Strona 6 z 8

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-08-16 14:54
autor: Nikos
Słuchaj niedawno robiłem remont (kapitalny) mojego Eclipsa i kosztowało mnie to z częściami 3700zł :D

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-08-17 22:51
autor: rokfor
Ja przerabiałem obydwie opcje: remont, a potem przekładkę tego "remontowanego" silnika.
Według mnie koszt jednej i drugiej operacji jest podobny (ok 3tys.) Bo zakup silnika (zakładając że jego stan jest wart zakupu) , jego transport (a taki mały i lekki to on znowu nie jest) a potem przekładka + przełożenie osprzętu+ uzupełnienie płynów, jest w kosztach porównywalny z generalnym (średniej jakości wykonania) remontem silnika. Z tym że remont raczej będzie kosztować Cie dużo czasu i nerwów (pielgrzymki po sklepach motoryzacyjnych, czekanie na części itp). No a potem pozostaje oczywiście kwestia rzetelności wykonania remontu lub w przypadku zakupu jakości kupionego silnika, tego tłumaczyć nie trzeba.

Według mnie lepiej znaleźć silnik z pewnego źródła i zrobić przekładkę (czasem zdarzają się oferty gdzie można przed zakupem silnik odpalić i osłuchać).

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-09-28 11:12
autor: wojtasspe
Witam. Opiszę swoją historię, a może mi pomożecie =] Mi również silnik stanął. Oddałem do fachowca, on po wielu dniach stwierdził, że coś z panewkami. Jako, że chce się pozbyć swojego PROBE'lemu, zleciłem mu naprawę, by samochodzik był na chodzie. On wymienił mi SAME panewki. Samochód chodził jak traktor, nie dojechałem nawet do domu - znów to samo. Stoi dęba. Zastanawiam się teraz, nad jakimś uczciwym remontem. Kasę którą mogę przeznaczyć to ok 2tyś. Ktoś coś poradzi? Gdzie robić, co robić i czy w ogóle warto robić? Nie ukrywam, że po owym odświeżeniu, trafi na allegro. Czy faktycznie wartość mojego probe'a wzrośnie? Jeśli miał ktoś podobne zamiary (remont ---> sprzedaż). Jak dobrze udokumentować taką sprawę? Wiadomo, że jeśli wezmę fakturę 3\4 mechaniorów doliczy mi VAT. Pozdrawiam

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-09-28 11:28
autor: Kocureq
2 tysiące chyba nawet na części nie starczy, a gdzie robocizna?

Jak chcesz sprzedawać to znajdź działający silnik z rozbitka i przełóż, remont na pewno nie podbije Ci o tyle ceny probka, dla większości ludzi jak jeździ to jeździ, czy miał remont miesiąc temu czy nie. Dodatkowo jak ktoś robi remont i sprzedaje, to średnio wiarygodny jest taki remont, bo wiadomo, że sprzedający będzie chciał przyoszczędzić ;)

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-09-28 12:16
autor: wojtasspe
Hmmm. To niedobrze. To w ogóle warto inwestować w nowy silnik żeby potem sprzedać?

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-09-28 12:18
autor: Kocureq
W samochody zwykle w ogóle nie warto inwestować :)

Z drugiej strony nie jeżdżące auto możesz sprzedać tylko komuś na części albo jakiemuś mechanikowi, a to stasznie zawęża liczbę klientów.

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-09-28 14:56
autor: wojtasspe
To jaka rada? =]

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-09-28 14:57
autor: Kocureq
Nie sprzedawaj :twisted:

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-09-28 15:05
autor: wojtasspe
No kurde nie sprzedawałbym. Ale jest coś co chciałbym bardziej. A probik to też pieniądze. Zastanawiam się co zrobić żeby wyjąć choć część tego co w niego włożyłem...

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-09-30 13:37
autor: rokfor
Odzyskać wszystkie pieniądze zainwestowane w samochód (przy takich przygodach) jest raczej niemożliwe, no chyba że będziesz wyłudzał piniądze z ubezpieczalni :twisted: , teraz możesz jedynie odzyskać większą lub mniejszą ich część. Jeżeli będziesz sprzedawał go na części to troche to potrwa (zauważ ile jest gratów do probiaka na allegro, sam mam kilka :lol: ) i raczej zostanie Ci ich sporo. Lepiej zrób ten silnior, napewno nie u tego twojego magika- mechanika, z góry powinien odradzić wymianę samych panewek bo to nigdy nie zdaje egzaminu. Trzeba robić szlif wału na głównych i korbowych. Poszukaj pewnego silnika i rób przekładkę, a ze starego motorka wystaw graty na sprzedaż. Trudno lajf is brutal, musisz jeszcze troche kasy wrzucić, ok3 tysi ale wtedy już sobie probkiem pojeździsz i się pocieszysz. Mozesz go teraz sprzedać a wtedy ani kasy ani radochy.

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-10-03 12:36
autor: mario88
Witam, mi w tamtyum roku silnik też się wysrał, zrobiłem przekładkę... koszt 4 tys zł, a tym roku wywaliło uszczelkę i olej łaczył sie z płynem chłodniczym.. zrobiłem remont koszt 2500 u znajomego z cześciami. Obecnie moje probe jest na sprzedaż, i już wiem ze nie odzyskam zadnych pieniędzy a dla potencjalnego kupca nieważne jest czy był remont czy nie, wazne zeby było tanio, wypicowane i zapier**** -dalające:)

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-10-17 23:52
autor: wojtasspe
może i głupie pytanie, ale na allegro różnie stoją probiki uszkodzonymi silnikami. Sprzedawał ktoś może tu na forum? Jakiego rzędu są to pieniądze? Wiem, że to wszystko zależy w jakim jest stanie, ale tak mniej wiecej ile? 1000? 2000? Bo nawet nie wiem od jakiej ceny wystawić swojego....

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-10-20 07:04
autor: pawelc
A skąd jesteś ?,z chęcią wciągnę probka z uszkodzonym silnikiem ale blacharka musi być w przyzwoitym stanie ....

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-10-20 12:14
autor: wojtasspe
Warszawa =]

Re: Silnik umarł z dnia na dzień (faluje, gaśnie, żre olej,)

: 2009-10-20 16:02
autor: Marcin G
Co nieco o pomiarze ciśnienia :lol:
A tak przy okazji to zna może ktoś sklep internetowy gdzie kupię manometr do pomiaru ciśnienia na tłokach w kwocie do 150zł??
> 1. Test kompresji może pomóc w ocenie kondycji silnika w przypadku zmniejszonej wydajności
> silnika, lub gdy występują problemy z zapłonem których nie można przypisać systemowi
> zapłonowemu ani paliwowemu. Jeśli test jest przeprowadzany regularnie, może ostrzec przed
> wystąpieniem problemów, zanim wystąpią inne symptomy

> 2.Silnik musi być całkowicie nagrzany do normalnej temperatury pracy, akumulator musi być w
> pełni naładowany, a przewody odłączone od świec zapłonowych . Będzie również potrzebny
> pomocnik.

> 3. Zablokuj system zapłonowy poprzez odłączenie przewodu WN od cewki zapłonowej i podłącz go
> do bloku silnika uziemiając aparat zapłonowy.

> 4. W modelach wyposażonych we wtrysk paliwa, aby zapobiec uszkodzeniu katalizatora, obniż
> ciśnienie i zablokuj system wtrysku paliwa usuwając przekaźnik pompy paliwa

> 5. Umieść końcówkę pomiarową miernika kompresji do otworu na świecę zapłonową Nr 1. Preferowany
> jest tester wyposażony w gwintowaną końcówkę wkręcaną w otwór.

> 6. Niech pomocnik wciśnie pedał gazu i uruchomi rozrusznik. Po jednym lub dwóch obrotach
> ciśnienie sprężania powinno osiągnąć maksymalną wartość i ustabilizować się. Zanotuj
> najwyższy odczytany wynik.

> 7. Powtórz test dla wszystkich cylindrów zapisując wszystkie wyniki.

> 8. Wszystkie cylindry powinny dać bardzo zbliżone ciśnienie pomiędzy 11a 15 barów. Każdy
> cylinder dający mniej niż 10 barów lub różnica większa niż 1,5 bara sugerują usterkę.

> 9. Zauważ że kompresja powinna się szybko zwiększać w sprawnym silniku. Niska kompresja przy
> pierwszym obrocie i stopniowe zwiększanie ciśnienia przy kolejnych obrotach wskazują zużyte
> pierścienie tłokowe.

> 10. Niski odczyt ciśnienia przy pierwszym obrocie, który nie zwiększa się przy kolejnych
> obrotach wskazuje na nieszczelne zawory lub uszkodzoną uszczelkę głowicy (przyczyną może
> być również pęknięcie głowicy). Nalot na dolnych częściach główek zaworów również powoduje
> niską kompresję.

> 11. Jeśli ciśnienie w dowolnym cylindrze wynosi 10 lub mniej barów, zrób następujący test aby
> znaleźć przyczynę. Nalej łyżkę od herbaty czystego oleju silnikowego do tego cylindra
> poprzez otwór na świecę zapłonową i powtórz test.

> 12. Jeśli dodatek oleju tymczasowo poprawia ciśnienie kompresji, oznacza to że za utratę
> ciśnienia odpowiedzialne są średnica cylindra lub tłok. Brak poprawy ciśnienia oznacza,
> nieszczelne lub wypalone zawory lub uszkodzoną uszczelkę głowicy.

> 13. Niski odczyt z dwóch sąsiadujących cylindrów prawie zawsze oznacza uszkodzenie uszczelki
> głowicy pomiędzy tymi cylindrami. Obecność płynu chłodzącego w silniku potwierdzi tą
> diagnozę.

> 14. Jeśli jeden z cylindrów ma kompresję wyższą o ok. 20% od pozostałych i silnik ma nierówne
> wolne obroty, powodem może być zużyty tłok krzywkowy wałka rozrządu.

> 15. Jeśli odczyt kompresji jest niezwykle wysoki, komory spalania są prawdopodobnie pokryte
> nagarem. Jeśli to jest przyczyną, głowice cylindrów powinny być wymontowane i oczyszczone z
> nagaru.

> 16.Po wykonaniu testu podłącz ponownie kable zapłonowe

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-11-02 20:58
autor: Marcin G
Witam! Przymierzam się do odświeżenia mojego silnika 2.0 ponieważ już ma 220kkm za sobą, kopci przy odpalaniu i łyka delikatnie olej. I teraz mam pytania:
Przy wymianie panewek konieczny jest szlif wału??
Przy wymianie samych pierścieni bez tłoków trzeba honować cylindry??
Myślę najpierw zregenerować głowicę. Może ustąpi to dymienie przy odpalaniu :? bo możliwe że to uszczelniacze....
A potem za jakiś czas bym sobie zrobił pierścienie i panewki. Ale jeżeli trzeba honować cylindry przy wymianie samych pierścieni to nie opłaca mi się ściągać dwa razy głowicy i musiał bym zrobić cały remont za jednym razem.

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-11-03 18:07
autor: zakrzew-89
dokladnie, lepiej jest poczekac i zrobic wszystko za jednym zamachem :) najlepiej jest miec jednego probe na chodzie a drugiego na czesci :] w razie zainteresowanych mam na sprzedanie sporo gratow z silnika KL ( wal po szlifie + panewki gł. i korb., pierscienie uszczelki itd ) sam koszt szlifu i dobranie panewek pod wal wyniosl 1450zl :) nie ma co sprzedawac proba lepiej naprawic i sie cieszyc :p

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-11-03 18:14
autor: Marcin G
KL to rozumiem że rodzaj silnika Vałki 2.5. Taki drogi jest szlif wału i panewki??

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-11-03 18:31
autor: zakrzew-89
tak to V6... zalezy czy wal wyda szlif i od tego czy chcesz zeby zrobili dla ciebie czy na handel bo moga zrobic tez za 500 zl ale to najlepiej wtedy tylko odpalic fure i nie jezdzic tylko wystawic na allegro :twisted:

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-11-03 18:36
autor: Kocureq
zakrzew-89 pisze:zalezy czy wal wyda szlif
Co zrobi?

Szlif za 1000 zł? :shock:

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2009-11-03 18:45
autor: zakrzew-89
sam szlif niewiem ile wyszedl ale razem z panewkami prawie poltora tys. mnie wynioslo rok temu i wszedzie tyle krzyczeli mniej wiecej. chyba wal nie zawsze nadaje sie do szlifu nie sadzisz?

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2010-09-18 23:07
autor: Ozyryz
Witam zwracam się do was z ogromną prośbą a mianowicie mógłby ktoś mi podać z jakich firm kupić kompletny rozrząd do 2.5 razem z pompą wody, uszczelniaczami zaworowymi, pierścieniami oraz komplet panewek tak abym mógł się jeszcze długo probem nacieszyć proszę o pomoc :newcolor:

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2010-09-18 23:41
autor: Sam
ogólnie proponuje zajrzeć do http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=836 tu znajdziesz dużo ciekawych informacji

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2012-02-20 17:17
autor: MAcieja87
Cześć. Jakiś czas temu byłem u mechanika, który stwierdził, że silnik umiera i nie ma sensu wkładać w niego pieniędzy. Na odpalonym aucie odkręcił korek oleju i auto zgasło, po czym powiedział że na bank nie mam ciśnienia na cylindrach (daje max 6 barów), że uszczelka pod głowicą jest walnięta itp... Dziś byłem sprawdzić ciśnienie i wyszło mi na 5 garach 13barów, a na jednym 12 (czyli chyba nie jest tak źle). Co może być przyczyną że po odkręceniu korka oleju auto gaśnie?

Re: Naprawa silnika 2.5V6 24v

: 2012-02-20 17:33
autor: MatiLP640
to jest normalne:) w kazdym probie v6 nie wiem jak w r4 ale w kazdym v6 tak jest, jak ci nie zgasnie to znaczy ze mozesz sie martwic. popatrz dokladnie na podcisnienie, ida wezyki z kolektora do pokrywy i automatycznie jak odkrecisz korek to dostaje lewe powietrze przez co gasnie. Nie masz sie czym martwic, naprawde:) to calkowicie normalne. A co do wynikow to powiem ci ze bardzo dobre sa jak na ten silnik:) wiec szczerze dobrze radze zrezygnuj z jego uslug bo kiepski z niego mechanik:)