Strona 2 z 3

: 2006-11-27 15:09
autor: Roswell
RX pisze:Witam,

W Euro jak dojdzie do E lub jest niżej to się zapala i jeszcze mamy 7-10 litrów paliwa w baku.

Pzdr.
Czyli jest to typowo amerykański, idiotoodporny wskaźnik, bo gdy dojdziemy do E (czyli empty - pusty) to mamy jeszcze przynajmniej 7 litrów paliwa :D

: 2006-11-27 16:55
autor: KITT
W Probe lepiej nie doprowadzać do sytuacji w której ta lampka świeci bo to może oznaczać że mamy tylko 10* minut na dojechanie do najbliższej stacji.

* Dotyczy silnika 2,5 V6, przy energicznej jeździe, sprawdzono empirycznie. 8)

: 2006-11-28 11:13
autor: mers
u mnie się zapala jak jest poza skalą, doświadczyłem tego tylko raz, kiedy skręciłem na złym skrzyżowaniu (oczywiście przez mgłe) ostatnio co jakieś dwa, trzy dni odwiedzam stację, dobrze że w KRK na NESTE gasolina jest po 3.50,-

: 2008-01-19 10:06
autor: czajnik601
Cześć do tej pory zawsze śmigałem do momentu gdy zaczynała migać lampka rezerwy i jechałem na stacje ale wczoraj zrobiłem inaczej i śmigałem tak sobie.ostatnio jak zapaliła się rezerwa zatankowałem ok 22l .zrobiłem 150km po mieście i znowu zaczeła migać ale mówię jade dalej no i dojeździłłem do 195kmpo mieście .czyli rezerwy starczyło na jakieś 45km.Czyli rezerwy nie ma za wiele.miałem kompletnie pusty zbiornik bo auto nie chciało jechać kolega przywiózł w bańce 5 l wlaliśmy to i rezerwa nawet nie migła.To ile ja mam rezerwy 4l skoro przy 5 nawet nie miga?

: 2008-01-19 11:39
autor: vitek
Nie robiłem takich testów na jazdę do sucha, ale tak na oko to u mnie rezerwa ma jakieś 8-10 litrów. Wskaźnik nie jest taki precyzyjny. Jak już pali mi się rezerwa to nalewam na full. Wchodzi jakieś 46-50 l. W instrukcji piszą, że pojemność zbiornika to 59 l , więc tak to sobie wydedukowałem. :-k

: 2008-01-19 12:03
autor: Kocureq
Rezerwa zapala się dość lososwo - zwykle poniżej 10 litrów w baku, ale to poniżej zależy od wielu czynników :) Radzę na niej nie polegać, jak pierwszy raz mrygnie (albo najlepiej wcześniej) - pojechać i zatankować.

: 2008-01-19 12:16
autor: HellHound
Ja nie schodzę poniżej 1/4 baku(pierwsza czarna kreska), jak dochodzi do tego położenia to tankuje, ale kiedyś na rezerwie zrobiłem jakieś 60km, strzałka była już poniżej literki E kiedy tankowałem.

: 2008-01-19 12:40
autor: Robert
:arrow: Instrukcje do roczników 1996-97 (PDFy w Strefie) są zgodne:
The Low Fuel Light
This light illuminates when fuel level in your tank has reached approximately 2-3 gallons (7-10 liters).

: 2008-01-19 13:33
autor: czajnik601
No ja też do tej pory nie jeździłem do wyczerpania paliwa to było w celach badawczych:-)Nieraz się jedzie gdzieś w trasie i nie wiesz za ile będzie stacja benzynowa teraz wiem ,że od mignięcia rezerwy mam max 50km tzn w mieście ,w tarsie może 60:-)

: 2008-01-20 15:48
autor: songossj6
A ja mam jeszcze dziwniejszy przypadek. Otóż rezerwa zapala mi się równo na ostatniej kresce oznaczonej literka E Empty... przejechałem jeszcze 50 km i spadła poniżej E. W tedy pojechałem zalać do pełna... jednak kiedy jeździiłem na tej rezerwie to czasami się ona wyłanczała i to na dłuższy czas wiec nie równości podłoża nie wchodzą w grę, mimo że strzałka już była poniżej E :roll:

: 2008-01-20 18:41
autor: stiv
mers pisze:dobrze że w KRK na NESTE gasolina jest po 3.50,-
ahh dobre stare czasy :D

: 2008-08-17 10:58
autor: Leib Garde
Witam,
mam pytanie w temacie wskaźnika paliwa. Czy normalne jest że wskazówka po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie opada na dół? Tzn cały czas wskazuje poziom paliwa, nawet na postoju?

: 2008-08-17 10:59
autor: vitek
Jak najbardziej normalne. Ten typ tak ma :wink:

: 2008-08-17 11:04
autor: Furious
Tak, przynajmniej u mnie tak jest :) To też zależy od nachylenia terenu itd ile pokazuje.
P.S. Te jaja z ostatnią ćwiartką są tylko dlatego, że resztki paliwa latają po całym baku i czujnik głupieje :D Właścicielom subaru imprezy zaleca się przy wyczynowej jeździe nie mniej niż połowę baku ze względu na przeciążenia ;)

: 2008-08-17 11:40
autor: Dee Jay
Leib to normalne jak pisano.

Furious to trochę nie tak. Ostatnia ćwiartka to ok 20l paliwa więc nie można nazwać resztkami. ;) Mnie wielokrotnie zdarzały się takie szaleństwa mając nawet więcej paliwa po prostu te wskaźniki w probe są cholernie nieprecyzyjne. Widziałem Przegrzany silnik w których wskazówka była na normal czy auto ze padniętą baterią a ładowaniem w normie :P

: 2008-08-17 12:13
autor: dyb
ja nie lubie tej wskazowki, jest jakas dziwna... :)
u mnie to mniej wiecej 100-120 km stoi na samej gorze, czyli na full... pozniej spada bardzo szybko do srodkowej kreski i stoi w jej okolicach do jakis 220-300 km (zalezy jak jezdze :P), no a pozniej spada do ostatniej kreski... w ogole prawie nie 'porusza sie' pomiedzy kreskami

przynajmniej rezerwa zapala sie zawsze dokladnie, to jest plus u mnie :P zaczyna mrygac mniej wiecej po przepaleniu 48-49 litrow na gorkach/dohamowaniach, pozniej swieci prawie caly czas po 50 l i wtedy wybierac sie na stacje :)

/update - bullshit :) znowu wskaznik mnie oszukal, 300 km jezdzilem max ekonomicznie, zmieniajac biegi przy 2500-2800 obrotow, hamowalem silnikem, spalanie 10/100, takie samo jak przy normalnej jezdzie i przeciaganiu do 4000-4500 obrotow, fajnie :oops:

: 2008-08-17 21:58
autor: czesio
Ja ostatnio jeździłem trochę fordem mondeo i wskaźnik paliwa działał tak samo, czyli najpierw stał w miejscu a potem ostro w dół, więc to nie tylko w probkach tak jest ale chyba we wszystkich fordach z tych lat.

: 2008-08-17 22:05
autor: Leib Garde
Dzięki, już się martwiłem :) faktycznie, jestem zatankowany na full, dziś zrobiłem ok 80km a wskazówka ani drgnęła. Już myślałem że mam jakieś nadzwyczaj niskie spalanie :wink: ale to chyba w takim razie będę mógł ocenić dopiero jak zapali się rezerwa (pierwszy raz od kupienia obliczam spalanie i trochę się obawiam :wink: )
Pzdr
Krzysiek

: 2008-08-17 22:23
autor: czesio
Nie obawiaj się, na pewno spali ile wlejesz, nic się nie zmarnuje ;)

: 2008-08-18 08:38
autor: dyb
no i na poczatku bedziesz pewnie troche deptal :P wiec pogadamy za jakies 2-3 tys km jak juz sie nacieszysz :P

ja moge powiedziec ze ostatnie 300 km jezdze 'eko driving' i dzieki temu mam jakies 15% mniejsze spalanie ;P no moze dzis troche pocisnalem, ale zwykle staram sie :D:D

: 2008-08-18 13:42
autor: Leib Garde
dyb pisze:no i na poczatku bedziesz pewnie troche deptal :P
ano właśnie :wink: skąd wiedziałeś 8) ciężko się oprzeć :twisted:

: 2008-08-22 19:10
autor: Arkadi
Zbiornik paliwa ma chyba bardzo nieregularne kształty. Od połowy skali do rezerwy jakoś szybciej opada.

Oporność czujnika poziomu paliwa.

: 2010-07-06 08:58
autor: bogdano
Witam.

Czy wie ktoś może z klubowiczów jaki jest zakres oporności czujnika poziomu paliwa w II Generacji? ile przy min. a ile przy max.?
U mnie pokazuje przy 59,2 Ohm poziom max na wskaźniku.

Czy ma ktoś może schemat [r][ciach][/r] w w/w probasie? Bo do I generacji jest coś takiego a do II nie znalazłem.
Chyba że wartości oporników są takie same.

Pozdrawiam.

Re: wskaźnik poziomu paliwa

: 2010-07-06 10:36
autor: Robert
Zaświecenie Low Fuel: ≥90 omów
Wskazówka na F: 7 omów
-"- 3/4: 19 omów
-"- 1/2: 35 omów
-"- 1/4: 65 omów
-"- E: 105 omów

Regulujesz na pływaku:
plywak.GIF
plywak.GIF (3.85 KiB) Przejrzano 6387 razy

Re: wskaźnik poziomu paliwa

: 2010-07-06 11:57
autor: bogdano
Jaka może być przyczyna ze przy oporności 59 Ohm pokazuje mi max.? Zgodnie z rysunkiem powinien mi pokazywać około połowy?

Zwarcia nie mam ponieważ. Jak odłączę pin 7 z zegarów (żółty kabelek) zjadę wskazówką na minimum i podłączę kostkę do licznika to wskazówka stoi na minimum.
Podłączę mu kabelek żółty, wskazówka idzie na maksa. Po rozpięciu niebieskiej wtyczki nad bezpiecznikami i podpięciu miernika na piny z czujnika zgodnie ze schematem pokazuje mi 59 Ohm. Na rozpiętej kostce pomiędzy pinem na liczniku a masą nie ma zwarcia.
Więc już zgłupiałem co się może dziać. Stało mi się to gdy autoelektryk robił mi z ogrzewaniem tylnej szyby. To po odebraniu samochodu miałem zr...ny wskaźnik paliwa. Więc stwierdziłem że się wezmę sam za te czujniki bo z fachowcami z warsztatu jak widać bywa tak, ze jedno naprawią drugie spierniczą.
Tylko się zastanawiam co tutaj może być nie tak? Czy nie powinno być tam jakiegoś opornika jeszcze po drodze pomiędzy sygnałem z czujnika a licznikiem.
Bo do wskazań temperatury, żeby mi dobrze pokazywało musiałem wlutować z czujnika jednopinowego opornik 350 Ohm bo też miałem takie cyrki.
Zastanawiam się (bo autoelektryk mi tam wywalał parę rzeczy - autoalarm itp.) czy przed licznikiem nie ma czasem jakiejś płytki z opornikami przez którą przechodzą sygnały z czujników? Na schemacie niby idzie wszystko bezpośrednio.

Pozdrawiam.