Strona 2 z 7

: 2005-11-05 19:29
autor: Marcos
Ale jak wyglądają.
Sebastianznak ile kosztują takie tarcze i gdzie kupujesz, bo też o takich myślę.

P.S. widziałem w gazecie"echo" artykuł o Twoim Probe:):)

Tarcze

: 2005-11-06 20:24
autor: sebastianznak
Witajcie, tarcze zamówiłem w sklepie Auto Meta w Katowicach na ul.Warszawskiej bardzo dobry sklep ma doskonałe zaopatrzenie ,niekiedy trzeba czekać na zamówienie ale jest wszystko.Co do tarcz to wybrałem Zimmermany bo tylko tej firmy udało mi się dostać do probe, oczywiśćie mówię o nawiercanych bo takie mnie interesują ,koszt 345 zł za sztukę,kupowałem kiedyś do ńissana 200 SX były rewelacyjne.Niech nikt nie mówi ,że nie nadają się na miasto bo naprawdę są świetne alę niekórzy koledzy pewnie słyszeli opinie złe i tym się sugerują lub kupi taki sobie nawiercane i wrzuci klocki za 40 zł to wcale się nie dziwię że klocki nawet 10.000 km nie dają rady,ale nikomu nie narzucam zakupu tarcz za przeszło 600 zł.Ja polecam osobiśćie i zachęcam do zmiany na nawiercane pod warunkiem doboru odpowiednich klocków, bo są o wiele lepsze od serii . Przy wymianie tych podzespołów wymienie też płyn na lepszy -pare złotych więcej chyba warto dać. Marcos podeślij mi na PW Twój nr tel,ja czesto jestem w tychach to możemy kiedyś pogadać .PS : widzę że gazety czytasz :) Pozdrawiam

: 2005-11-07 09:46
autor: Marcos
Więc jakie klocki zakładasz do samochody??

Z tyłu też będziesz miał nawiercane??

Re: Tarcze

: 2005-11-07 15:20
autor: Sqad
sebastianznak pisze:Witajcie, tarcze zamówiłem w sklepie Auto Meta w Katowicach na ul.Warszawskiej bardzo dobry sklep ma doskonałe zaopatrzenie ,niekiedy trzeba czekać na zamówienie ale jest wszystko.Co do tarcz to wybrałem Zimmermany bo tylko tej firmy udało mi się dostać do probe, oczywiśćie mówię o nawiercanych bo takie mnie interesują ,koszt 345 zł za sztukę,kupowałem kiedyś do ńissana 200 SX były rewelacyjne.Niech nikt nie mówi ,że nie nadają się na miasto bo naprawdę są świetne alę niekórzy koledzy pewnie słyszeli opinie złe i tym się sugerują lub kupi taki sobie nawiercane i wrzuci klocki za 40 zł to wcale się nie dziwię że klocki nawet 10.000 km nie dają rady,ale nikomu nie narzucam zakupu tarcz za przeszło 600 zł.Ja polecam osobiśćie i zachęcam do zmiany na nawiercane pod warunkiem doboru odpowiednich klocków, bo są o wiele lepsze od serii . Przy wymianie tych podzespołów wymienie też płyn na lepszy -pare złotych więcej chyba warto dać. Marcos podeślij mi na PW Twój nr tel,ja czesto jestem w tychach to możemy kiedyś pogadać .PS : widzę że gazety czytasz :) Pozdrawiam
Sebastin, nikt nie twierdzi że to są złe tarcze nie nadające się na miasto. Stosując normalne klocki nie nacieszymy się hamulcami zbyt długo bo polecą, ale jeśli zastosuje się specjlene dotakich tarcz klocuszki to zupełnie inna bajka. Z tego co wiem rowki i nawiercenia pełnią trzy funkcje, odprowadzają wode (mało prawdopodobne, bo szybciej odparuje), odprowadzają resztki klocków, pył itp. oraz dodatkowo studzą tarcze. Czyli podsumowując namiasto jak znalazł.

tarcze

: 2005-11-08 14:58
autor: sebastianznak
www.lewian.com.pl -dla wszystkich zainteresowanych tarcze 307 zł za szt.,nawiercane z Zimermmana

: 2005-11-18 23:15
autor: betar
Mechanik klubowy ,z Mazda-speed, polecił mi swego czasu tarcze Mikoda.Podobno są klasowo zbliżone do Brembo.I podstawa: niedrogie.Po co przepłacać?
A tak przy okazji to po co zakładać tarcze nacinane,czy wiercone ,kiedy na zwykłych jak porządnie depnąć to koło i tak staje w miejscu.Zakładanie takich tarcz ma sens przy sportowym ogumieniu,na którym nie tak łatwo stracić przyczepność.

: 2005-11-18 23:21
autor: Sqad
Ale dochodzi jeszcze odprowadzanie pyłu z klocków i innego świństwa z tarczy, co też jest w wyniku normalnego użytkowania nie tylko w rajdach.

: 2005-11-18 23:39
autor: betar
Zgoda,ale czy warto płacić tyle kasy?Bez sportowego(bardzo drogiego)ogumienia efekt hamowania praktycznie ten sam.Nie jestem przeciwnikiem takich rozwiązań,ale one tak naprawdę sprawdzają się w ekstremalnych warunkach.Dla mnie szkoda kasy.Wystarczą dobre normalne tarcze,dobre "cywilne" klocki i świeży płyn hamulcowy.

tarcze

: 2005-11-19 03:12
autor: sebastianznak
Sqad dobrze gada,jeśli szkoda Ci Betar wywalić kilka stów na takie tarcze to oczywiście Twoja sprawa ja postanowiłem zmienić na tarcze nawiercane wraz ze sportowymi klockami ponieważ miałem sprawdzone osobiście w innym sportowym samochodzie.A co do opon to niewiem co Ty masz za gumy na felgi naciągnięte ale przypuszczam ,że masz rozmiar fabryczny ale jeśli twierdzisz że dałbys na seryjnych tarczach i seryjnych klockach zablokować 17-sto calowe koła o rozmiarze 245 mm to będę godny podziwu sprawności Twojego seryjnego układu hamulcowego.Probe jest szybkim autem jak zresztą każdy z Was wie, nie waży też mało więc myślę że inwestycjia w takie tarcze i odpowiednio dobrane klocki napewno zaprocentuje a napewno się opłaci może też uratować kiedyś przed nagłym kontaktem z innym autkiem.A co do czego to jestem ciekaw czy kolega Betar próbował zatrzymać Probka i skutecznie zablokować koła na rozgrzanych hamulcach z większej prędkości.Pozdrawiam

: 2005-11-19 08:50
autor: ZENiTH
pamiętajcie że po wymianie tarcz na nawiercane i założenie klocków sportowych wydłuża się droga hamowania przy zimnych tarczach.

Re: tarcze

: 2005-11-19 12:29
autor: betar
sebastianznak pisze:A co do opon to niewiem co Ty masz za gumy na felgi naciągnięte ale przypuszczam ,że masz rozmiar fabryczny ale jeśli twierdzisz że dałbys na seryjnych tarczach i seryjnych klockach zablokować 17-sto calowe koła o rozmiarze 245 mm to będę godny podziwu sprawności Twojego seryjnego układu hamulcowego.
Mam rozmiar fabryczny.Myślę,że większość klubowiczów też taki ma.
Nie twierdzę,i w swojej wypowiedzi nie twierdziłem,że dałbym radę zablokować rozmiar 245 mm(średnica felgi nie ma tu nic do rzeczy) bo to ,jak napisałem warunki ekstremalne.Poza tym nie założyłbym nigdy takich opon.Z 3 powodów.Po pierwsze wzrastają opory toczenia(zużycie paliwa),po drugie drastycznie zmniejsza się przyczepność na mokrej i śliskiej nawierzchni,po trzecie skraca się żywotność łożysk.
Co do zablokowania kół podczas próby zatrzymania z większej prędkości to nigdy mi się to nie udało bo ABS nie pozwolił.
Jeszcze raz podkreślam,że nie jestem przeciwnikiem sportowych rozwiązań,tylko przy normalnej eksploatacji auta w większości uważam je za zbędne.
I każdy niech zakłada, lub nie,co mu sie podoba. :!:

: 2005-11-19 14:37
autor: sebastianznak
To jesli chcesz mieć zwykły ,przeciętyny samochód to powinieneś sprzedać Probe i kupić np:TICO,a co do opon to jakoś niezauważyłem zmiany w poziomie spalania,przyczepność może jest ciut gorsza ale przy dzisjejszych nowoczesnych oponach niskoprofilowych jest bardzo mała róznica-mówimy tu oczywiście o dobrych oponach.Lożyska ,coż ja zrobiłem na takim rozmiarze opon ponad 50.000 km i jeszcze do łożysk nie zaglądałem bo nie muszę,a tak wogóle to wygląd się chyba też liczy ,no chyba że twierdzisz że Twoja 15 calowa obręcz będzie sie lepiej prezentować niż ładna 17-stka to już nie mam pytań.Pozdrawiam.

: 2005-11-19 15:29
autor: betar
Sebastian.Dlaczego Ciebie tak boli fakt,że ktoś ma inne zdanie niż Ty i potrafi je uargumentować?
Probe kupiłem dlatego,że właściwie to Mazda i bardziej mi się podoba od 626 Coupe,a też dlatego że ma kopa i zapewnia większe bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu.I ma duszę.
Jakbym chciał kupić sobie np.Tico to bym kupił i niczyje rady(o wątpliwej uprzejmości) nie są mi potrzebne.
Proszę Cię również o czytanie postów z większą uwagą i zrozumieniem.Co ma estetyka wyglądu do skuteczności hamowania :?:
Skończmy ten temat bo to do niczego nie prowadzi.
Jeśli ktoś preferuje sportowy i agresywny styl jazdy to niech montuje w autku co chce,a jak ktoś woli normalną jazdę i chce poszaleć od czasu do czasu to też niech montuje co chce. :D

Tarcze hamulcowe do 2.2 GT "91 szukam

: 2006-03-31 11:46
autor: Sokół
Witam potrzebuje tarcz do mojego probaska na tył . :!: :1111_placz:

: 2006-03-31 12:20
autor: Robert
Skoro szukasz, to wpisz w opcji Obrazek Szukaj - znajdziesz m.in. swój identyczny temat założony w I generacji... Obrazek
Załóż jeszcze w FAQu, i w Rendezvous, i w... :evil: |(*,)

: 2006-03-31 12:21
autor: Maciucha
Takie rzeczy to tylko w Erze.....
A tak na poważnie to nie w tym dziale a w giełdzie. Mogę załatwić z lucasa za 85zł sztuka + przesyłka. Nówki oczywiście

: 2006-03-31 12:24
autor: Robert
He, he - w I gen to ten, a już jest nowy w Giełdzie i sprzed 2 dni w Giełdzie - po co Ci 3 komplety? :shock: |(*,)

W pierwszej chwili miałem zablokować, ale może kolega zechce odpowiedzieć Robertowi. Jeżeli nie, to wieczorem usuwam ten topik...

: 2006-03-31 15:41
autor: Sokół
Sorrki chłopaki troche mi sie pojechało ! ale tak ogólnie
to bez nerwacji.
Niech allah wam wynagrodzi w wielbłądach!

rozmiar tarcz do GT

: 2006-04-10 19:25
autor: Sokół
witam chcę kupiĆ tarcze do mojego probaska na tył ,ale facio w sklepie spytał mnie o ich wymiar ,podał mi dwa rozmiary różniące się o 5 mm .
Dodam iż chodzi mi o tarcze do 2.2 GT

: 2006-04-11 18:03
autor: Maciucha
Typ tarczy hamulcowej: pełny

Średnica [mm]: 258

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 10

Minimalna grubość [mm]: 8

Wysokość [mm]: 72

Ilość otworów: 5

Wymiar gwintu: 13

średnica otworu [mm]: 114

: 2006-04-11 20:58
autor: Sokół
serdeczne dzięki oto właśnie mi chodziło , jak zawsze można liczyć na kogoś z forum :D :D :D

: 2006-04-16 14:49
autor: jura
to ja jeszcze poproszę o wymiary tarcz hamulcowych przodu :))

: 2006-04-16 14:59
autor: Maciucha
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany

Średnica [mm]: 264

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 24

Minimalna grubość [mm]: 22

średnica otworu centrujacego [mm]: 64

Wysokość [mm]: 47

Ilość otworów: [szt.]: 5

Wymiar gwintu: [mm]: 13

średnica otworu [mm]: 114

Strona zabudowy: oś przednia

Ps. to na zielono to dla Roberta ;)

: 2006-04-21 01:53
autor: edi_pg
Witam!

Planuje właśnie zmiane tarcz i klocków. Chciałem założyć tarcze brembo, ale wtedy jakie klocki dobrac? Chciałem ferodo ale wyżej pisaliście że mało pożyją. W takim razie jakie? Zastanawiam się jeszcze czy kupić tarcze nawiercane czy zwykłe, w razie czego napiszcie które będą dobre do jakich tarcz.

Z góry dziekuje i
pozdrawiam

: 2006-04-21 08:35
autor: ZENiTH
musisz pamiętać o dwóch rzeczach. Tarcze sportowe służą do określonych celów. Prawidłowe parametry osiągają dopiero gdy się nagrzeją podobnie jest z klockami. Zastanów się czy jest ci to potrzebne. Nie neguję tego pomysłu bo jest ciekawy ale wymiana na typowo sportowe tarcze wiąże się ze zmianą stylu prowadzenia pojazdu.