Strona 7 z 39

: 2005-03-01 21:30
autor: cembrzynski
dzienks chlopaki.

: 2005-03-02 01:39
autor: P.I.M.P.O.
filtr w JC kosztuje ok 25zł (nie pamiętam dokładnie)

pozdro

: 2005-03-02 19:56
autor: sobol81
Filtr w JC w Płocku kosztuje 11 zł (bynajmniej dla mnie)

Jaki olej najlepszy do Probe

: 2005-04-03 11:36
autor: sebastianznak
Jak prawie kazdy z Was jezdze probe ja mam akurat 2.2GT odkupilem je od starszego goscia a on sprowadzil je ze stanow.Silnik byl exploatowany na MOBIL 1, 10W40,niewiem czy ten olej jest dobrym olejem.Ja kilka lat temu bylem montowac nitro u Grabowskiego do CRX-y po skonczonym montazu zalecil zmiane oleju na CASTROL 10W60 ze w zgledu na bardzo duze obciazenia silnika.Nitro dzialalo doskonale a silnik pracowal bez zarzutu.W pozniejszym czesie po nabyciu 200 SX w jednej z Krakowskich hamowni po chipwaniu Nissana zalecili od razu zmiane na CASTROL 10W60.Po zakupie Probe ze wzgledu na turbo zmienilem rowniez na w.w olej.Chcialbym poznac Wasze zdanie na temam tego oleju i Wasztch stosowanych obecnie.Nigdy nie zalowalem kasy na olej,choc wielu mechanikow twierdzi ze do samochodow powyzej 10 lat lepiej zalac polsyntetykiem.

: 2005-04-03 14:14
autor: Gość
Zaraz bedziesz zbierał cięgi za ten temat. To już było i to naprawde nie raz.

JAKI OLEJ

: 2005-04-09 14:48
autor: Gość
WITAM WSZYSTKICH CZY MOZE MI KTOŚ DORADZIC JAKIM OLEJEM MAM ZALAC SWOJEGO PROBOSZCZA Z PRZEBIEGIEM 208TYŚ POJEMNOA 2.2 GT TURBO BO NIEWIEM.
PROSZE O PORADE :)
DZIEKI :D :D :evil:

: 2005-04-09 14:55
autor: Voodoo
Kolego, kłania się opcja szukaj.
Temat był naprawdę wielokrotnie wałkowany.
Po za tym wyłącz Caps Lock, bo tak się tu nie pisze i będzie zj..a od moderatora.

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=olej+gt

: 2005-04-09 15:29
autor: Kula
LOTOS polsyntetyk 10W/40 :)

: 2005-04-09 17:33
autor: Gość
Moderator jest cierpliwy. Spoko.
Ale na forum już troche tego było.
Kula może nazwami nie ma co sypać tylko lepkościami i klasą oleju.
Generalnie najbardziej optymalny jest półsyntetyk 10W40. Co do minerali w turbo są różne obiegowe opinie. Co do zalewania silnika takiego olejem syntetycznym też wiąże się z jakimś ryzykiem, na pewno musi być wszędzie suchy, no i musisz być pewny jakiści uszczelek i stanu technicznego silnika (nagar ect.). No i jak już się zdecydujesz na takie ryzyko to nigdy nie rób skoku z minerala na syntetyk tylko jeszcze pomiędzy niech jeździ na połówce. To może być za duży szoka dla silnika. No i jak już obierzesz firme to pozostań przy niej i przy połówce i przy full syntetyk, i niech klasą lepkości się zgadzają. Mi się udało taki skok zrobić choć miałem stracha.

: 2005-04-09 21:07
autor: brams
My w Borkach zalewaliśmy się (z) OLEY(em) ze Szczecina 8)

: 2005-04-11 16:01
autor: MiH
Kula pisze:LOTOS polsyntetyk 10W/40 :)
LOTOS - podobno morderca turbin....

: 2005-04-11 17:27
autor: Robert
Poniżej odpowiedź na pytanie zadane w temacie:
http://www.fordprobe.pl/forum/profile.p ... file&u=493
Najlepszy w Szczecinie. Dostępny równiez na zlotach. Potwierdzisz MiHu?

Re: JAKI OLEJ

: 2005-04-12 01:28
autor: Tomasz S
GRUCHA GT pisze:WITAM WSZYSTKICH CZY MOZE MI KTOŚ DORADZIC JAKIM OLEJEM MAM ZALAC SWOJEGO PROBOSZCZA Z PRZEBIEGIEM 208TYŚ POJEMNOA 2.2 GT TURBO BO NIEWIEM.
PROSZE O PORADE :)
DZIEKI :D :D :evil:
Moment temu przeglądałem stronkę rekomendowaną przez jednego z "urzytkowników" : http://www.motolpg.friko.pl . Jest tam dział "oleje silnikowe" . Porównaj i wnioski sam wyciągnij :wink: :roll: 8)

na jakim oleju dotrzec silnik????

: 2005-05-20 02:10
autor: kicur
wiem ze tamat byl poruszany duuzo razy ale nigdy w tym przypadku.. :D wiec tak wymienilem w silniku miedzyinnymi pierscienie i panewki i prawie go juz zlozylem- bylem po olej i koles mi powiedzial zeby na dotarcie zalac go jakims cienkim olejem nawet mineralem i spuscic po 3 tysiacach -- powod jest taki ze na syntetyku podobno nie zlapie szybo kompresji bo dlugo beda sie docierac pierscienie itp --mowil ze moze to zajac 25 tys km :shock: no i po spuszczeniu zalac dopiero syntetykiem mobilem- noo ale ja nie chce lac minerala bo sie zrobi nagar znowu a wszystko w silniku na blysk wyczyscilem - a pozatym to pierwszy raz slysze taka teorie :shock: - zaleje jakims badziewnym mineralem i sie okaze ze pierscionki i panewki tak szybko sie dotra ze az zatra :x -- nooo i dlatego biorac pod uwage jesgo opinie i moja sumujac obie ,doszedlem do wniosku ze na poczatek zaleje go LOTOSEM polsyntetykiem 10w40-- a jakie jest wasze zdanie na ten temat ?? na jakim oleju go docierac i wogole jaki dystans?? prosze o wasze opinie bo kwestia kilku dni i go zalewam :D - dzieki i pozdrooo!! 8) :D

: 2005-05-20 05:40
autor: MiH
ja wiem że po zmianie pierścieni zmienia się olej po 30 km!!!

: 2005-05-20 10:07
autor: Jedrek
Ze względu na turbinę nie powinieneś zalewać go mineralnym. :1111_bicz:

A co do docierania to koleś jest chyba z innej galaktyki. :shock:
Przy docieraniu chodzi o to, aby dopasować do siebie elementy.
przez pierwsze 5tys km nie możesz go katować ani mulić, ani jeździć z pełnym obciążeniem.
Ot i cała filozofia.

Pozdrawiam! :wink:

: 2005-05-20 12:12
autor: Pelot
Moja teoria w tym temacie jest że po pierwszym tysiu km.wymienia się olej(przynajmniej tak słyszałem)ale np.na pełnym syntetyku ,wtedy będziesz już tylko lał syntetyk który jest najlepszy w górnych granicach temperatur a te silniczki małej jej niemają.
czym drugi współczynnik wyższy tym lepszy,zatem i droższy :lol: :wink:
Pozdrawiam

: 2005-05-20 12:16
autor: RX
Witam,

Ja słyszałem taką teorię: na dotarcie lejemy pół syntetyk, po przejechaniu tysiąca kilometrów zmieniamy na syntetyk. Czy słuszna teoria - nie oceniam, mówię jak słyszałem od mechaniola :-)

Pzdr.

: 2005-05-20 14:14
autor: Alexs
po takim remoncie silnika najzdrowszy półsyntetyk na popczątek,potem zmienić w jedną albo druga stronę,lepiej na syntetyk bo jak na minerał to cięzko powrócic potem do syntetyka bo sie może rozszczelnić

: 2005-05-20 15:23
autor: kicur
soryy dzis jesscze raz gadalem z tym kolesiem i powiedzial dokladnie tak zeby wlac jaiegos minerala typu lotos :o i przejechac 1000 km dobrze spuscic -jak sie da to wyczyscic mise z resztek i zalac pelnym syntetykiem i na takim zostac :D -- powod wedlug niego jest taki syntetyki sa zaj .... e dobre i pierscionki beda sie baaardzo dlugo docierac -- a podobno po tysiacu kilometrow nie zrobi sie zaden nagar i mozna bez problemu przejsc odrazu na syntetyka :D -- Qrcze jak tak przemyslalem to co on mowi to chyba ma racje :lol: - przeciez mnostwo samochodow jezdzi i dociera sie na mineralu i nic i m nie jest.. chybaaa :lol: -- co wy na to?????dzieki i pozdrooo!!

: 2005-05-20 15:27
autor: Jedrek
Teraz jak kupujesz auto to nic nie docierasz bo są juz dotarte! :wink:

: 2005-05-20 16:01
autor: kollek
Kupując nowe auto też masz zalany 0W albo 5W. Ja bym się z mineralnym nie bawił.

: 2005-05-21 01:08
autor: Ralph
Ja słyszałem taką teorię: na dotarcie lejemy pół syntetyk, po przejechaniu tysiąca kilometrów zmieniamy na syntetyk. Czy słuszna teoria - nie oceniam, mówię jak słyszałem od mechaniola
Dokładnie :)

: 2005-05-21 15:38
autor: asdero
RX pisze:Witam,

Ja słyszałem taką teorię: na dotarcie lejemy pół syntetyk, po przejechaniu tysiąca kilometrów zmieniamy na syntetyk. Czy słuszna teoria - nie oceniam, mówię jak słyszałem od mechaniola :-)

Pzdr.
Tak mówią względy ekonomiczne. Można zaoszczędzić jakieś 40 zł :) Najlepiej jest syntetyk i po 1kkm syntetyk.

jaki olej do silnika?

: 2005-08-08 15:32
autor: Bartek75
Witam, prosze o rade. Mam przejechane 170000 na liczniku, musze wymienic olej. Jaki olej najlepiej wlac do silnika?