Strona 2 z 2

: 2003-03-13 06:47
autor: Gość
nie wiem czy czytacie auto świat ale był tam test środków typu wd 40 czyli penetrująco smarowujące i takie tam bzdety ,a najlepsze jest to że wd 40 dostało tyle samo gwiazdek co najzwyklejsza w świecie nafta z tą róznicą że za WD 0,4 zapłacisz 24 zł a za 0,5 nafty 3 zeta :twisted:

: 2003-03-13 07:53
autor: Gość
Jak już mowa o Auto-Świat to kupcie sobie wczorajszy. Jest opis Probe 2,5 V6 24V dosyć dokładny. :lol: Szkoda bo ja mam 2.0... ale ten Auto-Świat też mam z 2000 roku 8)

: 2003-03-13 08:05
autor: amra
ALE CO Z BEZPIECZNIKAMI. CZY KTOS COS WIE ????

: 2003-03-13 08:49
autor: Gość
Do pierwszej generacji tez jest klopot. Te wewnatrz samochodu jeszcze mozna kupic w kazdym sklepie samochodowym, to tych z pod maski jeszcze nigdzie nie widzialem...

: 2003-03-13 09:05
autor: amra
to co zrobic jak sie przepali np. glowny 100A????? katastrofa !!

: 2003-03-13 15:56
autor: Gość
Kollek z tego co widzialem ma u siebie drutem zwarty jakis bezpiecznik bo tez nie moze nigdzie dostac...

: 2003-03-13 15:59
autor: amra
moze GTurbo pomoze zza oceanu?????

: 2003-03-16 16:36
autor: amra
a dzis wogole zdechl. auto nie chce odpalic. nowy akumulator - 2 miesiace. brak ladowania i nie chce krecic rozrusznik. czyzby gdzies bylo zwarcie???? a moze jak mowil mi znajomy elektryk - wyladowal sie akumulator od alarmu i ciagnie z glownego????? poza tym przyczyn moze byc tysiace???? prawda????

: 2003-03-16 16:55
autor: Raf
Przyczyn może byś tysiące, ale można je wykluczyć w 10 min.
Naładuj akumulator, wsadź do auta, podłącz przez amperomierz i jeśli prąd płynie spory to wyjmując bezpieczniki ustal przyczynę.

Możesz też sprawdzić czy masz ładowanie, odpal silnik i zmierz napięcie w inst, powinno być około 14.5 V

: 2003-03-16 16:57
autor: amra
co mi da wyjmowanie bezpiecznikow???? co sprawdze w ten sposob????

: 2003-03-16 17:01
autor: Raf
Sprawdzisz którędy prąd ucieka :twisted:
Np. jeśli przyczyną jest zatarty silnik chowania świateł (a miałeś z tym problem) to po wyjęciu bezpiecznika 'RETR' natężenie prądu upływy spadnie.

: 2003-03-16 17:02
autor: amra
i analogicznie pozostale uklady za ktore odpowiadaja bezpieczniki?

: 2003-03-16 17:23
autor: Raf
Oczywiście.
Tu znajdziesz opis bezpieczników.

Tylko pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa, jeśli będziesz podłączał amperomierz, to włączaj go pomiędzy minusową klemę i masę samochodu, niech dodatnia klema będzie normalnie podłączona ( wtedy są mniejsze szanse zrobienia zwarcia ).
Jeśli nie czujesz się na siłach to nakłoń do współpracy kogoś kto się na tym zna.

P.S. ja nie mam akumulatorka do alarmu, alarm cały czas obciąża główny akumulator i nie jest to przyczyną żadnych problemów.

Pozdrawiam Rafał

: 2003-03-16 17:26
autor: amra
dzieki, posprawdzam. zagonie do tego elektryka z pracy :D

: 2003-03-16 19:36
autor: Gość
Mokry pisze:Kollek z tego co widzialem ma u siebie drutem zwarty jakis bezpiecznik bo tez nie moze nigdzie dostac...
jak potrzebujecie jakiś bezpiecznik i nie możecie dostać to dajcie znać, wszystkie dostępne

: 2003-03-18 18:37
autor: amra
wiecie co? odlaczylem autoalarm (jak mi radzili elektrycy w robocie) i pali teraz jak pszczolka. czyli to mogl byc "wyciek" pradu przez autoalarm. kolesie z innych samochodow mowili o podobnych przypadkach. czym to moze byc spowodowane????? moze MiB sie wypowie bo z jego postow wynika ze chalupniczo przestraja radia z AF na UKF (zarcik) :D :D . chyle czola przed wiedza i kompetencjami MiB'a.

: 2003-03-18 19:35
autor: MiB
amra pisze:wiecie co? odlaczylem autoalarm [...]i pali teraz jak pszczolka. czyli to mogl byc "wyciek" pradu przez autoalarm. [...] czym to moze byc spowodowane????? moze MiB sie wypowie bo z jego postow wynika ze chalupniczo przestraja radia z AF na UKF (zarcik) :D :D . chyle czola przed wiedza i kompetencjami MiB'a.
Hmm - jeśli to autoalarm z osobnym akumulatorem to bardzo często pada tenże akumulator i komputer alarmu cały czas go ładuje - a że on ma upływność to jednocześnie rozładowuje główny. Często też (mnie osobiście się zdarzyło) że padły tranzystory sterujące. Autoalarm po zamknięciu zamków nie przerywał prądu tylko cały czas zasilał elektromagnesy. Kolega miał przypadek z zaciętą syreną - prąd brała a głosu ani ani. Przypuszczam iż miał ustawiony bardzo czule alarm - (włączał się mu dość często) i przez to sfajczyła się syrena, a że głosu nie dawała a prąd brała rozładowywało akumulator a koleś nic nie wiedział.
Powodów może być jeszcze kilka - trzeba poprostu poszukać teraz dokładnie w którym obiegu (sam alarm) pobiera prąd.
Co do przestrajania :lol: no - UKF1 na UKF2 już robiłem, AM też z amerykańskich na polskie przestrajałem - ale żeby AF :?:
Tego jeszcze nie próbowałem - :wink: ale - człowiek się uczy całe życie - więc nic straconego - może się i mi taki odbiornik zdarzy :twisted: :twisted:
Pozdrawiam

P.S. - :wink: A Wy w swoich Probkach macie w radiach taki zakres :P :lol:

: 2003-03-18 23:48
autor: asdero
Tak, to od " Ale fale !". Podobno dają tam najlepszą muzyke :)
Ale jak już o radiach samochodowych, to mam zamiar wrócić do swojego dawnego hobby i jak narazie wykopałem z zakamarków domowych moje radyjka. Jednak jestem chory jak widze to http://www.kenwood.net/indexKenwood.cfm ... 17&Group=5.
Pewno u nas nie dostępne,a jak już jest to nie dostępne ze względu na cene :cry: Do Probiaka w sam raz...

: 2003-03-19 07:59
autor: amra
oki. pochrzanilem. wyszla ze mnie totalna niekompetencja w tematach pradu.

: 2003-04-02 16:15
autor: amra
spytam MiB'a jako fachmana od elektryki: czy to mozliwe ze nie chca mi sie podnosic swiatelka do gory bo jest za "slaby prad". podnosza sie po pewnym czasie jazdy. autko stoi sobie pod domem bo mam za blisko do pracy wiec chodze piechota a nie zamierzam szpanowac autem pod praca bom juz na to za stary :D . jezdze w weekendy.
elektryk w pracy mi mowil, ze jezeli samochod stoi tyle czasu bez jazdy to to moze byc jedna z przyczyn. lampy podniosa sie jak auto troche pochodzi. a moze styki sa zasniedziale? jak pracowalem w innym miejscu to codziennie jezdzilem do pracy samochodem i tego problemu nie bylo (poza tym ze sie wogole nie chowaly - zrobil mi lakiernik jak lakierowal zderzak - pisalem o tym na forum :D )

: 2003-04-02 18:16
autor: t0mpre
asdero pisze:Tak, to od " Ale fale !". Podobno dają tam najlepszą muzyke :)
Ale jak już o radiach samochodowych, to mam zamiar wrócić do swojego dawnego hobby i jak narazie wykopałem z zakamarków domowych moje radyjka. Jednak jestem chory jak widze to http://www.kenwood.net/indexKenwood.cfm ... 17&Group=5.
Pewno u nas nie dostępne,a jak już jest to nie dostępne ze względu na cene :cry: Do Probiaka w sam raz...
no niezla zabawka... mogbys na tym centertela analogowego podsluchiwac :)
o ile jeszcze ktos tego uzywa ;)

: 2003-04-02 19:43
autor: kollek
Cześć
Ja tak miałem z jednym światłem w zimie. Zauważyłem że jeśli temp. spadała na polu poniżej -5 st. Cel. to prawa lampa nie wysuwała się. Dopiero po jakimś czasie. Czasami po 1 min. czasami nawet po 10 min.
Nie wiem od czego to zależy. Teraz jak jest ciepło jest wszystko OK. Mam silniczek. Będe go zmieniał.
Pozdrawiam, Kollek

: 2003-04-02 20:10
autor: asdero
t0mpre pisze: no niezla zabawka... mogbys na tym centertela analogowego podsluchiwac :)
o ile jeszcze ktos tego uzywa ;)
Pozbyłem się Alinco DJG5 i powiem Ci, ze rewelacyjnie słuchało się nie tylko Centertela :) Można się włączyć do rozmowy ustawiając shift nadawania -10MHz :). No, oczywiście ja tego nie robiłem.