A to ja wyjaśnie dlaczego coś takiego nie istnieje i istnieć nie może, bo:
1. W Probe standardowo montowane są żarówki H4 z dwoma włóknami, co oznacza, że ta sama żarówka obsługuje światła drogowe i mijania.
W systemach Xenonowych (tradycyjnych) musi być miejsce na dwie osobne "żarówki" - tzw. projektor soczewkowy na żarnik D2S do świateł "krótkich" oraz zwykły reflektorek np. H1 lub H7 na światła drogowe. Tego typu oświetlenie stosuje się od mniej więcej końca lat 90-tych. Dokonując bardzo dużej i pracochłonnej przeróbki obudowy reflektora Forda Probe 2 da się coś takiego wykonać metodą Adama Słodowego.(np. kupując projektor od Passata albo Mercedesa i jakiś odpowiedni reflektorek + zabawa z gumówką, klejeniem itp itp.). Widziałem coś takiego i powiem, że ledwo co, ale się mieści.
2. W najnowszych samochodach (jakoś tak od 2005-06 roku) stosuje się oświetlenie bi-xenonowe - jest to pojedynczy projektor soczewkowy z elektromagnetycznym systemem przesłony świateł mijania. (dziwi mnie przedrostek bi gdyż używa się w tym przypadku jednego żarnika zamiast dwóch
) i to teoretycznie można by założyć do probe - problem w tym, że w oryginalnym, miejscu się taki projektor nie zmieści.
3. Na Allegro/Ebay/Swistak/Dopisz-sobie można kupić chińskie żarniki+ balasty+przetwornice pasujące do reflektora H4 - tzw zestawy H4-HID. Używanie żarników xenonowych w reflektorach przystosowanych do żarówek H4 jest surowo zabronione i a do tego to bardzo głupi pomysł (szczególnie że szkło reflektora jest u nas "karbowane" i takie coś ogromnie oślepiałoby kierowców na przeciwnym pasie). Jest to wyrzucenie pieniędzy w błoto - bo kończy się zabraniem dowodu rejestracyjnego.
4. Systemy xenonowe WYMAGAJĄ zamontowania spryskiwaczy reflektorów (najlepiej automagicznych) oraz poziomowania (to akurat w Probe jest - przynajmniej moim)
Czyli morał taki - da się to zrobić, nie będzie na to żadnej homologacji (hmm... nie wiem czy coś takiego jak homologacja xenonów istnieje, czy po prostu tak jak w przepisach napisali - czyste szkło, projektor soczewkowy i spryskiwacze). Ponieważ kiedyś zamierzałem coś takiego zamontować u siebie (a nawet dalej ten plan jest na tapecie) to stwierdzam, że da się zamontować "bi-xenony" do Probe2 - potrzeba tylko troszkę pieniędzy ( tak z 1000 zł co najmniej na same "elementy" ), trochę wolnego czasu i pomysłu. Nie istnieje niestety sposób Plug and Play.