Strona 2 z 21

: 2004-10-27 13:45
autor: Gość
t0mpre - co to jest TWA?

: 2004-10-27 15:46
autor: Gość
Witam

Wiecie co tak oglądałem te stronki i stwierdzam że największy kłopot to dobranie siłownika. Pomysł na odpowiedni zawias już mam :D jak tylko kupię samochód to pogadam ze znajomym ślusarzem czy dałby radę to zrobić. Mój pomysł na zawias jest inny niż ten sprzedawany ale myślę że zadziała. :twisted:

Czy ktoś wie ile ważą drzwi do probe II gen :?:

Pozdrawiam

: 2004-10-27 16:27
autor: MiH
Dobra Panowie - przyjżałem się temu dość dokładnie. Myślę że wiem jak to to jest zbudowane. Narysuje to dziś w autokadzie na podstawie zdjęć - mielibyśmy już coś. Natomiast jest jedna kwestia - dobór materiałów oraz obliczenia wytrzymałościowe. Czy ktoś się na tym zna? Może Ty Konrad?

Ponadto myślę, że można to nawet troszkę udoskonalić - wprowadzić dolny półzawias.

: 2004-10-27 18:00
autor: Gość
no jak bede miał rysunki to nie widze problemu z wykonaniem

: 2004-10-28 10:24
autor: Qki G
to jak bedziecie mieli gotowy rysunek w cadzie to wrzuccie go na strefe oka??

: 2004-10-28 12:22
autor: Gość
Tak na szybko znalazlem to w necie.... oczywisice u naszych sasiadow zza zachodniej granicy. Moze wam to ciutke pomoze.



Obrazek


Potem jeszcez pokopie wiecej

: 2004-10-28 12:26
autor: Gość
Witam

A więc to na to przeznaczyłeś swój urlop :D

Wyszło świetnie, ale obawiam się że może być problem żeby taki siłownik zdobyć bo siła będzie dardzo duża biorąc pod uwagę długość ramienia (drzwi) oraz ich wagę.

Pozdrawiam

: 2004-10-28 16:00
autor: MiH
Nie Papciu jeśli doda się sprężynę.

Sorki że nie mam jeszcze CAD-a. Nie wyróbka - wczoraj do domu wróciłem o 24 :roll:

: 2004-10-28 17:04
autor: Gość
Witam

Wsumie z tą sprężyną to nie głupi pomysł ale i tak dobranie odpowiedniego siłownika i sprężyny to będzie mozolna metoda prób i błędów. Najlepsze by było gdyby miały one siłę nieco większą od siły działającej w dół bo jak będą za mocne to się trzeba będzie z nimi siłować aby je zamknąć.

Pozdrawiam

: 2004-10-28 17:38
autor: AXEL
Widze ,że temat nie źle się kręci :D .Co do wykonania samego zawiasu,to nie powinno być problemu.Jeżeli będzie rysunek,to już w ogóle GIT.Chyba najprościej będzie elementy wyciąć na plazmówce.Niestety problem sprężyny i siłownika nie daję mi spokoju.Metodą prób i błędów było by za ciężko,albo by się nie otwierały,albo ciężko będzie je zamknąć :? .Dla przykładu dwa siłowniki po 300N otwierają maskę w bejcy.Na szczęście mam gościa w pracy,który zajmuje się tymi obliczeniami,jak będzie już jakiś rysunek i skołujemy masę drzwi,to rozeznam się,czy da się to obliczyć.

: 2004-10-28 21:23
autor: Gość
Z tego co widze, to w tej instalacji, ktora kosztuje 500-600 euro, zadnych sprezyn nie ma, a silowniki sa gazowe.

Obrazek

Wiec musi sie dac zrobic bez sprezyny.

Z tej tabeli na stronie http://www.bansbach.de/d-gasdruck.htm widac ze mozna swobodnie dobrac silownik nawet do 5000N, o dlugosci max do 29cm na pelnym wyciagu.

Hub - dlugosc tloka
EL - od konca tloka do konca obudowy (maksymalny wyciag+ obudowa)

Pozdrawiam

: 2004-10-29 15:42
autor: AXEL
Ta cała instalacja mieści się pod błotnikiem,tam jest trochę miejsca.

: 2004-10-29 16:41
autor: MiH
Dokładnie tak AXEL.

W strefie jest zawias.dwg Zupełnie wstępny obrys zawiasu - jeszcze płaski. Sorki że tylko tyle - w weekend spróbuje zrobić wiecej (Myśle o modelu 1:1 z drewna czy sztywnej pianki montażowej. Chodzi oczywiście o niuanse czyli to czy coś o coś nie będzie haczyć.
Wydaje mi się że newralgicznym punktem tego zawiasu jest trzpień. Na nim opiera się cały ciężar. Pracuje mocno na ścinanie. Reszte da się wykonać solidnie i wystarczająco mocno (kowal się kłania moi drodzy). Ale ten trzpień MUSI wytrzymać nie tylko ciężar drzwi ale np. ostry powiew wiatru.

: 2004-11-02 00:25
autor: Michal_krakow
Witam :)
Własnie sobie przegladalem neta :P i szukalem info o probe i znalazlem cos jak sadze przydatnego http://www.importmodifications.com/probemods.htmltutaj jest opisana modyfikacja drzwi 1993-97 Ford Probe Lamborghini Scissor Door Mod tylko ze lipa bo to jest platne :cry: ale mam nadzieje ze ta informacja o tej stronce jakos sie przyda .
Pozdro :)

: 2004-11-04 13:14
autor: Quaki
Gotowe rozwiazanie za 50$ mozna sciagnac instrukcje obslugi i sie przyjrezc ja tak zrobilem i juz mam plan na wykonanie takich zawiasów
pozdrawiam
www.lambodoors.com

: 2004-11-04 13:51
autor: MiH
Nie w projekcie jest problem - jak się okazuje lecz w wykonaniu. Jest spory problem z trzpieniem pionowym zawiasu - Wyliczenia materiałowe wychodzą kosmiczne. Zeby drzwi się nie urwały przy niewielkiej sile bocznej (podmuch wiatru) wstępnie wychodzi nam trzpień o grubości fi=2,2cm

: 2004-11-04 14:20
autor: Quaki
mih fajnie tylko jaki material wzieliscie (przy zalozeniu ze na przyklad wykonacie to ze sruby na przyklad o klasie 10.9 to co wy tam chcecie pwoiecic slonia) bo kazdy material na przyklad na srube lub pret ma inne wspolczynniki wytrzymalosci
pozdrawiam

: 2004-11-04 14:27
autor: MiH
Heh Quaki - wiem to dobrze. Niestety nie znam się na tym - byłem u kumpla co ma jakąś tam wiedzę. Dobrał ten trzpień bodajże ze stali hartowanej ale nie wiem na pewno. A Ty masz wiedzę potrzebną do tego?

Z tego co wiem (i rozumiem) program wylicza belkę - a na tej podstawie naprężenia w poszczególnych miejscach, siły zginające i ścinające. I właśnie te ostatnie są ogromne.

: 2004-11-04 14:45
autor: Quaki
Powidzmy ze mam wiedze ale nie robilem juz tego od kilku lat (tak z 4 odkiedy mi sie skonczyla wytrzymalosc materialow na studiach ) musialbym poszukac troche materialow. Natomiast wiem ze przy budowaniu hal stalowych ( tym sie teraz zajmuje moja firma ale mam nadzieje juz do konca roku otworzyc firme tuningowa) stawiam slupy stalowe (tak po 2-3 tony i dlugosci tak z 5-7 m) na srubach stalowych o klasie 8.8 i fi na przyklad 26 a wiec sily wysepujace od wiatru sa kilkadziesiat wieksze niz moga wystapic na drzwiach samochodu a slup montowany jest na 4 srubach wiec raczej material wytrzyma tylko trezba tak skonstruwac zaiwas zeby przenosil odpwoeidnie sily nie punktowow a mozliwie rownomiernie
pozdrawiam
ps. mam kilku konstruktorow w moiej firmie w wolnej chwili mi to policza

: 2004-11-04 15:16
autor: Mr. Cynk
.

: 2004-11-04 15:22
autor: Qki G
mi takie drzwi strasznie sie podobaja wiec jak by to wypalilo to ja bylbym chetny na cos takiego :) tylko musial bym ukogos zabaczyc jak sie wchodzi i wychodzi hehe.bo ja jestem z tych wiekszych ludzi hehe :)

: 2004-11-04 15:26
autor: Quaki
A wiec poprosze moich konstruktorow o przliczenie tego tylko ze to bedzie troche trwalo i raczej nie bedzie to dzien lub dwa bo to sa zapracowani ludzie
pozdrawiam
ps. jakby co to sam to policze tylko ze tez musze znalezc czas i odrobine checi :)

: 2004-11-04 15:28
autor: t0mpre
te drzwi maja jednen minus (moze nieco drastyczny) - jak je otworzyc przy dachowaniu?

: 2004-11-04 15:31
autor: MiH
hehe - ja też Qki, ja też :lol:

Myśle że jak bedziemy mieli gotowy projekt to pomyślimy kto jest chętny i zrobimy hurtem. Na pewno wyjdzie dużo taniej niż gdyby każdy robił z osobna. Szacuję że koszt zawiasu bez teleskopa to może być około 100-150zł teleskop 100 - tak więc jakby całość przeróbki (bo jeszcze kable) kosztowała z 500 zł to chyba nieźle - co?

: 2004-11-04 15:31
autor: Qki G
zdaje sobie sprawe ze to nie jest dzien lub 2 ale pocieszajace jest to ze w koncu ruszyl pomysl tak wiec mam nadzieje ze w niedalekeij przyszlosci juz bedzie wszystko wiadomo a przy dachowaniu no coz albo wucinanie albo przez bagaznik albo przez okno:)