Strona 6 z 12
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-07-10 13:23
				autor: mlody1921
				może i masz racje choć z tego co wiem to chłopaki w mazdach nie maja problemów z chłodzeniem, choć 12,7 na 400m to niezły wynik mi się wydaje i mało seryjnych aut może się pochwalić takimi osiągami 

 sam mam w planie i mam nadzieje ze w niedługim czasie będę się poruszał KLDE turbo 

 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-09-28 19:18
				autor: radek1
				Witam od dłuższego czasu chodzi mi po głowie pomysł założenia kompresora od mercedesa a dokładnie nazywa się on EATON M65 oczywiście do probe 2,5 v6.Może ktoś spodkał się z czymś takim i coś na ten temat wie pozdrawiam.
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-10-04 21:36
				autor: garret
				m65 to pomylka, jak juz to wkladaj m62. ogolnie eaton jest dobrym towarem ale nie moze byc zbyt mocno zjezdzony. jacksonracing tez zabudowuje m62 w swoich produktach. minusem kompresora jest to ze sa dosc glosne, mniej efektywne i wbrew pozorom bardziej awaryjne od turbo dlatego tez mercedes wychodzi z kompresorow. jest sporo roboty w ich zamontowaniu, wiecej jak z turbo. masz tu dwa przyklady, pierwszy eaton m62 zywcem wyjety z mercedesa 
http://www.tecnogarage.com/index.php?si ... 8Dewota%29 i drugi m62 zabudowany pprzez jacksona 
http://www.tecnogarage.com/index.php?si ... Pszemek%29 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-02 13:56
				autor: tom87dg
				witam montowal ktos z was nitro do probe 2.5 V6 ? znalazlem instalacje do samodzielnego montazu za 1600zl z 5kg butla bo czytajac forum i ten post to turbinka wiaze sie z wielkimi kosztami i ogromnymi problemami w trakcie jej uzywania. Znalazlem tez firme ktora zajmuje sie montazem nitro koszt laczny z instalacja 2300zł a przyrost mocy od 25 do 100km z 1L pojemnosci tak pisze w tych instrukcjach oczywiscie nie spodziewam sie duzego przyrostu ale rzedu 50 km w momecie zalaczenia nitro mile widziane.
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-02 22:46
				autor: pusher1
				Tom wszystko pięknie ale trzeba pomyśleć o żywotności silnika bo 
napewno się trochę skróci 

 No chyba że myślisz o zakuciu.  

 .
 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-02 23:48
				autor: Flyke
				tom87dg pisze:witam montowal ktos z was nitro do probe 2.5 V6 ? znalazlem instalacje do samodzielnego montarzu za 1600zl z 5kg butla bo czytajac forum i ten post to turbinka wiaze sie z wielkimi kosztami i ogromnymi problemami w trakcie jej uzywania. Znalazlem tez firme ktora zajmuje sie montarzem nitro koszt laczny z instalacja 2300zł a przyrost mocy od 25 do 100km z 1L pojemnosci tak pisze w tych instrukcjach oczywiscie nie spodziewam sie duzego przyrostu ale rzedu 50 km w momecie zalaczenia nitro mile widziane.
Miałem , zimniejsze świece , cofnięty zapłon i silnik w bardzo dobrym stanie to podstawa ! Mi korba wyszła bokiem  

 ale na drugim śmigało dłuższą chwile dość fajnie teraz jezdzi w celice 2.0
 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-03 06:35
				autor: tom87dg
				Flyke napisz cos wiecej o tym nitro ile dawalo ci kucykow lub jakie sa bezpieczne przyrosty mocy na seryjnym silniku nie oczekuje duzo tzn skromne nawet 40km mnie zadowoli, co ile trzeba napelniac butle, mysle ze jak probe bedzie mial troche ponad 200 km to nie powinno sie nic z nim dziac jest duzo osob co na forum maja poprzerabiane silniki 2.5 v6 na klze co mialy 200 km i tyle maja wiec raczej ten silnik powinien dac rade, instalacja nitro nie jest az tak droga dlatego zdecydowalem sie na taki wybor, do wiosny jeszcze troche czasu wiec w tedy bede montowal.
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-03 07:57
				autor: Kocureq
				Nitro ma jeszcze jedną zaletę: łatwo potem sprzedać do innego auta 

 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-03 08:29
				autor: basco1984
				tom87dg pisze: jest duzo osob co na forum maja poprzerabiane silniki 2.5 v6 na klze co mialy 200 km
To są przełożone całe silniki a nie przerobione standardowe.
Większość silników 2,5 V6 ma ok. 162 KM i oznaczenie KL-DE  
 
A motorki o oznaczeniu KL-ZE posiadają ok. 198 KM i to jest ich moc nominalna  
 
Żeby mieć KL-ZE to potrzeba co najmniej:
Taki silnik
Komputer 
Przepływomierz
Wiązki elektryczne
I pewnie jeszcze parę drobiazgów
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-03 21:03
				autor: tom87dg
				pewnie masz racje ale to juz odbiega troche od tematu bo mnie interesuje czy nitro i skromne 40 km wiecej dla tego silnika to przesada, chodzi mi o jego wytrzymalosc bo napewno nie chce montowac czegos co go przekreci po kilku km.
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-03 21:24
				autor: Kocureq
				tutaj raczej odpowiedzi nie uzyskasz. poczytaj probetalk
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-03 21:53
				autor: basco1984
				tom87dg pisze:chodzi mi o jego wytrzymalosc bo napewno nie chce montowac czegos co go przekreci po kilku km.
Flyke pisze: Mi korba wyszła bokiem  
  
To tu masz chyba dość jasno napisane.
Czyli chybił trafił a ryzyko należy do Ciebie
Jakby to było takie bezinwazyjne to każdy by sobie to montował i śmigał  

 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-03 23:16
				autor: Flyke
				-- oryginalny post 2010-11-03 23:13 --
tom87dg pisze:Flyke napisz cos wiecej o tym nitro ile dawalo ci kucykow lub jakie sa bezpieczne przyrosty mocy na seryjnym silniku nie oczekuje duzo tzn skromne nawet 40km mnie zadowoli, co ile trzeba napelniac butle, mysle ze jak probe bedzie mial troche ponad 200 km to nie powinno sie nic z nim dziac jest duzo osob co na forum maja poprzerabiane silniki 2.5 v6 na klze co mialy 200 km i tyle maja wiec raczej ten silnik powinien dac rade, instalacja nitro nie jest az tak droga dlatego zdecydowalem sie na taki wybor, do wiosny jeszcze troche czasu wiec w tedy bede montowal.
jeszcze zależy jaka instalacja . w podstawowym pakiecie masz dysze 35,50,75km na żadnej z nich nie powinno się stać nic, pisze nie powinno bo u mnie się stało  

 ale na drugim silniczku było jak najbardziej ok na wszystkich dyszach. Kolega strzela do mx-3 1.8 V6 75km "na 
codzien" i tez jest ok i nie jest to zasłyszana informacja  

 Generalnie montując turbo,kompresor czy nitro albo jakiekolwiek inne gadżety znacznie zwiększające moc musisz liczyć się z tym ze coś się wysra. Co do samego nitro , jeśli założy Ci to ktoś kto to ogarnia - to polecam , butla starcza na ok 40-50 strzałów, koszt napełnienia ok 200zł . Jak się zdecydujesz napisz na pw dam Ci namiary na gościa co to ogarnia i z tego co pamiętam jeśli u nich kupisz będziesz miał montaż gratis. Jeśli brak Ci mocy do codziennej jazdy pakuj klze, nitro to raczej tylko sporadycznie będziesz używał a i uprzedze  ze przy nitro nie ma takiego efektu jak jest przedstawiany na filmach 

  owszem czuć to ale nie wciska Cie w fotel nie wiadomo jak  
  
-- dodano 2010-11-03 23:16 --
tom87dg pisze:pewnie masz racje ale to juz odbiega troche od tematu bo mnie interesuje czy nitro i skromne 40 km wiecej dla tego silnika to przesada, chodzi mi o jego wytrzymalosc bo napewno nie chce montowac czegos co go przekreci po kilku km.
Jeszcze raz ; Jeśli założy CI to ktoś kto to ogarnia, da zimniejsze świece i ustawi odpowiednio zapłon a Twój silniczek jest ok to nie powinno być problemów
 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-04 06:38
				autor: tom87dg
				dzieki FLYKE za odpowiedz wlasnie o to mi chodzilo, w probe nie brakuje mi mocy ale zalezy mi np na wyzszych biegach 4 czy tez 5 bo probe od 1 biegu do 3 idzie bardzo dobrze w tych gornych mozna byloby go wspomoc, ja mam silnik po kapitalce jakies 30 tys km zrobilem na nim , pierscienie, panewki, planowane glowice itd itp 

 ogolnie cala kapitalka wszystko w nominale. Znalazlem firme z katowic co zajmuja sie montazem i za calosc biora 2300 zl w cenie sa tez pomiary u nich na hamowni, mysle na poczatek o 30 km wiecej a jak to bedzie sie spisywac dobrze to cos 
napewno sie jeszcze podniesie. Dzieki jeszcze raz za odpowiedz na wiosne na bank zawita u mnie instalacja i dam znac jak wyszlo, bo na zime to raczej nie ma po co tego uzywac, pozdro dla wszystkich.
 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-06 22:18
				autor: mlody1921
				W PL jeździ jedna 1,8v6 soft turbo(fmu), jedna 2,5v6  soft turbo (fmu) i jedna 2,5v6 (klze-de turbo 369 kunia) wszystko smiga
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-07 13:23
				autor: Ozyryz
				A ma ktoś z was jakieś informacje dotyczące tego klze turbo?? 
Chyba znalazłem info o tym klze proszę tu link dla zainteresowanych  
http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 73398.html  
już  wiem co czeka moje probe  

 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-07 13:47
				autor: Bogdan9999
				
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-07 13:49
				autor: Ozyryz
				dzięki:)
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-08 00:53
				autor: Bogdan9999
				
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-09 21:35
				autor: Ozyryz
				Witam ponownie studiując kilka linków i po szperaniu po stronie mazdy  doszedłem do wniosku, że najlepszym pomysłem
 jest przebudować silnik kl bądź klze.
 Chodzi mi tylko o jego 
duł nie różni się wałem od klze i korby ma te same przynajmniej tak zrozumiałem... wracając do tematu  na wał zakładamy korby od mazdy kj z obiegiem milera bo są grubsze wytrzymalsze i 
wo gule cacy  ale tu pojawia się problem, tłoki z kl i klze nie wejdą na te korby jak dla mnie rozwiązaniem jest zamówić takowe ( sprowadzić 
za kałuży z krainy wielkich .. aut albo dać do zrobienia w Polsce płacąc jeszcze większe pieniążki) Jednak są ludzie co uporali się z tym problemem i wiedzą jakie tłoki dopasować do takiego rozwiązania i tu pojawia się moje pytanie do wielkich i mądrych ludzi błagam was 
zdradzie mi ten rąbek tajemnicy jakie tam tłoki wsadzić (jak rozwiązać ten problem) 
 
Nie ukrywam ze przymierzam się do drobnego przerobienia mojego probka, powoli odkładam pieniążki a probek tak czy siak musi być wyremontowany wiec czemu by nie 
z mocnic go trochę przy okazji  
 
Wybaczcie mi moją obsesyjną miłość  do tego auta i moje jeszcze bardziej obsesyjne pytania  
 
Pozdrawiam  

 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-09 21:36
				autor: Pelot
				Chcesz kupić gotowy,odprężony, zakuty silnik KL?
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2010-11-09 21:41
				autor: Ozyryz
				Pelot pisze:Chcesz kupić gotowy,odprężony, zakuty silnik KL?
Pelot na dzień dzisiejszy nie mam takich pieniędzy zacząłem dopiero odkładać i chciałbym też to zrobić sam, 
jaki kolwiek start modów o ile nic się nie zwali po drodze licze lipiec albo sierpień ale dziękuje za propozycje 

 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2012-01-19 18:32
				autor: sawmaster
				czy ktoś wie ile wzrośnie moc jak podniosę stopień sprężania z 9 do 11.8?
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2012-01-19 23:30
				autor: kicker
				Stary, chyba osiwiałeś  

 w jaki sposób chcesz to zrobić, pomijając, że rozwalisz silnik.  z tego co pamiętam silniki w nascarze mają ok 13 i to jest bardzo dużo na benzyniaka, to nie diesel, w którym stopień na poziomie 20 nikogo nie dziwi.
 
			 
			
					
				Re: Uturbianie , Kompresor, Nitro i inne mody w 2 gen (koszt
				: 2012-01-20 00:59
				autor: sawmaster
				można kupić specjalne tłoki o takim stopniu sprężania specjalnie do silników FS