Strona 9 z 10
: 2007-04-13 21:37
autor: Kędziorek
Hejka
Ja też pierwszy raz mam stożek, ale co nie co usłyszałem. W sumie wystarczy zwykły olejek do stożków z Norauto. Ja zainwestowałem w taki zestaw:
Olejek o ile dobrze kojarzę ma za zadanie utrudnić dostawanie się wilgoci do kolektora żeby nie rozpindolilo silnika.
: 2007-04-13 23:57
autor: Marcos
Dostałem przesyłkę, dziekuję, jestem zadowolony bardzo, ile taki zestawik olejków??:)
: 2007-04-14 02:22
autor: Roswell
Niektórzy oliwką dla niemowląt nasączają

: 2007-04-16 16:42
autor: thebestcars
dzieki wilelkie dziaj przeszedł z rana już śiga
Efekt wizualny fajny a co do mocy slychac ze cos dzieje sie wiecej i jakby ciuke elastyczniejszy był

: 2007-04-16 18:02
autor: Kędziorek
TBC kto Ci dobierał kolory pod maską?
Połączenie blue i red??

: 2007-04-16 18:05
autor: Drzymek
TBC - kolektor powinien pozostać chromowany, albo wypolerowany, bo niebieski wygląda jak kolorowe kondomy

: 2007-04-16 18:32
autor: mers
dziś po południu stożek dotarł i do mnie....

: 2007-04-17 12:05
autor: pablos11
No super zestawiki chłopaki, gratulacje.Mam małe tylko pytanko te kolanko co idzie od kolektora ma 90 stopni czy to jest inny kąt?Bo też bedę sobie robił sam taki zestawik i przez to pytam.
: 2007-04-17 12:15
autor: RX
Witam,
Teraz pytanie, czy Wy to źle zakładacie, czy ja?
http://img109.imageshack.us/my.php?image=silnik25ud.jpg
Chodzi mi o gumę od strony zderzaka.
Porównajcie z Mcasa:
http://img140.imageshack.us/my.php?imag ... 005an5.jpg
Pzdr.
: 2007-04-17 12:53
autor: Kocureq
Tak na oko sposób mcasy lepszy, bo cały strumień powietrza wpływa od przepływki (trochę ściśnięty), a u ciebie część do przepływki a część (po bokach) odbija się od obudowy przepływki i może tam zawirowywać, co da odczuwalny spadek momentu obrotowego o 0,001 Nm w zakresie 4599 - 4601 obrotów.
Ale ja to się tylko znam na autach co Robert na używaniu hamulców.
: 2007-04-17 18:03
autor: Kędziorek
RXiu Twoja metoda jest estetyczniejsza

: 2007-04-18 09:07
autor: Drzymek
Niebieskie gumy - fajne. Ale tak serio, to nie ma to znaczenia. Bo powietrze w tych rurach nie jest pchane (jak w turbo) tylko zasysane podciśnieniem. Więc się nie odbija po bokach bo jest wciągany przez całą objętość przepływki, a nie pchany w jej kierunku, gdzie mogłoby uderzać o jej krawędzie.
Ale napiszę jak zawsze - mogę się mylić.
: 2007-04-18 10:20
autor: Kocureq
Drzymek pisze:Niebieskie gumy - fajne. Ale tak serio, to nie ma to znaczenia. Bo powietrze w tych rurach nie jest pchane (jak w turbo) tylko zasysane podciśnieniem. Więc się nie odbija po bokach bo jest wciągany przez całą objętość przepływki, a nie pchany w jej kierunku, gdzie mogłoby uderzać o jej krawędzie.
Brzmi sensownie

: 2007-04-18 10:22
autor: Drzymek
Mam pytanie: zmienił Wam się dźwięk po zamontowaniu stożka?
: 2007-04-18 11:22
autor: Kocureq
Zmienił się. Normalnie jest tak jak było, ale przy otwartej na maksa przepustnicy, powyżej 4500 jest piękny dźwięk.
W ogóle jadę na dwójce, 2000 obrotów, gaz w podłogę i słychać jak się VRISy otwierają. Dobra metoda testowania

: 2007-04-18 14:13
autor: pawelc
Drzymek pisze:TBC - kolektor powinien pozostać chromowany, albo wypolerowany, bo niebieski wygląda jak kolorowe kondomy

tak powinien wyglądać

: 2007-04-18 15:59
autor: Kocureq
Czemu przy montowaniu stożka zostawiacie ten pierwszy kawałek oryginalnego dolotu? Jako osłonę żeby nie dotknąć kolektorów wydechowych?
: 2007-04-18 16:50
autor: Marcos
jak go na dole usztywniliście, ob lata tam jak chce.

:)
troszkę głośniej chodzi, ja tam vrisów nie słysze, bo wydech zagłusza:) ale nie żałuje

: 2007-04-18 19:13
autor: Piotrek (cien)
Drzymek pisze:Mam pytanie: zmienił Wam się dźwięk po zamontowaniu stożka?
podepnę się do tematu. Zamontowałem dziś dolocik na chwile, dźwięk powyżej 4,5 tys obrotów jest niezly

Pozatym auto ładnie idzie juz od 2tys obr.
Marcos pisze:jak go na dole usztywniliście, ob lata tam jak chce
jak lata to przykręć
pozdroo
: 2007-04-18 22:41
autor: Bartekk
cienki widzę że zbroisz autko przed podróża ze mną.....
pozdrawiam
: 2007-04-19 00:36
autor: Marcos
ok w tym miejscu to tez mam przykręcony

, chodzi mi o stożek, o koniec dolotu..
: 2007-04-19 08:24
autor: Drzymek
Panowie, pamiętajcie że silnik wibruje, jak gwałtownie puścicie sprzęgło to silnik nawet o parę cm potrafi się bujnąć na poduszkach. Więc nie wiem czy dobrym pomysłem jest unieruchamianie stożka. No chyba że do samego silnika...
Cienki na pewno najbliższe kilometry zrobi z otwartą szybą słuchając silnika, a nie muzyki.
Prawda Cienki

: 2007-04-19 10:18
autor: Piotrek (cien)
Tak jak pisał Drzymek, silnik wibruje. Na seryjnym dolocie są gumy amortyzujące, a tutaj?? Stożek musi sie niestety ruszać.
Dziś (mam nadzieje) odbiorę auto z nowymi barankami, to już napewno szyba bedzie w dole

: 2007-04-21 20:34
autor: pablos11
Powtarzam pytanko bo nie otrzymałem odpowiedzi..to kolanko ma 90stopni?
: 2007-04-21 21:01
autor: Roswell
A tak na marginesie czy ktokolwiek z was planuje zrobić pomiary z seryjnym dolotem i ze stożkiem na hamowni żeby się przekonać czy rzeczywiście coś daja na plus?