Strona 2 z 6

: 2007-03-25 18:48
autor: OLEY
David, ale to normalne. :D
Na którym biegu go ciągniesz do siedmiu tysi?
Jeżeli, powiedzmy na piątce i robisz to w miarę płynnie ( hehe to słowo
od jakiegoś czasu bardzo mnie bawi :wink: ), to spokojnie osiągniesz
siedem tysięcy i nie przekroczysz 10 PSI. A jak zrobisz przy,
powiedzmy 60-80 km/h gaz w dechę, wskazówka boosta pójdzie
za wysoko i masz pewne odcięcie, chociaż Ty (jak się nie mylę) nie
masz zwężki. Ech, to nie będziesz tak miał. :D
Chyba, że pociągnąłeś go na jedynce dłuższy czas, to wtedy odetnie. :D

: 2007-03-25 19:18
autor: skorik
A odcięcie zapłonu ze względu na obroty? przy 6300 rpm?
To ma każdy no chyba, że ma chipa.

: 2007-03-26 11:33
autor: davidlive
no ja go moge bujać do 7000 tylko po co ??? Szkoda mi silnika i dlatego tylko 2 razy tak zrobiłem i zapewniam że muza na max a i tak silnik słychac .

: 2007-03-27 08:03
autor: Drzymek
Panowie ciągnięcie do 7000tys nie ma sensu, bo przy takiej prędkości obrotowej silnika, turbina nie jest wstanie pompować adekwatnej ilości powietrza do silnika i spada ciśnienie doładowania. I zamiast przyspieszać szybko, przyspieszamy coraz wolniej.

: 2007-03-27 09:36
autor: davidlive
Toż właśnie pisze ze nie ma sensu , trzeba by wieksze turbo , zreszta to nie jest silnik do tego więc oczym gadamy .
Nasze silniczki to 6000 max bo potem to juz tylko zarzynanie i żadnych efektów :cry: :cry: Fajnie by bylo tak bujac do 8 hehhe ale by był dzwiek :twisted: :twisted:

: 2007-03-27 11:05
autor: Mr. Cynk
chip omija problemy z odcinaniem :)

można wtedy ładować więcej ale nie omija zaburzenia proporcji paliwo-powietrze a to juz temat na inne wtryski itp.

: 2007-07-17 14:21
autor: Quaki
Widze ze odgrzewam kotleta ale coz nie do konca jest to prawda co napisal Mr. Cynk otoz chip jak najbardziej omija problem z odcinaniem paliwa ale mozna tez zrobic tak ze bedzie omijal problemy z proporcjami paliwowo powietrznymi (oczywiscie w zaleznosci do jakich mocy chcemy dojsc bo przy pewnej mocy standardowe wtryski to juz za malo)
A jak to zrobic ano trzeba zmienic mapy wtrysku tak aby przy zwiekszonym doladowaniu ilosc podawanego paliwa byla odpwoiednia dla ilosci powietrza
Pozdrawiam
ps. ja tak mam zrobione i obecnie przy doladowaniu rzedu 1bar (standardowa turbosprezarka pozwala na doladowanie rzedu 16-18Psi przy czym powyzej 16Psi strasznie grzeje powietrze wiec potrzebny jest duzy intercooler) mam AFR rzedu 10.1 przy WOT (czyli troche za bogato ale przy podniesieniu doladoania do 17PSi bedzie juz dobrze moge tez pogrzebac w mapie zeby troche zmniejszyc dawke paliwa)

: 2007-07-20 11:43
autor: Drzymek
Quaki dobrze mówi, mi przy 16psi też wali bogato 8)
A w chwili obecnej kombinuje jak wstawić większy intercooler tak aby nie ciąć belki z przodu... :roll:

: 2007-07-20 11:57
autor: _KrISS_
Ja zmieniłem kompa na zachipowanego i skończyły się moje problemy z odcinaniem zapłonu, a odcinał mi zawsze gdy wciskałem gaz mocniej, nawet gdy na wskaźniku doładowania było 3-4 PSI. Działo się tak na seryjnej zwężce. Po zmianie kompa na tej samej zwężce wszystko było OK. Żadnego odcinania, turbo pompowało do 8PSI. Prawdopodobnie jakbym zmienił kompa na drugiego niezachipowanego też by było wszystko OK.

: 2007-07-20 12:48
autor: pytlar
Drzymek pisze:Quaki dobrze mówi, mi przy 16psi też wali bogato 8)
A w chwili obecnej kombinuje jak wstawić większy intercooler tak aby nie ciąć belki z przodu... :roll:
wywalic klime :twisted: ja jej nie mam i mam miejsca pod dostatkiem :D:D:D

: 2007-10-09 20:16
autor: Flyke
Hello , mam problem i potrzebuje natychmiastowej pomocy:) Wiec tak ; zrobilem sobie dolot i od tamtego momentu Probek zaczal odcinac zaplon przy 8 psi, dzisiaj odcina juz przy 2-3 psi :cry: zaczal gasnac, na wolnych obrotach jak by sam dodawal sobie gazu jest 700 nagle rosnie do 2000-2500 tysiaca spada do 1500 i znow po chwili przestaje :( strasznie meczaca jest jazda jak mi odcina co chwile zaplon :( Pomocy

: 2007-10-09 20:39
autor: davidlive
Dobra pisz po kolei co zrobiłeś zaraz ci pomoge hehe


pozdro

: 2007-10-09 20:45
autor: Flyke
hehe no wiec co zmienialem ;
rura od turbo do przeplywki i stozka
prosta rura do intercoolera i bov przed kolanko od przepustnicy
przedluzylem kable od przeplywki i to wsio :)
a i jeszcze zmienilem ta Twoja zwezke na wieksza bo odcinalo przy 12 :P

po zmianach najpierw pompowalo 6 psi okazalo sie ze przedmuchy byly bo kolega nie dokrecil opaski :P dokrecilem posprawdzalem reszte i juz znow bylo ok ale znow odcinal wiec wywalilem zwezke i zostala seryjna . Pojechalem na tescik a tutaj zonk odcina zaplon najpierw odcinal przy 8 psi czasem na czerwone wchodzilo i odcinal. Dzisiaj odcina juz przy 2-3 psi :[

Edit : do tego te objawy co pisalem wyzej ze gasnie i sam dodaje sobie gazu:[

: 2007-10-09 20:55
autor: davidlive
No to zacznę od tego , wiec tak hmmm jak ci to wyjaśnic ,

filtr :arrow: przepływka :arrow: jakas tam rureczka :arrow: gumowa obiemka :arrow: turbo.

I tak tuż przed ta gumową objemką od spodu wchodzi takie mały wężyk weź mi powiedz co z nim zrobiłeś i gdzie go umieściłeś.

Dalej ,czy na pewno dobrze te kable przedłużyłeś czy aby czasem czegoś nie poplontałeś , bo jest ich 9 więc może gdzieś coś pomyliłeś.

A co z wężykiem który szedł do obudowy filtra od kolektora ssącego ???(nie mozna go zaslepjać)

Czy podpiołeś wszystkie kabeliki ???, czy aby na pewno masz 2-3psi bo ja po założeniu dodatkowego wskaźnika zobaczyłem jak ten oryginalny oszukuje to był szok .


pozdro


jak cos to pisz

: 2007-10-09 21:06
autor: Flyke
davidlive pisze:No to zacznę od tego , wiec tak hmmm jak ci to wyjaśnic ,

filtr :arrow: przepływka :arrow: jakas tam rureczka :arrow: gumowa obiemka :arrow: turbo.
zaraz zaraz jaki wezyk ?
u mnie to wygladalo tak
filtr :arrow: przeplywka :arrow: kolanko z ktorego wychodzila odma :arrow: rura :arrow: turbo
na odme zalozylem filtr

z tym wezykiem to wywiercilem dziurke wkrecilem srubke wywiercielm w niej dziure i tam zalozylem wezyk

na 100% odcina przy 2-3 psi tak jak pokazuje wskaznik bo czasem odetnie pozniej a roznice czuc ;p

ja mysle ze to nic z dolotem bo na poczatku bylo ok pozniej zaczal swirowac a jest co raz gorzej , kabelki itp wszystko jest podpiete dobrze

: 2007-10-09 21:13
autor: davidlive
flyke(vasil) pisze: PYTANIE :arrow: zaraz zaraz jaki wezyk ?

ODPOWIEDZ :arrow: z tym wezykiem to wywiercilem dziurke wkrecilem srubke wywiercielm w niej dziure i tam zalozylem wezyk
no soś musiałes pokombinować , weź ta odmę załóż znów na filter tzn na kolanko.


A nie był to czasem mój pomysł ???, a ta rurka tez czasem nie była moja ???


nie no zartuje .


A tak poważnie to mówie ci sprawdz ta odme tzn wez ja w oryginale .

: 2007-10-09 21:21
autor: Flyke
A co z wężykiem który szedł do obudowy filtra od kolektora ssącego ???(nie mozna go zaslepjać)
chodzilo mi o ten wezyk a pytanie dotyczylo tego
I tak tuż przed ta gumową objemką od spodu wchodzi takie mały wężyk weź mi powiedz co z nim zrobiłeś i gdzie go umieściłeś.
rozumiem ze do tej plastikowej rury mial wchodzic jakis wezyk a wiec u mnie zadnego wezyka chyba tam nie bylo a w kazdym razie ja go tma nie widzialem ;P

: 2007-10-09 21:25
autor: davidlive
no widze że załapałes o co kaman , tak tak tak dokłądnie o to mi chodzi .

Jak go nie masz to od sporu tam wystaje takie "cycek" i nawdziej na niego "gumke" wężyk ale takie odporny na temp i dołacz do dolotu przed turbo.


pozdro

: 2007-10-10 15:40
autor: Flyke
ok sprawdze ale jestem na 90% pewien ze to nie wina dolotu tylko czegos innego bo mowie przez troche bylo ok a jesli to byla by wina dolotu to odrazu cos by sie dzialo

EDIT: sprawdzilem , tam nie wchodzi zaden wezyk , u mnie nie ma czegos takiego nie wiem czemu.
Wymienilem przeplywomierz to nie to ,, dzisiaj juz odcina gdy wskazowka wejdzie na 0 ;( POMOCY


EDIT 2 : dobra udalo sie naprawilem :) okazalo sie ze rura od intercollera sie odlaczyla ta na dole :) teraz mam inny problem mianowicie : mam seryjna zwezke a odcina mi zaplon na 3 i 4 biegu jak wskazowka wchodzi na czerwone ,,, czemu ?

: 2007-10-10 21:37
autor: davidlive
flyke(vasil) pisze:3 i 4 biegu jak wskazowka wchodzi na czerwone ,,, czemu ?

bo wskaznik ci oszukuje nie patrz na to tylko kup dodatkowy .


pozdro

: 2007-10-10 21:57
autor: Flyke
no ok , ale czy mozliwe zeby przez zmiane dolotu doladowanie poszlo mi o 4 psi w gore??? bo mialem 8 wczesniej a teraz odcina zaplon

: 2007-10-11 16:39
autor: davidlive
no oczywiście że tak :D :D

to własnie na tym polega że zauważ że czasem jak walniesz w gaz odrazu to walnie 8-9psi a jak lekko to ok 7 psi , a na zmodernizowanym dolocie to wszystko dzieje sie szybciej .

dobra jesli bym sie mylił to mi powiedz czy jak ci odcina to jest mocnieszy niz był czy nie ??


pozdro

: 2007-10-11 17:16
autor: Flyke
jasne ze jest mocniejszy i to duzo ;)

: 2007-10-11 20:21
autor: OLEY
Myślę, że jeżeli wszystko jest dobrze połączone i szczelne, to
przed odcięciem, ratuje Cię tylko chip.

problem z odcięciem zapłonu :(

: 2007-12-23 21:13
autor: mvr
Witam .
W ostatnim czasie sprawiłem Probkowi prezent na święta w postaci remontu silnika ;) Odebrałem samochód dziś i silnik pracuje wręcz idealnie :) Pali tak jak powinien i trzyma obroty takie jak być powinny w silniku nic nie stuka, anie nie puka, ale pojawił się problem :(
Mianowicie chodzi mi o odcięcie zapłonu.
Kiedyś w Probku miałem odcięcie przy 12 PSI ze zwężką i czułem co działo się z paliwem ze zbiornika :)
Teraz turbina zaczyna mi pompować nawet jak wciskam pedał gazu dosłownie tykając go ..... na piątym biegu przy 1500 RPM zaczyna włączać się turbo, zacznie pompować 3 PSI i jest dźwięk odcięcia zapłonu.
Na każdym biegu turbina wlacza się jak tylko delikatnie tykne pedał gazu zapompuje 2-3-4 PSI i odcina . Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje :( aaa i mam wrażenie że spalanie wzrosło .
Jeszcze jedno ale to chyba nie mające nic do tych objawów . Jak jechałem to zdmuchneło mi węża gumowego co jest nałożony na intercooler , ale nałożyłem go i przykreciłem mocno i trzyma się.
HELP ME !!!

Wesołych Świąt