Strona 7 z 26
: 2006-07-07 22:32
autor: marrud
RX pisze:Witam,
Na ProbeTalk spekulowano, że warto mieć oba vrisy otwarte do końca. Ciekawe jak to jest.
zaj...ście

, tylko trzeba się pilnować, bo wskazówka błyskawicznie wchodzi na czerwone pole

, ale najlepsze jest uczucie jak jedziesz tak na 4000 obr. na lekkim gazie i dasz w palnik

: 2006-07-07 22:42
autor: Lukask
To aż taka różnica jest jak obydwa są otwarte ??
: 2006-07-07 23:02
autor: marrud
Jak przyśpieszasz od samego dołu to nie jest aż tak bardzo wyczuwalne, ale tak jak opisałem to naprawdę jest super. Po zamontowaniu tej puszki źle zlutowałem przewody (było już ciemno

) i były luźne od tps-u i tacho, wtedy vrisy działały jak chciały i przez kilka kilometrów załączał mi się 1 przy 4500 obr., a 2 przy 5500 - to była jazda - wydaje Ci się, że już za wiele nie przyśpieszy i nagle - wciska Cię w fotel

, Jazda na zpesutych vrisach to pomyłka. Miałem jechać jutro na hamownie, ale temat na mazdaspeed umarł i czekam teraz, aż kolega mbmaster-a wróci z urlopu i zhamuje nasze bryki

: 2006-07-07 23:07
autor: Sqad
Bedziesz w najbliższy wtorek na spocie mazdy?? Bo zamierzam wpaść, musze obejżeć te wasze układy, a z mbmasterem mam małe ściganko ustawione

: 2006-07-07 23:20
autor: marrud
W najbliższy wtorek nie dam rady, szykuję się na następny. Jak chcesz to możemy umówić się gdzieś na mieście i sobie zobaczysz
: 2006-07-08 01:05
autor: mbmaster
Ja postaram sie byc

Brum Brum
Dzisiaj mialem fajna faze bo chyba jak wczoraj grzebalismy przy ukladnie to cos sie tez poluzowalo bo mi sie Vrisy przestawily na
1open -4000rpm
2open -5300rpm wciska na 3 w fotel
i do konca bez odciecia.... Kurde jak to teraz zamiata az niechec sie schodzic z obrotow!!! To auto nigdy tak nie jezdzilo(przynajmniej za mojej kadencji)
: 2006-07-08 01:30
autor: mbmaster
Aha co do terminow to powinno nieco przyspieszyc bo ojcu coraz sprawniej to idzie. Chwilke tez musze poczekac bo tomekrvf robi instrukcje montazu do Forda bo macie inne kabelki niz mazdy. Jak narazie uklad ma marrud i tomekrvf. Chcemy tez troszke przeczekac i sprawdzic zachowanie vrisow, by nie okazalo sie ze sa one wadliwe czy cos w tym stylu. Zbudowani uladu nie jest proste z racji jego malych rozmiarow. Wytrzymajcie jeszcze chwilke.
: 2006-07-08 01:43
autor: mbmaster
RX co do KL-ZE to znalazlem
0-4062: both closed
4062-4781: #1 open, #2 closed
4781-6812: both open
6812-fuel cut: both off
The KL03, by contrast, is:
0-3250: both closed
3250-4250: #1 open, #2 closed
4250-6250: both open
6250-fuel cut: both off
By using a KL03 computer with a KLZE engine, the VRIS points will not be correct, causing less-than-ideal output from the engine. A KLZE computer cannot be used with the KL03 VAF because they are calibrated differently. The best solution is to get the KL03 computer's VRIS points revised if you go to the KLZE.
http://www.geocities.com/viv95pgt/klze.html
nawet niewiedzialem ze sa 3 rodzaje kolektora(long, short , Curved)
: 2006-07-08 07:40
autor: Sqad
mbmaster pisze:
Dzisiaj mialem fajna faze bo chyba jak wczoraj grzebalismy przy ukladnie to cos sie tez poluzowalo bo mi sie Vrisy przestawily na
1open -4000rpm
2open -5300rpm wciska na 3 w fotel
i do konca bez odciecia.... Kurde jak to teraz zamiata az niechec sie schodzic z obrotow!!! To auto nigdy tak nie jezdzilo(przynajmniej za mojej kadencji)
Dlatego masz większego kopa bo później się otwiera i dysponuje wiekszym momentem na tych obrotach, ale za to dłużej jest zmulony przy takim setupie.
: 2006-07-08 14:12
autor: tomek7
panowie czytam niektore wypowiedzi i glowa boli od glupot, nie ma zadnych dodatkowych kanalow polepszajacych napelnienie cylindrów, w tym silniku jest uklad dolotowy o tgz. zmiennej dlugosci kolektora dolotowego poprzez regulację jego dlugości czynnej dodatkowymi przepustnicami (vris) w funkcji obrotów wału korbowego silnika, co zasygnalizowalem zmiana tematu z ukladu sterowania vrisami na ten obecny, patzr-zjawiska falowe w ukladzie dolotowym
: 2006-07-08 17:42
autor: Sqad
A kto pisał o kanałach polepszających??

: 2006-07-08 18:01
autor: Robert
KTOŚ (absolutnie nie Sqad ) pisze:VRIS spelniaja funcje szybszego napelnienia cylindra przy otwarciu poprzez dodatkowe kanaly dolotowe...
: 2006-07-08 18:17
autor: KITT
: 2006-07-08 18:36
autor: marrud
Heheheh też o tym myślałem, takie 2 małe przyciski na kierownicy które by można kciukiem wciskać żeby vrisy się otwierały wtedy kiedy chcę

.
: 2006-07-08 19:19
autor: Sqad
Robert pisze:KTOŚ (absolutnie nie Sqad ) pisze:VRIS spelniaja funcje szybszego napelnienia cylindra przy otwarciu poprzez dodatkowe kanaly dolotowe...
To jest tak. Bodaj pierwszy viris zwiększa ilość powietrza w komorze, a ten drugi reguluje droge powietrza do komory spalania.
Me qu pa

: 2006-07-08 19:46
autor: tomek7
e panowie mozna zrobic takie dwa guziki na kierownicy odpowiednio dla 1 i 2 vrisu niczym rodem z fermuly 1

, a tak powaznie zastanawiam sie nad budowa prostego ukladu sterujacego wykozystujacego podcisnienie z kolektora i odpowiednio dobranych sprezyn odpowiednio dla kazdego vrisu
: 2006-07-15 10:14
autor: Ada
Witam
Czy już coś wiadomo co do czasu realizacji u chętnych ???
: 2006-07-15 20:04
autor: mbmaster
Czesc! od wczoraj ojciec ruszyl pełna para. Mazdowicze juz wszyscy zostali zaopatrzeni w uklad. Od poniedzialku sukcesywnie bede do was pisal na PW i prosil o dokonczenie transakcji. Pozdrawiam
: 2006-07-15 23:18
autor: Kędziorek
Skoro mazdowicze otrzymali to masz kaskę na hamownie, podjedz chociaż z ciekawości, wszyscy są ciekawi

: 2006-07-16 15:28
autor: mbmaster
Sorry ale kase ma moj stary a nie ja. A narazie to kasa pokryla koszt czesci

Na hamownie chetny jest marrud z klubu mazdaspeed. Ja tez sie chetnie zabiore za jakis czas na hamowanie auta. Co do osiagow napewno sie poprawily czyli w moim przypadku wrocily do serii (mam nadzieje) bo gdzies mi jednak tych 20KM poprzednio ubylo. Najbardziej ciekawi mnie jak to bedzie smigac u RX-a z kolektorem KL-ZE. Mam prosbe czy ktos z was moglby mi przeslac lub zamiesic opis pinow w ECU?
Mam gotowa instrukcje dla Mazdy i chce sprawdzic czy do Probe tez sie zgadza. Pozdrawiam A tak mnie teraz naszlo i niewiem czy dzisiaj mi nie wpadnie 50zl luzem to moze jutro zaatakuje hamownie

: 2006-07-16 19:35
autor: KITT
mbmaster pisze:-3 diody (standby, Vris1, Vris2)
Ciekawe czy nie złym pomysłem byłoby wkomponować gdzieś te diody w deskę aby móc obserwować je podczas jazdy. Ale nie w formie diod tylko kontrolek, które byłyby gdzieś pod wskaźnikami i włączały by się w odpowiednich momentach. Oczywiście z możliwością wyłączenia. Ot taki bajer...

: 2006-07-16 19:40
autor: mbmaster
Diody mozna bez problemu wylutowac i wstawic w deske czy gdzies indziej. Marrud chce cos takiego robic.
: 2006-07-16 21:34
autor: marrud
mbmaster pisze:Diody mozna bez problemu wylutowac i wstawic w deske czy gdzies indziej. Marrud chce cos takiego robic.
Dokładnie

, niech tylko dorwę się gdzieś do garażu, gdzie jest 220 V i będzie śmigać. Mam kilka planów, gdzie to wcisnąć, ale pewnie okaże się w praniu, gdzie będzie najlepiej

: 2006-07-17 12:51
autor: KALI
Mam prosbe czy ktos z was moglby mi przeslac lub zamiesic opis pinow w ECU?
Są identyczne - podłączałem smt na bazie diagramów okablowania z mazdy i wsio działa jak narazie.

: 2006-07-17 13:25
autor: mbmaster