Strona 8 z 14

Re: Pawlacz

: 2016-01-17 08:22
autor: duracell
Fakt, bardziej mi chodziło o to że tam są zasadniczo 2 półosie... tak se gdybam :D
Bo już wszyscy chyba podali możliwe przyczyny.
pawlacz pisze:Na forum mazdy ktoś miał taki sam problem z uciążliwym szarpaniem, ale mimo wymiany połowy samochodu nic nie pomogło.http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 8&t=158714
Jeśli objawy są takie jak w trzecim poście od góry to u nas był aparat zapłonowy (osobiście podejrzewam cewkę). No ale ponoć już miałeś coś z tym robione i nic nie pomogło.

Re: Pawlacz

: 2016-02-26 13:16
autor: pawlacz
Co zostało zrobione:
-nowe mocowania amortyzatorów przód MONROE z łożyskami
-nowe mocowania amortyzatorów tył OEM Mazda
-nowa poduszka grodzi OEM Mazda
-nowe sprężyny obniżające VOGTLAND -35mm
-dwa nowe trójniki od wężykówogrzewania, wyszło "przy okazji"
-ustawiona oczywiście od nowa zbieżność

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W pewien weekend wziąłem się za dokładne porządne czyszczenie nadwozia, z użyciem glinki, cleanera plus korekta meguiarem UC. Ponieważ robić to pod blokiem to słaby pomysł, pojechałem do rodziny na wieś. Niestety wosku nie udało się nałożyć gdyż temperatura znacząco spadła przy końcu pracy. Niestety przed samym wyjazdem zahaczyłem listwą progową o murek (tutaj przed założonymi sprężynami, zdięcie sprzed zarysowania).

Obrazek

Oprócz listwy progowej prawej polakierowane zostały lusterka, zapylono ubytki na listwie drzwi prawej i przy progu lewym.
Poskładałem licznik, pokazuje 8k, pokazuje check engine podczas trasy ze stałą prędkością, ale jak chcę sprawdzić kody błędów to check engine się nie zapala. A przełożona została jedynie płytka obrotomierza.
Sprawdzono katalizator, był czysty, w ogóle nie widać zużycia. Myślałem, że nierówna praca (trzęsienie na wolnych obrotach) i vmax w okolicach 200km/h mógł być tym spowodowany, ale przyczyny muszę jednak gdzie indziej szukać.

Tak wygląda po obniżeniu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Narazie przejechałem tylko kawałek, szarpanie na pewno zmalało, ale dalej nie jestem w 100% zadowolony. Lepiej się trzyma drogi, a przy tym nie czuję by amortyzacja na tym ucierpiała. Może po prostu stare kopuły/sprężyny były tak wymęczone, że teraz jak jest wszystko nowe tak fajnie się zachowuje.
No i dodam, że to dopiero początek modyfikacji :)

Re: Pawlacz

: 2016-02-26 16:29
autor: Dziki Beduin
Ładnie też muszę zrobić glebę, natomiast co do check engine to u mnie też się zapala gdy jadę stałą prędkością nie mam pojęcia co może to powodować a irytujące to jak cholera ;D

Re: Pawlacz

: 2016-02-26 19:05
autor: Spider33
Panowie sprawdźcie sobie wszystkie podciśnienia dla swietego spokoju. U mnie jak wypiął sie wężyk od selenoidu tez sie check zapalał. Wystarczy wymontować puchę filtra i dostep jest troche lepszy. Schemat w łapę i do garażu;) Jak na razie obniżenia bardzo nie widać ale to normalne. Sprężyny sie ubić musza. Działaj działaj, widać ze masz do niego cierpliwość. Na zlot sie wybierasz? Zobaczyłbym go na żywo.

Re: Pawlacz

: 2016-02-26 19:39
autor: KrecioPL
Spider33 pisze: Na zlot sie wybierasz? Zobaczyłbym go na żywo.
Ja też!

I Pawlaczowi należy się order za cierpliwość do tego egzemplarza. :mrgreen:

Re: Pawlacz

: 2016-03-02 18:40
autor: pawlacz
Z tym checkiem jest zagadka, bo to są błędy sond lambda, a jak patrzyłem u gaziarza na komputer to dają dobre napięcie, oprócz tego mają ledwo rok od zakupu. Po prostu pojawia się jadąc z stałą prędkością, potem samo z siebie znika.
Na zlot jeszcze nie wiem czy się wybiorę,

Probe dostało garaż:

Obrazek

Obrazek

Dostał też używane felgi, Aluett 5x114,3 18x8 ET 40, jednak w bardzo dobrym stanie:

Obrazek

Założone na samochód z letnimi oponami letnimi Vredestein 225/40/18, do tego nowe nakrętki, zdięcia z dziś robione na szybko:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przy takim zestawie felg i opon nic nie obciera pomimo obniżenia samochodu.

Re: Pawlacz

: 2016-03-02 19:19
autor: Stig
Ładnie wyglada na tych kołach, wstaw fotki za dnia :)

Re: Pawlacz

: 2016-03-02 20:27
autor: cuba27
Całkiem inne auto, zmiana na duży plus. Jeszcze tylko niech sprężyny się trochę ugniotą :) Poprzednie alu to były 16?

Re: Pawlacz

: 2016-03-02 21:34
autor: LukaszProbe
Super to wygląda! Zmiana bardzooo pozytywna! Fele dla mnie bajka - najlepszy zestaw kolorytu. Pewnie na żywo jeszcze lepiej się prezentuje.

Re: Pawlacz

: 2016-03-02 23:25
autor: Dziki Beduin
No felgi robią robotę na prawdę ładniutkie :) A co do tego checka to nie da się z nim nic zrobić żeby się nie zapalał, bo mnie to tak irytuje że szok, są chwilę ze jedzie ze mną dłużej i nie znika.

Re: Pawlacz

: 2016-03-02 23:33
autor: vitek
Sprawdzałeś ładowanie?

Re: Pawlacz

: 2016-03-02 23:34
autor: S.H.A.R.K
Dobrze dobrane koło. Niebawem będzie to jeszcze lepiej wyglądać ;)

Re: Pawlacz

: 2016-03-03 12:04
autor: KrecioPL
pawlacz pisze:Z tym checkiem jest zagadka, bo to są błędy sond lambda, a jak patrzyłem u gaziarza na komputer to dają dobre napięcie, oprócz tego mają ledwo rok od zakupu. Po prostu pojawia się jadąc z stałą prędkością, potem samo z siebie znika.
Z tego co wiem, czasem się tak zdarza że gaziarze potrafią się dolutować do przewodów sondy zamiast się wpiąć we wtyczkę i takie hece się robią.
Znajomy miał tak u siebie w V6, że wymienił sondy 3razy w ciągu roku bo cały czas check świecił. Auto normalnie jeździło, normalnie paliło i było git poza tym checkiem. Dopiero w serwisie mu powiedzieli że trzeba przepiąć gaz inaczej.

Re: Pawlacz

: 2016-03-03 14:41
autor: marek08
Pieknie sie prezentuje na tych kolach :wink: Moim zdaniem to jedne z bardziej pasujacych do Dwojki :)

Re: Pawlacz

: 2016-03-03 23:23
autor: Dziki Beduin
vitek pisze:Sprawdzałeś ładowanie?
Tak jak kupowałem to wynosiło 14V

Re: Pawlacz

: 2016-03-03 23:45
autor: LukaszProbe
Pawlacz jakie wrażenie po obniżeniu autka?? Na żywo wizualnie duża różnica? Jaki masz teraz komfort jazdy?

Re: Pawlacz

: 2016-03-04 14:49
autor: pawlacz
Dzięki za pochlebne komentarze :)

Odnośnie ładownia, na multimetrze pokazuje dobre, na zegarach pokazuje poniżej "normal". Mam zamiar przenieść płytkę z ładowaniem i ciśnieniem oleju z innego licznika i zobaczyć co będzie.

Po samym obniżeniu (przed zmianą felg), komfort pozostał ten sam, nawet bym powiedział, że się trochę podniósł. Całość wydawała się bardziej zwarta, przejeżdżając przez progi zwalniające się to czuło najbardziej. Gorzej z felgami, po zmianie felg jednak czuć zmianę, ale nie ma tragedii. Bardziej czuć nierówności, ale nie zauważyłem by auto myszkowało przy nich czy traciło kontrolę. Za to na duży plus jest trakcja, podsterowność jest wyraźnie mniejsza, samochód bardziej się słucha i pewniej się go prowadzi. Nie testowałem go jeszcze jak z krawężnikami, bo staram się do nich nie dojeżdżać. Na stockowym mieściłem się idealnie pod krawężnik pod blokiem, teraz już raczej nie da rady pod niego wjechać.

Wymienione wycieraczki, w przyszłości chciałbym polakierować ramiona wycieraczek. Dziś założony został tłumik Magnaflow, chciałem by był trochę głośniejszy. Słychać go od dołu obrotów, ale przy 4k rpm cichnie, odgłos ogólnie oczywiście się zmienił. Na dole słychać bas, nie do końca chciałem to uzyskać, ale nie narzekam. Może nagram filmik jak brzmi. Może zmiana kolektorów wpłynęła by bardziej na dźwięk?

Obrazek

Obrazek

Zdięcia z nowymi felgami, w dzień:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

W następnym tygodniu na przód wpadają hamulce MPS. Śmiesznie wyglądają stockowe tarcze przy 18tce.

Re: Pawlacz

: 2016-03-04 14:55
autor: Stig
LEcisz na grubo i niezłym tempie, tak trzymaj ;) ... jednak bez tych cienkich listw probas wyglada lepiej, tez musze wygladzic swojego :)

Re: Pawlacz

: 2016-03-04 15:52
autor: baRtek94
Baaaaardzo dobrze wygląda! :D Ciekawi mnie uzyskany dźwięk po wymianie wydechu.

Re: Pawlacz

: 2016-03-04 15:59
autor: wuka
pawlacz pisze:....Dziś założony został tłumik Magnaflow, chciałem by był trochę głośniejszy. Słychać go od dołu obrotów, ale przy 4k rpm cichnie, odgłos ogólnie oczywiście się zmienił. Na dole słychać bas, ...

...W następnym tygodniu na przód wpadają hamulce MPS. Śmiesznie wyglądają stockowe tarcze przy 18tce...
Z tłumikiem uzyskałeś taki efekt jaki ja bym chciał, więc już wiem jakiej firmy tłumik zamontuję, ten mój pomysł na podział wydechu na dwie strony też był Magnaflow. A co do zacisków też miałem wrażenie że ori tarczy jakoś w ogóle nie widać, i już kusi mnie na coś więcej :D Autko masz na prawdę piękne.

Re: Pawlacz

: 2016-03-04 16:14
autor: mysz
wuka pisze:
pawlacz pisze:....Dziś założony został tłumik Magnaflow, chciałem by był trochę głośniejszy. Słychać go od dołu obrotów, ale przy 4k rpm cichnie, odgłos ogólnie oczywiście się zmienił. Na dole słychać bas, ...

...W następnym tygodniu na przód wpadają hamulce MPS. Śmiesznie wyglądają stockowe tarcze przy 18tce...
Z tłumikiem uzyskałeś taki efekt jaki ja bym chciał, więc już wiem jakiej firmy tłumik zamontuję, ten mój pomysł na podział wydechu na dwie strony też był Magnaflow. A co do zacisków też miałem wrażenie że ori tarczy jakoś w ogóle nie widać, i już kusi mnie na coś więcej :D Autko masz na prawdę piękne.
Weź pod uwagę, że masz r4, a nie v6 ;) Sam mam taki tłumik i jest totalnie inaczej niż w v-kach. Tyle, że ja mam cały wydech zmieniony od kolektora do końca.

Re: Pawlacz

: 2016-03-04 23:20
autor: KrecioPL
Pawlacz - taki tłumik miałem Ja i Stig w V6 a mysz ma r4.
Ja przerabiałem go zarówno na seryjnych kolektorach jak i sportowych. i..... lepiej brzmi na seryjnych od V6 xD

Re: Pawlacz

: 2016-03-08 19:02
autor: pawlacz
Zamontowane zostały hamulce MPS przód.

Stara tarcze dla porównania:

Obrazek

Nowe hamulce:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Samochód hamuje jak powinien, zastanawiam się jeszcze nad zmianą tyłu. Jednak czytałem, że tylne zaciski od MPS-a mają jakiś problem z linkami ręcznego.

Ogólnie zaczął hamować jak należy, skręcać jak należy, teraz pasowałoby zaczął przyspieszać jak należy. Ale to już będzie o wiele większa kwota.

Re: Pawlacz

: 2016-03-08 19:19
autor: LukaszProbe
No no no :)

Re: Pawlacz

: 2016-03-08 19:55
autor: infernoblade
Piękna robota, tak trzymać!