Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
-
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-03-25 18:50
- Samochód: była skoda superb
- Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
no tak. racja
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-02-14 22:58
- Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
- Galeria: viewtopic.php?t=23322
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Malowałem ostatnio zaciski z przodu i zamiast zabezpieczyć wszystko i pomalować je tak jak są to w niewiadomym celu rozebrałem klocki i tarcze i zaciski. Po pomalowaniu i złożeniu wszystkiego do kupy zaczęło mnie znosić w prawo przy prostej kierownicy. Żeby jechać prosto muszę ją skręcić troszkę w lewo
Wewnętrzny klocek z prawej strony, ten przyciskany przez tłoczek, obciera mi tarcze i dlatego znosi mnie na prawo. (tak mi się przynajmniej wydaję że to przyczyna)
Widać to tutaj,
tj klocek zewnętrzny, ładny prosty
a to jest wewnętrzny, starty przy krawędzi, tak jakby obcierał tarcze
Czyściłem prowadnice zacisku tak jak podpowiedział mi derek, rzeczywiście, farba albo jakiś syf mógł się dostać, ale nie pomogło.
Co przychodzi mi do głowy to że może trzeba cofnąć tłoczek, ale nie jestem pewien bo gdyby tłoczek za bardzo dociskał to klocek chyba nie był by starty tylko przy krawędzi, co nie?
Może ktoś ogarnia temat dobrze i wie czy to pomoże a jak nie to co mógłbym zrobić?
Dodam jeszcze że nie rzuca mną po ulicy, nie znosi mnie jak hamuje i jeśli skręcę kierownice tak żeby jechał prosto i puszczę ją to jedzie prościutko. 

Wewnętrzny klocek z prawej strony, ten przyciskany przez tłoczek, obciera mi tarcze i dlatego znosi mnie na prawo. (tak mi się przynajmniej wydaję że to przyczyna)
Widać to tutaj,
tj klocek zewnętrzny, ładny prosty
a to jest wewnętrzny, starty przy krawędzi, tak jakby obcierał tarcze
Czyściłem prowadnice zacisku tak jak podpowiedział mi derek, rzeczywiście, farba albo jakiś syf mógł się dostać, ale nie pomogło.
Co przychodzi mi do głowy to że może trzeba cofnąć tłoczek, ale nie jestem pewien bo gdyby tłoczek za bardzo dociskał to klocek chyba nie był by starty tylko przy krawędzi, co nie?




- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
A prowadnice na jarzmie lekko ci chodzą?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-02-14 22:58
- Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
- Galeria: viewtopic.php?t=23322
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Dzisiaj jak wyjąłem klocki i chciałem poruszać jarzmem to chodziło ciężko, wyczyściłem wszystko, nałożyłem smar miedziany na prowadnice i chodziło gładko a nadal go znosi.infernoblade pisze:A prowadnice na jarzmie lekko ci chodzą?
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Smar miedziany nie jest dobry na takie elementy. Prowadnice muszą chodzić leciutko, wszystko jest proste? Tłok w zacisku na pewno ruszał się lekko? Coś bierze kantem, czytaj jest krzywe, skoro od strony tłoka, to stawiam prowadnice albo zacisk. Blaszki pod klocki masz?
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
ja smaruję z umiarem miedzianym i nie miałem z tego powodu problemów....chyba ile smarów tyle opinii
a lece na prowadnice, miedzy zaciskiem a blaszkami trzymającymi klocki i między klockami a blaszkami

a lece na prowadnice, miedzy zaciskiem a blaszkami trzymającymi klocki i między klockami a blaszkami
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić 

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Jako, że auto podnosiłeś do roboty to sprawdź sprężyny zwłaszcza u samej góry czy aby któraś nie jest pęknięta i tylne gumy wahacza.
Gdyby ściągało od hamulca to za daleko byś nie pojechał bo raczej spaliłbyś "koło".
Raczej naruszyłeś zawieszenie.
Gdyby ściągało od hamulca to za daleko byś nie pojechał bo raczej spaliłbyś "koło".
Raczej naruszyłeś zawieszenie.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Smar miedziany jest bardzo dobry, tak samo jak i ceramiczny, tyle że miedzianego nie można stosować jeśli zacisk jest aluminiowyinfernoblade pisze:Smar miedziany nie jest dobry na takie elementy. Prowadnice muszą chodzić leciutko, wszystko jest proste? Tłok w zacisku na pewno ruszał się lekko? Coś bierze kantem, czytaj jest krzywe, skoro od strony tłoka, to stawiam prowadnice albo zacisk. Blaszki pod klocki masz?

-
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-02-14 22:58
- Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
- Galeria: viewtopic.php?t=23322
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Mam blaszki pod klocki, ruchy tłoka sprawdzę jutro, dzisiaj nie miałem już kiedy.infernoblade pisze:Smar miedziany nie jest dobry na takie elementy. Prowadnice muszą chodzić leciutko, wszystko jest proste? Tłok w zacisku na pewno ruszał się lekko? Coś bierze kantem, czytaj jest krzywe, skoro od strony tłoka, to stawiam prowadnice albo zacisk. Blaszki pod klocki masz?
Jutro obejrzę te elementy o których mówisz i dam znać.duracell pisze:Jako, że auto podnosiłeś do roboty to sprawdź sprężyny zwłaszcza u samej góry czy aby któraś nie jest pęknięta i tylne gumy wahacza.
Gdyby ściągało od hamulca to za daleko byś nie pojechał bo raczej spaliłbyś "koło".
Raczej naruszyłeś zawieszenie.
To jak z tym smarem miedzianym?Romas pisze:Smar miedziany jest bardzo dobry, tak samo jak i ceramiczny, tyle że miedzianego nie można stosować jeśli zacisk jest aluminiowyinfernoblade pisze:Smar miedziany nie jest dobry na takie elementy. Prowadnice muszą chodzić leciutko, wszystko jest proste? Tłok w zacisku na pewno ruszał się lekko? Coś bierze kantem, czytaj jest krzywe, skoro od strony tłoka, to stawiam prowadnice albo zacisk. Blaszki pod klocki masz?

A nic dzisiaj nie zrobiłem dlatego że Probe miały schadzkę

Pozdro dla damian951113

Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Sprawdź bo u mnie w jednej sztuce tak było, jeździł normalnie a po zmianie kół na zimowe nagle zaczął ściągać.baRtek94 pisze: Jutro obejrzę te elementy o których mówisz i dam znać.
Po dokładnych oględzinach okazało się, że pęknięcie było na ostatnim zwoju na samej górze 20cm od końca zwoju a widać to było bardzo słabo w głębi kielicha os tyłu.
Wymiana koła spowodowała że sprężyna się rozciągnęła inaczej ułożyła.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 2016-02-14 22:58
- Samochód: Probe II 2.0 97 Medici Silver Frost Metallic
- Galeria: viewtopic.php?t=23322
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Sprężyna nie jest pęknięta, przynajmniej nie zauważyłem nic. Dorwałem cały zacisk, spróbuje wymieć najpierw samo jarzmo a jak to nie pomorze to cały zacisk i zobaczę wtedy czy jest różnica.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 2016-01-20 08:25
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16V 97r. Pb+LPG
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
Problem zapieczonych hamulców, nawet w minimalnym stopniu możesz sprawdzić na stacji diagnostycznej bez rzeźbienia z wymianą zacisków.
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Krzywa kierownica przy jeździe na wprost
jeśli koło po puszczeniu hamulca luźno się kręci to nic nie masz zapieczonego, a jeśli koła się luźno kręcą to nie ma to związku ze ściąganiem 
