Strona 2 z 3
: 2008-02-26 01:35
autor: 2Ya
czy na odłączonym TPS można uznać,iż silnik pracuje jak należy..
oto jest pytanie

: 2008-02-26 08:22
autor: Bluesmen
U mnie chodzi jak nalezy ,lecz jak juz pisałem wczesniej troche problemy są z wyregulowaniem obrotów na biegu jałowym.
: 2008-02-26 13:19
autor: Timi
Witam. a czy źle ustawiony zapłon też może mieć coś wspólnego ze skaczącym obrotomierzem.
obrotomierz zwariował
: 2008-09-23 12:48
autor: r08ert
witam
więc tak wczoraj podczas jazdy nagle obrotomierz poszedł na maxa ponad 8 tysięcy obrotów i sie zatrzymał, przy przygazówkach z 8 cofał sie do 5 tyś a po puszczeniu gazu szedł na 8 po jakiś 5 minutach z 8 tysiecy poszedł zgodnie z ruchem wskazówek zegara na 0 i tak do dziś pozostał.
po zapaleniu silnika się rusza do tyłu i wraca na zero.
podsumowując przekręcił się zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
czy mam teraz rozbierać zegary przeczyścić je i wrócić wskazówkę do prawidłowego położenia, czy szukać przyczyny gdzie indziej?
może ktoś już coś takiego miał.
dodam tylko dla pełnego obrazu w ciągu miesiąca 2 razy na chwile przestał działać ale zgodnie z prawidłami z 650 obrotów spadł na zero i tak został , po jakimś czasie zaskoczył.
no proszę a dzisiaj już jest wszystko ok - czary czy co?
: 2008-09-25 23:09
autor: marius
Witam
No przy skaczących obrotach moim zdaniem wina moze być przy: KABLE WYSOKIEGO NAPIĘCIA, SWIEC, KOPUŁKI,PALCA, ALE TEŻ NAJBARDZIEJ SILNICZKA KROKOWEGO często osiada osad i juz skaczą obroty.
Pozdrawiam

Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2008-10-04 11:16
autor: BenzoPiren
Witam
Mam dokładnie ten sam problem i już go wcześniej opisywałem. Odpowiedzi nie było, pytałem mechanika też nie wiedział jedyne co to na elektryke pojechać
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2009-02-21 23:59
autor: Trasecom
Ja mam podobny problem. Wskazówka od obrotomierza stoi w pozycji 0 . Jak ruszam to pokazuje prawidłowe obroty . Przy zmianie biegu wraca do zera i po puszczeniu sprzegła pokazuje normalne obroty . Chamuje silnikiem pokazuje 0 dodam gazu pokazuje tyle co powinna . Dziwna sprawa . Co sądzicie ?? Silnik pracuje normalnie . Obroty nie skaczą . Nie mam pomysłu .
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2009-02-22 00:00
autor: Kocureq
Może wskazówka przesunięta o ok. 100 obrotów w dół?
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2009-02-22 00:27
autor: Trasecom
raczej nie . Bo czasami sytuacja się mormuje . Znaczy pokazuje na wolnych obrotach tak ok 650
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2009-02-22 10:36
autor: OLEY
A nie kombinowałeś nic z tarczami zegarów? Wiesz jakieś białe, indiglo itd?
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2009-02-22 11:04
autor: --C--
Chyba że coś nie styka na przewodach i czasami impuls nie dochodzi
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2009-02-23 00:27
autor: Trasecom
Nic nie było ruszane przy zegarach . Żadne białe i tym podobne . Auto mam już dwa lata i nie było problemów. Nie wiem czy wyjmować zegary i sprawdzic wtyczki . Czy bardziej przy cewce szukać albo alternatorze . A cewkę mam na zewnątrz wyprowadzoną . Co bardziej obstawiacie . Bo tak myślę że przy zegarach nie mogło się nic poluzować bo obrotomierz chodzi fizycznie przy dodawaniu gazu lub czasami na wolnych obrotach . Sam nie wiem

Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2009-02-23 17:21
autor: Robert
W 2.0 z ręczną skrzynią sygnał idzie z cewki, ale w automacie oraz w 2.5 (może łaskawie uzupełniłbyś profil) obroty są brane z rozdzielacza. Więc to nie powinna być źle założona zewnętrzna cewka.
Objawy wskazują na przerwę w przewodzie (przy przyspieszaniu łączy, przy hamowaniu czasem przerywa pod wpływem własnego ciężaru), ale może zacznij od wyjęcia, przeczyszczenia i ponownego podłączenia wtyczki C170 (znajdziesz ją w kwadracie A4 na drugim rzucie komory silnika 2.5 w wątku o wtyczkach).
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2009-03-06 21:00
autor: Trasecom
Jak sam powiedziałeś idzie z CEWKI . Ja mam wyprowadzoną na zewnątrz i się kabel urwał . Skutek brak sygnału . Ale dziwne że działało jak gazu dodawałem

Dzięki wielkie za pomoc .
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2009-03-07 00:55
autor: --C--
Jak dodajesz gaz to silnik ci się lekko rusza, poza tym przy jeździe, jak skręcasz, hamujesz, przyspieszasz to działają różne siły, wtedy dostanie przewód lekkiego styku i ....
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2009-03-07 18:05
autor: Trasecom
To by było oczywiste gdyby wisiał gdzieś blisko lub przerywał, zaśniedział itp. Jak się dogrzebałem do cewki to się okazało że leży jakieś 10 cm od miejsca przeznaczenia . Ja bym bardziej obstawiał przeskok ładunku jaki się generuje w cewce . Przy dodawaniu gazu wzrasta . na wolnych nie miał siły się przebić przez to Izolacyjne warszawskie powietrze .

Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2010-03-29 20:46
autor: BenzoPiren
U mnie problem nie opadającej wskazówki od obrotomierza pogłębił się jak lekko uderzyłem dłonią w osłonę licznika i wskazówka przekręciła się zgodnie z ruchem wskazówek zegara do oporu i teraz przy wyłączonym silniku wisi w pionie przy włączeniu działa ale blokuje ją ten słupek na którym się opierała. Może ktoś doradzi jak się teraz do tego zabrać?? muszę rozbierać licznik żeby jak cofnąć?
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2010-03-30 18:09
autor: CBR
BenzoPiren pisze:.... pogłębił się jak lekko uderzyłem dłonią w osłonę

.... Może ktoś doradzi jak się teraz do tego zabrać?? ...
Proponuję to samo tylko mocniej

Obrotomierz stoi w miejscu, Prob nie chce jechac
: 2012-03-22 18:13
autor: Saperr
-- oryginalny post 2012-03-21 16:34 --
Dzisiaj dosc dziwna przypadłość mnie dotknęła. Wracajac ze szkoly, zatrzymalem sie na pol godziny, wracam odpalam i... Obrotomierz stoi w miejscu na 0, za chwile podskoczyl do 1000 i tam został. Mysle sobie , zawiesil sie, dodaje gazu i slysze ze obroty spadają, (obr nadal na 1000) mowie chyba nie rusze z miejsca. Zgasilem odpalilem, znow to samo. Zgasilem, po 2-3 minutach odpalilem, lekko dodajac gazu (tak zeby nie zgasl) zwiekszalem po troche obroty az tak do 3-4 tys. (obr zaczal dzialac) wbilem bieg i jade- wbijam 2 poszarpalo nim i za chwile jade sobie normalnie, jak gdyby nigdy nic, zatrzymuje sie pod domem, obroty jak zawsze, obrotomierz dziala.
Dodam ze:
1:Jakies 8-12 sekund trzeba go krecic, zeby odpalił
2: zawsze po odpaleniu na cieplym lub zimnym silniku (na zimnym nie liczac ssania) obroty spadają mi az do 250, po dodaniue gazu dzieje sie tak znow, dopiero jak pojade kawalek i stane to są w normie. Dzieje sie tak od dluzszego czasu.
3: Od niedawna jest tak ze jade, to czasem zabraknie mu troche mocy lub lekko poszarpie.
Ja bym stawial na przeplywke. Mial kiedys ktos podobny przypadek?
-- dodano 2012-03-21 20:21 --
Pozniej poszedlem do auta, odpalilem i obrotomierz juz tak sie nie zawieszał, tyle ze dzialo sie tak jak zawsze- obroty spadaja do 250 RPM, na wlaczonym silniku odlaczylem na chwile kostke od przeplywomierza, podlaczylem na z powrotem i obroty wrocily do normy, za chwile znow spadly, ale klopotow z ruszeniem z miejsca juz nie mialem (czyt. obr nie spadaly po dodaniu gazu) jednak czasem (nie zawsze) szarpalo jak jechalem, nawet bez przyciskania gazu, lub/i brakowalo mocy. Moze to byc wina tej szmaciarskiej kostki? (nie pamietam jak sie to nazywa dokladnie) Jutro ja jakos przeczyszcze.
-- dodano 2012-03-22 18:13 --
Bylem u mechanika spytac jednak nie Probkiem to nie powiedzial dokladnie. Twierdzi ze mozliwe ze potrzebne bedzie strojenie kompa... i ze jak odlaczylem kostke od przeplywomierza i obroty zaczely spadac, to z przeplywka wszystko oko. (odlaczylem spadaly, podlaczylem to sie unormowaly i zaraz znow spadly na 250) na szczescie normalnie ruszam z miejsca i obrotomierz juz sie nie zacina, sam doszedl do siebie. Aha i mowi ze powinienem zresetowac kompa po odlaczeniu tej kostki, kazal odlaczyc akumulator na 1.5 minuty i przytrzymac hamulec... Co on gada w ogole? Co ma do tego hamulec??
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2012-03-22 19:02
autor: lysolek21
dobrze mówi z tego co mi wiadomo to odłączenie aku i przytrzymanie hamulca przez 30s. resetuje kompa
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2012-03-22 20:12
autor: Saperr
-- oryginalny post 2012-03-22 20:06 --
heh, ciekawe...

Dzieki za odp
-- dodano 2012-03-22 20:12 --
No ok ale btw co z tym spadaniem do 250 obr zaraz po uruchomieniu? Odpalam, przygazowuje, ale i tak za chwile gasnie. Odpalam znow( teraz trzeba krecic zdecydowanie dluzej) i chodzi na 250 RPM, pozniej jak kawalek pojezdze i stoje np na swiatlach to chodzi na 1000. Procz tego podczas jazdy czasami brakuje mu mocy lub poszarpie, po chwili jedzie normalnie.
Wiem ze juz to pisalem, ale to tak w skrócie 
Nikt nie mial takiego przypadku? Moze to byc wina kompa?
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2012-03-23 13:09
autor: wujeksex
A ja stawiam na cewkę. Prawdopodobnie ma przebicie i dlatego auto się dusi, szarpie i nie ma mocy. To by wyjaśniało zacinanie się obrotomierza, bo sygnał na niego idzie z cewki.
Może być też przebicie na kablach wysokiego. Otwórz machę i jak obroty zaczną wariować słuchaj takich jakby cyknięć, strzałów nie wiem jak to określić. Jak masz kuchenkę gazową z zapłonem gazu iskrowym, to takiego dźwięku nasłuchuj.
Właśnie tam będzie przebicie i przeskok iskry na masę. Jak nic takiego nie usłyszysz, to prawdopodobnie cewka ma przebicie i "kopie" w aparat.
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2012-03-23 18:22
autor: Robert
Albo napisz wyraźnie, że się mylę 10 postów wyżej (nie wezmę tego do siebie), albo zauważ, że Saperr podał w profilu silnik.
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2012-03-23 19:30
autor: wujeksex
Zgadza się, że sygnał idzie ze środkowego przewodu wtyczki C170. Może się mylę, ale chyba wszystkie Probki z cewką w aparacie mają sygnał na obrotomierz z tej właśnie wtyczki. Może się mylę, ale to jest wtyczka cewki.
W czarnym mam automat, ale nie ucinałem tego przewodu, żeby sprawdzić, czy to on jest od obrotomierza
W aktualnym Probku mam aprarat S7 i prawdę mówiąc nie mam pojęcia skąd bierze się sygnał na obrotomierz, i prawdę mówiąc nie chce mi się poszukać, żeby się dowiedzieć

.
Re: obrotomierz - problemy z nim związane.
: 2012-03-23 20:31
autor: Saperr
No fakt wujaszku, ze przyczyna szarpania i duszenia sie moze byc C170. Ale jak wyjasnic poczatkowy spadek obrotow na 250? Jutro jak bede miec chwile to sprawdzę przewody, świece i tą cewkę, czy tam tą kostkę C170 (jak ją znajdę);)