Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Obniżanie zawieszenia
- cuba27
- Klubowicz
- Posty: 512
- Rejestracja: 2012-02-12 17:47
- Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
- Galeria: viewtopic.php?t=19969
- Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław
Re: Obniżanie zawieszenia
Yonaka z USA i mieścisz się w 3k tylko camberow i regulacji twardości brak. Ale dużo zglebionych probe w USA na tym jeździ.
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: Obniżanie zawieszenia
No to i ja się dorzucę:
Swego czasu poszukiwałem różnych rozwiązań (później dorosłem i du.pa lubi komfort) więc nawiązałem kontakt z przedstawicielem na Polskę firmy KONI.
Co ciekawe - nie mają oni już w swojej ofercie zestawów do probe, ale nie ma problemu aby firma córka z Wielkiej Brytanii (GazShocks) zrobiła gwint do probe na zamówienie.
Nie pamiętam ceny - chyba było coś koło 3700 lub 4200(dla zainteresowanych odgrzebię korespondencję) bez camberów(na dodatkowe zamówienie). Warunek był taki - trzeba wysłać do przedstawiciela KONI w PL ory kolumny McPhersona na wzór.
Dla ciekawskich GazShocks jest znaną firmą (oczywiście wszędzie indziej niż w PL) przede wszystkim z tego, ze robią dużo zestawów na zamówienie. Mój kuzyn lata w off-roadzie na amorach od nich już 4lata bezproblemowo.
Swego czasu poszukiwałem różnych rozwiązań (później dorosłem i du.pa lubi komfort) więc nawiązałem kontakt z przedstawicielem na Polskę firmy KONI.
Co ciekawe - nie mają oni już w swojej ofercie zestawów do probe, ale nie ma problemu aby firma córka z Wielkiej Brytanii (GazShocks) zrobiła gwint do probe na zamówienie.
Nie pamiętam ceny - chyba było coś koło 3700 lub 4200(dla zainteresowanych odgrzebię korespondencję) bez camberów(na dodatkowe zamówienie). Warunek był taki - trzeba wysłać do przedstawiciela KONI w PL ory kolumny McPhersona na wzór.
Dla ciekawskich GazShocks jest znaną firmą (oczywiście wszędzie indziej niż w PL) przede wszystkim z tego, ze robią dużo zestawów na zamówienie. Mój kuzyn lata w off-roadzie na amorach od nich już 4lata bezproblemowo.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Obniżanie zawieszenia
A tak ogólnie to ktoś mógł by Podać właściwe rozmiary sprężyn do 2.0 ? bo szukam i nie doszukałem się rozmiarówki... ;( Przód ( szerokosc i wysokosc ) i tył 

- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Obniżanie zawieszenia
Jest to na forumMechanikCzasu pisze:A tak ogólnie to ktoś mógł by Podać właściwe rozmiary sprężyn do 2.0 ? bo szukam i nie doszukałem się rozmiarówki... ;( Przód ( szerokosc i wysokosc ) i tył

H: - wysokość
B: - grubość pręta
O: - średnica zewnętrzna
2.0
przednie
H: 316mm
B: 13,25mm
O: 176mm
tylne
H: 288mm
B: 12mm
O: 122-155mm (stożkowy kształt)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 2016-02-04 14:07
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v LPG
- Galeria: viewtopic.php?t=23400
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Obniżanie zawieszenia
-- oryginalny post 2016-03-31 18:40 --
dziękuje za pomoc
i takie mam teraz pytanie jak powinien być ustawiony : Kielich górny sprężyny przód. https://www.google.pl/search?q=Ford+pro ... O2LwaqM%3A ( ta rzecz po prawej stronie ) (( wiem że jest od 1 gen ale tak samo jest w 2 gen ) i czy ma to jakieś znaczenie przy zamocowaniu ? 
-- dodano 2016-04-08 23:05 --
Witam podepne się pod temat co myślicie o tych sprężynach? Bo aktualnie niedługo planuje zmianę na nowe amortyzatory gumy itd więc będę zmieniał sprężyny i chciałbym obniżyć auto bo nie podoba mi się na oryginalnym zawieszeniu. I pomyślałem o takim czymś
dziękuje za pomoc


-- dodano 2016-04-08 23:05 --
Witam podepne się pod temat co myślicie o tych sprężynach? Bo aktualnie niedługo planuje zmianę na nowe amortyzatory gumy itd więc będę zmieniał sprężyny i chciałbym obniżyć auto bo nie podoba mi się na oryginalnym zawieszeniu. I pomyślałem o takim czymś
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Obniżanie zawieszenia
Mały guiz, który zestaw Waszym zdaniem wydaje się najsensowniejszym?
1) K.A.W. -50/-35 z ich oryginalnymi amorkami, czyli K.A.W. PlusKit
2) H&R -35/-35 sprężyny z amorkami KYB/Monroe
3) K.A.W. -50/-35 sprężyny + amorki KBY/Monroe
4) Lesjafors -30/-30 sprężyny + amorki KYB/Monroe
5) Vogtland -30/-30 sprężyny + amorkiKYB/Monroe
Dodam, że nie zależy mi na tzw. betonie, ale lekkim posadzeniu auta, które będzie cieszyć wizualnie oko. Nie chciałbym tez aby przypadkiem się okazało, że jak wezmę coś innego niż K.A.W. i zobaczę efekt to będę zły, że mogłem jednak wziąć K.A.W. bo przód wydaje się być niby lekko wyżej niż tył... Masakra z tymi wyborami
1) K.A.W. -50/-35 z ich oryginalnymi amorkami, czyli K.A.W. PlusKit
2) H&R -35/-35 sprężyny z amorkami KYB/Monroe
3) K.A.W. -50/-35 sprężyny + amorki KBY/Monroe
4) Lesjafors -30/-30 sprężyny + amorki KYB/Monroe
5) Vogtland -30/-30 sprężyny + amorkiKYB/Monroe
Dodam, że nie zależy mi na tzw. betonie, ale lekkim posadzeniu auta, które będzie cieszyć wizualnie oko. Nie chciałbym tez aby przypadkiem się okazało, że jak wezmę coś innego niż K.A.W. i zobaczę efekt to będę zły, że mogłem jednak wziąć K.A.W. bo przód wydaje się być niby lekko wyżej niż tył... Masakra z tymi wyborami

Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L

Gen II 94
V6 2,5L
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Obniżanie zawieszenia
volglandy będziesz miał chyba najbardziej miękkie
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Obniżanie zawieszenia
Dodam, że właśnie dzisiaj odbyłem rozmowę z kolesiem w sklepie firmowym K.A.W. w Niemczech. Powiada on, że twardość teoretycznie ich amortyzatorów jest identyczna jak w oryginale, ale amortyzator krótszy, aby poprawnie pracował w każdych warunkach wraz ze sprężynami progresywnymi... i bądź tu mądry, wiadomo, ze każdy zachwala swoje, ale ten argument wydaje się być zasadny, bo jak też widzimy w poprzednich postach do tego wątku to jeden z kolegów ma faktycznie mały niuans w postaci tego, że jak podniesie auto na podnośniku przy Vogtlandach to z tyłu sprężyna jest luźna i nie ma styku z górnym mocowaniem...
Fakt faktem jest zadowolony z trakcji i w ogóle, ale świadomość, że nie zawsze sprężyna może mieć styk z talerzem nie jest dość pocieszająca:P Fakt, aby owa sprężyna straciła styczność z talerzem, zapewne musiałby się wpakować w jakaś MEGA dziurę, ale zawsze jakieś tam szanse na to są
Katastrofa te wybory,,,, yyyyy 



Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L

Gen II 94
V6 2,5L
- cuba27
- Klubowicz
- Posty: 512
- Rejestracja: 2012-02-12 17:47
- Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
- Galeria: viewtopic.php?t=19969
- Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław
Re: Obniżanie zawieszenia
Ja bym się decydował na KAW. Zanim ściągnąłem gwint nawet mialem taki zamiar
ewentualnie vogtlandy + niższe mocowanie górne amortyzatora z przodu. Zmiana poduchy faje jakieś 1,5 cm obniżenia wiec efekt będzie podobny. Vogi nie są czasem 35/35

- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Obniżanie zawieszenia
Tak Vogdlandy są -35/-35.
A czy ktoś mam może sprężyny H&R u siebie zamontowane na oryginalnych amorkach? Ciekaw jestem czy jest z nimi podobnie jak z Vogdlandami, że po uniesieniu auta sprężyn na tylne osi są luźne i odstają od mocowania amortyzatora?
-- dodano 2016-05-04 17:45 --
Czyżby nikt nie posiadał z Was sprężyn H&R?
-- dodano 2016-07-11 23:26 --
Ok Panowie i Panie
zakup zawieszenia musi nastąpić lada dzień. Po tzw. gorących telefonach po sklepach itp. ustaliłem, że z amorków mogę zakupić następujące marki i ich produkty:
na oś przednią Monroe E4865 lub Sachs 030 638 i 030 639
na oś tylną KYB 334217
Na oś przednia KYB 334215 i 334216 nie jest już osiągalna
Na oś tylną nie osiągalne są Monroe E4975, ani Sachs 030 640
Zatem pytam i proszę o radę czy Waszym zdaniem będzie to jakoś grało, gdy na przód zapodam Sachs, a na tył KBY? Czy lepiej zestaw Monroe przód, a na tył KYB?
Jaka marka Waszym zdaniem jest bardziej godna polecenia, czy to jedno i to samo?
Alternatywą jest zakup kompletnego zestawu K.A.W. z ich amorkami i tutaj pytanie czy, gdybym poszedł w taki układ (wiadomo ich amorki są krótsze od każdego wyżej wymienionego), to czy gdy uznam, że na sprężynach K.A.W siedzi mi za nisko będę wówczas mógł zapodać nieco wyższe sprężyny typu VOglandy czy H&R i będzie to śmigało?
Proszę o rady, jeśli ktoś jest w stanie sensownie sie wypowiedzieć:)
A czy ktoś mam może sprężyny H&R u siebie zamontowane na oryginalnych amorkach? Ciekaw jestem czy jest z nimi podobnie jak z Vogdlandami, że po uniesieniu auta sprężyn na tylne osi są luźne i odstają od mocowania amortyzatora?
-- dodano 2016-05-04 17:45 --
Czyżby nikt nie posiadał z Was sprężyn H&R?
-- dodano 2016-07-11 23:26 --
Ok Panowie i Panie
zakup zawieszenia musi nastąpić lada dzień. Po tzw. gorących telefonach po sklepach itp. ustaliłem, że z amorków mogę zakupić następujące marki i ich produkty:
na oś przednią Monroe E4865 lub Sachs 030 638 i 030 639
na oś tylną KYB 334217
Na oś przednia KYB 334215 i 334216 nie jest już osiągalna
Na oś tylną nie osiągalne są Monroe E4975, ani Sachs 030 640
Zatem pytam i proszę o radę czy Waszym zdaniem będzie to jakoś grało, gdy na przód zapodam Sachs, a na tył KBY? Czy lepiej zestaw Monroe przód, a na tył KYB?
Jaka marka Waszym zdaniem jest bardziej godna polecenia, czy to jedno i to samo?
Alternatywą jest zakup kompletnego zestawu K.A.W. z ich amorkami i tutaj pytanie czy, gdybym poszedł w taki układ (wiadomo ich amorki są krótsze od każdego wyżej wymienionego), to czy gdy uznam, że na sprężynach K.A.W siedzi mi za nisko będę wówczas mógł zapodać nieco wyższe sprężyny typu VOglandy czy H&R i będzie to śmigało?
Proszę o rady, jeśli ktoś jest w stanie sensownie sie wypowiedzieć:)
Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L

Gen II 94
V6 2,5L
- cuba27
- Klubowicz
- Posty: 512
- Rejestracja: 2012-02-12 17:47
- Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
- Galeria: viewtopic.php?t=19969
- Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław
Re: Obniżanie zawieszenia
Co do amortyzatorów to najpierw zorientowałbym się jaka jest odległość od dolnego mocowania do dolnego kielicha McPhersona Probe przed i poliftowe różniły się wysokością dolnego kielicha w przedliftach były niższe amorki. Z tego co słyszałem to kaw wzorowany jest na przedliftowym amortyzatorze przez co siedzi niżej. Kilka osób się na wymianie amortyzatorów przejechało.
- _/Damian\_
- Posty: 493
- Rejestracja: 2005-10-18 14:32
- Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Obniżanie zawieszenia
Jak to mówią "musztarda po obiedzie" amorki Sachs i sprężyny Voglandy zakupione. Zobaczymy jak to będzie współgrać i jak będzie siedzieć. O efekcie końcowy dam znać z początkiem września 

Nie Sprzedam 
Gen II 94
V6 2,5L

Gen II 94
V6 2,5L
- BomberMAX
- Posty: 414
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Obniżanie zawieszenia
Jakie są pułapki przy obniżeniu sprężynami 50/50 ?? Gdzieś mi się obiło o oczy że max to chyba 40/40 ? A mam okazje zakupic 50/50 ale do 2.0 wyłącznie...
- cuba27
- Klubowicz
- Posty: 512
- Rejestracja: 2012-02-12 17:47
- Samochód: Ford Probe II 2.0 1996
- Galeria: viewtopic.php?t=19969
- Lokalizacja: Ścinawa/Wrocław
Re: Obniżanie zawieszenia
Wszystko zależy z jakim amortyzatorem to konfigurujesz.BomberMAX pisze: 2020-01-06 23:42 Jakie są pułapki przy obniżeniu sprężynami 50/50 ?? Gdzieś mi się obiło o oczy że max to chyba 40/40 ? A mam okazje zakupic 50/50 ale do 2.0 wyłącznie...
Producenci sprężyn obniżających deklarują, że sprężyny do 40mm obniżenia można wkładać na oryginalne amortyzatory. Więc nie powinny drastycznie skrócić żywotności amortyzatora oraz przy maksymalnym wysunięciu ory amortyzatora nie są luźne.
Warto zaznaczyć, że do sprężyn obniżających powinno się dobrać amortyzatory o skróconym skoku oraz sportowej charakterystyce.
1. Montując sprężyny o zadeklarowanym obniżeniu 50/50 amor będzie dostawał dużo bardziej.
2. Konfiguracja ory amor + sprężyna sportowa to zawsze półśrodek. To nigdy nie będzie pracować tak dobrze jak z Amorem sportowym
3. Możliwe, że w maksymalnym wysunięciu tłoczyska ory amortyzatora sprężyna 50/50 bedzie luźna co może doprowadzić do niebezpiecznego zdarzenia na drodze
- BomberMAX
- Posty: 414
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Obniżanie zawieszenia
Dzięki za konkretne wyjaśnienie. Wysłałem pytanie do sklepu w USA, zobaczymy co mi odpowiedzą.
- BomberMAX
- Posty: 414
- Rejestracja: 2014-04-11 15:05
- Samochód: Probe II 96' 2.0 Medici
- Galeria: viewtopic.php?t=22899
Re: Obniżanie zawieszenia
Cuba wszystko się zgadza, jakby co to zamawiam i będę kombinował z amorkami innymi. Nie ukrywam że 35/50 to byłaby znaczna lepsza opcja.