Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
Panowie a więc tak:
Kolektor mam ten co mówiłeś z Krakowa, okazuje się, że był to KLZE, ma na przepustnicy wybite oznaczenia KL31.
Co do kompa to jest problem, nigdzie nie jest opisane czy da się wgrać eprom do tego kompa ( KLE4). Znaczy wgrać to może nie problem ale zeby to jeszcze pracowało ze sobą. Możnaby doświadczalnie sie pobawić, zgrać stary eprom wgrać nowy i jesli by nie biegało to przywrócić do pierwotnej wartości.
Rozmawiałem z takim gościem co tuninguje kompy w dieslach Audi , i twierdzi, że w systemach OBD2 orócz zmiany Epromu, powinno się wszelakie regulacje ustawiać przez interfejs podłączony do kompa samochodowego.
Indii do jakiego scalaka masz tego Eproma?? Co do sum kontrolnych, to nie problem w hex edytorze można wszysto poustawiać.
Martwie się tylko przepływką, bo nie wydaje mi się aby ustawienia do jej pracy były zapisane w Epromie kompa..
Kolektor mam ten co mówiłeś z Krakowa, okazuje się, że był to KLZE, ma na przepustnicy wybite oznaczenia KL31.
Co do kompa to jest problem, nigdzie nie jest opisane czy da się wgrać eprom do tego kompa ( KLE4). Znaczy wgrać to może nie problem ale zeby to jeszcze pracowało ze sobą. Możnaby doświadczalnie sie pobawić, zgrać stary eprom wgrać nowy i jesli by nie biegało to przywrócić do pierwotnej wartości.
Rozmawiałem z takim gościem co tuninguje kompy w dieslach Audi , i twierdzi, że w systemach OBD2 orócz zmiany Epromu, powinno się wszelakie regulacje ustawiać przez interfejs podłączony do kompa samochodowego.
Indii do jakiego scalaka masz tego Eproma?? Co do sum kontrolnych, to nie problem w hex edytorze można wszysto poustawiać.
Martwie się tylko przepływką, bo nie wydaje mi się aby ustawienia do jej pracy były zapisane w Epromie kompa..
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Witam
Okazuje się, ze nasze kompy do probów można flaschować z pod poziomu gniazda diagnostycznego, ale gośc który się tym trudni za nic nie chce powiedzieć które piny do tego służą.
Jak się podłączyć pod kompa już wiem, mamy w naszych Probach interfejs J1850 PWM. A do podłączenia służą te dwa skreslone łącza na zdjeciu niżej oraz , 12V i masa.

Ciekaw jestem , które łącza służą dalej do czego, czy ma ktoś dokładną rozpiskę pinów???
Okazuje się, ze nasze kompy do probów można flaschować z pod poziomu gniazda diagnostycznego, ale gośc który się tym trudni za nic nie chce powiedzieć które piny do tego służą.
Jak się podłączyć pod kompa już wiem, mamy w naszych Probach interfejs J1850 PWM. A do podłączenia służą te dwa skreslone łącza na zdjeciu niżej oraz , 12V i masa.

Ciekaw jestem , które łącza służą dalej do czego, czy ma ktoś dokładną rozpiskę pinów???
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Raczej wątpię, z tego co wiem to przepływomierz JE50 tzw. 'goracy drut" jest poprostu bardziej dokładny i aby współgrał z kompem musi być inne sterowanie nim niż w naszym dotychczasowym kompie. ( Oprócz oczywiście innych różnic). Do celowo zauważ , że do pełni szcześcia oprócz kolektora z KLZE brakuje jeszcze sprężania, w silniku KLZE jest 10;1, więc ja naprzykład też nie spodziewam się wielkich cudów. aczkolwiek zmiana ma być zauważalna, przynajmniej według opini wielu kolegów znających temat



Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
kurcze gdzies to miałem, musze poszukac, wydaje mi sie z jest to tez w jednym z moich postów na forum probe.net

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Rx strone wcześniej zapodał ci linka tam wszystko masz, kwestia jeszcze Ecu jakie posiadasz.
http://www.performanceprobe.com/store/i ... t=PRKLZE25
pzdr.
http://www.performanceprobe.com/store/i ... t=PRKLZE25
pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
hmm, nie moge znalesc, miałem dokładne zdjęcia ecu i który scalak wymienic, było pokazane dokładnie co i jak, znalazłem to wtedy gdzies własnie na zagranicznych forach chyba na mx6.com
edit:
sorki, znalazłem
: http://perso.orange.fr/olivier.p24/boit ... prom01.htm
edit:
sorki, znalazłem


nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
Witam
Odkopie dinozaura, sorry ale musze
Mam Probka z 97 roku z OBD 2 silnik KLZE, swap nie jest jeszcze zakończony bo brakuje przepływki i kompa, Przepływkę będę miał więc pozostaje sprawa ECU, w moim probku jest ECU o oznaczeniu KLE4 który ma inne wtyczki niż KL07 więc nie można podmienić z KL31 a ponadto nie można do niego wlutować tego chipu z ebaya.
Nie bijcie mnie za to ale wpadł mi do głowy pomysł co by wsadzić do mojego probka kompa KL07 wraz z wiązką, to by rozwiązało problem bo do KL07 można bez problemu wlutować eeprom z programem od KL31
Czy taka zamiana jest możliwa?
Czy jeśli jest możliwa to dużo roboty byłoby ze zmianą tej wiązki? Bo zmiana samego kompa to raczej nie problem.
Pozdro.
Odkopie dinozaura, sorry ale musze

Mam Probka z 97 roku z OBD 2 silnik KLZE, swap nie jest jeszcze zakończony bo brakuje przepływki i kompa, Przepływkę będę miał więc pozostaje sprawa ECU, w moim probku jest ECU o oznaczeniu KLE4 który ma inne wtyczki niż KL07 więc nie można podmienić z KL31 a ponadto nie można do niego wlutować tego chipu z ebaya.
Nie bijcie mnie za to ale wpadł mi do głowy pomysł co by wsadzić do mojego probka kompa KL07 wraz z wiązką, to by rozwiązało problem bo do KL07 można bez problemu wlutować eeprom z programem od KL31
Czy taka zamiana jest możliwa?
Czy jeśli jest możliwa to dużo roboty byłoby ze zmianą tej wiązki? Bo zmiana samego kompa to raczej nie problem.
Pozdro.
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
Wszystko jest możliwe. Niestety wiązka łazi sobie po całym aucie, też musiałbyś rozpruć deskę i podmaszcze.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
Witam,
To jest jeden z patentów jaki polecają w USA, ale niestety jest to kupa roboty.
Nie wiem czy najlepszym wyjście będzie po prostu strojenie kompem zewnętrznym ... tyle że ktoś dobry to musi zrobić.
5,
To jest jeden z patentów jaki polecają w USA, ale niestety jest to kupa roboty.
Nie wiem czy najlepszym wyjście będzie po prostu strojenie kompem zewnętrznym ... tyle że ktoś dobry to musi zrobić.
5,
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
Dasz rade spokojnie przerzucić wiązkę - samo wyciągnięcie wiązki to kilka/kilkanaście godzin do kilku dni oraz z założeniem to samo jak nie lepiej.
Wszystko zależy jakie masz umiejetności i ile problemu ci to sprawi bądź nie sprawi
Wiązka praktycznie jest 1 w całości niestety co nastręcza troche problemów - idealnie było by mieć wywalony silnik (wiązka np, jest zakrecana w korytku na grodzi za silnikiem - kijowe dojscie i dalej leci po stronie pasażera i tamtędy bedziesz musiał ja wyciagac),wtedy juz jest o wiele wiele lepiej ale z założonym silnikiem też dasz radę tylko,że bezie trzeba sie deko namęczyc
Co dalej ,bedziesz musiał na pewno deche wywalic i wsio powychaczac/powypinac spod konsoli itd.
Co ci mogę doradzić - jeśli bedziesz zmieniał wiązkę to kup tylko w stanie idealnym czy bdb (żadnych rzeźbionych,lutowanych czy po dziwnych lpg) albo najlepiej jakbys miał mozliwosc samemu sobie zdemontowac z jakiegos innego probasa - rozkminisz co i jak i z podmianka juz będziesz miał z górki
Jak masz jakies pytania itd, to zapraszam
Ale ogólnie sumując - podejmując sie takiej operacji na spokojnie trzeba liczyc dobrych paru dni albo lepiej - tygodni
(wszystko zależy kto ma jakie siły na ten motyw
)
Pzdr. & c ya..
Wszystko zależy jakie masz umiejetności i ile problemu ci to sprawi bądź nie sprawi

Wiązka praktycznie jest 1 w całości niestety co nastręcza troche problemów - idealnie było by mieć wywalony silnik (wiązka np, jest zakrecana w korytku na grodzi za silnikiem - kijowe dojscie i dalej leci po stronie pasażera i tamtędy bedziesz musiał ja wyciagac),wtedy juz jest o wiele wiele lepiej ale z założonym silnikiem też dasz radę tylko,że bezie trzeba sie deko namęczyc

Co dalej ,bedziesz musiał na pewno deche wywalic i wsio powychaczac/powypinac spod konsoli itd.
Co ci mogę doradzić - jeśli bedziesz zmieniał wiązkę to kup tylko w stanie idealnym czy bdb (żadnych rzeźbionych,lutowanych czy po dziwnych lpg) albo najlepiej jakbys miał mozliwosc samemu sobie zdemontowac z jakiegos innego probasa - rozkminisz co i jak i z podmianka juz będziesz miał z górki

Jak masz jakies pytania itd, to zapraszam

Ale ogólnie sumując - podejmując sie takiej operacji na spokojnie trzeba liczyc dobrych paru dni albo lepiej - tygodni


Pzdr. & c ya..

- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
Mam garaż, jakies narzędzia też się znajdą, cierpliwy też myśle że jestem więc chyba dałbym rade.
Teraz pytanie czy wiązka od OBD1 bedzie pasowała, czy może są inne wtyczki przy czujnikach albo coś?
Co do wysterowania kompem zewnętrznym to niestety ale u mnie w lublinie raczej nie ma takiego speca co miałby jakięś pojęcie w tym temacie nie mówiąc już o przyżądach.
Czyli z chęcią przygarne ECU KL07 razem z wiązką w bardzo dobrym stanie i za przyzwoite pieniądze
U mnie to tylko szyby przyciemniają i srebrne kratki wlotu powietrza go golfa sprzedają he he
Pozdro i dzięki za odp.
Teraz pytanie czy wiązka od OBD1 bedzie pasowała, czy może są inne wtyczki przy czujnikach albo coś?
Co do wysterowania kompem zewnętrznym to niestety ale u mnie w lublinie raczej nie ma takiego speca co miałby jakięś pojęcie w tym temacie nie mówiąc już o przyżądach.
Czyli z chęcią przygarne ECU KL07 razem z wiązką w bardzo dobrym stanie i za przyzwoite pieniądze

U mnie to tylko szyby przyciemniają i srebrne kratki wlotu powietrza go golfa sprzedają he he

Pozdro i dzięki za odp.
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
Mam przeplywke JE50 i ECU KL31. Pisz na kielce@earthlink.net jak by co.
2007 Toyota Camry Hybrid
Trek
Trek
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
Pitbull pisze:Mam garaż, jakies narzędzia też się znajdą, cierpliwy też myśle że jestem więc chyba dałbym rade.
Teraz pytanie czy wiązka od OBD1 bedzie pasowała, czy może są inne wtyczki przy czujnikach albo coś?
Co do wysterowania kompem zewnętrznym to niestety ale u mnie w lublinie raczej nie ma takiego speca co miałby jakięś pojęcie w tym temacie nie mówiąc już o przyżądach.
Czyli z chęcią przygarne ECU KL07 razem z wiązką w bardzo dobrym stanie i za przyzwoite pieniądze
U mnie to tylko szyby przyciemniają i srebrne kratki wlotu powietrza go golfa sprzedają he he![]()
Pozdro i dzięki za odp.
No to dasz rade ;D Kurde generalnie wsio powinno pasować - nawet kostki do nowszego aparatu zapł. jak pamietam (tylko 1 kabelek chyba odpada ze względu na brak ckp w aparacie) ale to jeszcze moge tobie zobaczyc jak bede mniał chwile jakie są kostki (w 95,bo 97 na oczy nie widziałem

Gdybys sie wczesniej odezwał to miałem wiązkę ale kompa powinienem miec chyba jeszcze.
Pzdr. & c ya..

- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
Aha jeszcze u mnie jest instalka lpg blos, czy to nie będzie problem? A z kompem to sie jeszcze zastanowie bo Gturbo ma do sprzedania orginał od KLZE chyba w dobrych pieniądzach.
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
Z gazem nie będzie żadnych kłopotów bo nie ma tam sterowania elektronicznego tylko jest emulator wtrysków.
Przepływkę mam gdzieś JE50 wiec moge ci ja zbyć. Pytanie tylko czy taka rzeźba jest konieczna, czy nie lepiej podjechać do jakiegoś warsztatu z hamownią jak rozmawialiśmy i zmienić program w ECU, wiem , że takie zmiany w postaci wymiany całej instalacji się czesto mszczą na max.
Przepływkę mam gdzieś JE50 wiec moge ci ja zbyć. Pytanie tylko czy taka rzeźba jest konieczna, czy nie lepiej podjechać do jakiegoś warsztatu z hamownią jak rozmawialiśmy i zmienić program w ECU, wiem , że takie zmiany w postaci wymiany całej instalacji się czesto mszczą na max.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
chyba Indi miał program do ecu pod klze ale juz niepamiętam dokładnie, trza było jego sie spytać, je50 swego czasu moza dostac na allegro, ja płaciłem cos koło 70zł,

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
Hey,
Je50 ciągle stoją na allegro.
A szczepienie ECU nie działa w 96-97.
Albo strojenie na kompie zewnętrznym albo wiązka.
5,
Je50 ciągle stoją na allegro.
A szczepienie ECU nie działa w 96-97.
Albo strojenie na kompie zewnętrznym albo wiązka.
5,
- Pitbull
- Posty: 448
- Rejestracja: 2006-10-20 12:48
- Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
- Galeria: viewtopic.php?t=14340
- Lokalizacja: Lublin
Re: KLZE w Autku wykres w odpowiednim dziale.
No właśnie chodzi o to że u mnie nie ma takiego speca co mógłby to zestroić, pozostaje wiązka
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
- Ero
- Posty: 1188
- Rejestracja: 2007-10-04 20:32
- Galeria: viewtopic.php?t=12278
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Kontakt:
Re: Wolnossący projekt RX'a /NIE Astro/
Ja podobnie jak RX zrobilem autko dla wlasnej przyjemnosci wiec wykresu raczej nie bedzie :/
Ale moge Ci juz powiedziec ze jak mi orginalne ECU nie swiruje to roznica w mocy jest i to znaczna.
Ale moge Ci juz powiedziec ze jak mi orginalne ECU nie swiruje to roznica w mocy jest i to znaczna.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: Wolnossący projekt RX'a /NIE Astro/
ale to nie jest temat o Twoim samochodzie, chcesz się wypowiadać o swoim to załóż osobny temat.
Tia, ciekawe, nie ma przyjemności z udowodnienia mocy na papierze...
Tia, ciekawe, nie ma przyjemności z udowodnienia mocy na papierze...
