Strona 8 z 9

Re: Wydech GT

: 2009-03-18 13:27
autor: Robert
Dlaczego mija się z celem? Turbina spowalnia spaliny, to strumienica je potem przyspieszy, nie? :roll:
Ew. można ją dać gdzieś przed turbiną, to mocniej będzie pompowała. ;)

A skoro jedna przyspiesza, to czemu nie montować 3 albo nawet 5? Tak samo można przecież założyć więcej chip-rezystorów, nie?

Re: Wydech GT

: 2009-03-24 17:09
autor: pumba
Mam mały dylemacik. Gdy tylko zaświeci słoneczko czeka mnie zmiana układu wydechowego. Postanowione jest, że w zamian za katalizator wejdzie strumienica w jego kształcie i dalej przelot do tłumika końcowego. Zastanawiam się co wybrać. Jaki tłumik końcowy zastosować ?
Mam dwa typy które mnie interesują, które wpadły mi w oko. Jak myślicie, co zaproponujecie ?
A oto te tłumiki :

http://www.allegro.pl/item580098380_tlu ... _owal.html

http://www.allegro.pl/item587264142_tlu ... ladny.html

Re: Wydech GT

: 2009-03-24 17:38
autor: OLEY
Dlaczego Wy tak namiętnie upieracie się, aby do siliników uturbionych zakładać strumienicę?
Poczytajcie troszkę na google o sensie takiego postanowienia... :wink:

Re: Wydech GT

: 2009-03-24 19:30
autor: wojtas89
Strumienica kompletnie nic nie daje to po co tracić kase? :?

Re: Wydech GT

: 2009-03-25 01:43
autor: pumba
Widzę, że zdania na temat strumienicy są podzielone. Jak już napisałem będzie ona w kształcie katalizatora co pozwoli stacji diagnostycznej na sprawne zbadanie pojazdu. Jestem zdania, że wszystko odbędzie się bezproblemowo. Zakładam ją nie tylko z tego powodu ale i dlatego, że moim zdaniem ta część układu wydechowego pozwoli uzyskać szybsze opróżnianie komór spalin,
co pozwoli na pełniejsze napełnianie ich świeżą mieszanką paliwowo - powietrzną.
A o końcowym tłumiku nic nie powiecie ? Który z wymienionych nadaje się do probaska ?

Re: Wydech GT

: 2009-03-25 07:28
autor: K4mil
Te tłumiki są prawie takie same (z wyglądu) , ale ja bym brał ten cały w chromie :twisted:

Re: Wydech GT

: 2009-03-25 10:41
autor: pumba
Ten cały w chromie wizualnie jest ładniejszy ale mająca na uwadze całą procedurę zamontowania go myślę, że ten pierwszy z chromowaną końcówką będzie lepszy z uwagi na to, że jego końcówka jest znacznie dłuższa. Pozwoli mi to uniknąć wycięć w zderzaku. A i tak cała puszka będzie schowana pod podwoziem.
Jestem tylko ciekawy jak zabrzmi to wszystko po złożeniu w całość. Może macie godne uwagi tłumiki sportowe, sprawdzone już niejednokrotnie gdzie piękny dla ucha dźwięk basu wydobywa się i płynie w miłej dla ucha tonacji. Zaproponujcie, doradźcie .

Re: Wydech GT

: 2009-04-05 18:41
autor: michal987654321
Witam!! ;)
Panowie wiecie może co za wydech siedzi w tym Probe.??
http://www.youtube.com/watch?v=7UgyOrLn ... re=related
Bardzo ładny dźwięk :D

Re: Wydech GT

: 2009-04-05 21:55
autor: Lisiu
Na filmiku jest Probek 2gen czyli wielce prawdopodobne że pod maską siedzi V6 a nie R4, więc ciężko uzyskać podobny dźwięk w 1gen GT/GL

Re: Wydech GT

: 2009-04-06 09:04
autor: wojtas89
Jak dla mnie najlepszy dzwięk jaki słyszałem wydawała jedynka Lukaska :lol:, 2,5 cala + ala mugen i chodził prawie jak WRC :D

Re: Wydech GT

: 2010-07-22 11:00
autor: ts1976
Witam

Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc postanowiłem odświeżyć ten.
Miałbym do Was jedno pytanie.
Muszę wymienić tłumik środkowy w moim Probe 2,2 GT '92

Czy tłumik w linku: http://www.tlumikisamochodowe.pl/tlumik ... -1136.html będzie pasował (ten o symbolu 12.98) ?

Na razie nie znalazłem na Forum konkretnej odpowiedzi.
Jeśli zbyt słabo szukałem to przepraszam za zaśmiecanie.

Z góry dziękuję za ewentualną Waszą pomoc.

Re: Wydech GT

: 2010-07-22 19:23
autor: adrian_seki
Według mnie ten Mazda 626 2.2 I 12v KOMBI był taki co ja go wywaliłem. Mniej więcej tak wyglądał z tego co pamiętam.

Re: Wydech GT

: 2010-07-22 19:33
autor: wojtas89
Siema, jak masz do wymiany tłumik środkowy to wstaw po prostu rurę zamiast niego, wydech nie będzie głośniejszy , a na pewno wyjdzie to taniej niż kupno i montaż tłumika :wink: .

Re: Wydech GT

: 2010-07-22 22:01
autor: J@cekW
Pewnie, nie ma to jak przelocik :D nie tylko taniej ale i lepiej.. tłumik środkowy jest zupełnie niepotrzebny. Wystarczy rurka o średnicy 60mm.
Pzdr.

Re: Wydech GT

: 2010-07-22 23:11
autor: adrian_seki
NIe przechwalając się aby nie mieć jakiś problemów ja mam rurę 49mm wewnątrz od turbiny (pomijając rurę co idzie od turbiny w dól auta do kata) do samego tłumika końcowego. Cichy nie jest ale za to jakiś taki żwawszy. Pozdrawiam

Re: Wydech GT

: 2010-07-22 23:53
autor: J@cekW
Żwawszy na pewno.. tak w ogóle to i katalizator powinno się wywalić. Jest ciut głośniej ale tylko troszeczkę i dźwięk jakiś taki przyjemniejszy..

Re: Tłumik końcowy mazda 626 probe

: 2013-05-05 00:47
autor: pusher1
[r]Przeniosłem z ogłoszenia sprzedaży tłumika w Giełdzie.
Robert[/r]


Siema . Mam prośbę możesz mi podać wymiary kołnierza tego tłumika tzn ile jest od środka otworu do środka drugiego i od krawędzi do krawędzi oraz wymiary otworu . Będę wdzięczny . Bo ja u siebie mam ten z podwójnymi wydechami ale myśle że mocowanie jest to samo a chce żeby mi dorobili taki kołnierz do tłumika przelotowego kórego chce zamówić a nie mam jak tego zmierzyć bym musiał odkręcać . pozdrawiam

Re: Tłumik końcowy mazda 626 probe

: 2013-05-06 12:37
autor: Mroofka
Postaram sie jutro podesłać wymiary

Re: Tłumik końcowy mazda 626 probe

: 2013-05-06 20:12
autor: pusher1
Wielkie dzięki będę czekał :wink:

Re: Tłumik końcowy mazda 626 probe

: 2013-05-12 14:16
autor: Mroofka
Sora że tak późno ale wyjazd mi wyskoczył... zadzwoniłem i mi ojciec podał wymiary: w mm na fotce

Re: Tłumik końcowy mazda 626 probe

: 2013-05-13 12:24
autor: pusher1
Dzięki wielkie :) pozdrawiam

Re: WYDECH / TŁUMIK

: 2013-11-02 16:42
autor: Domek26
Wlasnie wywalilem kata i powiem szczerze ze byl w idealnym stanie , roznica jest minimalna w dzwieku i bardziej ochoczo wkteca sie na obroty bez dwoch zdan :mrgreen:

Re: WYDECH / TŁUMIK

: 2013-11-03 13:00
autor: adrian_seki
Ja też jak wywaliłem kata i tłumik środkowy różnicy nie odczułem może po za tym że na wyższych obrotach lepiej się zbiera (nie mam porównania bo mój tłumik środkowy oraz rury pomiędzy były dziurawe jak go kupiłem) obecnie od turbo do tłumika końcowego rura 52mm - wymieniam komplet na wiosne (rury + tłumik końcowy)

Re: WYDECH / TŁUMIK

: 2013-11-03 14:49
autor: Domek26
Same zalety w pozbyciu sie kata... ktos wczesniej pisal ze wiecej pali, nic podobnego jest przyrost mocy i do litra mniej pali silnikowi jest lzej co jest odczuwalne , bynajmniej ja tak mialem w kazdym przypadku 8)

Re: WYDECH / TŁUMIK

: 2013-11-04 13:34
autor: Lukasz
U mnie zauważyłem że chętnie się wkręcał na obroty i trochę głośniej chodził w spalaniu zmian nie zauważyłem jak żłopał tak żłopał :D pewnego razu dostałem od wujka strumienice wspawałem ją i stwierdzam że ma to taki sam sens jak przelot to wolnossaka :D