Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
OLEJ
- cembrzynski
- Posty: 100
- Rejestracja: 2005-02-21 18:30
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Elbląg
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- sebastianznak
- Posty: 83
- Rejestracja: 2005-04-01 17:23
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Piekary Slaskie
Jaki olej najlepszy do Probe
Jak prawie kazdy z Was jezdze probe ja mam akurat 2.2GT odkupilem je od starszego goscia a on sprowadzil je ze stanow.Silnik byl exploatowany na MOBIL 1, 10W40,niewiem czy ten olej jest dobrym olejem.Ja kilka lat temu bylem montowac nitro u Grabowskiego do CRX-y po skonczonym montazu zalecil zmiane oleju na CASTROL 10W60 ze w zgledu na bardzo duze obciazenia silnika.Nitro dzialalo doskonale a silnik pracowal bez zarzutu.W pozniejszym czesie po nabyciu 200 SX w jednej z Krakowskich hamowni po chipwaniu Nissana zalecili od razu zmiane na CASTROL 10W60.Po zakupie Probe ze wzgledu na turbo zmienilem rowniez na w.w olej.Chcialbym poznac Wasze zdanie na temam tego oleju i Wasztch stosowanych obecnie.Nigdy nie zalowalem kasy na olej,choc wielu mechanikow twierdzi ze do samochodow powyzej 10 lat lepiej zalac polsyntetykiem.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Kolego, kłania się opcja szukaj.
Temat był naprawdę wielokrotnie wałkowany.
Po za tym wyłącz Caps Lock, bo tak się tu nie pisze i będzie zj..a od moderatora.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=olej+gt
Temat był naprawdę wielokrotnie wałkowany.
Po za tym wyłącz Caps Lock, bo tak się tu nie pisze i będzie zj..a od moderatora.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=olej+gt

Moderator jest cierpliwy. Spoko.
Ale na forum już troche tego było.
Kula może nazwami nie ma co sypać tylko lepkościami i klasą oleju.
Generalnie najbardziej optymalny jest półsyntetyk 10W40. Co do minerali w turbo są różne obiegowe opinie. Co do zalewania silnika takiego olejem syntetycznym też wiąże się z jakimś ryzykiem, na pewno musi być wszędzie suchy, no i musisz być pewny jakiści uszczelek i stanu technicznego silnika (nagar ect.). No i jak już się zdecydujesz na takie ryzyko to nigdy nie rób skoku z minerala na syntetyk tylko jeszcze pomiędzy niech jeździ na połówce. To może być za duży szoka dla silnika. No i jak już obierzesz firme to pozostań przy niej i przy połówce i przy full syntetyk, i niech klasą lepkości się zgadzają. Mi się udało taki skok zrobić choć miałem stracha.
Ale na forum już troche tego było.
Kula może nazwami nie ma co sypać tylko lepkościami i klasą oleju.
Generalnie najbardziej optymalny jest półsyntetyk 10W40. Co do minerali w turbo są różne obiegowe opinie. Co do zalewania silnika takiego olejem syntetycznym też wiąże się z jakimś ryzykiem, na pewno musi być wszędzie suchy, no i musisz być pewny jakiści uszczelek i stanu technicznego silnika (nagar ect.). No i jak już się zdecydujesz na takie ryzyko to nigdy nie rób skoku z minerala na syntetyk tylko jeszcze pomiędzy niech jeździ na połówce. To może być za duży szoka dla silnika. No i jak już obierzesz firme to pozostań przy niej i przy połówce i przy full syntetyk, i niech klasą lepkości się zgadzają. Mi się udało taki skok zrobić choć miałem stracha.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poniżej odpowiedź na pytanie zadane w temacie:
http://www.fordprobe.pl/forum/profile.p ... file&u=493
Najlepszy w Szczecinie. Dostępny równiez na zlotach. Potwierdzisz MiHu?
http://www.fordprobe.pl/forum/profile.p ... file&u=493
Najlepszy w Szczecinie. Dostępny równiez na zlotach. Potwierdzisz MiHu?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Re: JAKI OLEJ
Moment temu przeglądałem stronkę rekomendowaną przez jednego z "urzytkowników" : http://www.motolpg.friko.pl . Jest tam dział "oleje silnikowe" . Porównaj i wnioski sam wyciągnijGRUCHA GT pisze:WITAM WSZYSTKICH CZY MOZE MI KTOŚ DORADZIC JAKIM OLEJEM MAM ZALAC SWOJEGO PROBOSZCZA Z PRZEBIEGIEM 208TYŚ POJEMNOA 2.2 GT TURBO BO NIEWIEM.
PROSZE O PORADE![]()
DZIEKI![]()
![]()



- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
na jakim oleju dotrzec silnik????
wiem ze tamat byl poruszany duuzo razy ale nigdy w tym przypadku..
wiec tak wymienilem w silniku miedzyinnymi pierscienie i panewki i prawie go juz zlozylem- bylem po olej i koles mi powiedzial zeby na dotarcie zalac go jakims cienkim olejem nawet mineralem i spuscic po 3 tysiacach -- powod jest taki ze na syntetyku podobno nie zlapie szybo kompresji bo dlugo beda sie docierac pierscienie itp --mowil ze moze to zajac 25 tys km
no i po spuszczeniu zalac dopiero syntetykiem mobilem- noo ale ja nie chce lac minerala bo sie zrobi nagar znowu a wszystko w silniku na blysk wyczyscilem - a pozatym to pierwszy raz slysze taka teorie
- zaleje jakims badziewnym mineralem i sie okaze ze pierscionki i panewki tak szybko sie dotra ze az zatra
-- nooo i dlatego biorac pod uwage jesgo opinie i moja sumujac obie ,doszedlem do wniosku ze na poczatek zaleje go LOTOSEM polsyntetykiem 10w40-- a jakie jest wasze zdanie na ten temat ?? na jakim oleju go docierac i wogole jaki dystans?? prosze o wasze opinie bo kwestia kilku dni i go zalewam
- dzieki i pozdrooo!!








..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala..
PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Ze względu na turbinę nie powinieneś zalewać go mineralnym.
A co do docierania to koleś jest chyba z innej galaktyki.
Przy docieraniu chodzi o to, aby dopasować do siebie elementy.
przez pierwsze 5tys km nie możesz go katować ani mulić, ani jeździć z pełnym obciążeniem.
Ot i cała filozofia.
Pozdrawiam!

A co do docierania to koleś jest chyba z innej galaktyki.

Przy docieraniu chodzi o to, aby dopasować do siebie elementy.
przez pierwsze 5tys km nie możesz go katować ani mulić, ani jeździć z pełnym obciążeniem.
Ot i cała filozofia.
Pozdrawiam!

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Moja teoria w tym temacie jest że po pierwszym tysiu km.wymienia się olej(przynajmniej tak słyszałem)ale np.na pełnym syntetyku ,wtedy będziesz już tylko lał syntetyk który jest najlepszy w górnych granicach temperatur a te silniczki małej jej niemają.
czym drugi współczynnik wyższy tym lepszy,zatem i droższy
Pozdrawiam
czym drugi współczynnik wyższy tym lepszy,zatem i droższy


Pozdrawiam

- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
soryy dzis jesscze raz gadalem z tym kolesiem i powiedzial dokladnie tak zeby wlac jaiegos minerala typu lotos
i przejechac 1000 km dobrze spuscic -jak sie da to wyczyscic mise z resztek i zalac pelnym syntetykiem i na takim zostac
-- powod wedlug niego jest taki syntetyki sa zaj .... e dobre i pierscionki beda sie baaardzo dlugo docierac -- a podobno po tysiacu kilometrow nie zrobi sie zaden nagar i mozna bez problemu przejsc odrazu na syntetyka
-- Qrcze jak tak przemyslalem to co on mowi to chyba ma racje
- przeciez mnostwo samochodow jezdzi i dociera sie na mineralu i nic i m nie jest.. chybaaa
-- co wy na to?????dzieki i pozdrooo!!





..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala..
PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393

Tak mówią względy ekonomiczne. Można zaoszczędzić jakieś 40 złRX pisze:Witam,
Ja słyszałem taką teorię: na dotarcie lejemy pół syntetyk, po przejechaniu tysiąca kilometrów zmieniamy na syntetyk. Czy słuszna teoria - nie oceniam, mówię jak słyszałem od mechaniola
Pzdr.

jaki olej do silnika?
Witam, prosze o rade. Mam przejechane 170000 na liczniku, musze wymienic olej. Jaki olej najlepiej wlac do silnika?
Bartek, Probe 2,2T GT '92, Warszawa