Strona 2 z 2

: 2008-01-21 21:52
autor: mika_vixen
To jest podobna sytuacja najlepiej będzie chyba jak będzie taki jak powinien być,bo jak będzie zbyt późny to stracisz na mocy ale silnik będzie bezpieczniejszy.Ja bym nie wyprzedzał zapłonu na takim silniku,jak masz większą kompresję od orginału to sobie teraz wyobraź sobie co się dzieje w silniku jak tłoki idą do góry i dostaną strzała za wcześnie.

: 2008-02-04 10:41
autor: Mar-dom
No i wyjaśniło się .Po konsultacji z tunerem zapłon ustawiłem na 5 stopni.Lata jak przedtem,strzela w tłumik jak przedtem i jestem szczęśliwy jak przedtem.

: 2008-02-28 17:18
autor: Drzymek
Panowie, mam pytanie. Stojąc przed kołem pasowym z lewej strony samochodu i patrząc na kąt zapłonu mam jedną kreskę na lewo od 10. Czy to jest 9 czy 11?
Pozdrawiam!

: 2008-02-28 17:24
autor: _KrISS_
No właśnie, dobre pytanie. Ja też miałem jedną kreskę na lewo od 10.

Obrazek

Według tego rysunku 9 stopni wychodzi w polowie między jedną kreską przed 10 a 10. Rysunek dotyczy kąta wyprzedzenia zapłonu w GL.

: 2008-02-28 19:57
autor: ZENiTH
Widzę że niektórzy kombinują pod górę. Wracając do oznaczeń literka T oznacza kąt 0 stopni. W GT ma być ustawione 9 stopni, w GL 6 stopni. Ten margines +/- 1 stopień jest po to że z czasem po ustawieniu może się zapłon trochę inaczej ustawić. Silniki w naszych probkach z wyjątkiem LX'a są bardzo czułe na kąt ustawienia zapłonu, zresztą wszystkie silniki Mazdy tak mają. Więc jak ktoś ma ustawiać zapłon to powinien zrobić to idealnie co do wartości. Żadnych rezerw itd. Przypominam też o podłączeniu złącza STI (to od kodów błędów) do masy autka lub akumulatora. I skończcie eksperymenty bo niektórzy będą zbierać na nowy katalizator albo paliwo do probka.

: 2008-02-28 20:27
autor: _KrISS_
No więc ja ustawiłem zapłon u siebie w taki sposób:

Obrazek

Wygląda na to że wcześniej miałem ustawiony na 11-12 stopni. Teraz silnik lepiej pracuje pod obciążeniem. Wcześniej podczas ostrego przyspieszania na 5-tym biegu zawsze zmniejszało mi się doładowanie do 6 PSI, teraz cały czas trzyma się ponad 8 PSI.

: 2008-02-28 21:56
autor: Drzymek
Ja miałem tak samo jak Kriss. Przez 3 lata jeździłem z zapłonem na 11stopni :evil: :evil: :evil:
Pozdiękowania dla Zenitha za pomoc i wyjaśnienie oznaczeń!

Zobaczę, może teraz nie będzie już wysokiego EGT... :roll:

: 2008-02-28 22:22
autor: mika_vixen
Jak miałeś za wczesny to mogłeś mieć wysokie EGT ,bo mogło być spalanie stukowe teraz powinno być lepiej ,chyba że masz za mało benzynki.

Re: Kąt zapłonu

: 2009-05-04 14:27
autor: pusher1
Mam pytanie chciałbym się dowiedzieć jaką probek 2.2GT 92 rok ma kolejność zapłonu ????Czyli które cylindry???Bo u mnie jest taka 1,2,4,3 tak powinno byc ????Auto pali bez zarzutu ...Ale ciekawość :D Kto wie prosze o rade......pozdrawiam

Re: Kąt zapłonu

: 2009-05-04 14:35
autor: Robert
pusher1 pisze:u mnie jest taka 1,2,4,3 tak powinno byc ????
Raczej nie...
:arrow: http://www.performanceprobe.com/info/sp ... le_eng.htm

:arrow: http://www.performanceprobe.com/doityou ... es/22t.htm


Chyba, że Twój silnik kręci w drugą stronę - serio :roll: (znaczy odwrotnie, niż Ci się wydaje).

Re: Kąt zapłonu

: 2009-05-04 19:35
autor: pusher1
Dzięki za rade, było dobrze tylko żle spojrzałem :) pozdrawiam

Re: Kąt zapłonu

: 2009-05-06 15:53
autor: wojtas89
Siema, mam pytanie. Jak jest przestawiony zapłon to auto może dużo palić (to już wiem) , ale czy bym mógł normalnie jeździć? Tzn. bez żadnych konsekwencji, bo od kąd zauważyłem że probek mi wipernicza dużo , przejechałęm jakieś 250-300km, i nic się nie dzieje.

Re: Kąt zapłonu

: 2015-03-01 21:44
autor: adrian_seki
Witajcie

Ustawiłem sobie kąt zapłonu na 9st (no może 8st bo po chwili zwątpiłem już gdzie ta kreska na tym kole jest). Czytałem również o regulacji obrotów silnika. Podczas podłączenia STI do masy ustawiłem obroty na wartość 750 (licznik). Po odpięciu kabla STI obroty spadają i mają wartość ok 700 może nawet 680 tak na oko wskazówka jest pomiędzy 750 a 500 obr. Czy coś się dzieje i gdzie szukać przyczyny? Auto dużo pali ok 11L miasto od kilku miesięcy i tak się zastanawiam.

Re: Kąt zapłonu

: 2015-03-01 22:52
autor: mysz
adrian_seki pisze:Witajcie

Ustawiłem sobie kąt zapłonu na 9st (no może 8st bo po chwili zwątpiłem już gdzie ta kreska na tym kole jest). Czytałem również o regulacji obrotów silnika. Podczas podłączenia STI do masy ustawiłem obroty na wartość 750 (licznik). Po odpięciu kabla STI obroty spadają i mają wartość ok 700 może nawet 680 tak na oko wskazówka jest pomiędzy 750 a 500 obr. Czy coś się dzieje i gdzie szukać przyczyny? Auto dużo pali ok 11L miasto od kilku miesięcy i tak się zastanawiam.
Tak chyba powinno być- w II gen jest tak samo jeśli chodzi o obroty.
Co do spalania- 11l/100km to dużo?!

Re: Kąt zapłonu

: 2015-03-02 01:36
autor: Maxxum
Obroty na ciepłym silniku w 2.2 GT powinny mieć książkowo 750, mogą być minimalnie wyższe.
Po odpięciu STI ustaw obroty na 750 (na liczniku) i będzie ok.

Co do spalania 11 l po mieście w zimie to nie jakiś wielki wynik moim zdaniem. 8)

Re: Kąt zapłonu

: 2015-03-02 07:40
autor: adrian_seki
Dużo/mało nie wiem, ale zawsze mogłoby być 10 czy 9 :D ale wiem - bądźmy realistami :)

Czyli obroty należy ustawić bez złącza STI tak czy nie bo już się zgubiłem :) ?

Re: Kąt zapłonu

: 2015-03-02 10:00
autor: Maxxum
Ja zawsze ustawiałem bez żadnych kombinacji.
Uruchamiałem silnik, czekałem aż się zagrzeje i wtedy ustawiałem na 750 obr. (bez włączania dodatkowych źródeł poboru prądu, jak światła, nawiew, czy klimatyzacja). Oczywiście komputer koryguje obroty po włączeniu czegokolwiek, ale łatwiej jest beeeeeezzz :wink:

Re: Kąt zapłonu

: 2015-11-07 22:58
autor: adrian_seki
-- oryginalny post 2015-03-05 21:56 --

Panowie - pokręciłem tą śrubką sporo bo kilka obrotów (zrównała się z obudową wysokość) a obroty wciąż pod kreską 750 - dlaczego nie chcą się podnieść?

-- dodano 2015-11-07 22:58 --

Ustawiłem zapłon na 6st bo na 9-10 wpadał mi w spalanie stukowe i turbo zmniejszało ciśnienie z 12 do 6psi - zobaczymy jutro jak się zachowa i jakie spalanie pokaże.