Strona 2 z 2

Re: brak....

: 2012-04-12 22:43
autor: Sam
hym a ty masz 96 rocznik :) to możesz mieć OBDII(ale nie musisz ;) )jeśli masz, to wtedy przy zwieraniu nic się nie będzie pojawiać -> jeśli masz pod kierownicą gdzieś wtykObrazek to błędy da się sprawdzić tylko za pomocą komputera diagnostycznego.
Co do zwierania to tak normalnie zwieram TEN -GND, nie wiem czy da się je jakoś nienormalnie zwierać - błędy sprawdzam na diodzie wetkniętej FEN - B+ dioda jest połączona szeregowo z rezystorem 1kOhm. Check engine świeci mi bez przerwy nie zależnie od tego czy mam zworę czy nie.

Z ciekawostek -> jeśli zakładasz zworę podczas pracy silnika komputer pracuje w trybie serwisowym i zmienia parametry pracy silnika i mnie np rosną obroty jak ją wyjmę wracają do normy.

Jeszcze kończąc co do tematu który załączyłeś. 2.5 są dwa wentylatory który ci się włącza ? z tego co pamiętam w 2.5 jeśli załącza się wentylator lewy patrząc od przodu samochodu (czyli po stronie pasażera) to sygnalizuje to jakąś usterkę bodajże czujnik temperatury ale nie pamiętam dokładnie bo nie mam 2,5 i nie interesowało mnie to zbytnio.
pozdro

Re: brak....

: 2012-04-12 23:14
autor: maras_eko
OBD II nie mam ale juz wiem co źle zrobiłem :oops: chociaż te posty przeczytałem ze 100 razy.

Załącza się wentylator chłodnicy silnika (ten większy od kierowcy)

Re: brak....

: 2012-04-13 14:16
autor: Sam
warto czasem czytać 101 -> poza tym czytaj inne wątki o podobnych tematach ponieważ czasem ciężko coś sprecyzować. Co do wentylatora to na mój gust masz coś poknocone z klimą że po włączeniu wentylatora komputer myśli że już włączyłeś klimę usterki szukał bym w panelu sterującym. Ale nie wiem, warto zajrzeć czy jakiś domowy elektryk nie ulepszał sterowania nawiewami. Ale tak jak pisze na odległość nie da się nic stwierdzić objaw jest zbyt ogólny.

Re: brak....

: 2012-04-16 00:39
autor: Robert
Sam pisze:Z tego co pamiętam w pierwszej generacji nie można było zapalać ze zworą bo się robiło jakieś zwarcie.
Jakie zwarcie? Przecież choćby wolne obroty ustawia się w trybie serwisowym (ze zworką), a ciężko to zrobić bez odpalania. :roll:

Re: brak....

: 2012-04-16 08:02
autor: maras_eko
dobra wszystko podłączone ale ciężko mi rozpoznać co przerwa co 10 itd. zrobię to pewnie z 20 razy i będę wiedział :)

Re: brak....

: 2012-04-16 08:13
autor: Robert
Przy okazji zweryfikuj rocznik pod awatarem (na podstawie VINu, a nie pierwszej rejestracji) :idea:

Re: brak....

: 2012-04-17 00:52
autor: maras_eko
Robert pisze:Przy okazji zweryfikuj rocznik pod awatarem (na podstawie VINu, a nie pierwszej rejestracji) :idea:
Nic się nie zmienia :D rocznik T

Re: brak....

: 2012-04-17 10:02
autor: Robert
W takim razie ciężko będzie Ci zliczyć: :arrow: http://www.performanceprobe.com/doityou ... p?app=9625
;)

Re: brak....

: 2012-04-18 22:55
autor: maras_eko
-- oryginalny post 2012-04-17 20:55 --
Robert pisze:W takim razie ciężko będzie Ci zliczyć: :arrow: http://www.performanceprobe.com/doityou ... p?app=9625
;)

OBD II nie mam...

-- dodano 2012-04-18 22:55 --

dziś drugie podejście do błędów, błąd sondy lambda zniknął natomiast po przekręceniu kluczyka na zwartych zworach załączał się wentylator . Myślałem, że jakąś zware zrobiłem, bo poprzednio tak nie miałem.. Dlaczego tak?

Re: brak....

: 2012-04-18 23:37
autor: mysz
Źle ustawiony czujnik położenia przepustnicy. Na forum jest instrukcja jak ustawić tps'a ;)

Re: brak....

: 2012-04-19 08:45
autor: maras_eko
no tak błąd mi wywaliło bo ostatnio grzebałem z nudów... ale nie sądziłem, że wentylator od błędu przepustnicy się załącza... dziś zrobię dzięki pozdro

Re: brak....

: 2012-04-19 19:44
autor: Romas
un sie nie załącza od błędu tylko od źle ustawionego czujnika :mrgreen: błędu ci na 99.99% nie powinno wywalić chyba że... hmmm z resztą nie ważne :wink:
Szczelinomierz, śrubokręt do ręki i do roboty :wink: :mrgreen:

Re: brak....

: 2012-04-22 20:50
autor: maras_eko
TPsa miałem przekręconego (sprężynkę wewnątrz) i dlatego mi się gaz blokował. Ale wentylator cały czas nie reaguje na kręcenie Tpsem