Strona 2 z 4

: 2005-12-06 00:04
autor: KITT
Kurcze, też muszę się za to kiedyś zabrać i sprawdzić czy to działa i dlaczego nie. :P :lol:

Ale teoria jest taka że jeśli nie jeździsz na zawody to awaria obu VRIS nie ma właściwie znaczenia. Przy normalnej jeździe miejskiej powiedzmy do 3000 obrotów oba VRIS są zamknięte. Przy około 2880 obr/min. jest całkiem ładna górka momentu, wystarczająca do spokojnej jazdy miejskiej. :wink: Ja zmieniam biegi właśnie najczęściej przed 3 tysiącami obrotów.

Jeśli jednak jeździsz na zawody lub lubisz czasami skilować jakiegoś frajera :twisted: to włączający się VRIS numer 1 przy 3250 obr/min. się przyda. :wink: A jeśli przeciwnik dysponuje zaawansowaną maszynerią to przyda się też VRIS numer 2 ponieważ przy około 4750 jest kolejna ładna górka. :P

Swoją drogą... Instrukcja jako maksymalny moment podaje 160 przy 4000 obrotów czyli tą górkę z włączonym VRIS 1 a wyłączonym (jeszcze) VRIS 2. Ciekawe... :-k

: 2005-12-06 13:47
autor: totmes (gonciu)
dzis sprawdziłem otwiera cie tylko jedna przepustnica 2, tylko na luzie zadna sie nie otwiera, dopiero w jezdzie otwiera sie 2 pierwsza nic. zrobiłem reset kompa i nic nie pomogło, co proponujecie z tym zrobić, zostawić jak jest czy moze grzebać tylko za co sie brać???
a jeszcze to ze jeżdze na gazie? ale to chyba nie ma wpływu na otwieranie przepustnic?

: 2005-12-06 14:10
autor: KITT
Można elektrykę sprawdzić, czy faza dochodzi tam gdzie trzeba, posprawdzać czy wężyki nie są gdzieś przerwane, można też spróbować wymienić podejrzany VRIS i sprawdzić czy zadziała.

BTW, nie można było tego zrobić za pomocą dwóch silniczków elektrycznych? Czemu Kitajce tak skomplikowali sprawę, tyle wężyków, po co to wszystko? :roll: Chyba jakiś konstruktor chciał się wykazać. :? :roll:

: 2005-12-06 15:47
autor: Sqad
goncia1 pisze:dzis sprawdziłem otwiera cie tylko jedna przepustnica 2, tylko na luzie zadna sie nie otwiera, dopiero w jezdzie otwiera sie 2 pierwsza nic. zrobiłem reset kompa i nic nie pomogło, co proponujecie z tym zrobić, zostawić jak jest czy moze grzebać tylko za co sie brać???
a jeszcze to ze jeżdze na gazie? ale to chyba nie ma wpływu na otwieranie przepustnic?
A skąd wiesz że podczas jazdy się otwiera? Tylko nie mów że samochód kopa dostaje na jakichś obrotach.
Słyszałem dwie teorie, że na sprawnych przepustnicach nie powinno być kopa a druga to że czy sprawne czy nie kop pozostaje.

: 2005-12-06 17:09
autor: totmes (gonciu)
zrobiłem tak jak tu opisują: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... is&start=0

to znaczy na tzw "papierek" to chyba nie jest dokładne ale kiedy podłożyłem i przejechałem sie nie przekarczając 3000 to po otwarciu machy nadal były wiec dałem mu małego kopa tak 5000, 6000 to pozostała tylko na jednym (1) przepustnica i tak zrobiłem 3 razy i to samo
wiem ze to takie niedokładne ale innego sposobu nie znam, napewno nie po odczuciu mocy bo to za kazdym razem mam inne wrażenia :D :D


co prawda to od samego poczadku to nie mam zednych doczuc o spadku mocy (chociaż nie wiem czy przy kupnie autka to viris działało) zaczełem sie tym interesować po przeczytaniu tym postów, odczuwałem coprawda przyrost mocy w górnych granicach obrotów tak 5500 do 7000 ale to kop niesamowity z tym ze to było na bezynie a kiedy jakieś 3 tyg temu założyli mi gaz (sekwencja Prins) to tego juz nie czuje (wręcz małe przymulenie w tych granicach) ale to chyba normalne

: 2005-12-06 18:16
autor: KITT
Sqad pisze:A skąd wiesz że podczas jazdy się otwiera?
Jest na to pewien sposób... :-k

To jest zadanie dla... :arrow:
laptop w Klubie napisał pisze:Jeden z moich dziwnych kolegów wystawal przez szyber i pozdrawial wszystkich na okolo gdy ja majestatycznie gnalem jakies 150 taka fajna dwupasmowa:)
...dziwnego kolegi laptopa. :wink:

: 2005-12-06 20:42
autor: Pelot
auto na lewarek,Kolege za fajere i przyglądamy się czy się otwiera podczas jazdy(tzn.auto pozostaje w stanie spoczynku) :P

: 2005-12-06 21:16
autor: Sqad
Metoda na sznureczek zaczerpnieta z mazdaspeed
Podpinamuy delikatny sznureczek albo papierek pod przepustnice, tak aby w razie otworzenia zerwać nasze łączenie, po zakończonej jeździe patrzymy czy mocowanie jest całe czy nie.

: 2005-12-06 22:11
autor: KITT
:-k Metoda pelota wydaje się być jednak chyba pewniejsza niż jakieś papierki i sznureczki. :roll: Jak będę je sprawdzał to tak właśnie zrobię. 8) Trzeba tylko uważać aby podczas testu auto nie spadło na koła bo wtedy to... |-o<

:P :wink:

: 2005-12-06 22:20
autor: totmes (gonciu)
to ciekawe moze tak jutro zrobie bo zamiezam jutro olej wymienić (filtr juz kupiłem) to przy okazi postawie na pustaki przód i potestuje to konkretnie bede widział czy sie otwieraja i czy całkiem czy moze do połowy to jak wczesniej testowałem to nic nie widziałem a tu bede miał jak na dłoni bo i tak chyba ta 1 nie otwiera sie to moze przy okazji cos przeczyszcze :D

: 2005-12-10 16:37
autor: totmes (gonciu)
a ja mam jeszcze pytanko: co sie stanie jezeli mechanicznei sie otworzy te vris tz odłączyć zasilanie i zablokować przepustnice ( 1 i 2) mechanicznie tak zeby były cały czas otwarte, co sie stanie z mocą jak to bedzie wygladało na charakterystyce ?

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... light=vris


Od 0 do 3250 rpm oba mają być zamknięte więc jest ok (czerwona kreska),
od 3250 do 4250 nr 1 ma być otwarty a nr 2 zamknięty, więc nadal ok (niebieska kreska),
od 4250 do 6250 oba mają być otwarte i tu jest problem, twój silnik traci moc (dalej niebieska kreska a powinna być zielona) i wreszcie przy 6250 zamyka się nr 1 i silnik gwałtownie odzyskuje moc (przeskok z niebieskiej na czerwoną przy 6250).

to jak to bedzie wyglądało i cos nietypowego bedzie sie działo z obrotami???[/img]

: 2005-12-10 20:17
autor: Voodoo
Ale to wszystko właśnie jest na wykresie.
W momencie kiedy wszystko funkcjonuje prawidłowo, krzywa mocy przebiega dokładnie po szczytowych wartościach tych trzech wykresów.
Jeśli jednak któryś z VRIS'ów jest uszkodzony wówczas mamy problem tego typu, że w zależności który to jest i w jakim położeniu utknął, to albo mamy sporą moc w dolnym zakresie obrotów, a potem samochód to totalny muł, albo na odwrót.
Ale problem polega na tym, że przy źle funkcjonujących VRIS'ach możemy zapomnieć na pewno o kilkunastu koniach mocy.
Wszystko się okaże na dniach, jak kilka V'ek przetestujemy na hamowni. Zobaczymy jaki to ma faktyczny wpływ na moc, bo u każdego z chłopaków inaczej pracują.

: 2005-12-11 21:09
autor: Lukask
Tak się zastanawiam czy na otwarcie tych virisów nie ma wpływu to jak jest wciskany pedał gazu ? Być może otwierają się tylko przy gwałtownym dodaniu gazu i jest to jakoś rejestrowane przez TPS . Może przy normalnym poruszaniu nie otwierają się żeby ten motor mniej palił ??
Myślę że to może by ccoś takiego .

: 2005-12-15 11:48
autor: totmes (gonciu)
kurcze juz zgupiałem:
jednak cos jest u mnie popieprzone i kiedy włączam zapłon załączają sie (1 i 2) vris tz otwieraja sie dwie przepustnice i tak zostaje, cały czas sa otwarte (w czasie jazdy tez) to chyba musi byc cos popsutego ---czy tak powinno być??? ale chyba nie. nie mam pojecia.

w związku z tym co zrobić???
1 zostawic tak jek jest tz otwarte przepustnice czy
2 odłączyć vris i zeby były zamkniete??
oczywiście na krutka mete dopuki tego nie naprawie, to jak doradzacie lepiej jak sa otwarte czy zamknięte? jak wtedy wygląda zużycie paliwa czy tak gazu??? doradzcie coś :(
dzieki i pozdrowionka

: 2005-12-15 15:15
autor: KITT
To zależy do ilu obrotów kręcisz jeżdżąc normalnie. Moim zdaniem lepiej aby oba były zamknięte podczas spokojnej jazdy.

: 2005-12-15 17:27
autor: Sqad
Najlepiej widać różnice w działaniu virsów na poszczególnych wykresach z hamowni
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=6724

: 2007-07-23 01:01
autor: DUKE
Witam
mam pytanie czy jest mozliwe ze przy zlym dzialaniu vrisow komputer nie bedzie wykazywal bledu??
Pozdrawiam

: 2007-07-23 11:11
autor: S_H_A_D_O_W
Bedzie wskazywal tylko wtedy bledy gdy bedzie uwalona ktoras cewka, gdy vrisy zle pracuja nie wywala zadnego bledu

: 2007-07-23 11:47
autor: DUKE
S_H_A_D_O_W pisze:Bedzie wskazywal tylko wtedy bledy gdy bedzie uwalona ktoras cewka, gdy vrisy zle pracuja nie wywala zadnego bledu
Hmm no to pytanie moze i lamerskie ale czytalem troche o vrisach ale nigdzie nie jest napisane jak je sprawdzic :oops:
p.s. shadow a TY w razie czego mialbys sprawne na zbyciu?? :wink:
Pozdrowionka

: 2007-07-23 12:05
autor: OLEY
Duke, może skuś się na bajerek opisany
tu :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 79&start=0
Wiem, że wielu klubowiczom to pomogło i pozbyli się problemu.

Pozdro.

: 2007-07-23 12:13
autor: S_H_A_D_O_W
Niestety ja mam uwalone tak samo Vrisy w tym probasku niebieskim tez nie dzialaja tak jak powinny, wina lezy po stronie sterowania, zreszta wszystko jest opisane w linku ktory podeslal oley, co do vrisboxa rozmawialem w tej sprawie i na razie produkcja stoi moze ruszy cos w sierpniu :cry:

: 2007-07-27 03:46
autor: 2Ya
A u mnie jest dokładnie tak :arrow:

Here's how they open/close:
@ light load (not wide open throttle)
VRIS1 0 - 6500rpm = OPEN
VRIS2 0 - 6500rpm = CLOSED

@ Heavy Load (pedal to the floor, wide open throttle)
VRIS1 0 - 3250rpm CLOSED, 3250 - 6500 OPEN, 6500+ CLOSED
VRIS2 0 - 4250rpm CLOSED, 4250 - 6500 OPEN, 6500+ CLOSED

Sprawdzane na postoju i dokładnie tak się zachowują.. :roll:
Niektórzy twierdzą,że tak jest dobrze - inni nie.. :roll:

: 2007-07-27 17:23
autor: smarki100
jak chcecie sprawdzić Vrisy to odłączcie czujnik położenia przepustnicy, wtedy działają (lub nie) na postoju. Ja mam uwalony Vris 1 cały czas zamknięty i do setki zbieram się w 8,5 -9,0 sekundy. Ale mierzyłem napięcie na soleoidach i na 1 było 14V więc gdyby działał byłby otwarty co zgadza się z tym co napisał powyżej 2Ya. A ma może ktoś sprawny solenoid na sprzedaż?

: 2007-07-27 20:46
autor: pawelc
tak jak napisałeś vrisy najlepiej sprawdzić przy odłączonym tps-ie wtedy działają tak jak powinny i wtedy widać czy ma sprawne solenoidy z tym że nie są one sterowane plusem ,plus jest po zapłonie a sterowanie jest masą

smarki100 ma na sprzedaż sprawny solenoid jak jesteś zainteresowany to wal na priva

: 2007-07-27 23:15
autor: 2Ya
Jak odłącze tps'a to też mi działaja tylko,że wtedy vris 1 jest zamknięty po uruchomieniu silnika..
Czy regulacja tps'a możemy cos poprawić lub odwrotnie popsuć :?:

Pzdr & c ya..