Strona 2 z 5
: 2008-05-15 11:10
autor: rabull
ja mam też takie wysokie w 2.5 przydała by się szóstka, w 2litrówce miałem dużo niższe 100km/h jakieś 2700-2800 rpm
: 2008-05-15 12:14
autor: HellHound
Około 2800rpm powinno być przy 100km/h na piątym biegu
: 2008-05-15 13:08
autor: sebast
Dzięki za informacje - jestem spokojniejszy

Po mieście się rewelacyjnie jeżdzi, ale na trasie denerwują mnie duże obroty. Mam 2 inne samochody w których są dużo mniejsze obroty (no może akurat w nich są dość wyjątkowo znowu niskie) i przy 100km/h mają 2000, a drugi ok. 2300, a tu blisko 3000, a przecież to niby sportowy wóz

Z drugiej strony dzięki temu można spokojnie jechać 50km/h na 5 biegu

: 2008-05-15 13:30
autor: rabull
ale chyba mówisz o dieselach bo 100km/h przy 2tys to raczej ciężko w benzynie
: 2008-05-15 13:54
autor: Robert
W wątku "Prędkość a obroty silnika" (w I generacji) jest odsyłacz do tabelki na performanceprobe, w której są podane prędkości w przy danych obrotach w zależności od skrzyni biegów (są gotowe przełożenia dla Probów).
Gratuluję prędkościomierza, który tak niewiele zawyża.

: 2008-05-15 16:35
autor: sebast
rabull pisze:ale chyba mówisz o dieselach bo 100km/h przy 2tys to raczej ciężko w benzynie
Benzyna, ale spory silnik i prędkość max. prawie 250 km/h
: 2008-05-15 16:36
autor: HellHound
rabull pisze:ale chyba mówisz o dieselach bo 100km/h przy 2tys to raczej ciężko w benzynie
Nie koniecznie. W Scorpio na automacie(cztery biegi) jest 2200rpm przy 100km/h

: 2008-05-15 16:40
autor: darson81
SEBAST - miałem podobny problem i okazało się że to nie problem bo poprostu u mnie w samochodzie był licznik z Probe 2.0.
W probe 2.5 Vmax na liczniku jest 240km/h i przy prędkości 100km/h powinno być ok 3000obr/min.
: 2008-05-15 22:53
autor: sebast
OK, jestem "oświecony" i uspokojony, że wszystko OK - dzięki ! Trzeba się przyzwyczaić do tego stanu

: 2008-05-16 19:37
autor: modano
hej
myślę że wiele osób było zdziwionych takimi przełożeniami w tym też ja że nie ma tu 6 biegu, kolega któremu dałem się przejechać stwierdził że licznik jest wyskalowany w milach

: 2008-05-16 22:59
autor: andrew
To ładnie stwierdził. Prędkość maxymalna 240mil/h

: 2008-05-17 16:36
autor: Patrol
Witam.U mnie jest podobnie.Przy prędkości 170km/g.dwu-litrówką miałem 4500rpm.Przy tej samej pręd.w V6 mam 5000rpm(II gen.)
Bardzo by się ta szósteczka przydała szczerze mówiąc.
Obroty
: 2009-08-20 21:34
autor: wujeksex
Jeżeli taki temat już istnieje to przepraszam, że założyłem nowy ale nie znalazłem istniejącego.
Mam pytanie dotyczące obrotów.
W czarnym Probasie ze skrzynią automatyczną na zimnym silniku jadąc 100 km/h miałem około 2000 rpm/min. Po około 30 min jadąc 100km/h obroty wynosiły już 2400 rpm/min.
Tłumaczyłem to sobie sprzęgłem hydrokinetycznym. Olej się rozgrzał i zrobił się rzadszy, stąd wyższe obroty.
Ale zauważyłem, że w czerwonym, który ma skrzynię manualną też obroty się zmieniają. Z samego rana jak jest chłodno i na zimnym silniku przy 100 km/h jest około 2500 rpm/min, tak na ciepłym silniku dla tej samej prędkości obroty wynoszą jakieś 2900 rpm/min.
Oba Probki mają silnik 2.0l, wersja USA.
Czy wszystkie Probki tak mają, czy to u mnie coś umiera?
Proszę powiedzcie jakie obroty są w Waszych Probach przy tej prędkości i czy też tak wzrastają po zagrzaniu silnika.
Z góry dziękuję.
Re: Obroty
: 2009-08-20 21:49
autor: Adam1990
Cześć. Też mam 2.0. Jutro jak będę jechał do pracy to spojrzę na obrotomierz i wieczorem postaram się wejść na forum i Ci napiszę.
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
: 2009-08-21 12:16
autor: OLEY
[o]Przeniosłem Andrzejku Twój temat do (chyba) odpowiedniego wątku.

[/o]
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
: 2009-08-21 14:07
autor: Adam1990
Mogłem sprawdzić tylko na ciepłym silniku, na zimny w korku stałem...
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
: 2009-08-21 23:42
autor: wujeksex
OLEY pisze:[o]Przeniosłem Andrzejku Twój temat do (chyba) odpowiedniego wątku.

[/o]
Dziękuję ślicznie

to jest najbardziej odpowiedni temat
Adam1990 pisze:Mogłem sprawdzić tylko na ciepłym silniku, na zimny w korku stałem...
Dzięki wielkie to mi wystarczy.
Takie właśnie mam obroty zanim silnik się porządnie nagrzeje.

A takie po około 30 min jazdy.
Więc coś nie halo.
Czy ktoś wie co może być przyczyną wzrostu obrotów po dłuższej jeździe

Re: Obroty silnika - czy właściwe!
: 2009-08-22 13:16
autor: arko
witam . ma się rozumieć że jeździsz na gazie , a na
bęzynie też tak jest :?:sprawdź płyn w chłodnicy

Re: Obroty silnika - czy właściwe!
: 2009-08-23 04:40
autor: wujeksex
Jeżdżę tylko na benzynie, bo w czerwonym instalacji LPG ni ma. Płyn w chłodnicy jest, w zbiorniczku wyrównawczym też coś pływa

.
W sumie to nie widzę żadnego powiązania między wzrastającymi obrotami po dłuższej jeździe, a poziomem płynu w chłodnicy.
Choć mogę się mylić.
Czy możliwe, że to objaw kończącego się sprzęgła

Re: Obroty silnika - czy właściwe!
: 2009-08-24 11:02
autor: arko
jeśli chodzi o płyn to ja tak miałem na rozgrzanym silniku i na biegu jałowym też falowały .po uzupełnieniu płynu wszystko się unormowało ale jaki to ma wpływ tego nie wiem. pozdrawiam
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
: 2009-08-24 16:30
autor: wujeksex
Na biegu jałowym obroty nie falują mi wcale.
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
: 2009-08-25 10:45
autor: arko
może jak piszesz to objaw
kączoncego się sprzęgła o może coś z przepustnicą ale tego nie wiem na pewno

a byłeś u jakiegoś mechanika

Re: Obroty silnika - czy właściwe!
: 2009-08-25 16:32
autor: wujeksex
arko pisze:a byłeś u jakiegoś mechanika

Byłem u kilku, ale to tacy mechanicy, że bałbym się dać im olej wymienić, a co dopiero mówić o diagnostyce lub naprawie.
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
: 2009-08-25 16:50
autor: arko
po pytaj na forum o mechanika może ktoś wie o mechaniku gdzieś nie daleko twego miejsca zamieszkania np: do 60km.pozdrawiam
Re: Obroty silnika - czy właściwe!
: 2009-08-26 19:04
autor: DeViL268
Panowie a ja mam inny problem a zatem. Naprawilem kolanko dolotu i teraz dziala dobrze ale pojawil sie powazny problem a zatem jak wcisne gaz obroty bardzo szybko rosna a mocy wogole mam nawet ciezko ruszyc pod gorke. Kiedy przejechalem okolo 10Km meczac sie z wysokimi obrotami to pojawil sie dym z pod maski. Walilo stojac przodem do silnika z prawej strony smierdzialo jak palona instalacja elektryczna albo jakas guma. Dodam ze odma od silnika jest nie podlaczona. Lezy sobie spokojnie.