Strona 9 z 23
Re: wuka
: 2016-03-13 19:14
autor: wuka
No to poprawię sobie samopoczucie

Re: wuka
: 2016-03-13 20:20
autor: Pajda16v
zamiast tego portingu przy którym możesz tylko krzywdę mu zrobić to poszukaj lepszych wałków...
Re: wuka
: 2016-03-13 22:56
autor: Bogdan9999
Wałki to już nie tania sprawa proponuje dać na początek przepustnicę 70 i lepszy dolot i będziesz miał te szybsze wkręcania sie

Re: wuka
: 2016-03-14 07:00
autor: wuka
Będzie lepszy dolot, nad przepustnicą też myślałem, ale głównym elementem, który ma mi poprawić samopoczucie będzie kompresor

, tłoki trafią do pokrycia powłoką HPC1 to sprawi, że będę się cieszył że wewnątrz silnika mam czysto i schludnie

będzie jeszcze kilka innych elementów mających za zadanie sprawić że będę się uśmiechał

Re: wuka
: 2016-03-14 20:41
autor: Bogdan9999
Każdy bawi sie jak mu sie podoba. Powodzenia w modach i wytrwałości.
Re: wuka
: 2016-03-15 19:48
autor: wuka
Kurcze mam zagwostkę, według obliczeń przy obecnej konfiguracji, to jest kółko na kompresorze 75 mm a na kole pasowym 145 mm mój kompresor będzie ładował ponad 1 bar :/ czy mój silnik bez kutych garów tyle wytrzyma?? myślę że może być słabo. Pewnie muszę dorobić większe kółko na kompresor? Co o tym myślicie? Przy kółku wielkości 75 mm doładowanie zmniejsza się do niecałych 0,8 bara. Oczywiście zakładając że kompresor dmucha fabryczne 1035cc.
Re: wuka
: 2016-03-15 20:02
autor: Romas
Bez kucia i odprężenia ja bym 0.6 w piku nie przekraczal
Re: wuka
: 2016-03-15 20:06
autor: wuka
Właśnie też tak myślę, zakładając na kompresor kółko 90mm zostaje 0,67 bara przy 6tyś obrotów. Więc zostaje wizyta u tokarza.
Re: wuka
: 2016-03-15 20:56
autor: LukaszProbe
Kumpel w 2.0 z eaton m45 wycisnął przy max obr 1.3bara bez kucia i kilka tys tak zrobil po czym autko sprzedal nadal sprawne. Tak z tego co wyczytalem to uwazam, ze bezpiecznie jest tak jak pisze Romas 0,6-0,8bara bez kucia.
Wuka jakbys mogl to mam prosbe WIELKĄ wstaw krok po kroku jak to składasz w calosc bo nigdzie szczegolowo tego nie ma rozpisanego. Też chcialbym sie za to zabrac

moze v6 uda sie objechac

Re: wuka
: 2016-03-15 21:07
autor: wuka
LukaszProbe pisze:...moze v6 uda sie objechac

Nie może tylko na pewno

:p oczywiście zakładając, że wszystko będzie tak jak się należy. W jakim aucie ten Twój kolega dmuchał ponad 1 bar do silnika 2,0 z M45.
Mam wielki plan, że będę wszystko krok po kroku pokazywał, ale nie wiem jak to z czasem będzie. Żeby wszystko dobrze udokumentować to trzeba mieć czas a ja jak wpadam do garażu na półtorej dnia raz na 3 miesiące to sam wiesz jak to jest.
Re: wuka
: 2016-03-15 21:16
autor: LukaszProbe
wuka pisze:LukaszProbe pisze:...moze v6 uda sie objechac

Nie może tylko na pewno

:p oczywiście zakładając, że wszystko będzie tak jak się należy. W jakim aucie ten Twój kolega dmuchał ponad 1 bar do silnika 2,0 z M45.
Mam wielki plan, że będę wszystko krok po kroku pokazywał, ale nie wiem jak to z czasem będzie. Żeby wszystko dobrze udokumentować to trzeba mieć czas a ja jak wpadam do garażu na półtorej dnia raz na 3 miesiące to sam wiesz jak to jest.
No wlasnie w probe 2.0 16v wydmuchał tyle tzn tak twierdzi..
Re: wuka
: 2016-03-15 21:35
autor: wuka
Słabo mi się to wydaje, M45 ma wydajność rzędu 750cc (0,75 litra powietrza w trakcie jednego pełnego obrotu) a więc w teorii dla silnika 2 litrowego jest w stanie na maksa dmuchnąć 1 bar i to już przekraczając maksymalne dopuszczalne stałe obroty kompresora. Tak przynajmniej teoretycznie z tego co wyczytałem, a że nie wszystko w internecie jest prawdą mogę się mylić

Re: wuka
: 2016-03-15 21:50
autor: LukaszProbe
Tak czy owak ja chce tylko 0.7 bara w swoim probku i to jest realne eaton m45:)
Wuka a jest możliwość wlaczania i wyłączania kompresora z kabiny?
Re: wuka
: 2016-03-15 22:08
autor: wuka
Pewnie że jest, trzeba tylko mieć kompresor ze sprzęgłem. Np EATON M62. Ale nie oszukuj się, nie po to chcesz zamontować kompresor żeby go tylko wozić pod maską, we wszystkich przypadkach zabawy w kompresor ze sprzęgłem, które czytałem ludzie albo w ogóle go nie używali albo się go pozbywali żeby zamontować mniejsze kółko, bo kółko ze sprzęgłem ma swój rozmiar.
Re: wuka
: 2016-03-16 01:13
autor: Pajda16v
przy 0,5 już V6 objedziesz

1.3 na serii ładnie jednak to nie jest plastelinkowa V heh
Re: wuka
: 2016-03-16 06:30
autor: Romas
Pajda, masz jakiś wykres tego 0.5 u siebie ?
Re: wuka
: 2016-03-25 19:59
autor: wuka
No i znowu troszkę popracowałem. Tym razem udało mi się zdemontować zawory, dokończyć czyszczenie głowicy i rozebrać resztę silnika.
Przyrząd do demontażu zaworów zrobiony ze starego uchwytu na wiertarkę

Patent mojego teścia, rewelacyjnie się sprawdza.
Tak wygląda moja wyczyszczona głowica. Cieszy moje oko.
Tym preparatem czyściłem.
Wał i tłoki które są przygotowane do wysłania do pokrycia powłoką ceramiczną
I mój rodzynek, bagnet z całym oczkiem
Mam pytanie, czy jest możliwość rozebrania i ponownego poskładania tłoków i korbowodów? Gdzie to mogę ewentualnie zrobić?
Re: wuka
: 2016-03-25 20:46
autor: Prezes5G19
Będziesz to wszystko skręcał na nowych śrubach?
Re: wuka
: 2016-03-25 20:58
autor: Sallmo
Super

A ten biosol do dobrą robotę zrobił...już zamówiłem sobie

Re: wuka
: 2016-03-26 07:18
autor: wuka
Prezes5G19 pisze:Będziesz to wszystko skręcał na nowych śrubach?
Na razie jeszcze nie, następny będzie na kutych
Jednak zweryfikowałem swoje myślenie, jednak na nowych śrubach.
Re: wuka
: 2016-03-26 13:57
autor: LukaszProbe
Kawał dobrej roboty

Re: wuka
: 2016-03-26 15:28
autor: Prezes5G19
Masz jakąś ściągę z momentami i kolejnością dokrenceń poszczegulnych śrób?
Re: wuka
: 2016-03-26 19:33
autor: wuka
Prezes5G19 pisze:Masz jakąś ściągę z momentami i kolejnością dokrenceń poszczegulnych śrób?
Coś się znajdzie

A teraz pochwalę się dzisiejszymi pracami, na pewno niejeden mnie zjedzie, że psuję głowicę ale ja założyłem sobie już dawno temu że to zrobię i dopnę swego.
Tak wyglądały moje kanały wydechowe
Mój warsztat pracy
Porównanie starego do nowego
Do ustalenia jak bardzo mogę poszerzyć kanały użyłem starej uszczelki spod kolektora wydechowego, na podstawie tej uszczelki będę miał wykonaną flanszę ze stali nierdzewnej do nowego kolektora.
Efekt po całym dniu pracy
Wszystkie kanały wydechowe wyglądają podobnie, w pierwszej kolejności zebrałem nadmiar utwardzonymi frezami, z łatwością zebrały materiał, później wyczyściłem papierem ściernym zamontowanym na szlifierce trzpieniowej, efekt na zdjęciach jest po wypolerowaniu pastą do docierania zaworów o gradacji nr 2, do szlifowania użyłem nakładki filcowej. W następnej kolejności użyję pasty o numerze 1 a na końcu 0. Powinno wyjść dobrze. Kanałów dolotowych nie będę polerował, wypolerowana jedynie zostanie jeszcze komora spalania.
Re: wuka
: 2016-03-26 20:56
autor: LukaszProbe
Sama frajda

Ciekaw jestem końcowego efektu. Wuka może warto go zakuć?? Masz autko sprawne. Drugi silnik dla zabawy..Czy go złożysz za rok czy za dwa nie ma znaczenia. Zakujesz go i możesz go śmiało kompresorem dobić grubo ponad 1 bar.
Masz już zakupiony intercooler?? Nie wiesz może jakie rozmiary są odpowiednie żeby jakoś to wszystko upchać?
Re: wuka
: 2016-03-26 21:18
autor: Sallmo
Aleś wybłyskał,brawo ! Przede mną to samo tyle ze mam dwie :/ , oby tak dalej
