Strona 2 z 7
					
				
				: 2005-03-28 20:21
				autor: neo61
				Waluś pisze:Kurcze a mi wczoraj przestała działać regulacja zawieszenia 

 Nic nie odzywa, silniki nie pracują. Ale diody na przełącznikach sie świecą. Od czego zacząć szukanie ??
 
No więc szukanie zacząć od:
Tak jak wyżej napisałem.
Między akumulatorem a światłem są dwa przekaźniki.Sprawdzcie czy one są sprawne.Jeden jest odpowiedzialny za działanie ogólne amorków i podobno chłodzenie oleju w skrzyni a drugi jest odpowiedzialny za prawy przedni amorek.Przynajmniej u mnie tak jest.Jak wyciągnąłem jeden to działały 3.A jak drugi to żaden nie działał.
Oczywiście diody przy przełączniku działały .
Więc 90% ,że macie do wymiany przekaźniki.
ja naprawiłem sobie amorki przez przypadek, robiąc światła:))
Powodzenia
 
			 
			
					
				
				: 2005-03-29 13:57
				autor: waluś
				A jak sprawdzić sprawność owych przekaźników ??
Obok akumulatora nie znalazłem żadnych, ale są dwa za prawą lampą 

 to mogą być te ??
Neo61, pamiętasz oznaczenia tych przekaźników ??
 
			 
			
					
				
				: 2005-03-29 16:19
				autor: waluś
				Heh, bingo, już działa 
 
Wysunęła mi się kostka z komputera pod fotelem 
 
I już wszystko w normie. Ostry, sprawdź to u siebie. Pierwszy komputer od drzwi pod fotelem pasażera
 
			 
			
					
				
				: 2005-03-29 16:48
				autor: Ostry
				oks...sprawdze! tylko ja sam nie wiem czy u mnie to w ogole dzialalo!
POZDRAWIAM!
			 
			
					
				
				: 2005-03-29 21:06
				autor: Gość
				neo61 pisze:Moment.
A nie czasem kiedy jest na Norm i Sport??
Komputer może ustawiać z soft na normal lub sport (ale i tak wrócu do pozycji soft), lub z normal na sport lecz też będzie wracał do pozycji normal. Ze sporta nie zmiękczy ci zawieszenia, będzie cały czas miało tą samą chrakterystyke.
 
			 
			
					
				Problem z regulacją zawieszenia - może elektryka?? help !
				: 2005-07-22 16:17
				autor: SieMA
				Witam!
Mam taki problem, że zawieszenie (oryginalne) nie działa poprawnie, otóż:
w obu kielichach, jak wyjme te urządzenia do przekręcania amorka, pod które są podłączone 4 przewody, to samo pokrętło ustawia się następujaco:
soft-no to sobie np. stoi
normal-przekręca się o pewien kąt
sport-wraca do poziomu softa
czy ktoś z was miał podobny problem?? ja myslę, że to coś z elektroniką, sprawdzałem bezpieczniki i działają, kabli nie ruszałem, a wcześniej działało...
z góry dzięki za pomoc!!
			 
			
					
				
				: 2005-07-22 16:35
				autor: Gość
				jedź na diagnostyke i niech Ci sprawdzą na poszczególnych ustawieniach jak.
Jeśli będą różnice w wynikach to znaczy że wszystko działa. Pytanie czy amorki żyją.
			 
			
					
				
				: 2005-07-22 19:00
				autor: Waruś
				Witam
Ja też miałem taki sam objaw i przyczyną był zepsuty przełącznik sport-normal-soft. Rozebrałem go, przeczyściłem i do dziś działa bez zarzutu.
proponuje sprawdzic Ci ten przełącznik
pozdrawiam Waruś
			 
			
					
				
				: 2005-12-05 20:42
				autor: MARCO
				Aby nie zakładać nowego topicu skorzystam z tego, mianowicie przestała mi działać regulacja zawieszenia, chcąc ją naprawić zauważyłem ślady czyjejś ingerencji w instalacje elektryczną od zawiechy.Jednym słowem bałagan 

 tu moja prośba, czy ma ktoś może schemat instalacji od zawieszenia 

 Jeśli tak to proszę o podrzucenie do strefy zrzutu.
 
			 
			
					
				
				: 2005-12-19 23:03
				autor: Mr. Cynk
				Anonymous pisze:neo61 pisze:Moment.
A nie czasem kiedy jest na Norm i Sport??
Komputer może ustawiać z soft na normal lub sport (ale i tak wrócu do pozycji soft), lub z normal na sport lecz też będzie wracał do pozycji normal. Ze sporta nie zmiękczy ci zawieszenia, będzie cały czas miało tą samą chrakterystyke.
 
gówno prawda moi kochani bo komputer posiada jeszcze dwie niedostępne przyciskiem opcje ustawienia zawieszenia "very hard" oraz "very soft" i sam sobie ustawia te opcje.
Komputer steruje zawieszeniem niezależnie od tego co my sobie ustawimy, przełącznik wskazuje jedynie styl jazdy i przełącza komputer w inny tryb reagowania oraz inne poziomy wyjściowe zawieszenia ale i tak przy przekraczaniu pewnych prędkości będzie utwardzał nam zawieszenie a przy ostrym hamowaniu  nawet w pozycji sport komp ma jeszcze w rękawie dostępną pozycję very hard ktrą właśnie między innymi w tych okolicznościach uaktywnia. 
jeśli prędkość jest za mała na pewne ustawienia komputer uwzględnia to ( tak samo jak ABS który nie zaskoczy jeśli za wolnojedziesz...   lub jaśki które nie strzelają kiedy wygongujesz w budę od psa cofając na podwórku)
 
			 
			
					
				
				: 2005-12-20 22:43
				autor: Jedrek
				Dokładnie Cynki ma rację. Komputer w zależności od prędkości i zachowania się auta przełącza sobie twardość zawieszenia.
Jutro jak będę miał chwilę wrzucę tabelkę i jak zrobić zmianę, żeby ustawienia zostały na stałe - choć jak już to kiedyś pisał Cynki może to być niebezpieczne.
Informację mam z niemieckiej stronki dzięki klubowiczowi z pod Hannover-u o nicku Thomas.P
Pozdrowienia 
Tak jak mówiłem sterowanie twardością zawieszenia pokazuje tabelka:
Jeżeli chcemy, aby zawieszenie na stałe miało ustawienia zadane z przełącznika należy pod siedzeniem kierowcy rozciąć zielono-czerwony przewód (i oczywiście zaizolować, żeby nie powstało zwarcie z masą).
Jest to przewód który podaje prędkość auta. Po tej operacji sterownik myśli że auto cały czas stoi i nie robi korekt dla twardości zawieszenia.
Pozdrowienia 

 
			 
			
					
				
				: 2006-07-05 17:04
				autor: pytlar
				a ja mam taki problem ze mam nowy samochodzik czyli probe, ktory niby jest wyposażony w taki bajer jak regolowane zawieszenie:]
jednak nie dziala mi ono!!:[
bezpieczniki wszystkie dobre... przelacznik widac chyba dziala... ale dziala podswietlanie tylko Sport.. innych juz nie. Zamienialem zaroweczki miejscami i zadne nie dzialalo podswietlanie:P
sprawdzalem miernikiem czy prad dochodzi do amorkow i przy przelaczaniu tak skakalo po 0,05V raz na + raz na -... 
gdzie moze byc jeszcze przyczyna?????
a i pod siedzeniem kierowcy mam jakis komputerek chyba... i z niego wychodzi biala kostka ktora nie jest do nieczego podlaczona i nie ma czego do niej podlaczyc!! jest ona zaraz na wierzchu!! 4 kable w niej sa:]
			 
			
					
				
				: 2006-07-05 17:19
				autor: szerszeń
				Witam zawieszenie mozesz sprawdzic przy włączonym zapłonie przełączaj i nasłuchuj czy przy amorkach jest takie cykniecie a tą kostke tez mam luzna niewiem moze jest od wzmacniacza
			 
			
					
				
				: 2006-07-05 17:42
				autor: pytlar
				czerwony pisze:Witam zawieszenie mozesz sprawdzic przy włączonym zapłonie przełączaj i nasłuchuj czy przy amorkach jest takie cykniecie 
wiem!! juz tak sprawdzalem!! i zadnego odzewu!! 

 
			 
			
					
				
				: 2006-07-05 23:11
				autor: Maxxum
				a sprawdzałeś przekaźnik za lewym przednim reflektorem - on też odpowiada za regulację zawieszenia (między innymi)...
			 
			
					
				
				: 2006-07-05 23:14
				autor: pytlar
				Maxxum pisze:a sprawdzałeś przekaźnik za lewym przednim reflektorem - on też odpowiada za regulację zawieszenia (między innymi)...
a jak on wyglada?? bo ja tam nic nie znalazlem niestety...:/
 
			 
			
					
				
				: 2006-07-05 23:34
				autor: Maxxum
				pytlar pisze:Maxxum pisze:a sprawdzałeś przekaźnik za lewym przednim reflektorem - on też odpowiada za regulację zawieszenia (między innymi)...
a jak on wyglada?? bo ja tam nic nie znalazlem niestety...:/
 
Powinien być zawieszony dokładnie między lampą a akumulatorem, ale często zdarza się że jest oberwany, jak ktoś nieumiejętnie wkłada akumulator, wtedy może wisieć pod lampą. 
Przekaźnik jest w takim gumowym "kondomiku" trzeba go zdjąć żeby się do niego dostać.
 
			 
			
					
				
				: 2006-07-06 00:04
				autor: pytlar
				ok! rano poszukam!! a idzie jakos go zdiagnozowac, czy jest sprawny??;>
			 
			
					
				
				: 2006-07-06 00:49
				autor: Maxxum
				pytlar pisze:ok! rano poszukam!! a idzie jakos go zdiagnozowac, czy jest sprawny??;>
Hmm... mój miał po prostu dziurę po odłamaniu się zaczepu na którym wisiał i wlał się do niego kwas z akumulatora więc sprawa była prosta. Myślę jednak że trzeba sprawdzić czy przewodzi prąd, chociaż nie bardzo się znam, więc mogę się mylić. Niech się wypowie ktoś mądrzejszy  

 
			 
			
					
				
				: 2006-07-06 16:16
				autor: pytlar
				DZIALA!!:D:D:D jeden kabelek od tego przekaznika sie urwal!!:D wystrczy ze go polaczylem i dziala elegancko!!:D:D
na soft to plynie jak lodka na morzu:P ale jak na sport sie teraz wrzuci to cos pieknego 

 jak on sie drogi trzyma!!:D:D:D
WIELKIE DZIEKI ZA POMOC!!:D jak dobede na jakis zlocik to bedzie po browarku za pomoc 

 
			 
			
					
				
				: 2006-09-26 18:13
				autor: OLEY
				Odświeżam.
Podajcie mi symbol tego przekaźnika.
			 
			
					
				
				: 2006-09-26 20:20
				autor: Maxxum
				H270
DC 12V20A
NO
IMASEN
0107
Te ostatnie cyfry mogą się różnić...
			 
			
					
				
				: 2006-09-30 20:47
				autor: Gacek Wrocław
				czy ten przekaźnik  przypadkiem nie odpowiada za dmuchawę? jest oznaczony jako blower relay.
			 
			
					
				
				: 2006-09-30 20:56
				autor: waluś
				H270 
przeca to przekaźnik od klimy i dmuchawy klimy  

 
			 
			
					
				
				: 2006-10-01 08:37
				autor: OLEY
				No właśnie. Cosik mi tu nie pasiło,ale skoro chłopaki kombinowali przy tym przekaźniku i zawieszenie zaczynało działać, to coś w tym musi być.
Tutaj jest schemat:
http://www.fordprobe.pl/upload/files/sc ... szenia.jpg
Powiedzcie mi gdzie jest ten przekaźnik, bo ja go tutaj nie widzę. 
 
Poza tym, jak widać, prąd idący z komputera idzie bezpośrednio do silniczków.
EDIT.
Ha!
A jednak idzie!
TO BLOWER MOTOR RELAY. - to zapewne będzie ten przekaźnik 
 
(prawy, górny róg schematu)