Strona 2 z 3
: 2006-01-05 10:59
autor: skorik
Maciucha pisze:Nie będzie za bardzo żarł. Rozbierałem silniczek i przy przeciążeniu odchyla on szczotki od komutatora.
Jeżeli faktycznie tak jest to czemu po dojechaniu szyby do końca i gdy trzymamy jescze wciśnięty przycisk to mocno przygasają kontrolki np. na desce rozdzielczej? Gdyby szczotki się odchyliły wirnik nie pobierałby prądu.
Jeżeli by tak było to problem byłby rozwiązany i dużo łatwiej byłoby zrobić automatyczne domykanie szyb, bez obawy na znaczny (chwilowy) pobór prądu i na przeciążenie silnika.
: 2006-01-05 11:43
autor: ZENiTH
mechanizm jest rozłączany czujnikiem przeciążeniowym wiem bo rozbierałem. Dlatego po wciśnięciu przełącznika przygasa światło w autku a mechanizm szyby nie rusza się
: 2006-01-05 12:22
autor: skorik
to co to za mechanizm jak po rozłączeniu silnika od prądu żre więcej prądu niż sam silnik
: 2006-01-05 13:41
autor: Maciucha
skorik pisze:Maciucha pisze:Nie będzie za bardzo żarł. Rozbierałem silniczek i przy przeciążeniu odchyla on szczotki od komutatora.
Jeżeli faktycznie tak jest to czemu po dojechaniu szyby do końca i gdy trzymamy jescze wciśnięty przycisk to mocno przygasają kontrolki np. na desce rozdzielczej? Gdyby szczotki się odchyliły wirnik nie pobierałby prądu.
Jeżeli by tak było to problem byłby rozwiązany i dużo łatwiej byłoby zrobić automatyczne domykanie szyb, bez obawy na znaczny (chwilowy) pobór prądu i na przeciążenie silnika.
U mnie nie przygasają. Blaszka się rozgrzewa, wygina i odchyla szczotkę otwierając obwód. Może mam inne silniczki? Grunt, że u mnie tak jest, raczej było... bo na przełączniki od Miśka już chyba drugi miesiąc czekam

: 2006-01-10 10:31
autor: wingerman
raven
- da się zrobić zeby jakoś podświetlić te przyciski?
Da sie, robilem to za Sqad'em u niego w Probie troche dlubania itp. Zrobilismy jedna strone razem a druga Sqad mial robic sam... nie pamietam czy mu sie udalo czy nie, wiem ze byl jakis problem (razej do obejscia:) ).
: 2006-01-10 10:40
autor: skorik
Jaki problem. Zrobiłem takie podświetlenie przycisków od opuszczania szyb (chwilowo nie działa bo padł mi CPU).
Podłączyłem się z przewodami pod podświetlenie przycisków LOCK i UNLOCK. Wstawiłem po dwie diody (zielone, żeby pasowały pod resztę) na każdy przycisk. Podłączyłem po dwie szeregowo przez rezystor 510 Ohm no i do tamtego podświetlenia. Normalnie świecą mocniej a po włączeniu świateł świecą słabiej tak samo jak te przy klamce. Nie trzeba ciągnąć dodatkowych przewodów przy zawiasach drzwi. Wystarczy zdjąć tapicerkę...
: 2006-01-10 10:58
autor: wingerman
Dokladnie....
zastanawiam sie czy i jak rozwiazales problem z rownomiernym rozpraszaniem sie swiatla wokolo przelacznika
Samo wlozenie diody czy dwoch podswietli przelacznik, lecz efekt bedzie taki sobie (rzecz gustu oczywiscie) zabawa zaczyna sie gdy patrzac na podswietlony przelacznik swiatlo jest jednakowe wokolo a nie w jednym miejscu troszke jasniej w drugim troszke ciemniej.
Dlatego pisalem o tym ze jest troche dlubania.
: 2006-01-10 11:07
autor: skorik
Zgadzam się, same diody dały lipny efekt. eby rozproszyć światło wykorzystałem (może to śmieszne) woreczek foliowy. Nie widać go. Jest przezroczysty, no może trochę mleczny (matowy) i pod spód diodę. Światło w miarę się rozchodzi. Na pewno wygląda to lepiej niż sama dioda. Można spróbować zastosować np mleczną plexi. wycinając kształt dookoła przycisku.
: 2006-01-10 12:18
autor: Voodoo
To ja wam podam jak na tacy, świetny patent na diody

, sprawdzony już nie jeden raz.
Wystarczy do tego papierek ścierny 600-ka, matujemy delikatnie całą soczewkę i mamy świecącą żaróweczkę.

Sprawdza się w 100% dla diod przezroczystych o podwyższonej jasności.
: 2006-01-10 12:37
autor: skorik
Zgadza się do superjasnych, jak znalazł. Tylko problemem są czarne przyciski i w żaden sposób światła się tam nie ma gdzie odbić i efekt też jest jeszcze słaby. Wtedy przydałaby się jeszcze folia aluminiowa.
: 2006-01-10 12:39
autor: wingerman
Voodoo
Wystarczy do tego papierek ścierny 600-ka, matujemy delikatnie całą soczewkę i mamy świecącą żaróweczkę. Sprawdza się w 100% dla diod przezroczystych o podwyższonej jasności.
Nie rozwiazuje to problemu z rownomiernym podswietleniem przelacznika wokolo.

: 2006-01-10 12:57
autor: Voodoo
Jak wrócę do domu, to wam pokaże fotki takich przycisków, robiłem już w trzech samochodach i wsio jest elegancko. Robiłem w czerwonych u Ojca, w Maździe na zielono i w Probie zaczynam na niebiesko.
: 2006-01-10 13:52
autor: ZENiTH
Ja też robiłem takie patenty ale troche inaczej. Z przeźroczystego plastiku robiłem listwe bądź okrąg w zależności od tego co trzeba było podświetlić następnie wywiercałem kilka otworów w zależności od wielkości tej nowej formy i w tych otworach umieszczałem diody lub małe żaróweczki (lepsze rozwiązanie dłużej działają) a następnie całość matowiłem drobnym papierem ściernym. I już efekt był taki że cała powierzchnia przeźroczystego plastiku świeciła.[/url]
: 2006-01-10 17:40
autor: Voodoo
Tak jak obiecałem.
Tyle, że u mnie każdy punkt świetlny, to jedna dioda
Tak jest w Probie:
A tak u ojca w Nissanie:

: 2006-01-10 17:45
autor: wingerman
VooDoo wez pod uwage ze dotyczy to Igen, Ty masz IIgen a chodzi nam wlasnie o to ze w Igen przycisk jest lity z czarnego plastiku i mozna podswietlic tylko wokolo niego.
Nie zmienia to faktu ze u Ciebie swiatlo wokol przyciskow nie rozchodzi sie rownomiernie z ta sama intensywnoscia.

: 2006-01-10 17:50
autor: Voodoo
Może akurat tutaj są trochę niefortunnie zrobione zdjęcia i jest się do czego przyczepić

, ale jednak idzie to wykonać w jakiś dobry sposób.
W przypadku jedynki, to musiałbym mieć takowy przełącznik w ręku rozebrany, to może bym coś zmajstrował.
: 2007-02-02 12:26
autor: wargawiesiek
mam pytanko doczego dokładnie jest przycisk LOCK przy przełącznikach od szyb i jak od działa? Bo jak kupiłem probka to już niedziałał
: 2007-02-02 19:26
autor: Bogdan9999
Ten przycisk jest od blokowania przycisku pasażerowi aby sie szybą nie bawił bardzo fajna funkcja

: 2007-02-02 19:55
autor: wargawiesiek
ten przycisk działa na zasadzie że po wciśnięciu zostaje i żeby powruciło wszystko do poprzedniego stanu trzeba go jeszcze raz nacisnąć? bo umie to cały czas tak samo chodzi
: 2007-02-03 11:13
autor: Robert
Jak napisał Bogdan: przełącznik bistabilny LOCK blokuje sterowanie elektrycznej szyby po stronie pasażera (jego przycisk). Oba przyciski sterowania (obu szyb) z Twojej strony działają zawsze (tzn. po przekręceniu kluczyka

).
: 2007-02-03 14:00
autor: wargawiesiek
ale mi chodziło oto czy syba pasażera niedziała wtedy tylko podczas trzymania tego przycisku bo umie najprawdopodobniej czegoś tam brakuje
ale niewiem jeszcze czego
: 2007-02-03 14:13
autor: ADTOM
nie masz takiej spręzynki. Ona ten caly przycisk blokuje.
: 2007-02-03 14:38
autor: wargawiesiek
umie to wygląda tak czy czegoś brakuje?


: 2007-02-06 09:09
autor: Jedrek
: 2008-05-13 20:41
autor: OLEY
Panowie potrzebuję schemat elektrycznych szyb, a dokładnie kolory przewodów, które prowadzą prąd ze sterownika kierowcy do przycisków pasażera.
Już tłumaczę w czym tkwi problem.
Nie otwierała się szyba pasażera. Postanowiłem sprawdzić, czy silniczek działa na "krótko". Nie działał. Rozebrałem go, przeczyściłem i zaczął chodzić. Niestety problem pozostał, bo do kostki nie dochodzi prąd.
Możliwe, że gdy silniczek się zastał (prawdopodobnie działanie wilgoci przez dłuższy czas unieruchomiło go na tyle, że po przyciśnięciu przycisku coś się spaliło w sterowniku kierowcy).
Podmieniłem sterownik i niestety jest ten sam efekt, czyli brak prądu z prawej strony.
Nie wykluczam, że drugi sterownik też może mieć cos spalone więc chciałbym się podpiąć z prądem zaraz przy sterowniku kierowcy i sprawdzić, czy będzie przejście przez wiązki aż do kostki pasażera.
Po to właśnie potrzebuję kolory przewodów.