty wtrysku ?!

Co sądzicie o tym , na co zwrócić uwagę ...... Strasznie mi przykro bo probka odstawiłem przed założeniem gazu na TIP TOP a teraz .......

Dzięki

Tomek

: 2005-09-27 04:32
autor: Pelot
ja jadę dzisiaj,u mnie też nie jest sympatycznie...

: 2005-09-27 10:12
autor: Sh(.)(.)ters
minimaniak pisze:
1. znaczna utrata mocy
2. odcinanie gazu powyżej 5 tys obrotów przełącza na benzynę
3. przy wciśnięciu gazu do końca samochód dławi się
4. spalanie wzrosło z 12L do 16,4 L !!!!!!!!!

Gazownik powiedział że możliwe że bedzie musiał powiększyć doloty wtrysku ?!
Najpierw o odcinaniu. Tak powinno być. Na gazie nie ma możliwości ustawienia odcięcia, przez co mógłbyś zatrzeć silnik. Gazownik ustawia jednym ruchem myszki na ekranie pułap obrotów, przy których następuje przełączenie na etylinę. Tam jak wiadomo masz odcięcie przy jakiś obrotach.

Dławienie i spalanie to prawdopodobnie kwestia złej mieszanki - regulacja. Może to być również sprawa zbyt małych wtryskiwaczy.

Daj mu popracować, zobacz co poprawi.

: 2005-09-27 14:21
autor: Jedrek
minimaniak pisze:No i założyli mo gaz......
A można wiedzieć co Ci założyli?

: 2005-09-27 19:37
autor: Pelot
a co to za Jędrek :lol:
Założyli nam instalacje firmy Stag.
Ja dzisiaj byłem na kolejnym strojeniu,jest już dużo lepiej,nie odcina,delikatnie się zadławia przy wciśnięciu gazu w podłogę ale jest już o niebo lepiej.Stracił troche mocy ale gazol obiecuje cały czas że będzie lepiej chodził.Tylko ciekaw jestem ile teraz mi bedzie palił :roll:

: 2005-09-27 23:42
autor: Sh(.)(.)ters
pelot pisze:Założyli nam instalacje firmy Stag
Fajnie macie, dołączyliście jak widzę do grona "zadowolonych inaczej" użytkowników tej instalacji. Brawo, brawo... jak grochem o ścianę... 8) .

: 2005-09-28 04:46
autor: Pelot
ale to może też być wina wtrysków.
Sh(.)(.)ter jakiej firmy masz u siebie wtryski :roll:

: 2005-09-28 14:18
autor: minimaniak
Ja też byłem dziś drugi raz...

eh szkoda gadać ...szarpie przy niskich obrotach i wciśnięciu gazu pali jak smok 16,5 L kurcze jak mi nie ustawią to będą mieli problem...
Już nie odcina przy wyższych obrotach... coś jest lepiej ale coś jest gorzej. Jutro mają mieć bardziej rozbudowany program ... powiększyli średnice w dyszach...
Kurcze a Qki to ma szczęście bo jest b.zadowolony


3majcie kciuki
Pozdrawiam,

Tomek

: 2005-09-28 14:43
autor: Voodoo
minimaniak pisze:Kurcze a Qki to ma szczęście bo jest b.zadowolony
Bo tyle czasu siedzicie na forum i tak jak to Sh(.)(.)ters skwitował, czytać nie umiecie, że z tym Stagiem to same problemy w Probach.

: 2005-09-28 15:32
autor: Mr. Cynk
a do OMVL'a mamy soft i sami możemy sobie podłubać w domku lub na światłach, prawda Andrzej? :)

nie ma co, niech "żyje" Stag.. :D:D:D

: 2005-09-28 15:41
autor: Jedrek
Cynki pisze:a do OMVL'a mamy soft i sami możemy sobie podłubać w domku lub na światłach, prawda Andrzej? :)

nie ma co, niech "żyje" Stag.. :D:D:D
Zgadza się, tylko że do stag-a można ściągnąć soft bez problemu z
http://www.ac.com.pl/autogaz/stag200/

i to mnie trochę boli. :cry:
Podobnie ma się rzecz z AKME :evil:

Trzeba tylko dorobić kabelek :twisted:

Przy czym jesteśmy górą w stosunku do CNG :twisted: :twisted: :twisted:
:wink:

: 2005-09-28 15:44
autor: Mr. Cynk
no fakt.. :D:D:D

ale to nie zmienia faktu że OMVL i tak sprawia mniej kłopotów. :)

: 2005-09-28 18:56
autor: Sh(.)(.)ters
Dobra dosyć kopania leżących 8) . Wiem, że teraz ciężko założyć jakąkolwiek instalację, bo chętni na LPG się chyba kserują normalnie.

Pelot - nie wiem jakiej firmy mam wtryski, jeżeli to ci ułatwi instalacja Mistral. Wtryski są na 2.2 i wystarczają, chociaż moim zdaniem 3.0 byłoby optymalne.
Będę mądrzejszy po wymianie kabli wn, bo na razie to cud że ten gaz działa, na szrotach które posiadam.

Dziwię się że ta sama instalacja, montowana przez tych samych ludzi w analogicznym aucie (V6) nie działa poprawnie. Może jakiś błąd montażu lub masz coś nie końca "si" ze sprzętem.

: 2005-09-29 10:18
autor: Mr. Cynk
wystarczy inna długość rurek do wtrysków, nierówno wywiercone miejsca na wtryskiwacze, źle dobrane dysze, partacka kalibracja... :)


łatwo jest coś założyć na hop siup i zgarnąć kaskę... zwłaszcza teraz kiedy ci chętni się kserują... ale żeby instalka na prawdę działała ładnie to trochę czasu na kalibrację trzeba niestety poświęcić...

: 2005-09-29 19:51
autor: Patrycjan
Cynki pisze:...ale żeby instalka na prawdę działała ładnie to trochę czasu na kalibrację trzeba niestety poświęcić...
Owszem, potwierdzam słowa "przedpiścy". Mojego OMVLa zakładali z 6 godzin, a ustawiali z 4.
Sorki, że się wetnę w topic, ale nie widzę sensu zakładać nowy.
Znacie może jakiś nienajgorszy zakład w Wawce lu okolicy, gdzie możnaby wymienić filterki :?: :?: :?:
Jak jest z dostępnością kabla i softu do OMVLa? Czy do softu trzeba mieć choćby sklonowany klucz sprzętowy?

: 2005-09-30 14:30
autor: minimaniak
I znów byłem na regulacji ... Już jest okej jeszcze tylko szarpie przy wciskaniu w "dechę" na niskich obrotach ( około 2tys.) I nie wiedzą co się dzieje kazali sprawdzić układ zapłonowy i tego typu pierdoły....

Teraz muszę sprawdzić ile mi pali bo 16,5 litra to trochę dużo

Aha słuchajcie jak tp jest z tymi ryrkami od wtryskiwaczy i ich długfością ( nie znam sie za bardzo ale domniemam że chodzi o te rurki wkrącone w silnik ) u mnie nie są jednakowej długości i u Qkiego też

Dzięki wszystkim za pomoc

Tomek

: 2005-10-08 18:05
autor: Pelot
ja już jestem HAPPY 8)
spalanie na poziomie ostatnich km przejechanych 12 w miescie 10 w trasie
Cyka jak pszczółeczka :P

: 2005-10-08 22:55
autor: minimaniak
U mnie niestety lipa spalanie jeszcze większe 17 L
I cały czas szarpanie przy wciśnięciu gazu do dechy....

Już mi zbrzydło do nich jeżdzenie i robienie 100 km na kalibracji

:(

Tomek