Kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Byłoby fajnie jakby ktoś zhamował - prawda prawda.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Bogus
Posty: 60
Rejestracja: 2006-12-30 18:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stany

Post autor: Bogus »

Wyrownanie cisnien? Oczym mowa, moze w standardowym kolektorze to ma znaczenie zeby silnik mial optymalne spalanie itd ale jak tuninguje sie silnik to chodzi zeby nie bylo oporow i spaliny wydostawaly sie jak najpredzej, dla tego stosuje sie oddzelne rurki. A czy jedna jest o 3 cm krudsza czy dluzsza to niema wiekszego znaczenia i tak zchodza sie razem. Poza tym czy wy nie wiecie ze w stanach sie nic nie produkuje?
Wysztko sciagane jest ze chin, taiwanu, hongongu indonezji, malezji, indii, pilipin i innych egzotycznych krajow gdzie tania sila robocza napedza mechanizm jakim sa Stany Zjednoczone. tak wiec jak ktos myslal nad tym kolektorem to napewno nie amerykanie, ci sie zastanawiaja ile jest 2 podzielic przez 0 nie mowiec o ulamkach itp
Firma ktora produkuje te tlumiki to nie jakas pipidowa w chinach, to potezna fabryka z nowoczesnymi maszynami CNC i produkty spelniajace standary ISO Bo inaczej nie trafily by na rynek usa.
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

No akurat cisnienie ma najwieksze znaczenie bo jest to silnik wolnossacy ;]
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Bogus pisze:Wyrownanie cisnien? Oczym mowa...
Widzisz Bogus tak jak zaznaczyl Misiek , ma to wielkie znaczenie. To ze kolektory sá z Chin to normalka , co wcale nie musi znaczyc ze sá do bani. Wiem ze Tobie zalezy na znalezieniu kupców itd, ale ja zanim cos kupie i zmienie w aucie , musze sie przekonac i zapytac o wszystko.

Nie obrazaj sie , zapytalem poprostu juz o same czysto techniczne sprawy wykorzystujác ten temat , bo jest to dla mnie ciekawe. Te kolektory jak zresztá i inne na ebay-u troche sie klócá z moim wyobrazeniem prawidlowego tuningu wydechu, wiec chcialbym poznac zdanie innych , byc moze ja sie myle.

Z drugiej strony zdaje sobie sprawe ze w tej cenie cudu nie kupimy i trzeba sie pogodzic z myslá o pólsrodku , pewnie jakiejs tam poprawie wylotu spalin , bo to jest pewne po standardowwych kolektorach nic nie moze byc gorsze ( pomijam sprawe materialu)

Chacialbym jednak uzyskac konkretná odpowiedz od kogos kto sie w tym orientuje , co w wyrównaniem cisnien , na ile jest to wazne w samych kolektorach ?? Byc moze jest to wazne dopiero w pewnej odleglosci od wyjscia spalin z cylindrów i na tej krótkiej odleglosci kolektorów nie ma to znaczenia. Tylko nie piszcie bzdetów ze sie czepiam itp. tu chodzi o czysto techniczne zapytanie.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Może zadaj to pytanie Andrzejowi Goduli? http://www.godula.cc.pl

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

RX pisze:Witam,

Może zadaj to pytanie Andrzejowi Goduli? http://www.godula.cc.pl

Pzdr.

Dzieki RX , bardzo fajna strona. MOze najpierw poczytam to co juz jest , a jak nie znajde odpowiedzi to wysle pytanie bezposrednio o kolektory.


EDIT:
Mysle ze znajde na tej stronie odpowiedzi , juz na sam poczátek spójrzcie tylko na ten przykladowy kolektor ze strony Goduli :wink:
Obrazek


Krótki cytat w wypowiedzi Goduli , odnosnie kolektorów wydechowych :

" Zasady są względnie proste: im bliżej głowicy tym większy wpływ elementu na parametry silnika. Dlatego też najważniejszym elementem tego układu jest kolektor wydechowy, czyli jego kształt, średnica i długość."

to chyba wystarczy odnosnie sztabu ludzi z ebay-a z certyfikatami ISO :wink:

PZdr.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

A co z renomowanymi OBX, które podobno są wyśmienite??
Obrazek

CENA: 300$ na eBay
Ostatnio zmieniony 2007-02-21 16:38 przez Kędziorek, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Kędziorek pisze:A co z renomowanymi OBX, które podobno są wyśmienite??
[img]
http://www.fuzionetics.com/ebay/new/H10065S_4.jpg[/img]

CENA: 300$ na eBay
Lukasz cos twój link nie dziala, ale z tymi renomowanymi , to jeszcze dodam ProbeAddiction, 320$ za komplet.

Moge dodac tylko jedno , po 3 latach mieszkania w UK, przekonalem sie o jednym , rzeczy wykonane na Zachodzie czy w US nie koniecznie muszá byc cudowne z racji kraju pochodzenia :wink:
Mysle ze w przypadku produktów masowych liczy sie przede wszystkim komercja. :cry:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Poprawiłem, gdzieś się spacja zawieruszyła.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ten kolektor OBX wygląda tak jak ten od Bogusa...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Drzymek pisze:Ten kolektor OBX wygląda tak jak ten od Bogusa...
No właśnie o to chodzi, niby OBX (i te z Probe Addiction) takie dobre, a przecież są tak samo wyprofilowane jak te za 99$ Z eBay.

Co w tym jest??
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Kędziorek pisze: No właśnie o to chodzi, niby OBX (i te z Probe Addiction) takie dobre, a przecież są tak samo wyprofilowane jak te za 99$ Z eBay.

Co w tym jest??

Manufactured by OBX - to w tym jest...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

ta ciekawe które się szybciej przepalają ;)
Awatar użytkownika
Bogus
Posty: 60
Rejestracja: 2006-12-30 18:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stany

Post autor: Bogus »

dzis wymierzylem dlugosci rurek, roznica 1/2 cala mniej wiecej czyli 1,2 cm to duzo? :shock: Tak te OBX sa identyczne, pewnie robione w tej samej fabryce,
prosze jak wyglada fabryka ukladow wydechowych w chinach, zebym nie byl goloslowny http://www.motorbacs.com/en-r&d.asp#
Ostatnio zmieniony 2007-02-23 03:12 przez Bogus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Bogus pisze:dzis wymierzylem dlugosci rurek, ruznica 1/2 cala mniej wiecej czyli 1,2 cm to duzo? :shock: l

Dla Murarza pewnie nie , dla takiej Fabryki pewnie tak (patrzac chociazby na maszyny jakich uzywajá)

Dodac mozna na jakiej odleglosci jest róznica 1/2 cala i jaki to stanowi procent.
Jedno jest pewne, póki co stracilem zaufanie do takich kolektorów. Chyba ze Ktos sensownie podwazy teorié równej dlugosci rur.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Bogus
Posty: 60
Rejestracja: 2006-12-30 18:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stany

Post autor: Bogus »

1/2 cala to tyle co paznokec jak dla ciebie to duzo zeby utrzymac rowne cisnienie w cylindrach to jakas anomalia jak dlamnie, nie ma sesu dalej o tym mowic,
nikogo nie namawiam, ten co mam juz jest sprzedany wiec niedlugo bedzie w polsce to moze cos wiecej bedziecie wiedzec na jego temat
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Bogus pisze:1/2 cala to tyle co paznokec jak dla ciebie to duzo zeby utrzymac rowne cisnienie w cylindrach to jakas anomalia jak dlamnie, nie ma sesu dalej o tym mowic,
nikogo nie namawiam, ten co mam juz jest sprzedany wiec niedlugo bedzie w polsce to moze cos wiecej bedziecie wiedzec na jego temat
Kupił go ktoś z forum?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Bogus mi nie chodzi o Twojá sprzedaz , bo mnie to w tej chwili ona gila, ja zadalem pytanie dotyczáce kolektorów , podkresle jeszcze raz techniczne , co by nowego tematu nie zakladac.

Nie interesuje mnie rozmowa o paznokciach , a jedynie sensowne wyjasnienie co i jak wplywa na prace kolektorów. Jesli nie znasz zasady ich budowania , to nie musisz odpowiadac.
Jestem wlasnie przed przeróbká wydechu i mysle ze nie zaszkodziloby dowiedziec sie moze jakichs szczegulów przed rozpoczeciem pracy.

A co do kolektorów z ebaya , zamówilo je u Ciebie kilka osób wiec byc moze któras z nich zhamuje auto przed i po i dowiemy sie jak to z nimi jest.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Obrazek

Na tym zdjęciu też nie są równe wyloty, chociażby 1 i 2 od prawej, gołym okiem widać, że jest różnica, minimalna ale jest.
Ostatnio zmieniony 2007-02-23 10:51 przez Kędziorek, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ważniejsze od zrównania ciśnień w rurach, jest połączenie ich pod odpowiednim kątem...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Kędziorek pisze:Obrazek

Na tym zdjęciu też nie są równe wyloty, chociażby 1 i 2 od prawej, gołym okiem widać, że jest różnica, minimalna ale jest.
Oj Lukasz , nie upieram sie ze muszá byc co do milimetra , ja mam nadzieje dowiedziec sie czegos konkretnego na temat ich budowania, chociazby tak jak napisal Drzymek o kátach.

Nie bawi mnie gadanie o paznokciach , bialych tarczach czy skrzydlach na bagazniku, chcialbym zeby w dziale tuning , byly poruszane równiez jakies konkretne sprawy zmian z wyjasnieniem dlaczego tak nie inaczej. Zdaje sobie sprawe ze 90% z Nas nie ma pojecia o mechanice , ale zawsze mozna cos ciekawego wyszukac i wyszperac w necie.
Nie chce robic smietnika z tego tematu i sie o nic wyklucac , chcialbym sie poprostu czegos dowiedziec. :evil:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Ja również chciałbym się dowiedzieć jakiś konkretów, bo zastanowiła mnie ta dyskusja, a że jestem zielony w tej materii to liczę, że inni coś podpowiedzą.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Bogus
Posty: 60
Rejestracja: 2006-12-30 18:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stany

Post autor: Bogus »

MYK pisze:Oj Lukasz , nie upieram sie ze muszá byc co do milimetra
Juz sie gubisz albo cie obchdzi ten paznokec albo nie, mnie tez gila czy sprzedam cos czy nie. Jakbym mial z tego zyc to bym zeby zjadl.
Nie robie tego dla zarobku! jak juz wspominalem na forum.
A wyjasnienie odnosnie kolektorow juz padlo w tym temacie ale do niektorych nie dociera prostota tego zagadnienia, jak potrzeba wyliczen matematycznych to moze wyslac list do Goduli?
Faktem jest ze po samym kolektorze nie mozna spodziewac sie zadych wysokich wzrostow mocy, to jest tylko jeden z elementow tuningu
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

oki sorki , wycialem posta , co by temat z fajneho nie zszedl . na psy :wink:

skupmy sie na mysli przewodniej , jakby co pozostaje PW.

pzdr.
Ostatnio zmieniony 2007-02-23 15:40 przez TYKWA, łącznie zmieniany 2 razy.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Adamkat
Posty: 320
Rejestracja: 2004-03-08 19:52
Samochód: ford probe gt 91
Galeria: viewtopic.php?t=10500
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Adamkat »

Bez klotni prosimy tylko- temat jest ciekawy i chyba wielu osobom by sie przydal
2.2 GT-91r. był
2.0 16v-97r.był
2.2 GT -91r JEST
"Kazda droga prowadzi ku doskonalosci"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”