Strona 2 z 2

: 2007-07-14 22:37
autor: 2Ya
Jeżeli szklanki są ok bez zarysowań większych i progów to wystarczy sama wymiana pierścieni.
Przy okazji warto też sobie dół obejrzeć i zobaczyć co i jak z wałem.
Pozdr.

: 2007-07-16 16:54
autor: adm
Czy ktoś wie kto w Warszawie zajmuje się naprawą naszych 2.5 V6 ?

: 2007-07-16 18:03
autor: Robert
:arrow: sklepy i serwisy przyjazne klubowi...
Złotokłos jest pod Warszawą - za Piasecznem (albo za Jankami - zależy z której strony jedziesz).

Nie masz jeszcze dostępu do działu spotkań, ale (jeżeli chcesz) zapraszamy dziś o 20 do Route66 (pod salon Liberatora róg Górczewskiej i Prymasa Tysiąclecia).

: 2008-05-31 20:20
autor: bluetoth
Widzę że temat stary, ale ponieważ niedawno zlikwidowałem podobny problem, opiszę go.
Probka kupiłem 3 latka temu od znajomego niemca (II generacja 2.0, rocznik 94, przebieg 146.300km). Od samego początku dymił z rana wiosną i jesienią ale dopiero w tym roku zaczęło mnie to mocniej drażnić. Po przestudiowaniu forów i kontakcie z telefonicznym z Jaksą z Warszawy, który odradził wymianę pierścieni z powodu niedostępności oryginałów, za to zaproponował inny patent, spróbowałem więc.
Kupiłem i pewnego dnia rano wlałem do oleju płukankę do silnika, odczekałem 10 minut, wyłączyłem motor, po następnych kilkunastu wykręciłem świece i nalałem do cylindrów nafty a wieczorem dolałem jej znowu (w sumie 2butelki połlitrowe). Następnego dnia wieczorem odpaliłem silnik, rozgrzałem lekko (pracował kilka minut na wolnych), po czym spuściłem olej i zalałem nowym syntetykiem (wcześniej lałem półsyntetyk).
Przejechałęm już po tym zabiegu ponad 1.500km i efekt jest taki że:
- jak dotąd nie bierze oleju (wcześniej łykał około 2 litró na 10tys km)
- sporadycznie i cichutko pokukuje popychacz (przedtem wyraźnie często i głośniej)
- ciśnienie na cylinrach wynosi prawie 14 na 1,2,3 oraz 13 na 4 (wcześniej było o prawie 1 niższe)
- zauważyłem niższe spalanie i ogólnie silnik się wyciszył mimo iż nigdy nie był głośny
Czyli ptatent Pana Jaksy (troszkę przeze mnei zmodyfikowany) zadziałał

: 2008-06-01 00:42
autor: sziaba
Ciekawe :)
A przede wszystkim ważne że skuteczne :wink:
A jak pozbyłeś się nafty z cylindrów po ich zalaniu :?:

: 2008-06-01 01:12
autor: bluetoth
sziaba pisze:A jak pozbyłeś się nafty z cylindrów po ich zalaniu :?:
Proste..... część przeleciała do miski olejowej, a resztę wydmuchałem kręcąc rozrusznikiem i lekko przytykając ręką otwory na świece.
Skuteczne się okazało, chociaż jak to robiłem to nie wierzyłem w pozytywny efekt a Jaksa też mówił że może pomóc a nie musi. Poobserwuję dalej i napiszę po kilku następnych tysiącach kilometrów czy nic się nie zmieniło.

: 2008-06-18 09:18
autor: _KrISS_
Od jakiegoś czasu mój Probe 2.0 dymił rano zaraz po odpaleniu. Wczoraj zastosowałem SeaFoam tak jak na tym filmiku. Po tych zabiegach zmieniłem olej na Valvoline 5w30 i dziś rano zero dymienia. Pojeżdżę dłużej i zobaczę na jak długo starcza taka kuracja.

: 2008-07-06 10:17
autor: Arni
jeszcze jakies 4 miechy temu sam mialem ten problem i szczerze to odradzam uzywania jakis "magicznych plynow" srodkow albedo.dymienie rano nie zniknie samo.. budzenie sie codziennie z mysla "bedzie dymil czy nie?!" to trauma dla kazdego fana swojego autka :wink:


musialem odlozyc troszke kasy i wymienic pierscienie, po tym malym remoncie silnik chodzi bez zarzutow :)

: 2008-07-12 11:23
autor: fireman
Witam koledzy mój probek też łyka olej,mam 2.2 lx może mi ktoś powiedzieć jaki będzie koszt wymiany pierścieni i uszczelniaczy do mojego modelu.pozdro

: 2008-07-12 11:28
autor: OLEY
Taki sam, jak w modelu GL. :wink:
A tak poważnie, to cena zależy od miejscowości, warsztatu, mechanika
i od sklepu, w jakim te części kupisz.
Najlepiej zorientuj się ile zawołają u Ciebie, a potem spróbuj znaleźć tańsze źródła.

Re:

: 2008-12-08 19:21
autor: mustang877
Jeżu pisze:Warto kupic tak zwanego "DOKTORKA" on nie zaszkodzi a powinien poprawic prace silnika. Mozna go zakupic prawie na kazdej stacji bendzynowej. Warto spróbowac maly koszt a daje duzo.
ja bym nie radził tego wlewać do silnika, pamietajcie ze po zalaniu tego DOKTORA KONOWAŁA czy jak to tam sie nazywa zwiększy sie cisnienie oleju i wywala simmeringi na wale.