Strona 9 z 22

: 2004-07-13 14:48
autor: Raf
U mnie jest tam napisane "R134a Non CFC" o R12 ani słowa.

: 2004-07-13 14:59
autor: Gość
Az poszedlem sprawdzic. jest napisane
ACCUMULATOR FOR R12 OR R134a SYSTEM.

Autodata tez podaje R134a - R 12 zawiera chyba freon, a ci co nabijali mi klime mowili ze to zamienniki i mozna je stosowac bez przeszkod

: 2004-07-13 16:18
autor: Raf
Tu jest jakiś tekst o przechodzeniu z R12 na R134a, nie o naszych systemach ale zawsze warto przeczytać.
http://www.sanden.com/support/RETRO.html

: 2004-07-13 17:22
autor: Gość
Raf ma rację niestety - również nie polecam stosowania R134 zamiast R12. Rick u mnie w Opolu też się o tym przekonał jak w serwisie powiedzieli mu że nie podejmują się napełnienia takim płynem starszej klimy.
No i zamiast 160PLN zapłacił 200 a i tak utłukłem tą "atrakcyjną" cenę z 330 wyjściowej jaką kolo wołał za R12 ... :twisted: :twisted: :twisted:

: 2004-07-14 09:55
autor: flanker
Jak sprawdziłeś, że otwiera się prawidłowo? Powinien, sie nagrzać do połowy i otworzy obieg zewnętrzyny.
Jest jeszcze jedna sprawa. O ile pamiętam masz instalację gazową. Sprawdź, czy parownik nie jest nad chłodnicą. Jeżeli tak jest to może się zapowietrzać. Wtedy bombel powietrza mógł się dostać do nagrzewnicy i kicha... Jak tak miałem u siebie... Co zrobić?

1. Sprawdź, czy możesz przesunąć parownik niżej
2. Wymień trójnik w przewodach do ogrzewania parownika na metalowy
3. załóż metalowe obejmy na ten trójnik i mocno skręć.
4. następnie przepłócz układ z węża (odkręć termostat, włóż wąż do chłodnicy i pełna moc! )
5. Oczywiście nie muszę przypominać, że silnik powinien być zimny przy tej operacji :)

Jeżeli to nie pomoże, to raczej nagrzewnicę będziesz musiał rozebrać i zobaczyć, czy nie skorodowała...

PS> Możesz też użyć preparatu do czyszczenia układów chłodzenia (kupisz na stacji).

: 2004-07-14 10:45
autor: Gość
Stary - u mnie kiedys tak było ze pomyliłem przewody które idą z nagrzewnicy do termoststu i silnika. te wezyki sa podobne wrecz identyczne, a do nich sie wpinaja gazownicy - oni mogli tez je pomylic. sproboj je zamienic i powinno byc ok.

: 2004-07-14 10:57
autor: Gość
Ja tam juz 2 lata jezdze na 134a i jest ok. Zimno jak cholera - wszystko działa. :D :D :D

: 2004-07-14 11:19
autor: flanker
Na www.performanceprobe.com znalazlem info o jakims chyba reduktorze, ktory pozwala zalac 134a

: 2004-07-14 11:22
autor: Gość
Konkretnie rzecz ujmujac w II gen. tylko rocznik 93 mial instalacje starego typu na gaz R12. Od 94 montowane byly instalacje na R134a. Jedyny wspolny element do 95r., to zbiornik (accumulator), ale to tez zalezalo czy wersja euro czy US. Mam 2 rozne klimy, wiec mowiac krotko, widze czym sie roznia. Swoja droga wiele osob do starej klimy laduje R134 i jakos to chodzi. Faktem jest, ze latwiej wtedy sprezarke zatrzec.

: 2004-07-14 18:40
autor: brzoza
witam jestem ciekaw gdzie wy takie ceny macie :shock: w lublinie jest firma ktora r12 do probaska 2 gen z 93 liczy sobie 150 zl i to z wymiana jakiegos zaworka czy czegos takiego ale bez kwitka a moze goscio ma jakis sentyment do tego samochodu cholerka wie ale cena jest cena i jak narazie klimka dziala az czasami jest zbyt zimno do tego stopnia ze marzne :) ale co tam fajnie popatrzec z za zamnknietych okienek jak inni sie mecza i wdychaja smorody z ulicy a w probasku jest tak przyjemnie chlodno

: 2004-07-14 20:53
autor: Easy Rider
To mnie Greyg zmartwiłeś tym, że '93 musi mieć r12. ja w zeszłym roku nabiłem r134. Niby działa, ale..... ER

: 2004-07-14 21:12
autor: Gość
Ja tylko podalem co wiem. Roznica jest o tyle istotna, ze mozesz nieswiadom tego miec maly strzal. :D

Wnikajac glebiej jakis czas wstecz dowiedzialem sie, ze chodzi tutaj o roznice cisnien i sterowania klima. Mi strzelilo, wiec teraz wiem, ze gaz musi byc odpowiedni - szkoda pozniej kasy na naprawe.

: 2004-07-14 21:52
autor: Easy Rider
Coś w tym jest, u mnie od czasu napełnienia R134 sprężarka po załączeniu klimy pracuje prawie non stop, wyłącza się tylko na krótko.myślałem, że winny jest temu presostat, ale skoro piszesz , że r12 i r134 pracują pod innym cisnieniem? Może to jest przyczyna? U Ricka sprężarka zachowuje się zupełnie inaczej ER

jakim gazem napelnic klime w probe 1?

: 2004-07-17 14:58
autor: Tomek
hej prosze o jakies wiadomosci na temat napelnienia klimy w probe 1, jakim gazem? czy tylko wystarczy napelnic zeby dzialala? uklad podobno szczelny, dzieki czekam na odpowiedzi

: 2004-07-17 15:22
autor: Gość
Witam

Musisz podjechać do punktu gdzie nabijają klimę i jeśli stwierdzą że układ jest ok to wystarczy tylko nabić (no i odgrzybić).

Ja u siebie mam gaz R12 - nie ekologiczny nie wszędzie go nabiją

Pozdrawiam

: 2004-07-17 15:31
autor: Gacek Wrocław
R12 tylko taki niestety :(

: 2004-07-17 22:34
autor: piotrek
jeżeli napełnisz klime nowym gazem to musisz sie liczyć z tym ze ci rozszczelnią sie uszczelki i wycieknie gaz . Ja mam też probe 2,2 gt i spróbuje zaryzykować u mnie w robocie to mnie kosztuje 80 zł

: 2004-07-20 21:34
autor: zbyniu
cześć

mam MAZDE 626 2.5 92 i dopadł mnie ten sam problem.
Oficjalnie jest zakaz napełniania instalacji freonem R12.
Podstawowa różnica to ciśnienia R12-12 a R134-22,poza tym R12 pracuje z olejem mineralnym a R134 z olejem syntetycznym i nie wolno ich mieszać.Podobno te instalacje nie chcą chodzić na zamienniku.Najlepszy magik z Częstochowy zaproponował mi przeróbkę tj.wymianę akumulatora ,płukanie ze starego oleju i napełnienie dostępnym gazem za około 550-600zł

pozdrawiam ZBYSZEK

: 2004-07-20 22:36
autor: Gość
można wymienić na nowszy gaz ale trzeba sie liczyć z tym że może sie rozszczelnić klima i uszczelki do wymiany można zaryzykować tak powiedział mi kumpel w pracy napełnienie mnie kosztuje 80 zł czyli za sam gaz .

czynnik R-12...

: 2005-06-17 10:33
autor: Maxxum
Chcę przeczyścić klimę i wymienić przy okazji czynnik chłodzący i tu powstał problem - nie mogę nigdzie w Tarnowie znaleźć kogoś kto by napełnił tym czynnikiem klimę. Wiem że R-12 jest już wycofany
(z wiadomych względów), ale może ktoś wie gdzie w okolicach Tarnowa można to zrobić. Nie chcę przerabiać klimy na R-134.

: 2005-06-17 10:50
autor: Pelot
Ja nabijałem ale pod wa-wą i nie było z tym żadnego problemu,tylko cena wyższa.Jak masz gazik to możesz sie wybrać na przejażdzkę :lol:

: 2005-06-17 10:54
autor: Jedrek
Ja słyszałem,że jest zamiennik R-12x

gdzie x to jakaś liczba bliżej mi nie znana :roll:

: 2005-06-17 13:39
autor: darel
Andrzej pisze:Ja słyszałem,że jest zamiennik R-12x

gdzie x to jakaś liczba bliżej mi nie znana :roll:
Podobno tak ale to zdaje się nie dotyczy układów samochodowych (tak mi zeznał jeden spec od klimatyzacji chyba, że nie jest specem i ściemniał).

: 2005-06-17 13:47
autor: Maxxum
he..he - do Warszawki to mam trochę daleko, szczególnie że nie mam gazu w probku.

Jeśli chodzi o czynnik to znajomy mówił że zamiennikiem R-12 jest MP 35,
w jednym zakładzie to potwierdzili, natomiast tego też nie mają :(

Ogólnie to klima działa dość dobrze, tyle że grzybki dają mi po oczach a chciałbym zrobić od razu wszystko.

: 2005-06-17 17:23
autor: Gość
Andrzej pisze:Ja słyszałem,że jest zamiennik R-12x

gdzie x to jakaś liczba bliżej mi nie znana :roll:
Zamiennikiem dla R12 jest R409A
R409A wystepuje też pod nazwa FORANE FX56

Maxxum ja tez miałem problem z nabiciem klimy R12. Objechałem wszystkie warsztaty samochodowe w mojej okolicy gdzie nabijaja klime i nic :cry: nikt nie miał R12.
Znajomy poradził mi skontaktować się z magikami co zajmuja sie hłodnictwem przemysłowym a ci nabili mi bezproblemu :D
Poszukaj u siebie napewno maja R12 .. tym bardziej że do ruskich nasz blisko :wink: