Strona 8 z 14

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-13 13:34
autor: ventyl20
Mam pytanie co do wcześniejszego wątku(na poprzedniej stronie) Mianowicie probek v6 gasł po nagrzaniu..i nie miał iskry w tym momencie kiedy zgasł, po odczekaniu około 15 minut moglem jechac dalej . po wpięciu zewnetrznego nadal zachowywał się tak samo.teraz nie chce wogóle odpalić.Dodam że po sprawdzaniu błędów nic nie wykazało .Cewkę przewody palec z kopułką mam nowe.jak myślicie co może być ?

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-13 14:46
autor: Sam
najprawdopodobniej moduł ci padł ;/ w 2.0 na pewno nie wywala błędów jak padnie moduł w 2.5 nie jestem pewny ale chyba też błędy wywalają tylko czujniki = skoro wymieniłeś cewkę sugeruje zewnętrzny moduł koszt ok 15 zł a jeżdżę na takim już od roku bez problemów ;)

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-13 16:27
autor: ventyl20
problem w tym że już polutowałem 2 moduły zewnetrzne wg schematu i nadal to samo sie działo..Możliwe aby w krótkim okresie sie oba przepaliły ? A jeśli już to co może być odpowiedzialne za to?? jakieś zwarcie?

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-13 16:43
autor: matix84
kolego uzupełnij profil bo można tylko gdybać choćby jaki masz silnik i który rocznik.
A sprawdzałeś czujnik położenia wału? W zależności od wersji jest jeden lub dwa. Jeżeli padł Ci czujnik to o iskrze możesz zapomnieć. Przy okazji proponowałbym sprawdzić czy są wszystkie napięcia na aparacie zapłonowym.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-13 21:50
autor: Sam
Jest jeszcze jedna opcja - jeśli przestał zapalać po wymianie cewki to doczytaj ten post może ci to pomoże http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 50#p248950

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-14 13:16
autor: Basf_Wrocław
Kolejność działania : Sprawdzenie wtyczki czujnika położenia wału, sprawdzenie (wywalenie) immo, wlutowanie modułu zewnętrznego.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-15 00:24
autor: matix84
-- oryginalny post 2010-06-14 19:31 --

Heh... jeszcze wczoraj doradzałem ludziom a dzisiaj sam przerabiam brak iskry :|
No nic... idę sprawdzić zaraz napięcia a jutro biorę się za budowę modułu zewnętrznego :?

-- dodano 2010-06-15 00:24 --

po wstępnym rozeznaniu:
napięcia na przewodach do aparatu zapłonowego są (wg. postu MiHa)
prawdopodobnie nawet nie będzie potrzeby budowania zewnętrznego modułu zapłonowego. Uzwojenie pierwotne cewki ma 1,4ohma, wtórne 10,8k. Kilka miesięcy temu mierzyłem z ciekawości gdyż po nagrzaniu słabł i uzwojenie wtórne miało 16k.

Dodatkowo dodam, że auto zgasło w czasie jazdy i już nie odpaliło.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-15 12:55
autor: Sam
no to cewka ;) praktycznie na 98% aczkolwiek wiesz najlepiej i tak sprawdzić pożyczając od kogoś na chwile z jego auta bo kupować nie potrzebnie też nie ma sensu. pozdro

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-15 16:53
autor: wujeksex
matix84 pisze:Dodatkowo dodam, że auto zgasło w czasie jazdy i już nie odpaliło.
Ja stawiam na czujniki halla. Wiesz jak je sprawdzić :?:
Gdzieś to opisywałem, ale nie pamiętam gdzie :wink:

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-15 19:11
autor: matix84
Nie widziałem tego opisu ale z tego co zauważyłem to on zmienia rezystancję gdy zbliży się do niego coś metalowego. W swoim silniku mam 2 czujniki halla więc przynajmniej na jednym powinien chodzić (na tym w aparacie zapłonowym chodzi, a czy tylko na zewnętrznym by ruszył nie wiem).

Powodem faktycznie była cewka. Dzisiaj kupiłem nówkę, co ciekawe na wtórnym uzwojeniu ma ok. 15-16k ale działa. W razie jak padnie mam 12 miesięcy gwarancji ;)

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-15 19:38
autor: Sam
no tak 15k jest optymalnie - czym więcej tym lepiej to po prostu z czasem spada cewka zaczyna mieć przebicia i auto nie chce chodzić - rezystancja zmieniać się może jak coś namagnesowanego blisko niej będziesz przemieszczał i rezystancja może zmieniać się wraz z zmianą temperatury.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-16 13:57
autor: dyb
to powiedz ile cie to bedzie kosztowalo... bo w stolycy koles sobie wzial 300zl z wymiana za cewke (firma Jettro), dalej te same objawy byly, krztusil sie i przygasal na rozgrzanym
700zl za 'naprawe z gwarancja', czekam na telefon kiedy bedzie gotowy

wchodze na ebaya a tam sa nowe aparaty OEM amautoparts FS01-T6T57871 za 129$, to cos chyba nie halo?????
i jak jeszcze ktos moze to zajrzyjcie tutaj http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=4949 , naklejki niestety na aparacie nie mam

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-16 15:01
autor: Sam
ja kiedyś znalazłem jakąś firmę która zajmowała się częściami do mazdy oryginalnymi i zaoferowali mi aparat za 5tys - :D wiec wiesz co do aparatu jaki masz to ci ktoś pisał w tamtym wątku że to s1 mnie się też tak wydaje ja mam taki sam :) - teraz tak co do cewki ja zapłaciłem za zamiennik 73 zł + wysyłka link do firmy jest w Faq w kodach części i chyba nawet tu w wątku tylko parę stron wcześniej taniej chyba nigdzie nie ma bo nawet na allegro sprzedają za ponad 100, tak wiec przepłaciłeś. Miejmy nadzieje że fachowiec jak ci go w końcu naprawi to nie będziesz co drugi dzień jeździł na gwarancyjne poprawki, ja wiem że niektórzy się nie znają i nie chcą brudzić - ale naprawdę jeśli chodzi o elektronikę samochodową to albo są mechanicy którzy robią taką manianę że głowa boli albo tacy co się cenią dlatego najlepiej zawsze spróbować samemu z pomocą forum powalczyć.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-16 15:09
autor: OLEY
Sam pisze: Miejmy nadzieje że fachowiec jak ci go w końcu naprawi to nie będziesz co drugi dzień jeździł na gwarancyjne poprawki, ja wiem że niektórzy się nie znają i nie chcą brudzić - ale naprawdę jeśli chodzi o elektronikę samochodową to albo są mechanicy którzy robią taką manianę że głowa boli albo tacy co się cenią dlatego najlepiej zawsze spróbować samemu z pomocą forum powalczyć.
Dlatego też warto pomyśleć o tym, że, aby forum mogło pomagać, to musi istnieć.
A żeby istnieć, to ktoś musi za jego istnienie płacić.

Może warto jakiś procent z zaoszczędzonych pieniędzy u pseudo mechanika, przeznaczyć
na Stowarzyszenie, dzięki któremu ta darmowa pomoc jest możliwa? :D

Re: BRAK ISKRY

: 2010-06-16 15:29
autor: matix84
Mnie cewka (Mobiletron) do V6 kosztowała 120zł. Kupiłem w sklepie ponieważ na szybko potrzebowałem sprawne auto. W fałce jak się uprzesz to nie musisz wyjmować aparatu zapłonowego, żeby ją wymienić :)
700zł za naprawę aparatu to wg. mnie bardzo dużo. Nówkę kiedyś widziałem za tyle. Jeśli się nie mylę to na allegro ktoś kiedyś oferował naprawę aparatu zapłonowego za 350zł.

Re: BRAK ISKRY PILNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

: 2010-08-02 16:24
autor: oweros
Witam ! Mam problem z brakiem iskry ! Proboszcz 2.5 V6 93' ! juz mowie jak do tego doszlo ! odpalilem FORDA NA TRZECH TYLNYCH GARACH - PRZEDNIE ODLACZYLEM POPORZEZ WYCIAGNIECIE KABLI ZE SWIEC ! POCHODZIL CHWILKE NA TYCH 3 TLOCZKACH I ZGASL ! PO PONOWNYM PODLACZENIU ISKRY JUZ NIE BYLO ! DODAM TYLKO ZE OSTATNIMI CZASY NIGDY NIE MIALEM PROBLEMU Z ODPALANIEM CZY Z JAZDA ! POMOZECIE ! ??? Pablo - Poznań 794-128-503 lub gg 4373600 !! z gory dzieki za odopwiedz !

Re: BRAK ISKRY

: 2010-08-02 17:08
autor: Przemek-83
...hmmm... Chciałeś zobaczyć czy mniej pali na 3 garach ? Jaki był powód odłączania pozostałych? Co Ty tam chciałeś zdziałać ?

Re: BRAK ISKRY

: 2010-08-07 14:15
autor: oweros
-- oryginalny post 2010-08-07 14:13 --

chcialem zobaczyc czy da rade odpalic na 3 ,2 i ,1 ! mam znajoma ktora teraz klei prace magisterska na temat silnikow: tzn budowa , dzialanie itp ! i nie dziala ! nie ma iskry i juz ! mam nauczke ! teraz trzeba cos zadzialac !

-- dodano 2010-08-07 14:15 --

a skoro nie ma iskry to musialbym sprawdzic cewke , modul ! ...ale jak ?;> czego uzyc ! ?? pozdro

Re: BRAK ISKRY

: 2010-08-07 14:17
autor: Przemek-83
Ciekawe jak ona Ci się teraz odwdzięczy za informacje ?:P

Re: BRAK ISKRY

: 2010-08-07 14:29
autor: matix84
oj musiałaby się mocno postarać ;)

Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia kodów błędu, potem zresetował ECU i sprawdził czy może nie ożył :) (może jakiś czujnik go boli np. położenia wału)
Jeśli nie to sprawdził cewkę miernikiem a potem podłączył na krótko czy da iskrę (na forum jest opisane- i wydaje mi się, że nawet w tym temacie) - jeśli skoczy iskra to trzeba zrobić moduł zewnętrzny. Jeśli nie skoczy bądź rezystancje nie będą się zgadzały z katalogowymi (będą zbyt małe) - wymień cewkę.

P.S. oweros: FS jest to oznaczenie silnika 2,0, a KL - 2,5 V6

Re: BRAK ISKRY

: 2010-08-08 20:49
autor: oweros
-- oryginalny post 2010-08-08 20:43 --

ok , ok ! dzieki za doinformowanie ! p.s yyyyy jak zresetowac ECU ? poprzez rozlaczenie akusa ??? niestey jestem zielony jesli chodzi o ten temat ! brak czasu dobija mnie ! nie mam kiedy sie za to zabrac ;/ pozdro

-- dodano 2010-08-08 20:49 --

jak sprawdzic kody błedu ? ojej panowie ! za wysokie progi !! jest ktos z Poznania kto pomoze ??? (oczywiscie nie za free) !!!

Re: BRAK ISKRY

: 2010-08-08 21:03
autor: matix84
Wszystko masz opisane w tym temacie... przeczytaj go od 1 strony!!
Jak sprawdzić kody błędów znajdziesz w poradniku na www.ford-probe.net
Resetujesz ECU gdy odłączysz jeden biegun z akumulatora i przytrzymasz hamulec przez ok. 10s tylko najpierw sprawdź kody błędów

Re: BRAK ISKRY

: 2010-08-15 15:37
autor: oweros
-- oryginalny post 2010-08-10 13:11 --

Dzieki bardzo ! wlasnie sie zabralem za edukacje ! pozdro ! ja sie z tym ogarne dam znac !

-- dodano 2010-08-10 13:11 --

we wrocku czesto bywam wiec jak uda mi sie to zrobic to zawitam z browarkiem ! =] pozdro

-- dodano 2010-08-15 15:37 --

Witam ! kurde po zwarciu wtykow TEN i GND kontrolka CHECK ENGINE w ogole sie nie zapala a po przekreceniu zaplonu uruchamia sie wentylator chlodnicy ! to normalne ??? uuu..... pozdrawiam !

Re: BRAK ISKRY

: 2010-08-15 19:08
autor: Przemek-83
Jak zle ustawiony TPS to się uruchamia wentylator przy trybie diagnostycznym.A błędy sprawdzaj tylko tylko na przekręconej stacyjce z resztą tu masz to dokładnie opisane http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=15864

jak dalej nie będzie się zapalał CHECK to zastosuj drugą technikę czyli kabelek z kontrolką (diodą) bo możliwe że w licznikach jest celowo odłączony CHECK

Re: BRAK ISKRY

: 2010-08-16 23:18
autor: matix84
Wszystko ok, z tym, że źle ustawiony TPS nie spowoduje braku iskry - to możesz odłożyć sobie na później.
Co do sprawdzania kodów błędów to np. u mnie check również nie mruga, kody sprawdzam diodą z opornikiem (nie musisz prowadzić plusa diody do akku tak jak w opisie jest - w gnieździe diagnostycznym jest B+)