Strona 8 z 16
: 2006-04-12 10:23
autor: Robert
O Mazurach jeszcze nie mówiłeś - tamten wykręt dotyczył wyłącznie Borków...

: 2006-04-12 10:29
autor: Drzymek
...dlaczego nie przyjechałem

: 2006-04-12 10:36
autor: Robert
Czyli na Mazurach jesteś na 100%?
Podpiszesz się tutaj?
Pamiętasz zeszłoroczne Mazurki i transmisję online?
Drzymek pisze:Zaraz wyskoczę z krzesła !!!!
JA CHCĘ DO WAS!!!!
Co będzie w następnym odcinku???
NO CO?
: 2006-04-12 10:55
autor: Drzymek
Postaram się
Ale nic nie podpisuję... (
Szczególnie tak małym druczkiem - a nie daj Boże jest to akt darowizny mojego Probka, na rzecz Roberta)

pasy w jedynce
: 2006-04-15 22:30
autor: enduro
czy ktoś ma akurat zdemontowany lewy tylni bok tapicerki?potrzebuję informacji jakie kolory przewodów dochodzą do gniazda silnika od pasów(kiedyś moim Probkiem zajął się barbarzyńca i demontując silnik obciął wtyczkę przy samym wyjściu z wiązki)teraz gdy zdobyłem cały napęd muszę to podłączyć....
: 2006-04-15 22:37
autor: skorik
Ja akurat mam (już od ponad dwóch tygodni tak jeżdżę) bo naprawiam lewy pas, a dokładniej próbuję zregenerować linkę.
Jutro Ci napiszę. W każdym bądź razie dochodzą tam dwa cienkie przewody - od krańcówki - możesz je podłączyć dowolnie ponieważ działa to na zasadzie włącznika i nie musi być zachowana żadna polaryzacja.
Natomiast przy dwóch grubszych polaryzacja jest ważna. Ale nawet bez kolorów przewodów można podłączyć silnik. Ewentualny błąd w podłączeniu będzie skutkował tym, że silnik będzie kręcił w druga stronę niż powinien, np. przy otwarciu drzwi będzie go naciągał do tyłu. Wtedy wystarczy zamienić te grube przewody.
Czyli bez kolorów można bez problemu podłączyć cały mechanizm pasa.

: 2006-04-16 17:18
autor: skorik
Nie mogę w serwisówce znaleźć rysunku wtyczki, ale:
Wtyczka (ta która jest na przewodach wychodzących z podłogi):
patrząc na nią z góry trzymając ją tak aby na dole był zatrzask:
lewy górny róg przewód: czarny (cienki od krańcówki)
lewy dolny róg przewód: niebieski z białym paskiem (też cienki od krańcówki
prawy górny róg to przewód: niebieski (gruby od zasilania silnika)
prawy dolny róg to przewód: żółty (też od silnika)
natomiast gniazdo to które idzie od silnika i całego mechanizmu to:
z lewej u góry jest przewód czerwony (od zasilania silnika)
z lewej ale na dole jest przewód zielony (też gruby)
natomiast po prawej są obydwa przewody cienkie, czarne - idą one do krańcówki.
Czyli po podłączeniu wtyczki z gniazdem kolory przewodów łączą się (od zasilania silnika - grube):
Niebieski z czerwonym i
żółty z zielonym
Krańcówka nie ma polaryzacji więc dwa czarne przewody można podłączyć dowolnie do tych dwóch (czarnego i niebieskiego z białym paskiem).
: 2006-04-17 12:59
autor: enduro
dzięki bardzo!!!! mimo święta chyba zajrzę do Probka...
no i zajrzałem....podłączyłem silniczek i nagle pasy ruszyły...i na tym koniec....obydwa ustawiły się w pozycji "zapiętej"i nic więcej się nie dzieje...kiedy powinny się otworzyć,a kiedy zamknąć?co nimi steruje?tzn.w którym momencie(po otwarciu drzwi,przekręceniu stacyjki,)powinny działać?
: 2006-04-17 19:41
autor: Maciucha
Przy włączonym zapłonie i zamkniętych drzwiach powinny się zamknąć. Każde otwarcie drzwi powoduje ich przesunięcie do przodu.
Ps. mógłby ktoś wrzucić schemat podłączeń pasów?
dzisiaj mój lewy ześwirował, tylko się otwiera

: 2006-04-17 20:06
autor: skorik
Pasy odjeżdżają po otwarciu drzwi - zawsze, bez różnicy czy masz przekręcony kluczyk w pozycję zapłon. Czujnik umieszczony jest w zamku w drzwiach.
: 2006-04-18 09:35
autor: enduro
chyba sie poddam...albo znajdę i zrobie duzą krzywdę(i bardzo bolesną)debilowi który pociął instalację w moim Probku...(poprzedni właściciel)właśnie zauważyłem ze w drzwiach brakuje mi (chyba wtyczek)i by ć może czegoś jeszcze...ma ktoś może zdjętą tapicerkę w drzwiach?gdyby dało radę to prosiłbym o fotki jak wygląda połączenie,patrząc od strony zamka (z zamka wychodzą dwa przewody),w kierunku całej wiązki...
: 2006-04-18 21:42
autor: Maciucha
Uśmiechnij się do Oley'a ma całą wiązkę do drzwi... + dwie ode mnie, ale bez centralego i el. szyb.
Ps. I napisz co w sprawie silowników do zawiasów

Zamówiłbym a nie wiem co...
Pasy bezpieczeństwa - wymiana taśmy
: 2006-04-24 22:23
autor: ADTOM
Cześc !!!
Szukałem i nic nie znalazłem. Czy ktoś z Was rozbierał pasy do tego stopnia żeby wymieni taśmę?? Ja mam pas od strony kierowcy strasznie postrzępiony a dobre pasy kupic to rzadkośc. Dostałem od kumpla pasy do proba ale tez ma tylko lewą stronę dobrą i chciałem wymieni tylko samą taśmę ale czy się da??? I czy jest to bezpieczne??
: 2006-04-25 00:06
autor: skorik
Problem tkwi w znalezieni linki o odpowiedniej średnicy, takiej aby linka nie wypadała z prowadnicy. Pas mam rozebrany już od ponad miesiąca, ale takiej linki nie mogę nigdzie znaleźć. Są linki zalane jakąś gumą czy czymś takim (oryginalnie jest w plastikowej osłonce) mają nawet tą samą średnicę (ale średnicę linki) a ta guma w którą jest zalana ta linka jest niestety cieńsza i linka wypada z prowadnicy.
Gdyby nie ten problem to wymiana linki nie byłaby trudna. Ja linki szukam. Gdyby ktoś znalazł o odpowiedniej średnicy to bym był zainteresowany.
: 2006-07-17 19:09
autor: enduro
znowu wracam do tematu pasów.doszedłem już do tego że kiedy je mam w pozycji otwartej,załączam stacyjkę,zamykam drzwi- pas "jedzie" do tyłu...ale po otwarciu drzwi niestety nawet nie drgnie...żeby chciał wrócić muszę mu podać prąd "na krótko"....i...znalazłem jeszcze jedną przeciętą wiązkę pod fotelem kierowcy idącą do mocowania pasa przy tunelu...może ktoś mi podpowie co to za "ustrojstwo"???albo może schemat podrzuci?
: 2006-07-17 22:37
autor: Waruś
Witam zapraszam do Torunia wraz ze skorikiem mamy opanowane pasy do perfekcji. Naprawa twoich pasów zajmie mi max 30 min. Jak bys był przypadkiem w Toruniu do daj znać tel 600-811-562.
pozdrawiam Waruś
: 2006-10-05 00:21
autor: york
troszke odswieze temat.otoz co w sytuacji gdy pasy chcialyby sie caly czas zwijac/zamykac? mam zamiar w piatek zabrac sie za lewy pas (bo do prawego nie mam zastrzezen) choc minelo juz troche czasu odkad tam zagladalem ale zdaje mi sie ze przy otwarciu drzwi zwija a przy zamknieciu chyba tez ale nie pamietam.dodam ze gdy po raz pierwszy sie za to zabralem,udalo mi sie namierzyc przepalone uzwojenie silnika,ktory naprawilem i zamontowalem,stwierdzajac nastepnie w/w usterke.
i tu pytanie do obeznanych:
czy w pierwszej kolejnosci zajac sie krancowkami?czy one sa ze tak powiem zwierne czy rozwierne (tzn.pas dojezdza i zwiera czy rozwiera

styki)
czy jest to moze oznaka padnietej centralki?
no i zapomnialbym dodac ze kontrolka od pasow swiecila na stale od samego poczatku

(ale wykrecilem zarowke i mam spokoj

)
: 2006-10-05 17:49
autor: pytlar
a ja mam pytanie z innej beczki:
czy u was tez pasu sie naciagaja same przy ostrzejrzej jezdzie?? bo u mnie wystarczy ze mocno dodam gazu i zaraz pasy sa napiete, ze sie ruszyc nie moge

: 2006-10-05 19:08
autor: Pelot
pytlar pisze:a ja mam pytanie z innej beczki:
czy u was tez pasu sie naciagaja same przy ostrzejrzej jezdzie?? bo u mnie wystarczy ze mocno dodam gazu i zaraz pasy sa napiete, ze sie ruszyc nie moge

tak, to jest normalny objaw
: 2006-10-06 21:37
autor: york
no i udalo sie naprawic moje upragnione pasy
przedewszystkim to przyczyna byla zamieniona polaryzacja silniczka,a pozatym krancowka musiala nie stykac bo w koncu od czegos musial sie ten silniczek spalic.ogolnie skonczylo sie na rozebraniu i zlozeniu centralki,kostek od krancowek i silniczka.
ehh..coz za piekne uczucie gdy wszystko dziala
a tak przy okazji:piszecie ze pasy sie napinaja przy ostrzejszej jezdzie i czy jest to pozytywny skutek uboczny czy tez kabelki biegnace do napinaczy maja z tym cos wspolnego?
pasy
: 2006-10-09 22:39
autor: fedor
Dolaczylem do grona posiadaczy FP1 GT 2.2 - i sie ciesze
ale juz na samym poczatku napotkalem problem..
pasy przez kilka pierwszych zamknieciu drzwi przechodzily do pozycji tylnej, przy otwarciu w przod... az tu nagle gdy tak stalem obok a drzwi byly otwarte, oba pasy pojechaly do tylu i nie mam mowy zeby poszly do przodu.....
ktos wie jaka moze byc przyczyna?? co moge zrobic...?
p.s. gdzie jest najblizszy zjazd w okolicach 3miasta??
: 2006-10-09 22:48
autor: wingerman
Pojade malego off'a.
Witamy w naszym gronie (oby nie wylocznie w kwesiach poblemu).
Przeczytajten temat co prawda nie dotyczy on bezposednio twojego problemu, niemniej jednak ulatwi ci przygode na naszym forum i uchroni przed roznmi uwagami.
: 2006-11-13 16:58
autor: Kondzio
mam takie pytańsko

bo mi jedna dioda nie pali sie przy tych zapieciach od pasów na dole

tzn jest mozlwiosc jej wymiany

albo cusik w tym stylu

: 2006-11-13 23:50
autor: skorik
Dziwne, że masz tam spaloną diodę. Może nie masz podłączone pod siedzeniem lub nie dochodzi tam napięcie.
A jak byś chciał rozebrać ta zapinke to potem musiałbyś ją kleić - będzie paskudnie wyglądać.
Ale zapinki z tyłu wyglądają podobnie. Skołuj sobie taką bo one też mają (chyba) diody - tylko nie podłączone.
: 2006-11-14 08:38
autor: Kondzio
skorik pisze:Dziwne, że masz tam spaloną diodę. Może nie masz podłączone pod siedzeniem lub nie dochodzi tam napięcie.
A jak byś chciał rozebrać ta zapinke to potem musiałbyś ją kleić - będzie paskudnie wyglądać.
Ale zapinki z tyłu wyglądają podobnie. Skołuj sobie taką bo one też mają (chyba) diody - tylko nie podłączone.
no wlasnie nie wiem na setke czy jest spalona;/ ale innych powodów raczej nie ma
