Podświetlenie zamkow i przelacznikow przy klamkach
- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
Chłopaki dzięki za rady już wszystko rozebrane wyciągnełem wszystko. Odkręciłem to co mi chodziło czyli gniazdo bezpieczników bo nie mogłem zdemontować inaczej a co do plastyków to u mnie to samo kupe popękanych plastyków ale udało mi się je trochę pokleić i narazie styka. A co do gniazda to rozebrałem całe i wyjełem duże pudełko w środku jest dzwonek itp. to to mi padło i dlatego mi nie podświetla przycisków i teraz do was pytanie co to jest i ile to może kosztować ???????   
  
  
  
			
			
									
						
							PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4
			
						Sportage FE3N 4X4
- OLEY
 - Klubowicz
 - Posty: 12763
 - Rejestracja: 2004-10-07 22:17
 - Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
 - Lokalizacja: Szczecin
 
Zaraz.
Jaki dzwonek???
Mówisz o tym,który daje sygnał przy niezapiętych pasach,otwartych drzwiach i włączonych światłach przy wyłączonej stacyjce?
Piszesz o tej puszce,o której mowa tutaj czy o jakieś innej?
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5470
Czy,żeby się do niej dostać trzeba ściągać kierownicę i całą tablicę rozdzielczą?
			
			
									
						
							Jaki dzwonek???
Mówisz o tym,który daje sygnał przy niezapiętych pasach,otwartych drzwiach i włączonych światłach przy wyłączonej stacyjce?
Piszesz o tej puszce,o której mowa tutaj czy o jakieś innej?
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=5470
Czy,żeby się do niej dostać trzeba ściągać kierownicę i całą tablicę rozdzielczą?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
			
						- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
Tak pisze o tej puszce. Przedtem nie wiedziałem jak się do tego dobrać więc odkręciłem cały plastyk z bezpiecznikami ale teraz już wiem i wiem na 100 % że to ... bo jak podłączyłem wszystkie wtyczki do gniazda z bezpiecznikami to wszystko działało oprócz podświetlenia, przy wyjętej tej puszce właśnie z tym dzwonkiem. I teraz pytanie do was co teraz zrobic co radzicie ??? Da sie i czy sie opłaci zanosic to do elektryka co naprawia radia i telewizory i tym podobne sprzęta ?? Dodam że to dobry fachowiec tylko czy sie opłaci ?? A dalej juz nie będę jeździł bez podświetlenia, bo to mnie ... na maksa że coś nie działa. 
  
  
  
			
			
									
						
							PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4
			
						Sportage FE3N 4X4
- Mr. Cynk
 - Posty: 3325
 - Rejestracja: 2003-09-14 22:41
 - Samochód: Pontiac TransAM 350'
 - Lokalizacja: W-M UE
 
poszukaj sobie takiej puszki ja kupiłem za jakieś 50pln i dziś jestem mądrzejszy... 
oprócz tego że palą sięklamki to jeszcze ta puszka zapala gniazda pasów i jak ktoś ma...
 żaróweczki w zamkach drzwi (od zewnątrz, ta szparka na wkładanie kluczyka aktywowana po pociągnięciu za zewnętrzną klamkę) 
 
wracając do aspektu naprawy...
   olać!
elektroniki jest tam sporo, scalaków i scalaczków i oporników.. ogólnie tego badziewia jest napchane i serwisówka nie ma dokładnego schematu tego pudełka a jedynie opisane wyjścia....
żarówki od zamków są na osobnym obwodzie (inaczej załączane) żarówki w gniazdach oasów też mają osobny obwód (nie ściamniają się itp) no a żarówki w klamkach od środka też są na swoim indywidualym obwodzie bo ściemniają się itp...
 
a do tego w tej samej wiązce jest jeszcze czujnik zamknięcia drzwi, klapy tył i ta "zajefajna" pozytywka...
 
50pln za kupno działającego chyba jest bardziej opłacalne niż walka elektronika z tym origami...
WSZYSTKIE ZMIANY PODSWIETLENIA W TYCH MIEJSCACH ROBCIE PRZEZ POCIAGNIECIE OSOBNYCH KABELKOW OD STACYJKI LUB BEZPIECZNIKOW.
unikniecie uszkodzenia CPU a diodki i tak nie będą się sciamniały..
			
			
									
						
										
						oprócz tego że palą sięklamki to jeszcze ta puszka zapala gniazda pasów i jak ktoś ma...
wracając do aspektu naprawy...
elektroniki jest tam sporo, scalaków i scalaczków i oporników.. ogólnie tego badziewia jest napchane i serwisówka nie ma dokładnego schematu tego pudełka a jedynie opisane wyjścia....
żarówki od zamków są na osobnym obwodzie (inaczej załączane) żarówki w gniazdach oasów też mają osobny obwód (nie ściamniają się itp) no a żarówki w klamkach od środka też są na swoim indywidualym obwodzie bo ściemniają się itp...
a do tego w tej samej wiązce jest jeszcze czujnik zamknięcia drzwi, klapy tył i ta "zajefajna" pozytywka...
50pln za kupno działającego chyba jest bardziej opłacalne niż walka elektronika z tym origami...
WSZYSTKIE ZMIANY PODSWIETLENIA W TYCH MIEJSCACH ROBCIE PRZEZ POCIAGNIECIE OSOBNYCH KABELKOW OD STACYJKI LUB BEZPIECZNIKOW.
unikniecie uszkodzenia CPU a diodki i tak nie będą się sciamniały..
- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
Możesz ew. wyprowadzić gdzieś w okolice klamek, bo to po pociągnięciu klamki zapala się na jakiś czas razem z oświetleniem wewnętrznym i potem wygasa.
			
			
									
						
							Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgrade- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- Robert
 - Posty: 12613
 - Rejestracja: 2004-10-21 19:12
 - Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
 - Galeria: viewtopic.php?t=6900
 - Lokalizacja: Leszno (maz)
 - Kontakt:
 
Robert pisze:gdzieś w okolice klamek
Robert nie pisze:w szparkę w zamku, którą zamierzasz zaspawać
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: 
 Lekcja 1 (bardzo krótka) i 
 Lekcja 2 (krótka)
 
'89 2.0 Turbo downgrade
			
						
 
'89 2.0 Turbo downgrade- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
Witam napisać będzie trudno ale jeśli ktoś ma zdjęcia CPU a dokładnie płytki to mogę zaznaczyć któro się pali. Ja nie mogę, niestety cyfrówki jeszcze sie nie dorobiłem  
  
  A jeśli ktoś ma to niech wklei a ja zaznacze 
:)  Jeśli ktoś nie będzie wtedy miał dojścia aby to naprawić to służę pomocą  
  
  
  
 
Pozdrawiam
			
			
									
						
							Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4
			
						Sportage FE3N 4X4
- skorik
 - Posty: 588
 - Rejestracja: 2005-10-15 08:27
 - Galeria: viewtopic.php?t=9986
 - Lokalizacja: Toruń
 
Może chociaż oznaczenie elementu który się spalił. Na płytce drukowanej jest napisane. np. T8
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 2007-02-15 12:56 przez skorik, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
										
						- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- Jedrek
 - Posty: 1134
 - Rejestracja: 2004-06-24 10:19
 - Samochód: Igen 1992 2,2GT
 - Lokalizacja: Ośno Lubuskie
 - Kontakt:
 
Trochę przestarzały ale znalazłem 
 
http://www.eu.necel.com/_pdf/D16190EJ1V0DS00.PDF
Jako zamiennik można wziąć np:
2SC3746
BUT11AF - bardzo powszechny w środowisku RTV
2SC1945
Lub jakikolwiek inny tranzystor zwykły o prądzie kolektora min 5A
			
			
									
						
							http://www.eu.necel.com/_pdf/D16190EJ1V0DS00.PDF
Jako zamiennik można wziąć np:
2SC3746
BUT11AF - bardzo powszechny w środowisku RTV
2SC1945
Lub jakikolwiek inny tranzystor zwykły o prądzie kolektora min 5A
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
			
						Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- skorik
 - Posty: 588
 - Rejestracja: 2005-10-15 08:27
 - Galeria: viewtopic.php?t=9986
 - Lokalizacja: Toruń
 
- Jedrek
 - Posty: 1134
 - Rejestracja: 2004-06-24 10:19
 - Samochód: Igen 1992 2,2GT
 - Lokalizacja: Ośno Lubuskie
 - Kontakt:
 
Nie musi być taki sam, bo mogły być zmiany, ale powinien być w podobnej obudowie co ten który narysował Bogdan 
Z tranzystora wynika, że układ jest sterowny masą czyli "+" jest na stałe, a załącza się przez podanie masy.
			
			
									
						
							Z tranzystora wynika, że układ jest sterowny masą czyli "+" jest na stałe, a załącza się przez podanie masy.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
			
						Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- skorik
 - Posty: 588
 - Rejestracja: 2005-10-15 08:27
 - Galeria: viewtopic.php?t=9986
 - Lokalizacja: Toruń
 
nie znam sie kurde na takiej drobnej elektronice choc z wymiana sobie poradze ale mam pytanko: na mojej plytce w cpu nie ma oznaczen typu Q11 czy Q10 a sa TR7 TR11 TR12 i tp.wnioskuje ze chodzi o numer tranzystora na plytce.to znaczy ze Q11=TR11 ? a oznaczenie tez nie pokrywa sie z rysunkiem wyzej bo jest NEC D1691 K 06 (to ten TR11) natomiast po jego lewej stronie jest TR12 i ma oznaczenie NEC D1694 L 03skorik pisze:Ten 2SD1691 na płytce ma oznaczenie Q11 - bo jest tam jeszcze jeden taki sam tranzystor. To właśnie ten Q11 padnie jak zrobicie zwarcie podświetlenia przycisków w klamkach. Warto sprawdzić od razu Q10 (SMD) który steruje tym większej mocy. Ja zastąpiłem go BD245 o prądzie do 15A.
pozatym jest jeszcze taki przynitowany do plytki,kolejny obrocony od tamtych dwoch i oznaczony jako TR7 i jeszcze jeden po srodku plytkiale ten to ma juz calkiem inne oznaczenie.
mam nadzieje ze napisalem w miare jasno i moze ktos kto mial rozebrane sie wypowie(przypomne ze tez nie swieca mi przyciski i zapinki pasow pozatym reszta ok)
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
			
						zbieram na 2.5v6...
- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- skorik
 - Posty: 588
 - Rejestracja: 2005-10-15 08:27
 - Galeria: viewtopic.php?t=9986
 - Lokalizacja: Toruń
 
- Jedrek
 - Posty: 1134
 - Rejestracja: 2004-06-24 10:19
 - Samochód: Igen 1992 2,2GT
 - Lokalizacja: Ośno Lubuskie
 - Kontakt:
 
(NEC) D1691 -> 2SD1691
(NEC) D1694 -> 2SD1694
Na obudowach z reguły nie podają całej nazwy tzn 2S
analogicznie C2764 -> 2SC2764
Tutaj macie stronę do szukania elementów:
http://www.datasheetcatalog.com/
wystarczy wpisać D1691 i wszystko staje się jasne.
Pozdrawiam
			
			
									
						
							(NEC) D1694 -> 2SD1694
Na obudowach z reguły nie podają całej nazwy tzn 2S
analogicznie C2764 -> 2SC2764
Tutaj macie stronę do szukania elementów:
http://www.datasheetcatalog.com/
wystarczy wpisać D1691 i wszystko staje się jasne.
Pozdrawiam
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
			
						Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(





 