Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
problem ze skrzynią biegów - nie wchodzą biegi
Jeśli zapowietrzone sprzęgło - pedał leżałby w podłodze, albo byłby dość miękki... Wystarczy popatrzećczy pracuje dźwignia naciskana przez wysprzęglik.
Jeśli nie wysprzęglik to albo sprzęgło albo skrzynia. Sprzęgło prosto sprawdzić - wbij 5 i niech ktoś trzyma pedał sprzęgła w podłodze a Ty pchnij auto - jeśli silnik się kręci - wywalone sprzęgło.
Jeśli wywalone sprzęgło to albo spalona tarcza sprzęgłowa przysmarzyła się do koła lub docisku, albo rozwalona tarcza i cześci ratczy blokują zasprzęglając albo poszły piórka na docisku - docisk do wymiany.
Jeśli sprzęgło ok to zostaje tylko skrzynia...
Jeśli nie wysprzęglik to albo sprzęgło albo skrzynia. Sprzęgło prosto sprawdzić - wbij 5 i niech ktoś trzyma pedał sprzęgła w podłodze a Ty pchnij auto - jeśli silnik się kręci - wywalone sprzęgło.
Jeśli wywalone sprzęgło to albo spalona tarcza sprzęgłowa przysmarzyła się do koła lub docisku, albo rozwalona tarcza i cześci ratczy blokują zasprzęglając albo poszły piórka na docisku - docisk do wymiany.
Jeśli sprzęgło ok to zostaje tylko skrzynia...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 2005-03-29 22:25
- Galeria: viewtopic.php?t=5765
- Lokalizacja: Bydgoszcz
i po bolu...
wymiana sprzegla i jakis tam synchro cos tam
1000zl z robocizna

Probe II 2.5l 1993 Wersja USA, LPG, full wypas bez skory
Niech moc bedzie z nami 


Houston I got a problem - skrzynia, synchronizator,sprzeglo?
Sluchajcie! Jechalem sobie 2 dni temu do Irlandii 1600km no i standardowo przez niemcy 180km/h z przerwami na kawe. Przed belgia zjechalem na shella jak nigdy nic zatankowac paliwo. Ruszam a tutaj sprzeglo jak maselko weszlo hmm odcisnalem noga do gory i wszystko juz wporzadku ale jednynka ciezko wchodzi...2 - nie ma 3 - bez problemu, 4 - nie ma, 5 bez problemu R - wsteczny - nie ma. Tak jakby padla cala jedna dolna strona z biegami. Zrobilem 1000km po tym no i tak zostalo. Co z tych 3 rzeczy - temat moze byc? moze ktos juz przerabial temat? ogolnie to glupio sie jezdzi na 3 biegach tym bardziej ze cofnac moge tylko noga auto! Do tego czasu nic w skrzyni nie wymienialem procz oleju. Ogolnie nigdy nie bylo problemu. teraz przy 120-140 czuje lekkie drgania ale nie chce wiazac bo rownie dobrze moze byc to brak dobrze ustawionej zbierznosci. co jeszcze ... podczas jazdy zero stukow, szmerow itd. jak zawijalem na shella tez nic nie bylo - nagle przestalo wbijac biegi. Tak jakby cos sie przegrzalo stopilo i nie ma... - dajcie znac. Dzieki MiH licze na Twoja opinie rowniez. Roofio
/Roofio Probe II 1995 USA
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Moze byc to
1 silownik moze puszczac plyn.
Zobacz czy nie jest mokry
2 tarcza sprzegla moze sie rozczepila z sprezyn
3 Lozysko wyciskowe ci poszlo.
W tym temacie muszisz wymontowac skrzynie biegow aby stwierdzic dokladnie co i jak. Jak mowisz ze masz wibracje to moze byc walek glowny w skrzyni biegow. Moze byc tez dyferencial. Wienc jak bedziesz spuszczal olej to szukaj opilkow w oleju.
1 silownik moze puszczac plyn.
Zobacz czy nie jest mokry
2 tarcza sprzegla moze sie rozczepila z sprezyn
3 Lozysko wyciskowe ci poszlo.
W tym temacie muszisz wymontowac skrzynie biegow aby stwierdzic dokladnie co i jak. Jak mowisz ze masz wibracje to moze byc walek glowny w skrzyni biegow. Moze byc tez dyferencial. Wienc jak bedziesz spuszczal olej to szukaj opilkow w oleju.
1 odpada bo jest sucho.Gturbo pisze:Moze byc to
1 silownik moze puszczac plyn.
Zobacz czy nie jest mokry
2 tarcza sprzegla moze sie rozczepila z sprezyn
3 Lozysko wyciskowe ci poszlo.
W tym temacie muszisz wymontowac skrzynie biegow aby stwierdzic dokladnie co i jak. Jak mowisz ze masz wibracje to moze byc walek glowny w skrzyni biegow. Moze byc tez dyferencial. Wienc jak bedziesz spuszczal olej to szukaj opilkow w oleju.
2. Jakby tarcza sie roczepila to wydaje mi sie ze zaden bieg by mi dobrze nie wchodzil i slyszalbym to podczas jazdy bo wtedy by szumialo i ocieralo. 3. nie wiem co to jest lozysko wyciskowe, wiec jak masz chwile to wyjasnij. Tez nie czaje co to sa widelki... jest jakas profesjonalna nazwa na to?. Mi to wyglada na synchronizatory - tylko dlaczego co drugi... hmmm nie wiem co taniej ale caly walek z synchronizatorami to 150zl nie chce sie bawic w wymiane poszczegolnych czesci... tymbardziej ze tutaj na wyspie zaplecza nie mam. Jak ktos jeszcze ma jakies pomysly to czekam i dzieki. Jeszcze pytanie - ciezko sie zmienia cala skrzynie biegow? na czym sie trzyma i czy nie lepiej cala wymienic i sie nie pierdzielic. Roofio
/Roofio Probe II 1995 USA
Problem z wrzuceniem biegu
Witam,
mam problem i mam nadzieje ze ktos bedzie umial mi pomoc. Gdy mam wylaczony silnik to po wcisnieciu sprzegla bieg mozna zmenic bez problemu. Jednak jak odpale silnik i mam na luzie i chce wrzucic bieg to nieda rady. Probowalem tez odpalac auto na wrzuconym biegu ze sprzeglem... jesli sie nienaciska hamulca w tym momencie to auto pomalu zaczyna ruszac ... Czy ktos wie co to moze byc? Czy oznacza to wymiane sprzegla, awarie skrzyni czy tez kwestia regulacji sprzegla?
Ford Probe 2
2.0 L 16v
93r
Pozdrawiam
mam problem i mam nadzieje ze ktos bedzie umial mi pomoc. Gdy mam wylaczony silnik to po wcisnieciu sprzegla bieg mozna zmenic bez problemu. Jednak jak odpale silnik i mam na luzie i chce wrzucic bieg to nieda rady. Probowalem tez odpalac auto na wrzuconym biegu ze sprzeglem... jesli sie nienaciska hamulca w tym momencie to auto pomalu zaczyna ruszac ... Czy ktos wie co to moze byc? Czy oznacza to wymiane sprzegla, awarie skrzyni czy tez kwestia regulacji sprzegla?
Ford Probe 2
2.0 L 16v
93r
Pozdrawiam
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Sprawdz czy masz plyn , a jesli tak , to czy uklad nie jest zapowietrzony .
Jesli straciles sprzeglo nagle , to byc moze pekl wezyk ,ten elastyczny ( laczacy przewody metalowe na przejsciu z nadwozia na silnik). albo ma malá dziurke i chociaz jest plyn to zapowietrzyl sie uklad.
Naciskaj sprzeglo a druga osoba niech sprawdza czy wyprzegnik pracuje i wypycha dzwignie przy skrzyni.
To tak na poczátek
Jesli straciles sprzeglo nagle , to byc moze pekl wezyk ,ten elastyczny ( laczacy przewody metalowe na przejsciu z nadwozia na silnik). albo ma malá dziurke i chociaz jest plyn to zapowietrzyl sie uklad.
Naciskaj sprzeglo a druga osoba niech sprawdza czy wyprzegnik pracuje i wypycha dzwignie przy skrzyni.
To tak na poczátek

byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 



- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
takim tokiem rozumowania , jak zepsuje ci sie wskaznik paliwa i skonczy paliwo , to Ty wymienisz najpierw silnikBLADE pisze:Obstawiam skrzynie do kosza na śmieci ale sprzęgło w 1 kolejności do sprawdzenia.

Dlaczego zaczynacie ( pisze zaczynacie , bo na drugim Forum padly podobne odpowiedzi ) diagnoze od za przeproszeniem dupy strony


byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 



- tn23
- Posty: 8
- Rejestracja: 2006-10-12 14:14
- Galeria: viewtopic.php?t=9607
- Lokalizacja: Świdwin
A co jest podstawa?? Chyba nie gumowa nakładka na pedał sprzęgłaTYKWA pisze:takim tokiem rozumowania , jak zepsuje ci sie wskaznik paliwa i skonczy paliwo , to Ty wymienisz najpierw silnikBLADE pisze:Obstawiam skrzynie do kosza na śmieci ale sprzęgło w 1 kolejności do sprawdzenia.![]()
Dlaczego zaczynacie ( pisze zaczynacie , bo na drugim Forum padly podobne odpowiedzi ) diagnoze od za przeproszeniem dupy stronya nie od podstaw

Z resztą jak sie to sprawdzi to sie okaże co naprawde padło.
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
BLADE pisze:
A co jest podstawa?? Chyba nie gumowa nakładka na pedał sprzęgłaPoza tym napisałem że "obstawiam" a nie, "wyrzuć skrzynie na śmietnik bo to na 100% ona i niema bata żeby było coś innego". Z reszta cokolwiek bym napisał to tylko virtulana diagnoza przez internet, która może jedynie coś podpowiadać, nic wiecej...
Z resztą jak sie to sprawdzi to sie okaże co naprawde padło.
Brawo , brawo , wspaniale , dorzuc jeszcze jakis plytki tekscik o gumce

Jesli mamy jakis problem to staramy sie go rozwiázac zaczynajác od poczátku , czyli od rzeczy najprostszych , a majácych bezposredni wplyw na usterke, w tym przypadku czy w ogóle mamy plyn w ukl itd.
Swoim stwierdzeniem ze obstawiasz sprzeglo , dales wyczerpujácá odpowiedz i napewno pomogles w ustaleniu przyczyny problemu.
Twój post skojarzyl mi sie z dowcipem o Korki , który meczác pól godziny kierowce autobusu stwierdzeniem ze wie co sie popsulo , odpowiedzial na koncu , autobus sie popsul

byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 



- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Panowie luzik
Nie koniecznie skrzynia kwalifikuje się do śmietnika bo generalnie siadają kolejne mechanizmy jak np. synchronizatory, najczęściej właśnie 1 i 2 bieg klękają przez synchro. Na początku warto sprawdzić stan oleju w skrzyni to naprawdę nic nie kosztuje. Potem faktycznie warto skontrolować stan wysprzęglika. Ja u siebie wymieniłem łącznik elastyczny ten o którym pisał Tykwa. Po wymianie stałem na skrzyżowaniu bo pedał sprzęgła został mi w podłodze
I już ktoś tam mówił że trzeba wymienić zestaw naprawczy w wysprzęgliku a okazało się że ten łącznik który wymieniałem nie był wystarczająco dokręcony(trzeba go naprawdę porządnie dokręcić) i się wsio zapowietrzyło przez taką pierdołę jak niedokręcenie śrub.

Nie koniecznie skrzynia kwalifikuje się do śmietnika bo generalnie siadają kolejne mechanizmy jak np. synchronizatory, najczęściej właśnie 1 i 2 bieg klękają przez synchro. Na początku warto sprawdzić stan oleju w skrzyni to naprawdę nic nie kosztuje. Potem faktycznie warto skontrolować stan wysprzęglika. Ja u siebie wymieniłem łącznik elastyczny ten o którym pisał Tykwa. Po wymianie stałem na skrzyżowaniu bo pedał sprzęgła został mi w podłodze

Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...

- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Wiesz kolego, do jednego dołka nie sikaliśmy, wiec niegrzecznie jest jest ubliżać koledze z forum, że rzuca płytkie teksty a na koniec porównywac go do kolesia z zespołem downa. Ale to akurat nie o mnie świadczy tak jak świadczy.TYKWA pisze:
Brawo , brawo , wspaniale , dorzuc jeszcze jakis plytki tekscik o gumce![]()
Jesli mamy jakis problem to staramy sie go rozwiázac zaczynajác od poczátku , czyli od rzeczy najprostszych , a majácych bezposredni wplyw na usterke, w tym przypadku czy w ogóle mamy plyn w ukl itd.
Swoim stwierdzeniem ze obstawiasz sprzeglo , dales wyczerpujácá odpowiedz i napewno pomogles w ustaleniu przyczyny problemu.
Twój post skojarzyl mi sie z dowcipem o Korki , który meczác pól godziny kierowce autobusu stwierdzeniem ze wie co sie popsulo , odpowiedzial na koncu , autobus sie popsul
Dla Twojej wiadomości na tym właśnie polega diagnoza awarii, że nie zaczyna się od tego że zepsuł się synchronizator któregoś z biegów czy jest mała dziurka w przewodzie od siłownika sprzęgła bo tu już są diagnozy, tylko raczej od tego w czym tkwi problem, i gdzie go szukać, tak więc zakładamy że w skrzyni i w sprzęgle. Następnie nalezałoby podać możliwe przyczyny awarii nie wymagające rozbierana połowy samochodu, czyli co sprawdzić pod maską i tu mamy płyn, przewody itp. Jesli to zawiedzie szukamy dalej. Można np przetestować zachowanie samochodu z włożonym kazdym po kolei biegiem. Tu można wydedukować który zespół zębatych kół szwankuje w skrzyni jeśli to skrzynia. Sprawdzić również na jakim poziomie bierze sprzęgło.
Z resztą chodzi tu o działanie takie jak wg diagramu serwisowego, ja takie miałem w rękach wielokrotnie, bez tego w serwisach wymieniali by pół auta, co z resztą robi się notorycznie w polsce. Jesli padła skrzynia to ja osobiscie bym wymieniał a nie robił, ale każdy ma wolną wolę.
Poza tym chodzi mi o to, że nie koniecznie konwersując na forum trzeba odrazu robić z siebie nawzajem idiotów. Każdy ma inna wiedzę, jeden mniejszą, inny wiekszą a co poniektórzy nie mają jej wcale i dopiero będą mieli.
Peace

- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt: