Strona 7 z 8

Re: biały dym rano

: 2010-04-19 22:35
autor: matix84
biało niebieski dym? - a nie masz przedmuchu do układu chłodzenia?
Wymiana pierścieni wyjdzie dosyć kosztowna a bez szlifu na długo może nie pomóc i za jakiś czas znów zacznie brać olej.

Re: biały dym rano

: 2010-04-20 00:23
autor: palimona
dzieki za rade Sam, no właśnie ta cała elektryka mnie przeraża, chyba jednak na razie pozostanie 2.0. Szukam silnika najlepiej nówki:P

Re: biały dym rano

: 2010-04-20 01:52
autor: Sam
wiesz nie wiem dokładnie ile jest różnic w wiązkach - ja przekładałem silnik z 93 2.0 zamiast 2.5 96 r i różnic było tyle że musiałem cała przednia wiązkę wymienić być może gdybyś miał z tego samego roku wystarczyło by tylko wiązkę od silnika z kompem wymienić a reszta by pasowała - ale to takie moje gdybanie nie jestem tego pewny. Jeśli trzeba wymienić cała najgorsze jest to że trzeba ja przeciągnąć z kabiny pod nadkolem potem pod lampami, pod pulpitem :D i drugą część od kompa do silnika ;p ale to już mniej roboty najgorzej jest w komorze silnika bo na dobrą sprawę trza wyjąć lampy żeby to zrobić ;/ ja sie mordowałem bez wyciągania ale tylko ja wiem jak się na gimnastykowałem przy tym ;p . Co do silnika napisz ogłoszenie w dziale giełda na pewno ktoś ci coś zaoferuje :) w dobrej cenie . Pozdro

Re: biały dym rano

: 2010-04-20 12:43
autor: derek
matix84 pisze:biało niebieski dym? - a nie masz przedmuchu do układu chłodzenia?
Wymiana pierścieni wyjdzie dosyć kosztowna a bez szlifu na długo może nie pomóc i za jakiś czas znów zacznie brać olej.
w ukladzie chlodzenia widze czysty plyn wiec raczej ok..
czasami zakopci na białoniebiesko przy zimnym silniku i dym śmierdzi palonym olejem.. jak jest cieply to zero dymienia

Re: biały dym rano

: 2010-04-20 13:09
autor: Sam
jak ci na zimnym kopci to ja bym stawiał na uszczelniacze na zaworach ale pewności nie mam .

Re: biały dym rano

: 2010-04-21 11:36
autor: derek
obawiam sie ze jednak pierscienie mam do zrobienia.. przeczytalem sporo w tym temacie też na forum Mazdy i w tych silnikach zuzywaja sie wlasnie pierscienie. Jak uszczelniacze zaworów sa stare to kopci też na wysokich obrotach po rozgrzaniu silnika a u mnie nic nie widac.

Re: biały dym rano

: 2010-04-21 11:46
autor: matix84
Jak Ci tylko na zimnym kopci to będą uszczelniacze. Z pierścieniami jest o tyle nie fajnie, że musisz zdjąć głowicę.

Re: biały dym rano

: 2010-04-21 15:14
autor: derek
wymiana pierscieni to ogolnie powazniejsza naprawa i dlatego zwlekam, uszczelniacze zaworów juz kupilem, musze zdobyc jeszcze piercienie RIK o ktorych czytałem ze to jedyny dobry zamiennik.

Re: biały dym rano

: 2010-04-21 16:03
autor: Sam
Nie zapomnij o uszczelce pod głowice, pod dekiel :) i pod misę olejową ;P a co jeszcze to wyjdzie ci na bieżąco

Re: biały dym rano

: 2010-04-24 13:22
autor: fly_man
Moj pierwszy silnik 2.0 kopcil z rana, wymienilem caly silnik bo urwala sie sprezynka napinacza paska rozrzadu, a glowica byla niestety planowana. Drugi silnik rowniez kopci jak jest zimno, tyle dobrze, ze trwa to tak do 30 sekund. Wedlug mechanika- ktory wymienial silnik, uszczelniacze puszczaja i przez noc zbiera sie olej w komorze spalania. Pomijajac to pojawia sie dziwne stukanie. Oczywiscie szklanki, tylko dziwne jest w tym to, ze jak jade ostro, krece wysoko to stukania nie ma, natomiast jak jade spokojnie tak do 2500rmp to po paru minutach pojawia sie stukanie. Jak chwile pojezdze ostrzej to znika, jak spokojnie to znow wraca... Spotkal sie ktos z czyms takim?

Re: biały dym rano

: 2010-04-24 16:43
autor: tom87dg
ktorys popychacz moze miec luz, albo walek rozrzadu moze tez byc zuzyty i bedzie dawal takie objawy, popychacze mozna poznac po cykaniu jezeli slychac metaliczny stuk moze to byc panewka ale panewka dzialala by odwrotnie na wolnych byla by cisza na wysokich stukanie, sprawdz popychacze i walek rozrzadu jezeli wszystko jest ok moze czas obejrzec panewki?

Re: biały dym rano

: 2010-04-24 17:44
autor: fly_man
szczerze mowiac chyba nie ma sensu robic gory, a dopiero za jakis czas dolu, robocizna wyjdzie razy dwa, a tak czy siak trzeba robic... to ja moze odkladam kase na wiekszy remont #-o

Re: biały dym rano

: 2010-04-24 21:52
autor: tom87dg
remont sporo cie wyjdzie poczytaj sobie w tym dziale kilka rozmow na ten temat, remont calego silnika moze wyjsc 2 razy drozej jak kupno innego uzywanego.

Re: biały dym rano

: 2010-04-24 22:00
autor: fly_man
no niby tak, ale ja juz raz kupilem uzywany, mial byc ok, a i tak musze go remontowac, chyba, ze ma ktos zalatwic pewny silnik, to czemu nie...

Re: biały dym rano

: 2010-04-24 23:04
autor: sawmaster
fly_man pisze:no niby tak, ale ja juz raz kupilem uzywany, mial byc ok, a i tak musze go remontowac, chyba, ze ma ktos zalatwic pewny silnik, to czemu nie...
ja mam pewny silnik lecz nie ma chętnych :?

Re: biały dym rano

: 2010-04-24 23:06
autor: tom87dg
przelicz koszty naprawy, ale najpierw ja zdiagnozuj, jezeli popychacze koszt nieduzy, walek rozrzadu jeszcze mniejsze, panewki to juz spory ale panewka bedzie klekotac na wysokich obrotach na niskich nie, tez za dlugo nie mozesz tak jezdzic bo jezeli to panewka to silnik zablokuje i masz koszty zwiazane ze szlifem walu jezeli bedzie sie nadawal na szlif bo w czestym przypadku moze byc ciezko.

Re: biały dym rano

: 2010-04-25 01:37
autor: fly_man
-- oryginalny post 2010-04-24 23:55 --

jak szklanki do wymiany to przy okazji trzeba bedzie sie pozbyc porannego kopcenia, czyli uszczelniacze. Moze na poczatek na cos takiego sie szarpne. Jaki bedzie koszt jednej szklanki, dobrej, ale zacznijmy z cenami od dolu :)

-- dodano 2010-04-25 01:37 --

znalazlem ciekawe zdanie dotyczace uszczelniaczy zaworow:
Jeśli uszkodzone są uszczelniacze zaworowe to silnik kopci tylko przy nagłym przymknięciu przepustnicy i nieważne czy silnik jest zimny czy ciepły.

Dodam jeszcze że jeśli uszkodzone(zużyte)są pierścienie to jest odwrotnie przy nagłym otwarciu przepustnicy wtedy pojawia się charakterystyczny niebieskawy dym.

Dokładnie jak Kolega wyżej pisze. Nieszczelne uszczelniacze zaworów jest szczególnie prosto zdiagnozować jeśli motor przy zmianie biegów puszcza "dymka".
podsumowujac, kopci rano i puszcza dymka, w najblizszym czasie wymienie uszczelniacze i zrobie takie cos:
1) Kupiłem preparat do płukania silnika (nie mylić z myciem) taka mała puszka 400ml - protec 2000, obecnie TEC 2000, koszt 50zł i wlałem do starego oleju
2) Po ok 25 min pracy na wolnych obrotach, z chwilowymi lekkimi przegazami do 3000 obr, wylałem całą zawartośc miski olejowej.
3) wymieniłem filtr oleju i wlałem...tu nie zdziwić się lotosa minerała 15W30 tylko po to żeby jeszcze raz dokładnie przepłukac silnik bardzo rzadkim olejem (w wysokiej temp jest jak woda), pamiętać tylko należy żeby nie obciązać zbytnio silnika na tym oleju. (moze głośno klepać ale nie przejmowac się tym)
4) Po ok 500-1000km należy bezwzględnie wymienić olej (filtr moze pozostać ten sam, ale mozna go również wymienić)
5) I najważniejsze pytanie jakim zalać olejem????????
jedynym jak dla mnie i bardzo skutecznym jest olej przeznaczony do aut mocno obciązonych i nie "bojący" się wysokich temperatur czyli : 10W60
Nieważne jakiej firmy ważne żeby 60!!.
Niestety olej ten jest generalnie drogi od 160zł za 4 litry castrola RS, do 240 z shella.
Ale efekt jest piorunujący auto jest teraz bardziej żwawe, ale co najważniejsze ciche jak za nowości. Nawet bezpośrednio po odpaleniu nic nie słychać, żadnego klepania tylko szum pasków
Castrol EDGE 10w60 w Myslowicach 4l 105 zł
http://moto.allegro.pl/item1003022937_c ... urier.html

ostatni cytat dotyczy klepania zaworow w naszych cudach :)

Re: biały dym rano

: 2010-04-25 07:28
autor: tom87dg
1 szklanka koszt okolo 24 zl uszczelniacze(gumki) nie pamietam dokladnie ale wiem ze groszowa sprawa kolo 1 zl za sztuke. Tak jak wkleiles rozmowe wczesniej tak wlasnie jest gdy pierscienie sa zuzyte bedzie kopcil caly czas czy to zimny czy cieply niebieski dymek bedzie, jezeli uszczelniacze to przy zmianie biegow lub na gwaltownym nacisnieciu gazu zakopci. Ale o dziwo i ciekawostke napisze ci ze kologa mial alfe i tez kopcila wszyscy przewidywali ze to pierscienie albo uszczelniacze a okazalo sie ze byl wytarty walek rozrzadu i zawory przepuszczaly olej.

Re: biały dym rano

: 2010-04-25 12:37
autor: fly_man
spotkalem sie juz pare razy z opinia, ze silniki alfy TS sa awaryjne. Co do tego walka to pewnie kopcil caly czas? Jakiej marki popychacze sa godne polecenia, a jakiej unikac? to samo z uszczelniaczami?

Re: biały dym rano

: 2010-04-25 22:23
autor: tom87dg
tak kopcil caly czas ale to alfa i wszystko jasne. Co do gumek i popychaczy to nie wiem jakie ci polecic, dodam ze ja kupilem w zwyklym sklepie motoryzacyjnym i wyboru nie bylo duzego bo tylko 1 rodzaj byl dostepny w hurtowni wiec jaki byl taki kupilem autko dobrze smiga silnik cichy slychac tylko rolki i paski.

Re: biały dym rano

: 2010-04-26 08:26
autor: fly_man
generalnie nie ma to jak nowe, ile kosztowala Cie robocizna?

Re: biały dym rano

: 2010-04-26 08:51
autor: tom87dg
ja robilem kapitalke, lacznie ze szlifami walu, planowaniem 2 glowic bo mam 2.5 v6 silnik, za robote zaplacilem 2.000 zł + czesci 1.700zł. Za zrobienie glowicy z wymiana gumek, popychaczy i planowaniem zaplacilem razem z czesciami 400 zł za sztuke ale to juz glowica byla zrobiona jak noweczka, mechanik za zdjecie i zalozenie glowicy powinien wziazc okolo 200 zł za robote.

Re: biały dym rano

: 2010-04-27 23:44
autor: bany0072
W moim przypadku było tak, że: samochód rankami dymił na biało-pomogła wymiana pierścieni tłokowych, wcześniej wymieniłem uszczelniacze zaworowe co nie pomogło. Jeśli wymiana pierścieni to jasne że planowanie i nowa uszczelka nie mogą być pominięte. Co jednak pomyślicie o stukających popychaczach hydraulicznych które wymieniłem na nowe i dalej je "słychać". Mogą to być wałki ale ja pomyślałem o pompie oleju, wskazówka jest na literce nisko na skali.

Re: biały dym rano

: 2010-04-27 23:45
autor: sawmaster
lepszy olej o klasie lepkości powyżej 175?

Re: biały dym rano

: 2010-04-28 11:02
autor: bany0072
Możliwe. W jaki sposób mogę konkretnie sprawdzić prawidłowość działania pompy?? Ciśnienie oleju w tym silniku. Pewien mechanik podpowiedział mi że nie wydajna pompa olejowa zwyczajnie nie napełnia popychaczy hydraulicznych olejem co powoduje owe 'stukanie". Zastanawiam się nad wymianą pompy przy okazji najbliższej zmiany oleju i filtra, tylko nie wiem czy jest sens. Celem jest normalna, cicha praca silnika.
wymiana pierscieni to ogolnie powazniejsza naprawa i dlatego zwlekam, uszczelniacze zaworów juz kupilem, musze zdobyc jeszcze piercienie RIK o ktorych czytałem ze to jedyny dobry zamiennik.
Derek, masz identyczny problem jak ja, identyczny przypadek. Pierścienie olejowe wymagają wymiany, po tym zabiegu dymienie ustanie. Ja jeżdżę na wymienionych już kilka miesięcy i dymienia brak. Do tego zauważysz nie wielki przyrost mocy. Koszt spory ale opłaca się.