Strona 2 z 9
: 2005-01-13 12:30
autor: nikosnikos
I do 2.0 i do 2.5 czesci pasuja od mazdy. Co do zmiany silnika to bylo juz to walkowane pare razy na forum - nawet niedawno ktos pytal o to samo. Poszukaj. Ogolnie rzecz bierac wymiana 2.5 na 2.0 - rzecz nie za bardzo warta swieczki

Troche pozmieniac trzeba!!!
Re: Jaki silnik
: 2005-01-13 13:59
autor: Greg
Dee Jay pisze:Mam okazje sprowadzić tanio fajnego probaska II 93 z Niemiec ,ale szkopuł w tym ze mu zwineli silnik(..) w oryginale było 2,5 24V
To musi być naprawdę okazja

Jak już masz montować nowe serduszko to najlepiej 2,5 V6 mniej przeróbek, nerwów i w ogóle. Ale trafić w dobrym stanie taki silniczek to trzeba mieć fart

bo nigdy nie wiesz co naprawdę kupisz może jakieś zajechane badziewie.
Może lepiej poszukaj innego probka, który jest jeżdżący, będzie mniej nerwów i kłopotów
Co do części mechanicznych to i probek i mazda 626 oraz mazda mx-6 mają takie same jednostki napędowe, ale są małe niuanse jeżeli chodzi o eletktronikę silnika i osprzęt silnika.
Decyzja należy do Ciebie!
Re: Jaki silnik
: 2005-01-13 14:45
autor: MiH
Greg pisze:ale są małe niuanse jeżeli chodzi o eletktronikę silnika i osprzęt silnika.
jakie?
Re: Jaki silnik
: 2005-01-13 15:29
autor: Greg
MiH pisze:Greg pisze:ale są małe niuanse jeżeli chodzi o eletktronikę silnika i osprzęt silnika.
jakie?
... w zależności od wersji czy Europa czy USA!
Ja u siebie w amerykańcu mam w silniku elektronikę fordowską,
a europejczyk ma mazdowską. Wyszło to na jaw właśnie
przy wymianie silnika. Osprzęt of korsik pasuje!
: 2005-01-13 15:53
autor: MiH
aaaaaa Ty masz 2.0!
W 2,5 nie ma ŻADNYCH RÓŻNIC.
: 2005-01-13 20:32
autor: Damian
Możesz podać przybliżoną cenę tego samochodu. Chodzi o to czy jest znacznie taniej i czy jest sens się w to bawić??? Pytam też dlatego że myślałem o montażu w takim niekompletnym Probe całkiem innego silnika.
: 2005-01-14 01:08
autor: Dee Jay
Damian pisze:Możesz podać przybliżoną cenę tego samochodu. Chodzi o to czy jest znacznie taniej i czy jest sens się w to bawić??? Pytam też dlatego że myślałem o montażu w takim niekompletnym Probe całkiem innego silnika.
Autko łatwi mi kuzyn który sprowadza samochody z Niemiec, więc nie dolicza prowizji. Auto tam stoi za 1 900 euro. Wiec to raczej dobra cena w porównaniu do giełd.Za silnik chcą ode mnie 2 tys, ale będę chyba jednak motał 2,5.
: 2005-01-17 19:01
autor: Indi
Za 1900 euro daj sobie spokuj, nie wiele dodasz i masz młodszy rocznik no i na chodzie, ale trzeba szukać bo mało jest takich probków w miare dobrym stanie za wmiare do przyjęcia pieniądze.
: 2005-01-18 15:10
autor: MiH
1900E ZA '93 ROCZNIK BEZ SILNIKA!!! PADŁEM ZE ŚMIECHU!!
To ile Cie wyjdzie po akcyzie? 14 tysi? BEZ SILNIKA!!!! NOSZ BIZNES ROKU! ŁAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!
Indi - jak kupi za normalną cenę i zarejestruje to mu jeszcze w kieszeni kilka tysi zostanie, a nie dokładać będzie.
NO NIE MOGĘ! 1900e bez silnika! ŁEHEHEHEHEHEHEHEHHEHE!!!!!
: 2005-01-18 16:38
autor: Jedrek
Za 2.500-2.800 dostaniesz w Polsce 95r.

: 2005-01-18 18:00
autor: Indi
MiH racje masz, kurcze nawet mi przez myśl nie przeszło aby kupować auto bez silnika.
A tak naprawde to aby kupić teraz w rzeszy za 1900 euro to raczej rocznik 93-94 ale do tego dochodzą blachy i ubezpieczenie.
Troche mało kaski.
Ja właśnie zrobiłem nowy zakup za miedzą, poprzedni probas 2.5lv6 poszedł za absolutene grosze

. Byłem dzisiaj na przeglądzie
i wszystko wyszło ok. Tylko hamulce trzeba rozebrać i przeczyścić .
Szukałem tego proba dobre kilkanaście tygodni , dobra rada nie kupować u handlarza.
: 2005-01-21 23:35
autor: Dee Jay
: 2005-01-22 00:35
autor: Pelot
: 2005-01-22 09:47
autor: Oscar
Ale zrozum, że Probe '93 za 1800 EURO bez serca i z zabiegami które musisz poczynić jak tu wypisałeś aby cena+transport+opłaty wyniosły około 10 tys zł jest średnio lub mało opłacalne. A gdzie serduszko za 2-3 tys zł??? I już z około 10 tys robi się około 13 tys
I jak piszesz "wytargowalismy jeszcze 100 euro bo nie ma chetnych" - to mnie jednak mało dziwi, że brak było chętnych. Jednak spoko Dee Jay zrobisz tak jak uważasz i masz być zadowolony i z uśmiechem śmigać PROBKIEM

: 2005-01-22 11:58
autor: Pelot
Oscar pisze: "wytargowalismy jeszcze 100 euro bo nie ma chetnych" -

JAkbys wytragowal 500ejro to mialbys sie czym chwalic,jesli niema rzeczywiscie zainteresowania to nie byloby to trudne a jak pisales ze braliscie jeszcze od niego jakies bryki to wtedy mialo by sens.Moj wujaszek biorac od handlarza 2 furaki wyrywal jednego gratis
Pozdrawiam
: 2005-01-22 12:14
autor: Oscar
Masz rację pelot ale jeśli Dee Jay uważa że utargował 100 EURO i 1800 EURO jest to dobra cena za '93 bez serduszka to spoko jego sprawa i oby był zadowolony.

: 2005-01-22 12:27
autor: Dee Jay
pelot pisze:Oscar pisze: "Moj wujaszek biorac od handlarza 2 furaki wyrywal jednego gratis" -

To zależy od szczęścia i gdzie kupujesz. Nam też sie zdażały większe upusty, ale w tym komisie już nie chciał nic spuścić niestety

: 2005-01-22 13:20
autor: Brychu
Dee Jay a nie chcesz ze sprawnym serduszkiem 2.5 V6 za 1900 E jeżdżący bez żadnych problemów ? Znalazłem ostatnio taki.
Edit: żeby nie być gołosłownym :
http://www.mobile.de/SIDnVJOKHeg7CDNafM ... 1153610548&[/url]
: 2005-01-22 14:22
autor: Dee Jay
Juz zaplacilem za tamten ma byc w poniedziałek. Ale też jest śliczny. Za jakies 2 tygodnie bede miał silnik to dam do montazu. Jak bedzie z serduszkiem i na naszych blachach to dam zdjęcie i sie podziele wrażeniami i powiem czy warto było.

: 2005-01-22 14:34
autor: Brychu
Na pewno było warto, w końcu to Probe

wymieniam silnik
: 2005-04-24 20:08
autor: romulus
więc Ci którzy śledzili moje posty wiedzą że poszukiwałem silnika no i znalazłem KL z mazdy xedos9 i mam do niego wszystkie czujniki okablowanie, altek, pompa wody no i dużo gratów. I teraz moje pytanie czy te rzeczy mogą zostać i będzie to chodziło na sterowniku z Probe? zauważyłem również że kolektor ssący jest nieco inny, to rozumiem że należy przełożyć ze starego silnika? I proszę wyjaśnijcie mi jak to jest z tymi aparatami zapłonowymi...w 93' był feler, czy można bez żadnego problemu (czytaj przeróbek) założyć aparat od np.: 95' ?
Dziękuję za odp.

: 2005-04-24 22:36
autor: romulus
tak się zastanawiam czy jest sens wogóle tu coś pisać i prosić o radę, bo jak do tej pory na kilkanaście postów, które napisałem otrzymałem tylko kilka odpowiedzi....
Wyluzuj, zapytales sie o to niewiele ponad 2 godz. temu, jak sam sie domyslasz nie kazdy bedzie znal odpowiedz a nie chcesz chyba dostac blednych informacji byleby tylko szybko Ci odpisac.
Cierpliwosci, jutro tez jest dzien a wiele osob kozysta z netu w pracy.
PS. Pewnie MiH bedzie mial cos w temacie do powiedzenia.
Pozdrawiam wingerman
: 2005-04-26 07:01
autor: romulus
dobra jestem wyluzowany a odpowiedzi jak nie ma tak nie ma

a minęły dwa dni...
: 2005-04-26 07:25
autor: Mr. Cynk
no i jeszcze tak na przyszłość są osoby które nie czytają postów w dziale II generacja (jak na przykład ja) bo zbyt du zo postów przybywa a nie mam II generacji tylko pierwszą... prawdopodobnie u tych co mają dwójki jest podobnie więc trafniej pisać takie posty w drugiej heneracji skoro dotyczą typowo dwójek...

większa szansa.
ja na przykład pojęcia nie mam o co biegało z tymi aparatami zapłonowymi w dwójkach..

: 2005-04-26 08:20
autor: max
Spróbuj podjechać do ASO Mazdy może coś będą wiedzieli. Oni mają specjalne oporgramowanie do tych silników zapytaj się czy do diagnostyki Probe 2,5 i Xedos 9 stosują ten sam moduł programu do diagnostyki jeśli tak to duże prawdopodobieństwo że nie będzie kłopotów z elektroniką.