Strona 2 z 4
					
				
				: 2007-02-06 20:17
				autor: Kondzio
				Bogdan9999 pisze:To na bank ERG jeśli rozuszałeś ten zaworek tak że leciutko chodzi to możesz mieć problem z podciśnieniem albo ostatecznie elektryka.
no wlasnie nic nie rozruszalem tylko przeczyscilem,
tam wewnatrz ta srubke mam rozruszac czy co 
 
a jesli to nie to 
  
z elektryka, czyli pozostaje mi podjechac do warszatu bo sam to chyba usterki nie znajde 

 
			 
			
					
				
				: 2007-02-06 20:52
				autor: Bogdan9999
				Słuchaj w takim razie kolego same przeczyszczenie nic ci nie da wiem bo sam sie tak z tym bawiłem musisz wziąć nasmarować olejkiem i rozruszać ten tłoczek wciskaj go śrubokrętem i tak pare razy z oliwka aż zacznie leciuteńko chodzić i będzie git. pozdro

 
			 
			
					
				
				: 2007-02-06 21:12
				autor: Kondzio
				dzieki bodzio 
 
jutro to zlukam ponownie:)
dzis pol dnia przsiedzialem nad tymi bączkami(klaskon) plus te kody błędów i dalej sie pali 
 
dobrze ze jest to forum, bo dzieki Wam moge sam sobie podlubac w probku a jak na 20 latka nie mam az tak duzego pojecia o mechanice 
 
a niektorzy jak czytam posty to "złota rączka"
 
			 
			
					
				
				: 2007-02-06 21:25
				autor: radek1
				To jest chyba jednak dolegliwość jedynek,mój EGR też kiedyś się zaciął.Należy bardzo dokładnie wyczyścić ja do tego użyłem benzyny chociaż to drogi gips!,i podobnie jak Drzymek ssałem dotąd aż tłoczek lekko chodził.I po problemie już dwa lata się nie zawiesza,odpukać.
			 
			
					
				
				: 2007-02-06 21:36
				autor: Kondzio
				radek1 pisze:To jest chyba jednak dolegliwość jedynek,mój EGR też kiedyś się zaciął.Należy bardzo dokładnie wyczyścić ja do tego użyłem benzyny chociaż to drogi gips!,i podobnie jak Drzymek ssałem dotąd aż tłoczek lekko chodził.I po problemie już dwa lata się nie zawiesza,odpukać.
to jutro tak zrobie jak mowicie...
jak dzis go odkrecilem to caly byl jakby w sadzach 
 
wyczyscilem z tego pozniej pojechalem WD40 i zakrecilem a nie wiedzialem ze trza to rozruszac
 

  ale jutro sie zabieram znow do tego, 
egzaminy czekaja a ja w probasku sie dlube 

 
			 
			
					
				
				: 2007-02-06 22:59
				autor: Drzymek
				KoNdRoN pisze:
to jutro tak zrobie jak mowicie...
jak dzis go odkrecilem to caly byl jakby w sadzach 
 
wyczyscilem z tego pozniej pojechalem WD40 i zakrecilem a nie wiedzialem ze trza to rozruszac
 

  ale jutro sie zabieram znow do tego, 
 
Samo zalanie WD40 nic nie da. Musisz go rozruszać (kilka namiętnych pocałunków z języczkiem załatwi sprawę). Dopiero potem zalewaj WD40 i całuj 
 
KoNdRoN pisze:egzaminy czekaja a ja w probasku sie dlube 

 
Nie przejmuj się. Ja też mam 20 lat, też mam egzaminy i też zamiast się uczyć to poprawiam dolot i eliminuję wszystkie stukania +mycie i odkurzanie  

 
			 
			
					
				
				: 2007-02-07 12:27
				autor: Kondzio
				normalnie dostaje szału, od rana siedze w garazu i ni ciula
rozkrecilem go ponownie, jak zwykle caly w sadzach wyczyscilem pozniej zalalem rozpuszczalnikiem znowu przeczyscilem zalalem olejem zeby to rozruszac i tak mahalem ale nie chcial mi ulegac wogole 
 
tak z pol godziny go ruszalem i nie wiem czy lekko chodzil raczej na pewno nie, zakrecilem go spowrotem uruchamiam auto i cholerne check engine dalej sie pali 
 
nie wiem czy sie poddac czy co 

 
			 
			
					
				
				: 2007-02-07 14:43
				autor: Kondzio
				wracam z garazu poraz enty, juz sobie powiedzialem ze tam nie pojde a tu pach 

 ten EGR nie daje mi spokoju rozkrecilem i jazda najpier WD40 rozruch i nic zalalem olejem to i dalej nic, ciezko chodzi jak sam skurczybyk, mozliwe ze sie skonczyla zywotnosc tej pompki 

  bo ona ledwo co jak palcami ja pcham chodzi a co tu mowic o dmuchaniu 
 
moze jest reaktywacja jest juz niemozliwa nie mam pojecia 

 
			 
			
					
				
				: 2007-02-07 15:39
				autor: Bogdan9999
				Hehe no palcami a nie płucami 

 hehe jak nalałeś oliwki to powinno pomóc 

 Załóż i sprawdź czy mas wszystko dobrze podpięte i jak tak to powinno być wszystko ok. Pozdro
 
			 
			
					
				
				: 2007-02-08 18:00
				autor: Kondzio
				jak to Marcinkiewicz mowi 
 
yes yes yes 

  zrobilem to juz zadne check engine nie swieci sie, miejmy nadzieje ze przez to spalanie sie zmniejszy  
 
to jest pierwszy pozytyw a drugi ze juz sie umowilem na srode na 8 na zagazowanie probka, bedzie to sekwencja 
 
a oto moje usta po poradach drzymka, niestety same dmuchanie nie wystarczylo 
  
 

 
			 
			
					
				
				: 2007-02-08 18:23
				autor: Afrael
				KoNdRoN: 
Drzymek mówił o dmuchaniu a nie całowaniu. ^^  

 
			 
			
					
				
				: 2007-02-08 18:25
				autor: Bogdan9999
				
			 
			
					
				
				: 2007-02-08 18:56
				autor: Kondzio
				Bogdan9999 pisze:
A ile dajesz za sekwencje ?? 

 
...no właśnie na to wskazuje że cena jest całkiem przystępna ostatecznie 2.200 z butlą 65 l
zakladam u sprawdzonego goscia, poleconego przez znajomych  
 
a jeszcze pytanko faktycznie teraz bo zlikwidowaniu tego błedu EGR 16 probek bedzie mniej spalal 

 
			 
			
					
				
				: 2007-02-08 22:41
				autor: Bogdan9999
				Nie wydaje mi sie. pozdro
			 
			
					
				
				: 2007-02-09 21:47
				autor: Drzymek
				Teoretycznie powinien mniej spalać, bo nie spalona mieszana z powrotem wracać będzie do kolektora ssącego. Ale w praktyce tego nie odczujesz (przynajmniej ja nie odczułem).
			 
			
					
				
				: 2007-12-27 16:02
				autor: edi_pg
				Witam,
Ostatnio i u mnie pojawił się problem.
Wywala mi check engine, sprawdziłem kody na krótko i wychodzi mi że to EGR. 
No więc usiadłem poczytałem na naszym forum, znalazłem ten temat,
rozkręciłem EGR, wyczyściłem, całowałem się z nim i teraz chodzi lekko.
Chyba lekko bo ustami to trzeba troche sie na zasysać żeby zrobił pełny ruch do góry, ale wydaje mi się że to tylko sprężynka stawia opór.
Dalej, zainstalowałem EGR. Zresetowłem kompa, na początku nic się nie paliło, ale przejechałem się troche, zgasiłem, później odpalam za jakiś czas i co? znów CHECK ENGINE! 
Teraz zastanawiam się czy:
1. Niedostatecznie wyczyściłem EGRa (Jak lekko ma to chodzić?)
2. To coś innego niż EGR?
3. Dobrze czytam kody błędu?
I tutaj podaję link do filmiku zrobionego telefonem: 
KOD 16?
Może to jeszcze coś innego? Macie pomysły?
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: 2007-12-27 16:47
				autor: Drzymek
				Może się znowu przyciął, lub zasyfił. Spróbuj jeszcze raz czy lekko chodzi, a jeżeli to nie pomoże to nie wiem. U mnie to właśnie był problem.
Pozdro!
			 
			
					
				
				: 2007-12-27 16:51
				autor: edi_pg
				Zakładając że jednak jest dobry, 
to co to może być innego? 
Czy na pewno dobrze odczytałem kod?
I czy kod 16 oznacza tylko i wyłącznie EGR czy jest jeszcze cos z tym związane co może to powodować?
Bogdan9999 pisze:Sprawdziłem podciśnienie wtyczkę z przewodami i dalej nic. 
W jaki sposób sprawdziłeś podciśnienie?
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: 2007-12-27 17:25
				autor: davidlive
				Kurde panwie mam dla was zadanie , odpowiedzcie sobie na jedno ... ważne pytanie życiowe.
PO CO WAM TEN EGR!?!?
Bo ja nie czaje po co sie tak z tym mordować skoro nic pożytecznego to nie daje , a tylko kłopoty sprawia , zaslepić i po kłopocie .
pozdro
			 
			
					
				
				: 2007-12-27 17:26
				autor: edi_pg
				Mi nie o EGR chodzi  tylko o kontrolkę która mi się świeci i nie daje spać po nocach 
PS. Zajrzyjcie do linka który podałem wyżej i powiedzcie czy na pewno dobrze odczytałem kod. To na pewno 16?
 
			 
			
					
				
				: 2007-12-27 17:52
				autor: OLEY
				edi_pg pisze:PS. Zajrzyjcie do linka który podałem wyżej i powiedzcie czy na pewno dobrze odczytałem kod. To na pewno 16?
Moim zdaniem dobrze. Też bym go tak odczytał.
A powiedz mi jeszcze, czy tak Ci się zapala podczas jazdy, a może zaraz po przekręceniu stacyjki? 
Czy po prostu zapala Ci się na stałe kontrolka?
 
			 
			
					
				
				: 2007-12-27 18:12
				autor: edi_pg
				Kontrolka zapala mi się jakieś 2-3 sek. po odpaleniu silnika i tak sobie świeci. Raz tylko w czasie jazdy zgasła na kilka sekund ale później znowu swoje i tak się już pali i pali. Nie zależy od obrotów czy temperatury.
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: 2007-12-27 19:16
				autor: davidlive
				wywal żarówkę  
  
  
 
a tak poważnie to sprawdz jeszcze tą 2 czy tam 3 (nia pamiętam) pinową wtyczkę, i zobacz czy nigdzie kabelek żaden sie nie uksył czy cuś.
p.
 
			 
			
					
				
				: 2007-12-27 19:41
				autor: OLEY
				davidlive pisze:i zobacz czy nigdzie kabelek żaden sie nie uksył...
Co zrobił? 
  
 
			 
			
					
				
				: 2007-12-27 20:24
				autor: edi_pg
				Ja tu otwieram stronę, patrze że OLEY odpisał, 
więc z nadzieją na rozwiązanie problemu szybko otwieram temat. 
A tu co?  
  