GT1 One Quarter Mile - Projekt Lukask'a
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Witam .
Pozdrowienia z frontu budowa kolejnego etapu modyfikacji w 50% ukończona.F2 Lukasa otrzyma nową turbawkę Gt 22 kolektor i część orurowania.Dalsze etapy to elektronika ale to już Look opisze.
Wklejam świeże foto dziś poszły ostatnie spawy na kolektor.
Pozdrowienia z frontu budowa kolejnego etapu modyfikacji w 50% ukończona.F2 Lukasa otrzyma nową turbawkę Gt 22 kolektor i część orurowania.Dalsze etapy to elektronika ale to już Look opisze.
Wklejam świeże foto dziś poszły ostatnie spawy na kolektor.
Ostatnio zmieniony 2007-07-05 23:59 przez KALI, łącznie zmieniany 1 raz.
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Flyke
- Posty: 712
- Rejestracja: 2006-10-18 22:00
- Galeria: viewtopic.php?t=10424
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
2 sprzęgła miesięcznie
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
No podziwiam panowie waszą prace tylko ciekawy jestem ile ten silnik wytrzyma jeszcze .]
Ciekawi mnie tylko czy aby spaliny nie będą się "zderzać" ze sobą .
Kolektor dolotowy sami będziecie robić czy będzie swap od jakiegos innego autka
pozdro
Ciekawi mnie tylko czy aby spaliny nie będą się "zderzać" ze sobą .
Kolektor dolotowy sami będziecie robić czy będzie swap od jakiegos innego autka
pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Wszystko fajnie, ale ja jak zwykle mam jakieś "ale" którego absolutnie proszę nie brać złośliwie.
1. Czy średnica rur kolektora wydechowego nie jest za duża?
Przecież będzie mniejsze ciśnienie spalin, a co za tym idzie mniejsza energia do napędzania jakże dużej turbiny.
2. Czy nasz silnik (4cylindry i maxymalne obroty 6000) jest w stanie efektywnie napędzić tą turbinę?
Czy to nie będzie tak że turbo dopiero zacznie pompować od 4000obr a silnik będzie już zdychać przy 5500?
3. Wypuszczając turbinę ponad maskę bierzemy chłodne powietrze. Fajnie. Ale trzeba ciąć dziurę w masce i trzeba też pamiętać o tym że musi być zainstalowany filtr powietrza najlepiej trochę dalej od turbiny żeby się nie spalił albo co... Jak to zamierzacie zrobić, bo chyba nie będzie turba i filtra ponad maską?
4. Kolektory są nie równej długości (zaleca się żeby wszystkie rury były takiej samej długości) mają ostre kąty skrętu i połączone są w taki sposób że "napierają" na siebie, a w dodatku mają jeszcze iść do góry. Gazy nie są przyspieszane ale wzajemnie w siebie uderzają.
To chyba wszystkie moje wątpliwości. Proszę o nie złośliwość z Waszej strony, bo piszę z szacunkiem i bez podtekstów. Oceniam i dyskutuję tylko na temat Waszej roboty. Moim zdaniem zrobiliście krok wstecz w porównaniu do poprzedniej roboty. F2 jest za małym silnikiem do takiego turbo i kolektorów o takiej średnicy. Do tego by się idealnie nadawał R6 z Toyki supry.
No i żywotność silnika drastycznie się skraca, ale to nie jest wada bo trzeba się z tym liczyć przy przeróbkach.
1. Czy średnica rur kolektora wydechowego nie jest za duża?
Przecież będzie mniejsze ciśnienie spalin, a co za tym idzie mniejsza energia do napędzania jakże dużej turbiny.
2. Czy nasz silnik (4cylindry i maxymalne obroty 6000) jest w stanie efektywnie napędzić tą turbinę?
Czy to nie będzie tak że turbo dopiero zacznie pompować od 4000obr a silnik będzie już zdychać przy 5500?
3. Wypuszczając turbinę ponad maskę bierzemy chłodne powietrze. Fajnie. Ale trzeba ciąć dziurę w masce i trzeba też pamiętać o tym że musi być zainstalowany filtr powietrza najlepiej trochę dalej od turbiny żeby się nie spalił albo co... Jak to zamierzacie zrobić, bo chyba nie będzie turba i filtra ponad maską?
4. Kolektory są nie równej długości (zaleca się żeby wszystkie rury były takiej samej długości) mają ostre kąty skrętu i połączone są w taki sposób że "napierają" na siebie, a w dodatku mają jeszcze iść do góry. Gazy nie są przyspieszane ale wzajemnie w siebie uderzają.
To chyba wszystkie moje wątpliwości. Proszę o nie złośliwość z Waszej strony, bo piszę z szacunkiem i bez podtekstów. Oceniam i dyskutuję tylko na temat Waszej roboty. Moim zdaniem zrobiliście krok wstecz w porównaniu do poprzedniej roboty. F2 jest za małym silnikiem do takiego turbo i kolektorów o takiej średnicy. Do tego by się idealnie nadawał R6 z Toyki supry.
No i żywotność silnika drastycznie się skraca, ale to nie jest wada bo trzeba się z tym liczyć przy przeróbkach.
BEAUTY...POWER...SOUL...
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Myśle podobnie jak ty ale poczekajmy az chlopaki zajadą na hamownie to się okarze .Drzymek pisze:. Moim zdaniem zrobiliście krok wstecz w porównaniu do poprzedniej roboty
pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Drzymek pisze:Wszystko fajnie, ale ja jak zwykle mam jakieś "ale" którego absolutnie proszę nie brać złośliwie.
1. Czy średnica rur kolektora wydechowego nie jest za duża?
Przecież będzie mniejsze ciśnienie spalin, a co za tym idzie mniejsza energia do napędzania jakże dużej turbiny.
2. Czy nasz silnik (4cylindry i maxymalne obroty 6000) jest w stanie efektywnie napędzić tą turbinę?
Czy to nie będzie tak że turbo dopiero zacznie pompować od 4000obr a silnik będzie już zdychać przy 5500?
3. Wypuszczając turbinę ponad maskę bierzemy chłodne powietrze. Fajnie. Ale trzeba ciąć dziurę w masce i trzeba też pamiętać o tym że musi być zainstalowany filtr powietrza najlepiej trochę dalej od turbiny żeby się nie spalił albo co... Jak to zamierzacie zrobić, bo chyba nie będzie turba i filtra ponad maską?
4. Kolektory są nie równej długości (zaleca się żeby wszystkie rury były takiej samej długości) mają ostre kąty skrętu i połączone są w taki sposób że "napierają" na siebie, a w dodatku mają jeszcze iść do góry. Gazy nie są przyspieszane ale wzajemnie w siebie uderzają.
To chyba wszystkie moje wątpliwości. Proszę o nie złośliwość z Waszej strony, bo piszę z szacunkiem i bez podtekstów. Oceniam i dyskutuję tylko na temat Waszej roboty. Moim zdaniem zrobiliście krok wstecz w porównaniu do poprzedniej roboty. F2 jest za małym silnikiem do takiego turbo i kolektorów o takiej średnicy. Do tego by się idealnie nadawał R6 z Toyki supry.
No i żywotność silnika drastycznie się skraca, ale to nie jest wada bo trzeba się z tym liczyć przy przeróbkach.
To jest krok do przodu Drzymku, wszystko w tym etapie jest liczone. Poczynając od średnicy rurek wylotowych aż po dobieranie turbiny. Ta turbina przy naszym silniku swoją maxymalną wydajność osiąga przy 3000 obr i utrzymuje się w tym zakresie do 5700 obr. I już przy 0,7 bara dostarcza więcej powietrza do silnika niż seryjna przy 1,3 bara.Uwierz, że w tym projekcie nic nie jest nieprzemyślaną decyzją co już raz udowodniłem Kwestia dolotu do turbiny też jest dokładnie przemyślana i mimo tego że jest w górę dzięki owinięciu kolektora taśmą termoizolacyjną wykorzystamy maxymalnie energię spalin.W kolektorze nigdzie nie ma ostrych kątów są ładnie wyprofilowane kolanka, dzięki temu że spaliny napierają na siebie .............. starczy tego sprzedawania wiedzy
- Koszyk
- Posty: 382
- Rejestracja: 2005-12-12 23:00
- Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
- Galeria: viewtopic.php?t=9264
- Lokalizacja: Gryfino
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz