Strona 10 z 14

Re: BRAK ISKRY

: 2010-11-04 20:58
autor: roman197002
po lewej stronie przy nadkolu

Re: BRAK ISKRY

: 2010-11-17 09:28
autor: mbk3
witam
w moim przypadku iskra jest ale slaba a po dodaniu gazu zanika na 1 i 2 cyl
Wczesniej mialem niby uszkodzony modul bo iskry nie bylo wcale kupilem wiec uzywany aparat na allegro
teraz tak smiesznie chodzi wolne obroty sa ale przy dodaniu gazu zanika iskra mozna wkrecic go do np 6 tys ale tylko delikatnie dodajac gazu

Re: BRAK ISKRY

: 2010-11-17 14:38
autor: bany0072
Na bank wszystko dobrze złożyłeś?? Ile zapłaciłeś za używany aparat?? Wiesz że niektóre z aparatów miały tak jakby wadę fabryczną, więc jeśli kupiłeś aparat tego samego typu bez usuniętej wady dalej jesteś w lesie. Przydałoby się więcej info o problemie.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-11-17 15:10
autor: Sam
no cóż ja miałem podobnie jak była kończąca się cewka - poza tym najlepiej zrób sobie zewnętrzny moduł - składa się oz kilku elementów instrukcja jest gdzieś na forum możliwe że w tym wątku - albo przynajmniej jest tu gdzieś link do niej - koszt 15 -20 zł a działa i można zrobić samemu bez wielkich uzdolnień elektronicznych ja od roku na takiej konstrukcji jeżdżę i mam spokój. pozdro

Re: BRAK ISKRY

: 2010-11-17 17:27
autor: bany0072
Chyba nawet gdzieś mam taki zewnętrzny moduł, już zlutowany, albo elementy do jego budowy.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-21 11:54
autor: Gaban
Witajcie

W piatek przyjechalem probasem pod dom. zgasilem, poszedlem, rano w sobote amba. Rozrusznik kreci, paliwo jest a z iskra cuda. Wczoraj sprawdzalem i balagan. Jedna swieca - jest iskra, druga swieca iskra slabiutka ale jest, no to przekladka do fajki w ktorej byla dobra iskra - iskierka slabiutka. Pomyslalem ze swiece. Kupilem nowki z NGK i mnie podkusilo zeby przed wkreceniem sprawdzic jak powinna iskierka wygladac wlasciwa ( bo doswiadczenie z samochodami mam kiepskie ) Kolega zakrecil.... Iskry ni ma w ogole... Sprawdzilismy na innej ( stara, nowa ) nie ma na zadnej. I znow balagan w glowie, Po przeczytaniu tego watku to moze byc wszystko, lece od najtanszych rzeczy. Dzis beda nowe palec i kopulka, popsikalem ta szeroka wtyczke wd40 ( o ile dobrze zrozumialem to jak na niej cos nie styka to sa cuda ) , gniazdo tez, Jak nie pomoze to tomdg pozyczy mi modul zewnetrzny i sprawdzimy. pozniej cewka jak cos. I oby to bylo ktores z tych rzeczy bo pomysly mi sie skonczyly. Dam znak jak cos sie wyjasni ( lub nie ). Cos mi w glowie mowi ze to nie modul, bo nie przerywal mi nigdy, nie gasl ot tak. Po prostu pewnego ranka nie odpalil. Ale doswiadczenia prawie nie mam wiec istnieje bardzo duza szansa ze jestem w bledzie.


Sprawdzil bym jeszcze kabelki od czujnika polozenia walu czy tam nie mam jakiejs przerwy bo nie bardzo im ufam, tylko ni cholery nie wiem gdzie jest drugi koniec :D

Pozdrawiam

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-21 17:32
autor: matix84
Jeżeli na niektórych świecach pojawia Ci się iskra to zacząłbym od wyczyszczenia styków w kopułce i palcu np. papierem ściernym.
Sprawdź błędy jakie wyrzuca Ci komputer - w ten sposób zobaczysz czy czujnik położenia wału jest ok. W probe V6 z 94 roku są dwa takie czujniki. Gdy uszkodzony będzie ten zewnętrzny to silnik będzie chodził - sprawdzone doświadczalnie. W przypadku uszkodzenia tego w aparacie nie wiem. Możesz również zmierzyć rezystancję cewki. W tym temacie jest opisane jak to zrobić. W jakim stanie masz przewody WN?

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-21 17:40
autor: Gaban
Troche inaczej. Iskra byla na wszystkich tylko z kazda swieca slabla az do zanikniecia. zle zinterpretowalem i stwierdzilem ze mi swiece padaja, bo nie sprawdzalem swiecy ktora swiecila wczesniej tylko kolejna i kolejna. Tak czy siak nowe swiece nie zaszkodza. Kopulke z palcem wlasnie odebralem. Rano zaloze i jak nie bedzie banglac to pomierze piny na wtyczce ( znalazlem opis MiH'a ) i moze sie czegos dowiem.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-23 22:46
autor: tom87dg
Gaban to staly problem w probe, juz gadalismy o tym przez tel na 99% czujnik halla ci padl bo iskra glupieje a 1 % to obstawiam ze to imo padlo, mam modul zewnetrzny co zastepuje czujnik hall mi pomoglo i auto lazilo po wielu miechanikak i nim nie wiedzial co z nim jest po podlaczeniu auto odpalilo wiec moze u ciebie tez da to efekt, jezeli chcesz ten modul to wal smialodo mnie jezeli odpali to daj do przerobienia aparat zaplonowy na allegro jest koles co tym sie zajmuje tu masz linka do 1) http://allegro.pl/modul-j885-probe-mazd ... 88151.html a tu do 2) http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-kl01 ... 96442.html ale chyba lepiej jak kupisz sprawny caly aparat od kogos z forum pozdro.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-24 00:55
autor: wujeksex
tom87dg pisze:na 99% czujnik halla ci padl bo iskra glupieje
Zakład o skrzynkę browara, że nie :wink: :?:
Jak padnie czujnik halla, to na amen. Iskra nie słabnie, tylko po prostu jej nie ma wcale.
tom87dg pisze:mam modul zewnetrzny co zastepuje czujnik hall
Moduł zewnętrzny zastępuje moduł zapłonowy. Moduł zapłonowy to nic innego jak tranzystor, który przerywa obwód zasilania cewki, która wytwarza wtedy na uzwojeniu wtórnym wysokie napięcie, które idzie przez rozdzielacz (paluch i styki w kopułce) na świece.
Moduł sterowany jest właśnie czujnikiem Halla. Jak padnie czujnik, to wymiana modułu, cewki, czy też rozdzielacza nic nie da.
W skrócie nie da się zastąpić niczym czujników.

Gaban wymień najpierw kopułkę i paluch, bo koszt najmniejszy. Jak dalej będzie to samo, to sprawdź czujniki tak jak opisał to MiH.
Jak czujniki są ok, to na 90% cewka.
tom87dg pisze: jezeli chcesz ten modul to wal smialodo mnie jezeli odpali to daj do przerobienia aparat zaplonowy na allegro jest koles co tym sie zajmuje tu masz linka do 1) http://allegro.pl/modul-j885-probe-mazd ... 88151.html a tu do 2) http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-kl01 ... 96442.html ale chyba lepiej jak kupisz sprawny caly aparat od kogos z forum pozdro.
Zewnętrzny moduł zapłonowy zmontujesz sobie sam, bo jest prosty jak budowa cepa, a koszt około 30zł.
Aparatu nie radzę kupować, bo S1 są źle zaprojektowane i będą się psuć. Rozwiązanie jest jedno - moduł zewnętrzny.
Mogę się założyć, że moduł na tranzystorze BU941ZP jest niezniszczalny, o ile nie będzie pracował na zwarciu, będzie miał odpowiednio duży i wydajny radiator, oraz nikt nie będzie sprawdzał jego wytrzymałości na uszkodzenia mechaniczne :wink:

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-24 17:00
autor: Basf_Wrocław
Wujeksex dobrze pisze. Słaba iskra = zużyte kable zapłonowe, świece, kopułka, palec, cewka. Jak się dławi przy szybkim wciskaniu gazu to na pierwszy rzut sprawdzamy ustawienie zapłonu, a potem cewkę. Przy braku iskry sprawdzamy immo, czujnik położenia wału, moduł, cewkę itd.

Zapomniałem dodać, że aparat S1 owszem miał wadę fabryczną ale była akcja naprawcza i moduły były wymieniane. Ja dalej jeżdżę na module fabrycznym.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-24 17:45
autor: wujeksex
Ja tez jeżdżę na module fabrycznym, ale mam aparat S7. Cewka i moduł jest na zewnątrz.
W poprzednim Probasie był S1 i moduł się spalił. Założyłem zewnętrzny i Probas jeździł.
Teraz na tym module jeździ Agusia.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-24 22:22
autor: Gaban
Nie bardzo mialem czas zebys sie zabrac za testy wg MiH'a ( autko na dworze i praca od rana do wieczora ) wiec pomiary bede robil jutro. Kopulke wymienilem, palucha mi dali nie pasujacego wiec na razie wyczyscilem starego. Oby cewka, oby cewka :D

Znalazlem w uk sklep ktory sprzedaje moduly nowe ( ponizej link ), jesli okaze sie ze to jednak modul kupic nowy i miec spokoj na 10 lat czy zewnetrzny ?

Aaa zajrzalem do tego miejsca gdzie niby powinien byc immo. Nie przyuwazylem go ( mam niby jakis pilot, ktory nie dzialal od poczatku ), ale rzeznie tam mam taka ze strach paluchy wsadzic, przekazniki wisza na drutach, poskrecane kable... Do konca zycia bede robil z tym porzadek.

A to link do tych modulow: http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... cts_id=137

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-25 14:49
autor: tom87dg
pewnie macie racje, ja doradzalem z wlasnego poswiadczenia z probe, iskra byla (bardzo slaba) paliwo dochodzilo a auto nie chcialo w ogole odpalic, na poczatku mechanik zmienial kopulke , paluch, swiece i kable nie dawalo to efektu rozrusznik krecilo jak oszalaly a auto nie odpalalo, kupilem caly aparat zaplonowy od jakiegos kolesia z czestochowy i auto odpalio bez najmniejszego problemu, mechanik jedynie ustawil kat wyprzedzenia zaplonu i auto sprawuje sie bardzo dobrze, nie znam dokladnie budowy ani parametrow jakie sa w aparacie zaplonowym mozliwe ze u mnie wadliwa byla inna czesc w aparacie, wazne ze auto teraz jezdzi ale podkresle jeszcze raz u mnie byla iskra ale bardzo slaba tak jak u kolegi Gaban.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-25 19:03
autor: wujeksex
Jak były zmienione świece, kable, kopułka i paluch, a iskra nadal słaba to cewka.
Wystarczyło wymienić cewkę.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-25 20:38
autor: Basf_Wrocław
Gaban za 500zł to Ci każdy elektronik na świecie zlutuje nowy układ i umieści go w płytce. Proponuję nie wymyślać.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-26 12:13
autor: Gaban
Sprawdzilem to co umialem:
1. Napiecia na obu pinach sa ( ciut powyzej 12V )
2. Masy wszystkie sa
3 Cewka na uzwojeniu wtornym ma 9,2 k

Wedlug tego co wyczytalem na forum to cewka powinna miec w granicach 15-16k.

Wyglada na to ze czeka mnie zakup nowej cewki. Mam nadzieje ze poradze sobie z wymiana. Niby wiem gdzie ona jest, ale jak ja wyjac to juz inna sprawa. Pokombinuje i zobacze.

Jakby mi ktos rok temu powiedzial ze bede dlubal przy samochodzie to zabilbym Go smiechem :D :D

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-26 12:43
autor: matix84
W takim wypadku na bank cewka jest do wymiany, wymiana jest dosyć prosta więc nie powinieneś mieć z nią problemów. Żeby wyjąć cewkę musisz zdjąć kopułkę, palec, moduł zapłonowy i pod nim jest cewka. Z tego co pamiętam to jak się uprzesz to bez wyjmowania aparatu zapłonowego wyjmiesz ją. Na nowej cewce sprawdź przed włożeniem czy miernik wykryje rezystor o którym pisał Sam w tym temacie. Jak nie będzie go to będziesz musiał go przylutować bo inaczej autko nie odpali.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-27 18:43
autor: Gaban
Jutro rano bedzie cewka. Mam tylko prosbe ogromna. Nie chce sobie przez przypadek przestawic aparatu a nie bardzo kurcze wiem jak sie do tej cewki dostac. Podpowie mi ktos metoda "dla kompletnego idioty" ?

Do tego momentu dochodze dalej nie wiem co:

1. odpinam obie wtyczki z kabelkami
2. Odkrecam 3 sruby mocujace kopulke
3. Zdejmuje kopulke
4. Wyciagam palec ( u mnie po prostu jest wcisniety na ten trojkat )

I dalej widze 2 srubki wewnatrz, ustawione po obu stronach srodka palca idealnie tworzac poziom. Pomijam fakt ze sa zrobione z jakiegos miekkiego stopu i nie wiem czy sie nie rozwala przy rozkrecaniu.

Wiem, ze wielu z Was powie: Jak nie wiesz to zostaw, a drudzy usmiechna sie pod nosem czytajac. Ale nie wstydze sie powiedziec ze czegos nie wiem, a uparlem sie i chce to zrobic sam. ( przynajmniej jak cos spieprze to bede wiedzial gdzie cos np urwalem )

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-27 18:57
autor: wujeksex
Załatw sobie duży płaski śrubokręt w dobrym stanie, czyli nie zjechany.
Odkręć śrubki mocujące moduł (takie w miarę małe na "krzyżaka") powinny pójść lekko.
Jak zdejmiesz moduł zobaczysz dwie duże śruby na śrubokręt krzyżak, ale odkręcaj je tym porządnym płaskim śrubokrętem. Trzymają bardzo mocno.
Pod metalową blaszką, która była przykręcona tymi większymi śrubkami jest cewka. Cewkę po prostu wyciągasz i wkładasz nową.
Później wszystko składasz, tak jak było na początku.
Gaban pisze:Nie chce sobie przez przypadek przestawic aparatu
Jak nie wykręcałeś aparatu, ani nie luzowałeś śrub mocujących go do głowicy, to nie przestawisz.
Po wymianie cewki i tak warto jechać na sprawdzenie kąta zapłonu, ale jeździć będziesz mógł.

Jakby coś nie chciało się wyjąć/zdemontować pstryknij fotkę i wrzuć tutaj, to dam Ci dalsze wskazówki, bo może o czymś zapomniałem.
Niczego nie ciągnij na siłę, bo poza śrubami wszystko powinno dać się delikatnie zdemontować.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-27 19:05
autor: Gaban
Serdeczne dzieki :)

Mam przeczucie ze jak sie zjawie na zlocie to bede musial wypozyczyc przyczepke na browary bo do bagaznika tyle nie wejdzie :)

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-27 20:11
autor: Basf_Wrocław
Jeszcze musisz odkręcić element, na którym mocowany jest palec.

EDIT: Zaraz Ci zrobie fotorelację, jak wymienić cewkę. Mam w domu tylko aparat KF34, ale w Twoim będzie identycznie. Tylko elementy będą ciut inaczej wyglądać ;)

Fotorelacja rozbebeszenia aparatu KF34, foto by Malamii2. Wszystkie czerwone "kółka" wykonane własnoręcznie by BASF to śrubki (poza palcem), które należy odkręcić odpowiednim śrubokrętem. Śrubokręt musi wchodzić na sztywno w śrubkę. Jak się ślizga nie próbujemy na siłę tylko zmieniamy narzędzie ;)
Na zdjęciu 7 może nie widać, trzeba poza odkręceniem 3 śrubek odłączyć kabelek od cewki ;)

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-28 16:09
autor: Gaban
-- oryginalny post 2010-12-27 20:16 --

Slow mi brakuje chlopaki :) Serdecznie, serdecznie dziekuje. Rzeczywiscie ciut inaczej, ale mam teraz obraz co jak i ktoredy. Basf dziekuje Ci bardzo za czas poswiecony na zrobienie fotek. Mozna ciągnać dwie przyczepki z piwami za probem ? :D

-- dodano 2010-12-28 16:09 --

Podczas odbioru okazalo sie ze to zupelnie inne cewki :? Ehhh, poczytalem troche i gdzies w tym temacie Sam bodajze proponowal jako zamiennik cewke Magneti Marelli BAEQ032. Zamowilem w Intercarsie i jutro do odbioru. Gdyby ktos ewentualnie kiedys potrzebowal to cena na dzis 102 zl.

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-30 23:19
autor: Sam
http://www.wegasklep.net/product.php?pr ... t=0&page=1 w sumie tu masz taniej :P ale o tym też gdzieś pisałem taniej nie udało mi się nigdzie znaleźć;p ja kupiłem u nich tylko inny model pozdro

Re: BRAK ISKRY

: 2010-12-31 19:27
autor: Gaban
W intercarsie cewka ktora miala zostac do mnie wyslana zaginela w tajemniczych okolicznosciach :/ Wszedzie gdzie dzwonilem mowia ze ta magneti marelli bedzie dostepna moze w polowie stycznia. Jestem teraz w UK wiec jak wytrzezwieje po sylwestrowych baletach kupie tutaj. Probinki sa tu bardzo popularne wiec moze tym razem sie uda.