Strona 9 z 10

: 2007-04-13 21:37
autor: Kędziorek
Hejka

Ja też pierwszy raz mam stożek, ale co nie co usłyszałem. W sumie wystarczy zwykły olejek do stożków z Norauto. Ja zainwestowałem w taki zestaw:
Obrazek

Olejek o ile dobrze kojarzę ma za zadanie utrudnić dostawanie się wilgoci do kolektora żeby nie rozpindolilo silnika.

: 2007-04-13 23:57
autor: Marcos
Dostałem przesyłkę, dziekuję, jestem zadowolony bardzo, ile taki zestawik olejków??:)

: 2007-04-14 02:22
autor: Roswell
Niektórzy oliwką dla niemowląt nasączają :wink:

: 2007-04-16 16:42
autor: thebestcars
Obrazek

dzieki wilelkie dziaj przeszedł z rana już śiga

Efekt wizualny fajny a co do mocy slychac ze cos dzieje sie wiecej i jakby ciuke elastyczniejszy był :)

: 2007-04-16 18:02
autor: Kędziorek
TBC kto Ci dobierał kolory pod maską?

Połączenie blue i red?? :shock:

: 2007-04-16 18:05
autor: Drzymek
TBC - kolektor powinien pozostać chromowany, albo wypolerowany, bo niebieski wygląda jak kolorowe kondomy :x

: 2007-04-16 18:32
autor: mers
dziś po południu stożek dotarł i do mnie.... :D

: 2007-04-17 12:05
autor: pablos11
No super zestawiki chłopaki, gratulacje.Mam małe tylko pytanko te kolanko co idzie od kolektora ma 90 stopni czy to jest inny kąt?Bo też bedę sobie robił sam taki zestawik i przez to pytam.

: 2007-04-17 12:15
autor: RX
Witam,

Teraz pytanie, czy Wy to źle zakładacie, czy ja? :)

http://img109.imageshack.us/my.php?image=silnik25ud.jpg

Chodzi mi o gumę od strony zderzaka.

Porównajcie z Mcasa:

http://img140.imageshack.us/my.php?imag ... 005an5.jpg

Pzdr.

: 2007-04-17 12:53
autor: Kocureq
Tak na oko sposób mcasy lepszy, bo cały strumień powietrza wpływa od przepływki (trochę ściśnięty), a u ciebie część do przepływki a część (po bokach) odbija się od obudowy przepływki i może tam zawirowywać, co da odczuwalny spadek momentu obrotowego o 0,001 Nm w zakresie 4599 - 4601 obrotów.

Ale ja to się tylko znam na autach co Robert na używaniu hamulców.

: 2007-04-17 18:03
autor: Kędziorek
RXiu Twoja metoda jest estetyczniejsza ;)

: 2007-04-18 09:07
autor: Drzymek
Niebieskie gumy - fajne. Ale tak serio, to nie ma to znaczenia. Bo powietrze w tych rurach nie jest pchane (jak w turbo) tylko zasysane podciśnieniem. Więc się nie odbija po bokach bo jest wciągany przez całą objętość przepływki, a nie pchany w jej kierunku, gdzie mogłoby uderzać o jej krawędzie.

Ale napiszę jak zawsze - mogę się mylić.

: 2007-04-18 10:20
autor: Kocureq
Drzymek pisze:Niebieskie gumy - fajne. Ale tak serio, to nie ma to znaczenia. Bo powietrze w tych rurach nie jest pchane (jak w turbo) tylko zasysane podciśnieniem. Więc się nie odbija po bokach bo jest wciągany przez całą objętość przepływki, a nie pchany w jej kierunku, gdzie mogłoby uderzać o jej krawędzie.
Brzmi sensownie 8)

: 2007-04-18 10:22
autor: Drzymek
Mam pytanie: zmienił Wam się dźwięk po zamontowaniu stożka?

: 2007-04-18 11:22
autor: Kocureq
Zmienił się. Normalnie jest tak jak było, ale przy otwartej na maksa przepustnicy, powyżej 4500 jest piękny dźwięk.

W ogóle jadę na dwójce, 2000 obrotów, gaz w podłogę i słychać jak się VRISy otwierają. Dobra metoda testowania :twisted:

: 2007-04-18 14:13
autor: pawelc
Drzymek pisze:TBC - kolektor powinien pozostać chromowany, albo wypolerowany, bo niebieski wygląda jak kolorowe kondomy :x
tak powinien wyglądać ;)

Obrazek

: 2007-04-18 15:59
autor: Kocureq
Czemu przy montowaniu stożka zostawiacie ten pierwszy kawałek oryginalnego dolotu? Jako osłonę żeby nie dotknąć kolektorów wydechowych?

: 2007-04-18 16:50
autor: Marcos
jak go na dole usztywniliście, ob lata tam jak chce.:):)
troszkę głośniej chodzi, ja tam vrisów nie słysze, bo wydech zagłusza:) ale nie żałuje :) :)

: 2007-04-18 19:13
autor: Piotrek (cien)
Drzymek pisze:Mam pytanie: zmienił Wam się dźwięk po zamontowaniu stożka?
podepnę się do tematu. Zamontowałem dziś dolocik na chwile, dźwięk powyżej 4,5 tys obrotów jest niezly :shock: Pozatym auto ładnie idzie juz od 2tys obr.
Marcos pisze:jak go na dole usztywniliście, ob lata tam jak chce
jak lata to przykręćObrazek

pozdroo

: 2007-04-18 22:41
autor: Bartekk
cienki widzę że zbroisz autko przed podróża ze mną..... 8)

pozdrawiam

: 2007-04-19 00:36
autor: Marcos
ok w tym miejscu to tez mam przykręcony 8) , chodzi mi o stożek, o koniec dolotu..

: 2007-04-19 08:24
autor: Drzymek
Panowie, pamiętajcie że silnik wibruje, jak gwałtownie puścicie sprzęgło to silnik nawet o parę cm potrafi się bujnąć na poduszkach. Więc nie wiem czy dobrym pomysłem jest unieruchamianie stożka. No chyba że do samego silnika...

Cienki na pewno najbliższe kilometry zrobi z otwartą szybą słuchając silnika, a nie muzyki.
Prawda Cienki :?: :wink:

: 2007-04-19 10:18
autor: Piotrek (cien)
Tak jak pisał Drzymek, silnik wibruje. Na seryjnym dolocie są gumy amortyzujące, a tutaj?? Stożek musi sie niestety ruszać.

Dziś (mam nadzieje) odbiorę auto z nowymi barankami, to już napewno szyba bedzie w dole :)

: 2007-04-21 20:34
autor: pablos11
Powtarzam pytanko bo nie otrzymałem odpowiedzi..to kolanko ma 90stopni?

: 2007-04-21 21:01
autor: Roswell
A tak na marginesie czy ktokolwiek z was planuje zrobić pomiary z seryjnym dolotem i ze stożkiem na hamowni żeby się przekonać czy rzeczywiście coś daja na plus?