Strona 5 z 13

Re: Maxxum

: 2012-06-06 22:54
autor: kicker
Stary pełen podziw, aż bym przyjechał do Ciebie żeby coś podpatrzyć, robicie jakieś spoty w Tarnowie?

Re: Maxxum

: 2012-06-08 01:00
autor: Maxxum
kicker pisze:Stary pełen podziw, aż bym przyjechał do Ciebie żeby coś podpatrzyć, robicie jakieś spoty w Tarnowie?
Spotów ostatnio nie bardzo... nie ma z kim :(
Ale podjechać zawsze możesz, to zrobimy spota. Zapraszam.

Re: Maxxum

: 2012-06-15 23:10
autor: kicker
z miłą chęcią, odezwę się na PW.

pzdr

Re: Maxxum

: 2013-02-23 16:33
autor: Maxxum
No dobrze.
Minęło półtora roku od moich zapowiedzi reanimacji Lx-a, więc wypadałoby zdać relację z postępów prac :)

Wybaczcie, że nie po kolei, ale opiszę - co zostało zrobione w tym czasie:

- zakupiony został i zamontowany napis "PROBE" nowy
- dokupiłem i zamontowałem osłonkę na pasek wielorowkowy
- dokupiłem i zamontowałem osłonkę gumową na aparat zapłonowy
- wymieniłem kilka węży gumowych przy silniku
- wymieniłem zaślepki plastikowe trójkątne do mocowania lusterek
- kupiłem oryginalne radio forda
- kupiłem zaślepkę gumową do drzwi kierowcy
- dokupiłem i wymieniłem ogranicznik otwierania drzwi kierowcy (poprzedni był uszkodzony)
- zrobiłem nową deseczkę (sklejka) na koło zapasowe (jak w oryginale)
- dokupiłem i zamontowałem osłonę paska alternatora
- dokupiłem i zamontowałem osłonę silniczka krokowego
- zdjąłem oploty metalowe z kilku wężów gumowych przy silniku
- wymieniłem wyświetlacz TRIPa
- wymieniłem żaróweczki w daszkach przeciwsłonecznych i górnej lampce przy podsufitce

Zrobiony został całkowity przegląd Probe przy przebiegu 159028 km

- wymieniono świece, przewody WN, kopułkę, palec – NGK/WIX/ACCEL
- sprawdzono ciśnienie na cylindrach
- usunięto stary alarm wraz z syreną i przewodami
- uruchomiono centralny zamek
- wymieniono tłumik końcowy wraz z nowymi wieszakami gumowymi - JANCAR
- naprawiono układ wydechowy
- wymieniono osłonę gumową przegubu wewnętrznego lewego
- wymieniono linkę hamulca ręcznego lewa strona
- wymieniono płyn hamulcowy
- wymieniono filtr powietrza
- wymieniono olej w automatycznej skrzyni biegów + filtr
- wymieniono olej w silniku + filtr - Castrol 5W40
- przeglądnięto hamulce przód i tył
- wymieniono końcówkę drążka kierowniczego L+P
- wymieniono sworznie wahacza L+P
- wymieniono przegub zewnętrzny prawy - EURODRIVESHAFTS
- wymieniono gumy łączników drążka stabilizatora przód i tył
- wymienione zostały wszystkie paski klinowe – DAYCO/GATES
- naprawiono alternator (wymiana regulatora napięcia)
- wymieniono płyn chłodniczy + przepłukano cały układ
- ustawiono geometrię kół przednich i tylnych

- wymieniłem żarówki w przednich światłach – PHILIPS XTREME POWER
- wymieniłem żaróweczkę w podświetleniu klamki w drzwiach pasażera
- zakupiłem oryginalną puszkę filtra powietrza i wymieniłem ją
- wymieniłem pióra przednich wycieraczek - BERU
- zdemontowałem dorobiony układ filtra powietrza wraz z filtrem stożkowym
- wymieniono przednią szybę na nową – NORDGLASS
- wymieniono tylną szybę
- wymieniono głośniki tylne na nowe (poprzednie rozpadły się w rękach)
- zregenerowano oryginalne felgi do LX-a wraz z dekielkami
- zakupiłem nowe opony całoroczne które zostały założone na zregenerowane felgi – VREDESTEIN
QATRAC 3 205/60/15
- zakupiłem folię zabezpieczającą tylne błotniki
- zreanimowany został układ odpowietrzenia baku
- dorobiłem uszczelki pod tylne lampy i blendę
- wymieniłem pióro tylnej wycieraczki - VALEO
- wymieniono znaczek „FORD” na przedniej klapie (dzięki Prezes)
- wypiaskowano i pomalowano proszkowo układu odpowietrzający bak oraz podstawkę pod
akumulator
- wymieniono wężyki z opaskami od układu odpowietrzającego bak
- zakupione zostały nowe klaksony
- LX został zabezpieczony antykorozyjnie (podwozie, nadkola, drzwi, klapa bagażnika, maska
przednia, oraz wszystkie profile zamknięte - BOLL
- wymienione zostały na nowe wszystkie amortyzatory, sprężyny, osłony i odbojniki -
KYB/LESJOFORS
- ponownie ustawiono geometrię kół przód i tył
- wyregulowane zostały drzwi pasażera
- dokupiony i wymieniony został panel sterowania szybami od drzwi kierowcy (połamany podczas
demontażu przed malowaniem)
- wymieniono uszkodzoną pompkę tylnego spryskiwacza szyby ( uszkodzona podczas demontażu
przed malowaniem)
- dokupiłem i została zamontowana oryginalna antena elektryczna (zdobycie jej graniczy z cudem)
- dokupiłem i została zamontowana listwa aluminiowa na tylnej klapie nad szybą (dzięki Bendek/Stig)
- dokupiłem i został zmontowany oryginalny zderzak tylny (poprzedni miał wycięcie na „sportową”
rurę wydechową)
- zrobiono kompletną blacharkę
- LX został cały pomalowany
- wymalowano ramienia wycieraczek
- wypiaskowano i pomalowano proszkowo wzmocnienie pasa przedniego


Co zostało do zrobienia:

- wymiana kilku plastików we wnętrzu
- obszycie kierownicy
- naprawa klimatyzacji
- wymiana tylnej półki
- dorobienie dywaników
- wymiana przednich głośników
- wymiana żaróweczki pod klawiaturą od TRIP-a
- wymiana żaróweczek do podświetlenia zamków zewnętrznych w drzwiach
- zamontowanie oryginalnego radia i CD
- zamontowanie kupionych klaksonów
- wymalowanie czarnych plastików na zderzakach i listwach bocznych lakierem strukturalnym
- dorobienie czerwonego paska wyróżniającego LX-a na listwy boczne i zderzaki
- wymiana żaróweczek w tylnych światłach na żaróweczki amerykańskie (żeby system nie zgłaszam
błędów)
- oddanie samochodu do punktu Auto Detailingu, gdzie zostanie gruntownie wyczyszczony,
dopieszczony, umyty silnik a lakier pokryty specjalną powłoką zabezpieczającą itd.

Ok. Jak mi się jeszcze coś przypomni to napiszę.
W razie „W” chętnie odpowiem na pytania.

Ps. I kto tu jest świr :scramble

Re: Maxxum

: 2013-02-23 17:58
autor: Prezes
S - Z - A - C - U - N
Dawid
:1111_ok: :1111_ok: :1111_ok: !

Re: Maxxum

: 2013-02-24 18:23
autor: vitek
Po tym jak widziałem co zrobiłeś z GT, to wiem czego się teraz spodziewać .... Obrazek

Tak trzymaj :1111_ok:

Re: Maxxum

: 2013-02-24 18:32
autor: Maxxum
vitek pisze:Po tym jak widziałem co zrobiłeś z GT, to wiem czego się teraz spodziewać .... Obrazek

Tak trzymaj :1111_ok:
Z GT-kiem było trochę łatwiej. Większa dostępność części.
Niektórych do Lx-a szukam już cały ten czas i nie znalazłem do tej pory 8)

Re: Maxxum

: 2013-03-01 11:47
autor: Eli
Maxxum pisze: - dorobienie czerwonego paska wyróżniającego LX-a na listwy boczne i zderzaki
Nigdy go tam nie było:
performaceprobe.com pisze: 1990


LX models lose red accent stripe on body side molding.
A poza tym szacun za ogrom pracy ! :wink:

A jeszcze:
- wymiana żaróweczek w tylnych światłach na żaróweczki amerykańskie (żeby system nie zgłaszam
błędów)
Jeśli nie dostaniesz żarówek 27W, co nie jest takie proste(jak dostaniesz daj namiary, będę potrzebował) to daj oporniki, żeby wyrównać :wink:

Re: Maxxum

: 2013-03-02 00:19
autor: Maxxum
Eli - zaręczam Ci, że LX-y w '90 też miały czerwony pasek.
Ten wpis powyżej musi być błędny.

Wystarczy przeglądnąć zdjęcia i filmiki w Internecie LX-ów z '90 i 99 % ma takie paski czerwone, więc nie może to być przypadek.
Pierwszy z brzegu filmik :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=PxsyFxAT5lc

Poza tym u mnie na listwach jest wyżłobienie nawet na ten pasek a pod srebrną listwą, którą poprzedni właściciel sobie nakleił - znalazłem właśnie resztki takiego paska - w identycznym kolorze jak malowanie napisu LX na listwie z błotnika.

Dlatego wszystkie znaki na ziemi i na niebie wskazują, że pasek jednak był. :)
Tak, czy tak - myślę, że musimy porozmaiwać o tym pasku na Borkach. 8)

Co do żaróweczek. Faktycznie trudno znaleźć te 27W, ale już gdzieś takie widziałem. Jak zakupię, to dam Ci namiary oczywiście.

Re: Maxxum

: 2013-03-02 01:17
autor: quarth
Eli pisze:
Maxxum pisze: Jeśli nie dostaniesz żarówek 27W, co nie jest takie proste(jak dostaniesz daj namiary, będę potrzebował) to daj oporniki, żeby wyrównać :wink:
serio? w jakich dziurach wy mieszkacie ze nie mozna tych zarowek dostac? a pomyslu z opornikami to juz kompletnie nie rozumiem.

Re: Maxxum

: 2013-03-02 15:15
autor: Maxxum
quarth pisze:
Eli pisze:
Maxxum pisze: Jeśli nie dostaniesz żarówek 27W, co nie jest takie proste(jak dostaniesz daj namiary, będę potrzebował) to daj oporniki, żeby wyrównać :wink:
serio? w jakich dziurach wy mieszkacie ze nie mozna tych zarowek dostac? a pomyslu z opornikami to juz kompletnie nie rozumiem.
Widocznie w takich dziurach, gdzie nie ma zapotrzebowania na takie żarówki i w sklepach ich nie ma.
Ale spokojnie quarth - nie ma się czym ekscytować, w naszych dziurach jest Internet i poradzimy sobie :wink:

Re: Maxxum

: 2013-03-02 16:09
autor: Eli
dziwna sprawa z tym paskiem, performanceprobe.com jak dotąd się nie myliło. U mnie w '90 paska nie było, ale to akurat slaby punkt odniesienia biorąc pod uwagę jego bogatą historię. Może w "91 zrezygnowali z paska, a dopiero w "92 malowali listwy pod kolor?

quarth czego z opornikami nie rozumiesz?

Re: Maxxum

: 2013-03-02 21:57
autor: quarth
chcecie to wam kupie te zarowki ;) no z opornikami wlasnie nie rozumiem tematu. czemu to w ogole ma sluzyc?

Re: Maxxum

: 2013-03-02 23:56
autor: Maxxum
quarth pisze:chcecie to wam kupie te zarowki ;) no z opornikami wlasnie nie rozumiem tematu. czemu to w ogole ma sluzyc?
W LX-ach, ale nie tylko jest układ, który sprawdza Ci na bieżąco różne elementy samochodu, np. poziom płynu w układzie chłodzenia, płynu w zbiorniczku spryskiwaczy itd, ale również sprawdza między innymi, czy nie przepaliła się któraś z żarówek w światłach.
Pomiar ten polega na odczycie poboru prądu przez te żarówki. Amerykańskie wersje miały żarówki na 27W i układ jest przystosowany do takich właśnie żaróweczek. Jak włożysz w to miejsce żarówkę "europejską" - 21W, to układ rozpozna to jako przepaloną żarówkę, ponieważ pobór prądu w tym miejscu będzie mniejszy niż te 27W. Stosując odpowiedni opornik - oszukujemy układ i możemy zastosować żarówkę o mniejszym poborze prądu, byleby suma obciążenia wynosiła 27W.

Kurcze - nie znam się bardzo na elektryce - ale chyba dobrze napisałem. Jeżeli nie - niech mnie ktoś poprawi :roll:

Re: Maxxum

: 2013-03-03 00:01
autor: Romas
Maxum, napisałeś na 5-kę :wink: :D

Re: Maxxum

: 2013-03-03 13:00
autor: quarth
no to akurat nie bedzie pomiar pradu, a rezystancji, niewazne. no to albo zarowki, albo oporniki. dobra, nie zauwazylem jednego nie i myslalem ze pakujecie i zarowki i rezystory co byloby bez sensu. to jak z tymi zarowami? :]

Re: Maxxum

: 2013-03-03 13:15
autor: Kocureq
Układ mierzy pobór prądu. Pobór prądu zależy od napięcia zasilania (zakłada stałe 12v) i rezystancji elementu przez który prąd przepływa.

Żarówki 21W mają inną rezystancję niż żarówki 27W, dlatego płynie przez nie inny prąd i układ widzi jako spaloną żarówkę.


Dołożenie do żarówki 21W rezystora zmienia rezystancję "zestawu" żarówka + rezystor - zwiększa lub zmniejsza, zależy czy dołożymy ten rezystor szeregowo czy równolegle. Można w ten sposób oszukać układ mierzący pobór prądu.

Re: Maxxum

: 2013-03-03 21:41
autor: quarth
Kocureq pisze:Układ mierzy pobór prądu. Pobór prądu zależy od napięcia zasilania (zakłada stałe 12v) i rezystancji elementu przez który prąd przepływa.

Żarówki 21W mają inną rezystancję niż żarówki 27W, dlatego płynie przez nie inny prąd i układ widzi jako spaloną żarówkę.


Dołożenie do żarówki 21W rezystora zmienia rezystancję "zestawu" żarówka + rezystor - zwiększa lub zmniejsza, zależy czy dołożymy ten rezystor szeregowo czy równolegle. Można w ten sposób oszukać układ mierzący pobór prądu.
slonce, maxxum juz napisal o co chodzi, zrozumialem co potwierdzilem nastepnym postem.

Re: Maxxum

: 2013-03-04 00:28
autor: kicker
chyba jednak nie, bo tu właśnie chodzi o pakowanie i żarówek, i rezystorów.

Re: Maxxum

: 2013-03-04 01:06
autor: quarth
no chyba jednak tak, bo pakowanie 27/28w i rezystora to chyba nie to

Re: Maxxum

: 2013-03-14 22:21
autor: Maxxum
Ok.
Pochwalę się moimi zbiorami, które przez te wszystkie lata udało mi się zgromadzić na temat Probe I.
Miesięcznik "MOTOR" z 1988r to nie pomyłka - w nim jest artykuł "Sztuka naśladowania" w której również opisany jest Probe :)

Re: Maxxum

: 2013-03-14 22:36
autor: quarth
bys zeskanowal i sie podzielil co :]

Re: Maxxum

: 2013-03-15 00:04
autor: Maxxum
quarth pisze:bys zeskanowal i sie podzielil co :]
he.. he - dobre.

Jedna taka instrukacja ma np. ponad 900 stron. Aż tyle czasu nie mam :)

Re: Maxxum

: 2013-03-15 09:39
autor: quarth
skanowanie 300 stronicowej ksiazki to 15 minut, sprawdzone

Re: Maxxum

: 2013-03-15 15:48
autor: Maxxum
quarth pisze:skanowanie 300 stronicowej ksiazki to 15 minut, sprawdzone
Chyba jak składa się z pojedynczych kartek, to może. Moje instrukcje, chociaż stare, to jednak klej trzyma je w kupie :wink: