Strona 2 z 3
: 2004-01-21 00:16
autor: wingerman
z tego co ja sie orientuje to przepustnica steruje potencjometr, pogadaj z Bieniasem on go wlasnie wymienial.
Wiem ze GTurbo mu przyslal ze stanow.
Re: odp
: 2004-01-21 00:22
autor: Raf
JAZDA-SZYBKI PRZEMO pisze:no problem tylko wytlumacz mi w takim razie co otwiera przepustnice reszta bedzie miala radoche
Kierowca, wciskając pedał gazu

odp
: 2004-01-21 11:59
autor: JAZDA-PRZEMO
kolego raf czekam napisz co za urzadzenie zmyslne otwiera i ustawia kat przepustnicy w 2.5 bo wszyscy sa ciekawi no chyba ze nie mozesz tego znalez w serwisowce czekam na odpowiedz
odp
: 2004-01-21 12:04
autor: JAZDA-PRZEMO
kierowca to tez ale widze ze masz pojecie a przy zimnym silnki np. jak faluja obroty to od czego raf napisal-Kierowca, wciskając pedał gazu
dobry jestes!
: 2004-01-21 12:39
autor: Raf
Jedyne elementy otwierające przepustnicę to kierowca (wciskając pedał gazu) i mechanizm tempomatu (gdy jest włączony, ciągnąc za linkę gazu ale tam też nie ma silnika krokowego

)
GDY SILNIK PRACUJE NA WOLNYH OBROTACH PRZEPUSTNICA POZOSTAJE ZAMKNIĘTA I NIC JEJ NIE OTWIERA !!!!!
Raz Ci to tłumaczyłem, jak nie przyswajasz w pierwszym czytaniu to czytaj do skutku ...
http://www.probe.kim.pl/forum/viewtopic ... 0426#10426
P.S.
A śrubkę do regulacji mieszanki też znalazłeś ?

ROFL
odp
: 2004-01-21 13:02
autor: JAZDA-PRZEMO
specjalnie dla ciebie zrobie zdjecie i dam na forum
: 2004-01-21 14:39
autor: Gość
Jesli majac na mysli przepustnice jako calosc (wlacznie z TP i IAC BPA) systemu dopuszczania powietrza do kolektora wlotowego, a tak czesto to okreslaja mechanicy, to Jazda ma racje. Przy zimnym silniku dzieki IAC BPA, dostarczana jest wieksza ilosc powietrza w celu rozgrzania silnika do normalnej temperatury pracy poprzez odwiedni kanal w przepustnicy (jako zestawu).
Natomiast jesli przyjmiemy, ze przepustnica jest sama zapadka, to racje ma Raf, gdyz jest ona regulowana wylacznie za pomoca linki gazu, a sprzezony z nia TP sensor (potencjometr) wysyla info do PCM o jej polozeniu. IAC BPA jest wtedy wylaczony (kanal zamkniety), gdyz dostaje informacje, ze silnik ma odpowiednia temperature i nie wymaga dodatkowej ilosci powietrza.

: 2004-01-21 15:01
autor: Raf
greyg pisze:Jesli majac na mysli przepustnice jako calosc (wlacznie z TP i IAC BPA) systemu dopuszczania powietrza do kolektora wlotowego, a tak czesto to okreslaja mechanicy, to Jazda ma racje. Przy zimnym silniku dzieki IAC BPA, dostarczana jest wieksza ilosc powietrza w celu rozgrzania silnika do normalnej temperatury pracy poprzez odwiedni kanal w przepustnicy (jako zestawu).
Przeczytaj uważnie wypowiedzi, tak twierdzę ja! a jazda znalazł silnik krokowy UCHYLAJĄCY przepustnicę!
Raf pisze:Sprawdziłem, w 2.2L i 2.2L Turbo jest tak jak w 2.5V6 i nie ma silniczka krokowego na przepustnicy.
Gdy zdejmiesz nogę z gazu przepustnica zamyka się całkowicie a powietrze jest dostarczane przez 'IAC/BPA' (Idle Air Control / Bypass Air).
BPA to termozawór otwierający się gdy chłodziwo jest zimne i przymykający gdy silnik jest ciepły, a IAC to solenoid (elektrozawór) pozwalający ECU kontrolować wolne obroty.
BYE
Tak więc w obu przypadkach to ja mam rację

: 2004-01-21 15:06
autor: Gość
: 2004-01-21 15:18
autor: Raf
Niektóre nowe modele nie mają już linki gazu tylko potencjometr w pedale gazu i silnik krokowy sterujący przepustnicą, kierowca sugeruje ile by chciał a ECU daje ile uzna za stosowne

pełne ubezwłasnowolnienie

: 2004-01-21 15:57
autor: JAZDA-PRZEMO
[img]
http://www.probe.kim.pl/upload/files/przemek.bmp
Na zespół sterujšcy przepustnicš składajš się przepustnica z obudowš, napęd przepustnicy G186 z przekładniš oraz czujniki pomiarowe napędu przepustnicy G187 i G188. Położenie pedału przyspiesznika rejestrujš czujniki pedału gazu G79 i G185. Sygnały przekazywane sš do elektronicznej jednostki sterujšcego silnikiem (CPU) rysunek powyżej. Sterownik ustawia położenie przepustnicy poprzez silnik elektryczny G186. Położenie przepustnicy jest cišgle kontrolowane przez sterownik na podstawie sygnałów pomiarowych z czujników położenia przepustnicy G187 i G188. Podwójne czujniki położenia przyspiesznika i przepustnicy zastosowano w celach bezpieczeństwa.
Stosowanie potencjometrów pomiarowych obarczone jest wadš niestacjonarnoci ich wskazań. Wskutek starzenia lub wpływu czynników zewnętrznych (wilgoć, temperatura) wskazania potencjometru mogš się zmieniać względem pierwotnej charakterystyki. Ponadto, całkowite zamknięcie przepustnicy może grozić powstaniem zbyt niskiego cinienia w kolektorze dolotowym. W zwišzku z tym konstrukcję elektronicznie sterowanej przepustnicy wzbogaca się o tzw. zderzaki elementy mechaniczne lub elektryczne pozwalajšce na identyfikację położenia przepustnicy lub zabezpieczajšce przed nieprawidłowym jej położeniem.
MASZ PELNY OPIS KOLEGO RAF A TAK PRZY OKAZIJ TO JAK LUBISZ CIAGNAC ZA SLOWA TO ZNAJDZ MI TO ZE POWIEDZIALEM ZE WIDZIALEM SILNIK KROKOWY PO UCHYLENIU PRZEPUSTNICY A SILNIK KROKOWY JEST W 2.5[/img]
: 2004-01-21 16:16
autor: Raf
Jeśli masz krótką pamięć to przypominam co napisałeś:
JAZDA-SZYBKI PRZEMO pisze:... a co do 2.5 to rozkrecilem przepustnice i musze cie przerayic jest tam silnik krokowy też mysle ze twoja serwisowka jest troche tandetna narka
JAZDA-SZYBKI PRZEMO pisze:kolego raf czekam napisz co za urzadzenie zmyslne otwiera i ustawia kat przepustnicy w 2.5 bo wszyscy sa ciekawi no chyba ze nie mozesz tego znalez w serwisowce czekam na odpowiedz
a napisałeś to
tu i
tu należy domniemać że w kontekście ostatniej mojej wypowiedzi na temat silników krokowych w Probe czyli
tej
Ładny opis nam zamieściłeś tylko wypadało by napisać skąd pochodzi i jakiego auta dotyczy.
No i mógł byś obrazek kompresować przed zamieszczeniem bo 1MB to trochę zbyt wiele...
P.S.
Czekam na fotkę twojego znaleziska... ROFL
: 2004-01-22 12:31
autor: DENAT
Ja to mam tak, silnik zimny cisnienie w pozycji 1mm od góry normal, ale proble zaczyna się gdy silnik się troszeczkę zagrzeje, ciśnienie spada na sam dół normal. Potem to jeszcze gorzej, podczas jazdy ( tak dłużej niż 30 minut) wskazówka ciśnenia oleju jest w połowie od 0 do początku normal. Co mnie martwi to to, że muszę mieć 3 tys obrotów podczas jazdy żeby wskazówka pojawiła się obrębie normal. Olej spieprza gdzieś tak 1L na 1000km, jak tak patrzę w garażu to najwięcej upaćkane po podłodze jest po prawej stronie silnika.
odp
: 2004-01-23 08:49
autor: JAZDA-PRZEMO
moze mi ktos napisac jak mam tu wrzucic zdjecie bo sie motam jesli chodzi o kompa a chce wam pokazac silnik krokowy w 2.5
: 2004-01-23 08:51
autor: Gość
w strefie zrzutu - masz na gorze strony
: 2004-01-23 10:00
autor: MiH
DENAT pisze:Ja to mam tak, silnik zimny cisnienie w pozycji 1mm od góry normal, ale proble zaczyna się gdy silnik się troszeczkę zagrzeje, ciśnienie spada na sam dół normal. Potem to jeszcze gorzej, podczas jazdy ( tak dłużej niż 30 minut) wskazówka ciśnenia oleju jest w połowie od 0 do początku normal. Co mnie martwi to to, że muszę mieć 3 tys obrotów podczas jazdy żeby wskazówka pojawiła się obrębie normal. Olej spieprza gdzieś tak 1L na 1000km, jak tak patrzę w garażu to najwięcej upaćkane po podłodze jest po prawej stronie silnika.
Pozycje wskaźnika ciśnienia oleju są ok. Ciśnienie masz ok. Można by, dla spokoju sumienia, sprawdzić nanometrem.
Co do ubytku oleju to dużo zależy od tego na jakim jeździsz. Wycieki oleju są niebezpieczne, gdyż nigdy nie wiesz kiedy z niewielkiego wycieku zrobi się "dziura" i w kilka minut zatrzesz silnik. Z prawej strony auta (bo tak interpretuje zapis prawej strony silnika masz następujące możliwości:
1. uszczelniacz na wale
2. Uszczelniacze wałków rozrządu
Moja niegdysiejsza przygoda tego typu była spowodowana spaleniam (dosłownie) uszczelniacza na wałku rozrządu. Teraz jak rozkręcałem silnik to się okazało że ten uszczelniacz jest zwęglony!!!!
Radzę Ci:
a. wytrzyj dokładnie silnik, żeby był suchy. WD40 świetnie się sprawdza.
b. Jeśli widzisz że wyciek oleju ma źródło pod obudową paska rozrządu - zdejmuj obudowę i szukaj dalej.
c. aby szybko wiedzieć gdzie jest wyciek zrób sobie kilkuminutową przejażdżkę i daj mu popalić - jeśli leje to na pewno siknie.
d. może się okazać że nie siknie - bo nie leje. Wtedy kolego masz gorszy problem - pierścienie.
Nie ignoruj tematu, bo możesz się obudzić z ręką w nocniku..... albo raczej głęboko w portfelu.
odp
: 2004-02-02 10:27
autor: JAZDA-PRZEMO
wrocilem ze szpitala po zadymie i postaram sie w tym tygodniu wrzucic zdjecie bleade silnika krokowego pozdrawiam --------jak dobrze jest byc wariatem pozdrawiam
Re: odp
: 2004-02-02 13:09
autor: MiH
JAZDA-SZYBKI PRZEMO pisze:wrocilem ze szpitala po zadymie --------jak dobrze jest byc wariatem pozdrawiam
Co oni Ci zrobili?
odp
: 2004-02-06 08:37
autor: JAZDA-PRZEMO
wiesz jak paru burakow wypije po piwie to mysli ze sa krolami i wogole wiec sie ostro pomylili a ja dostalem butelka i mialem wstrzas mozgu ale juz sie odegralem i oddalem tak zycie
: 2004-02-08 00:26
autor: MiH
masz rację! tak trzymaj! Nasępnym razem tylko o kasku nie zapomnij

cisnienie
: 2004-03-30 20:51
autor: ADAM
jestem załamany... olalem sprawe i od paru miesiecy szukam pompy oleju

Re: odp
: 2004-03-30 21:47
autor: Gość
JAZDA-PRZEMO pisze:zycze powodzenia z olejem ciekawe jak by chodzil na 15w40 a zaworki beda graly w 2.2gl albo gt tak jest podane w serwisowce pozdrawiam
czy dobrze rozumiem - czyżby na 15w40 mobil1 mialy grac zawory?
czy w takim razie do 2,2 turbo lepszy mialby byc 0w40 mobil1?
czy po zmianie na 0w40 nie wyplucze nagarów?
używam 15w40 mobil1 i czasem zwlaszcza jak przejade 12-14 tys na zimnym klepią.
: 2004-03-30 21:55
autor: Gacek Wrocław
znowu zapomnialem sie zalogowac :oops:
: 2004-03-30 21:58
autor: MiH
O Bosz.... ZNOWU!!!!!???? NIE!!!!!!
: 2004-03-30 22:00
autor: wingerman
MiH... cut this
