Strona 5 z 26
: 2006-06-27 09:11
autor: Qki G
mbmaster ja jestem zainteresowany, tym ukłądem,
daj znac na pw jak to wyglada, czyli cena z montarzem
Pozdrawiam
: 2006-06-27 09:21
autor: Robert
Skorzystałbyś czasem ze sprawdzenia ortografii
Kocioł Garnkowi pisze:Klubowicz, który jest długo a robi bałagan

: 2006-06-27 09:32
autor: RX
Witam,
No u mnie z kolektorem KLZE będzie trzeba coś wymyślić i stroić

Ale biorę układ co by nie było.
Pzdr.
: 2006-06-27 09:48
autor: mbmaster
Spoko. Kazdy uklad trzeba wystroic indywidualnie wiec jak bys znał przedzily pracy Vrisów dla KL-ZE bedziesz je mial jak w wersji J-SPEC.
Ogladam wlasnie wykresy z hamowni probiakow KL-ZE i Vrisy otwieraja sie o 200rpm wyzej w kazdej konfiguracji od zwyklej KL
Panowie najwazniejsze ze układ jest na potencjometrach wiec jesli lubicie grzebac i macie dostep do hamowi samemu poznej bedzieci mogli konfigurowac dzialanie.
Juz znalazlem dla KL-ZE
VRIS 1 open - 4050 rpm, VRIS 2 open - 4800 rpm, VRIS 1 and 2 close - 6800 rpm.
: 2006-06-27 10:00
autor: RX
Witam,
Wielkie dzięki stary! Czekam na układ
Pzdr.
: 2006-06-27 11:05
autor: mbmaster
Rozmawialem z Ojcem i od Niedzieli zaczyna robic uklady masowo.
Chetnych prosze o dopisywanie sie do listy albo najwyzej nowy wątek stworze z zapisami. Cena 110zl a jak bedzie was wiecej to po 100zl.
Uklad jak pisalem bedzie:
-wysterowny
-okablowany
-zabudowany w pudeleczku plastykowym
-gotowy do pracy
Funkcje
-czujnik otwarcia TPS (75%) lub mozliwosc dzialania z pominieciem TPS-u
-3 diody (standby, Vris1, Vris2)
-bezpiecznik
-mozliwosc dowolnej konfiguracji otwarcia Vrisów.

: 2006-06-27 13:59
autor: Kędziorek
A powiedz jeszcze gdzie się to podpina i czy dużo roboty żeby to podpiąć??
Pozdro
: 2006-06-27 15:53
autor: mbmaster
Wpina sie w kable przy ECU wiec roboty na 5 minut.
Tutaj filmik jak smigaja Vrisy na postoju
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/vris_pc.avi
: 2006-06-28 13:43
autor: Kędziorek
Intryguje mnie jeszcze taka sprawa, niektórzy z Was twierdzili, że vrisy chodzą tylko pod obciążeniem, czyli nie na postoju, a jak widzimy na filmiku na postoju śmigają. Więc??
mbmaster, stwórz listę chętnych i będziesz tylko dopisywał kolejnych, ja sie dopiszę lada dzień

: 2006-06-28 13:48
autor: mbmaster
Obciazenie to czujnik TPS-u wiec dziala dopiero jak dasz 80% gazu.
Zeby to dzialao na postpoju myslalem ze silnik wyskoczy

Wszystko jest jak nalezy.
: 2006-06-28 17:22
autor: P.I.M.P.O.
i ten jeden układ będzie pasował do każdej V6 w probe? a roczniki tu nie grają roli? przecież w późniejszych latach było np więcej sond lambda więc i kompy muszą być inne... ja się na tych sprawach nie znam i może plotę głupoty ale tak słyszałem
pozdro
: 2006-06-28 18:30
autor: mbmaster
Głupoty

: 2006-06-28 21:45
autor: Indi
Ano są różnice w ecu, ale rozmawiałem z Mbmaster i to nie będzie problemem, trzeba będzie porównać w serwisówkach jakie są różnice w wtyczkach przy ecu w zależności od roczników.[/url]
: 2006-06-28 22:53
autor: Ada
Dla mnie bomba, wreszcie skończy się problem z tymi podciśnieniami, kupa czasu na rozszyfrowaniu tego cholerstwa poświęciłem i kapa.
Ja oczywiście też przyłączam się do listy chętnych.
Pozdrawiam
: 2006-06-28 23:19
autor: Sqad
pimpo pisze:i ten jeden układ będzie pasował do każdej V6 w probe? a roczniki tu nie grają roli? przecież w późniejszych latach było np więcej sond lambda więc i kompy muszą być inne... ja się na tych sprawach nie znam i może plotę głupoty ale tak słyszałem
pozdro
Więcej sond było tylko w wersji kalifornijskiej po 95 roku
: 2006-06-28 23:55
autor: Ronin
Czyli zarówno 4 sondy jak i OBDII w żaden sposób nie rzutują na pracę VRIS-ów i tego układu, który strworzył Mbmaster?
: 2006-06-29 00:01
autor: mbmaster
4 sondy?? WOW o czyms takim nie slyszalem

W maździe MX-6 jak i 626 nie wystepuje OBD-II. Dopiero Xedos 9 posiada ten system (ale ma 2 sondy 4 żyłowe).
Trzeba by zobaczyc jak wygladaja wyjscia z ECU. Sondy Lambda nie maja z Vrisami nic wspolnego.
: 2006-06-29 00:25
autor: Kędziorek
No więc sprawdziłem Vrisy.
1 odpala się na stałe po odpaleniu autka
2 odpala się na pewno, tylko nie wiem kiedy bo sprawdzałem na papierek, na poważniejsze sprawdzanie nie mam czasu.
Czyli oznacza to, że mam je do pupy??
Pozdr
: 2006-06-29 07:59
autor: Ronin
Chyba masz coś nie tak bo zaraz po odpaleniu VRIS-y powinny być zamknięte?
: 2006-06-29 14:05
autor: RX
Witam,
No tak, masz uwalone vrisy.
Pzdr.
: 2006-06-29 14:49
autor: Kędziorek
W takim razie ja też chce jeżeli są uwalone

: 2006-06-29 22:44
autor: Pakułek
Ja mam problem taki sam jak Kędziorkowie

. Przed remontem silnika miałem 8.1s do 100km/h. Po remoncie pomomo że mam lepsze sprężanie i nie łyka oleju ( wczesniej brał 1litra na 150km 15w40, hehe) a jeżdze na 5w30 mobila, ma 8.7s. Wczesniej vrisy chodzily chyba ok. Obecnie cos sie całkiem spieprzyło bo chyba pow 3tyś zamykają sie oba i ma może z 9.5 do 100km/h ( musze zmieżyć G-Techem ). Dlatego też sie pisze na układ. Oby jak najszybciej. Dobrze by było zrobić testy na hamowni w aucie z uszkodzonym ecu przed podłaczeniem układu jak i po podłaczeniu. Bo jakoś mam małe nadzieje na poprawne działanie vrisow dzieki zastosowaniu owego układu.Ale licze na ciebie.
Zrób wiecej fotek tego podłaczenia.
: 2006-06-30 10:15
autor: RX
Witam,
Co do czasów do 100 km/h czas z którego można być zadowolonym robi np. Tykwa - 7.55 sec. czyli trzyma serię jak należy. Co do zamykania się obu vrisów przy 3 tysiącach to błędne myślenie, bo dopiero w okolicy 4 tyś powinien otworzyć się pierwszy. Vris-mod na pewno Ci się przyda, ale przyczyn kiepskich osiągów raczej szukaj gdzie indziej. Vrisy aż takiego doła w mocy nie robią (AŻ takiego). Co do poprawy to raczej nie ma co mówić o nadziejach, bo z tego co widać Mbmaster już wszystko sprawdził i układ ten chodzi, skutecznie zwalczając problem błędnie działających Vrisów.
Pzdr.
: 2006-06-30 10:24
autor: Pelot
Pakułek pisze:wczesniej brał 1litra na 150km 15w40, hehe) .
pamiętam,niebiesko było za Tobą

: 2006-06-30 19:13
autor: Pakułek
RX pisze:Witam,
Co do zamykania się obu vrisów przy 3 tysiącach to błędne myślenie, bo dopiero w okolicy 4 tyś powinien otworzyć się pierwszy. Vris-mod na pewno Ci się przyda, ale przyczyn kiepskich osiągów raczej szukaj gdzie indziej. Vrisy aż takiego doła w mocy nie robią (AŻ takiego).
Pzdr.
Nie mam błednego myślenia tylko poprostu one tak u mnie chodzą. O ile vris1 działał od samego początku tak vris 2 załaczał sie po 4tyś i czuć było dosć mocnego kopa. Obecnie tego nie czuc dlatego podejżewam że obydwa sie zamykają w okolicy 3tyś obr. A róznica to jest i to znacząca. Oczywiscie jesli chodzi i sprawne vrisy i zupełnie niesprawne. Według wykresów które kiedyś mi wpadły w ręce wyszło że V6 bez vrisow traci około 15-20% mocy.