Strona 8 z 15
: 2008-08-23 19:09
autor: Dee Jay
Jacyn do I gen 18" to jest wielki hardcore na których strach jeździć po naszych drogach.

Zresztą większe raczej już nie wejdą. Rozglądaj się za 17" do I gen to najlepszy wybór
: 2008-08-24 00:05
autor: ***Jacyn***
wiem wiem, na wiosnę planuje założyć 17" i oponki ze 45 ale po prostu jak przeglądałem felgi i zobaczyłem te to pomyślałem przez chwilę jak by wyglądał probe na 20" ale wiem, że to raczej niewykonalne.
A swoją drogą, jak Wam się podobają takie fele, pasowały by do probka ?

: 2008-08-25 12:16
autor: dyb
hmmm ostatnio robilem zawieszenie (tylko drazek kierowniczy byl do wymiany

) i przy okazji panowie mi wywazyli przednie kola, wczoraj sprawdzalem sobie cisnienie w oponach i sie okazalo ze mam na przedniej osi 2.9 atmosfery, chyba nie ma tragedii biorac pod uwage ze felgi mam 17`` o szerokosci 8.5`` ?? Wczesniej staralem sie jezdzic na 2.5 na kazdym kole
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2008-10-09 16:58
autor: Astro
Witam,
Przejdę do sedna: czy ktoś z Was zakładał opony o rozmiarze 215/50R17 do probasa II gen?
Muszę kupić opony jeszcze w tym roku i zastanawiam się nad profilem 50 na feldze 17". Jest jakaś szansa ze wejdzie 225/50r17?
Pozdrawiam.
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2008-10-11 21:09
autor: dyb
bez problemu wejdzie

chyba ze masz jakas glebe ?
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2008-10-11 21:41
autor: Astro
No właśnie w nowym aucie nie chce już gleby. Same problemy są chyba ze jakąś regulowaną
Na 225/45R17 miałem glebe i było ok.
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2008-11-11 00:13
autor: TYGRYSEX
Ja się zastanawiam co popycha wielu do zakładania 18'' w dwójce ? Sam chciałbym takie sobie sprawić ale to znaczy , że to będzie wóz drabiniasty ... Jak lecę do Wrocka 200/h nową dwupasmówką lata samochód po każdej najmniejszej koleinie , więc strach w ogóle się rozpędzać na 18 tkach ... Już miałem sobie takie zamawiac ale w ostatniej chwili zrezygnowałem ... Niestety znów chęć posiadania wiekszego kapcia się odezwała. Czytajac opisy że np. lata w koleinach , nie wyobrażam sobie tego przy wielkich felach z naciągniętą na nich gumą / oponą ...
Powiedzcie czy przy wiekszych predkościach jest tragedia ? Czy łatwo gną się takie fele ? Bo wokół wszędzie drogi jak bruk na rynkach wiekszych miast ...

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2008-11-11 02:10
autor: Dee Jay
Co do latania w koleinach tu wpływ ma szerokość felgi i naciągniętej na niej gumy i nie wysokość. im szerszy kapeć tym gorzej. Takie 16x9 będą zachowywać się gorzej niż np 18x7.
zważywszy że na 18" nie założysz za wysokiego profilu opony fele będą bardziej narażone na dziury ale dużo zależy też od samej felgi. 18" cali dobrej firmy jak Antera, Schmidt, BBS będzie ugiąć dużo ciężej niż jakieś 17" Mangels, Allesio, Exlusive Line i innych tanich budżetówek które potrafią giąć na nawet na małych dziurach. Tak więc nie tylko rozmiar ma wpływ na gięcie.
Ja swego czasu też chciałem 18" ale zrezygnowałem z zupełnie innego powodu i nie żałuje że mam 17"

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2008-11-11 06:43
autor: Ero
No zgodze sie z DEE jak kupujecie felgi to nie oszczedzajcie kaski bo oszczednosci wyjda z pierwsza trafiona dziura

moje 18 byly bardzo drogie ale po roku jezdzenia i 30 tys km sa prosciutkie.A dwie opony rozwalilem na dziurach
Co do oponek to ja mam 225/40/18 i mieszcza sie spokojnie wiec to co chcesz wsadzic wejdzie na luzie.
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2008-11-11 11:42
autor: Pelot
Ja mam 215/35ZR18, nie powiem, tam gdzie chce i muszę to jeżdze...nie koniecznie da się wszędzie wjechać(razem z obniżonym przodem) ostatnio nie wjechałem na jeden z parkingów, po prostu zderzakiem zawadziłem na dzień dobry.
Co do kolein, to dużo lepiej się prowadzi, poprzednio miałem 225/45/17, obecne felgi są nie samowicie lekkie i mimo bardzo niskiego profilu zawieszenie wybiera nie które nie równości. Jakość opony też ma duże znaczenie, na tym nie warto oszczędzać...
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2008-11-29 01:57
autor: Astro
Panowie/Panie, sprawa prosta: czy jest jakaś szansa upchnięcia w probku II generacji felg 18" z oponą 225/45 bez drastycznego przerabiania czegokolwiek?
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2008-11-29 07:05
autor: Ero
zalezy od szerokosci felgi. Ja mam 8.5 cala i bez dystansow na ET 38 sie nie obejdzie.Do tego jak bym dal taki profil opony to bedzie tarlo po nadkolach z tylu(na dolkach) i sprzodu przy skrecie.Wiem bo juz to przerabialem.
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2009-08-14 00:18
autor: Dee Jay
Orientuje się ktoś czy da radę w II gen zamontować felgi 17x9,5 z przodu na oryginalnym ET
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2009-09-22 09:36
autor: TYGRYSEX
Nie wiem czy już ktoś podawał tę stronkę , ale jest bardzo pomocna w ocenie wielkości nowych felg z oponami ...
KALKULATOR WIELKOŚCI KÓŁ
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2009-09-22 17:03
autor: Flyke
Astro pisze:Panowie/Panie, sprawa prosta: czy jest jakaś szansa upchnięcia w probku II generacji felg 18" z oponą 225/45 bez drastycznego przerabiania czegokolwiek?
ja mam tak tzn felgi 18 z rx8 na to kapcie 225/45 i nic nie trze
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2009-09-22 17:48
autor: --C--
Ja wpadłem na głupi pomysł
ze względu że moje 18 "przepadły" wpadłem na niecny pomysł
żeby pokusić się jednak o 19 na gumie 245x30 a wręcz myślę o małym przegięciu czy nie porwać się na 20 na 225x30 (tylko tutaj same opony będą mnie kosztować dość sporo)
Co sądzicie??
Czy ktoś wie jaka jest szerokość felgi seryjnej w 2-gen
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2009-09-22 18:15
autor: CBR
Cypol jak upchniesz 20'' to pijemy do rana
A jak się nie uda to też coś walniemy

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2009-09-22 18:18
autor: --C--
Na 90% już odpuszczam 18
ale i tak muszę wszystko przemyśleć
A co do picia to przecież ostatnio nie zrobiłem nic w probku a i tak dość długo siedzieliśmy

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2009-09-22 18:27
autor: CBR
Ty nie, ale ja wymieniłem świeczki i przewody
No a ty później zdeformowałeś jakąś tablicę w Smarcie, kolejny powód się szykuj

dane techniczne: waga alufelgi i opony do probe 2 SE
: 2009-10-11 12:21
autor: sawmaster
RX pisze:Chciałem kupić Alessio Super, ale oficjalny dystrybutor powiedział, że felga 16 waży.. 13 kilogramów...
...........................................
Nasza seryjna z V6 waży 10 kilo i to jest BARDZO dużo jak na 16 cali.
Dla porównania 15 cali OZ z serii niskich wag potrafi ważyć 4.5 kilograma.
Chcę OZ HYDRA ale.. nie ma rozmiaru do Proba nigdzie
Nie wiem może komuś się przyda. Waga alufelgi seryjnej od wersji SE 15": 9Kg a opona zimowa 205/50r15 8,5Kg
ps. może ktoś wie ile razy masa samochodu się powiększa jeśli zamontuję koła napędowe z przodu cięższe o 2kg? słyszałem że 8x
[r]Przeniosłem z nowego
wątku w Osobliwościach
i poprzedziłem cytatem RXa
Robert[/r]
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2010-03-06 10:30
autor: tom87dg
witam, chcialbym poradzic sie was bo juz nie rozumiem ile to ET wynosi, chce kupic takie felgi
http://allegro.pl/item948281688.html
to sa 18'' ET 40 i nie wiem czy nie bedzie odcierac o amortyzator bo na oryginalnych 16 od probe jest tylko 4 cm do gory luzu i bedzie obcierac o amortyzator opona. Ile musi byc ET zeby cala felga z opona przeszla obok amortyzatora czyli pomiedzy amortyzatorem a nadkolem dodam ze opony 225/45/18'' ET 40
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2010-03-06 11:46
autor: resko
jak jest et=40 to wtedy koło wchodzi głębiej do środka auta,raczej się nie mylę

,myślę,że możesz mieć problem z takimi laczami 225 rozmiar to kawał opony i będzie drzeć.To jest moje zdanie

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2010-03-06 13:24
autor: tom87dg
aha, dzieki czyli im wieksze ET tym bardziej idzie felga do srodka?
Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2010-03-06 13:27
autor: Robert
Nie czytałeś wątku, w którym równolegle [r](BTW: skasowałem)[/r] przekleiłeś to samo pytanie?

Re: Kupno większych felg, parametry, modyfikacje, skutki uboczne
: 2010-03-06 13:46
autor: sawmaster
tom87dg pisze:aha, dzieki czyli im wieksze ET tym bardziej idzie felga do srodka?
tak