Re: ABS
: 2014-01-14 22:48
Nie wiem jak z absem, ale bez zapala sie kontrolka recznego
Może być to uszkodzony czujnik, bądź któryś z elementów, z którym on współpracuje.Maxxum pisze: Po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu - kontrolka już się nie świeci, ABS wraca.
Sczytałem oczywiście kody błędów ABS i wyskakuje mi błąd nr 12, czyli uszkodzony lewy, przedni czujnik ABS-u.
Tylko tak się zastanawiam, czy to może być prawda i czy byłyby takie objawy, że podczas dużej prędkości wykazuje ten błąd a potem jakby nigdy nic jest ok ?
Czy ktoś za to beknął czy odpuściłeś? Bo ja bymMaxxum pisze:Napiszę jeszcze - bo to może mieć również niebagatelne znaczenie, że niedawno (podczas malowania Probe) goście do układu hamulcowego zalali mi zamiast płynu hamulcowego - prawdopodobnie płyn do wspomagania, lub nawet olej do automatycznej skrzyni biegów
Spowodowało to spuchnięcie elementów gumowych w całym układzie, zablokowanie zacisków na tarczach, spaleniu klocków i konieczności wymiany wielu elementów układu hamulcowego, jak pompa, rozdzielacz siły hamowania, przewody gumowe, uszczelnienia zacisków.
W czystej teorii, jako że w środku znajdują się zawory i jest to układ hydrauliczny, zalanie go płynem o innych parametrach niż przewidziane, mogłoby system ogłupić lub nawet uszkodzić pompę - generuje i upuszcza ona określone ciśnienie, a olej do skrzyni biegów jest bardziej lepki niż płyn hamulcowy i stawia większy opór.Maxxum pisze:Jakby tego było mało po naprawie układu, na drugi dzień - samochód zajechał mi drogę przy ok. 80 km/h i musiałem gwałtownie, na maksa hamować. Po tym zdarzeniu na drugim skrzyżowaniu, po raz pierwszy zaświeciła się właśnie kontrolka Anti LOCK i wyłączył ABS.
Jeszcze jedna rzecz - podczas wymiany elementów układu hamulcowego - pompa ABS została jedynie przepłukana, czy ona może powodować powstawanie takiego efektu ?
Sprawdź dokładnie jak osadzony jest czujnik względem koronki, czy aby nie za wysoko.Maxxum pisze:Oczywiście w najbliższym czasie postaram się sprawdzić ten czujnik, ale może ktoś ma jakąś sugestię ?
Mam nadzieję, ze nie wyczytałeś tych informacji na naszym forum - bo to nieprawda.PiOOtReKk pisze:Hmm ja wyczytałem w jakimś wątku tylko nie pamiętam czy to było na tym forum że tak ma właśnie być.Podobno przy dużej prędkośći w razie gwałtownego hamowania ABS może tylko zaszkodzić dlatego tak to zostało ustawione żeby go odcinało a po ponownym uruchomieniu silnika wraca wszystko do normy.Ile w tym prawdy to nie wiem.U mnie przy "testowym" zamykaniu licznika nic się nie zapalało a ABS na pewno działa.
Oczywiście te elementy zostaną sprawdzone.KrecioPL pisze: Może być to uszkodzony czujnik, bądź któryś z elementów, z którym on współpracuje.
Ja bym się przyjrzał koronce, czy gdzieś jakiegoś syfu albo smaru nie dostała i czy równo siedzi.
Niestety jak do tej pory - nie. Goście się zarzekają że taki płyn był już wcześniej jak odpowietrzali układ hamulcowy.KrecioPL pisze:Czy ktoś za to beknął czy odpuściłeś? Bo ja bym
Właśnie mechanicy powiedzieli, że ten płyn uszkodził wszystkie elementy gumowe, spuchły uszczelki itd. Zostały więc te elementy wymienione. Jedynie zostawiliśmy pompę ABS-u, żeby nie mnożyć kosztów. Natomiast przepłukiwali ją (nie wodą ) i stwierdziliśmy, że zobaczymy czy będzie działać. Ale uprzedzali, że może być różnie. W razie "W" podmienię jeszcze tą pompę ABS-u.KrecioPL pisze:W czystej teorii, jako że w środku znajdują się zawory i jest to układ hydrauliczny, zalanie go płynem o innych parametrach niż przewidziane, mogłoby system ogłupić lub nawet uszkodzić pompę - generuje i upuszcza ona określone ciśnienie, a olej do skrzyni biegów jest bardziej lepki niż płyn hamulcowy i stawia większy opór.
Jako że oba specyfiki wymienione przez Ciebie są lepkie i tłuste, pytanie czym płukałeś - wodą raczej nic nie osiągniesz.
Czujnik powinien być osadzony dobrze, bo nie był ruszany. Ale to też na wszelki wypadek sprawdzą - wiem, że odległość czujnika od zębatki powinna się zawierać w przedziale 0,3 - 1 mm.KrecioPL pisze:Sprawdź dokładnie jak osadzony jest czujnik względem koronki, czy aby nie za wysoko.
Juz poprawioneKrecioPL pisze:Walnąłeś się przy cytowaniu - nie jestem "PiOOtReKk"
Też dobry pomysł. Ale mniej chyba roboty będę miał - wymieniając sam lewy. Mam już taki na podmianę.Romas pisze:a podmień prawy z lewym, wtedy będziesz wiedział czy to wina czujnika czy nie